Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Tırhandil

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Tırhandil
#30: 06 Ocak 2017, 16:36:28
Bir yandan devam edelim. Önce tırhandil ve motor ikilisinden bahsetmek isterim biraz. Baş-kıç bir tekne tırhandil ve formu itibarı ile aslında motorla ilişkisi de biraz sıkıntılı. Ne yaparsanız yapın uskurunuz her daim yüzeye çok yakın kalacak, bu bir. Halat sardığında bana sadece bir maske yetiyor temizlemek için. Dalmam bile gerekmiyor. En azından Yengeç'te ilk günden beri mekanik bir türlü oturmamış. 30 yaşında tekne, hala "line" sorunu var. Şaftın ideal açıya ulaşması için ön tarafından ciddi kaldırılması gerekiyor. Kaş yolculuğumun başında motorumun yerinden çıkmasına neden olan işte bu "line" operasyonunun saçma sapan ahşap takozlarla yapılmasıydı. AquaDrive gibi tekne parasına malolacak sistemler kullanamıyorsanız ya uygun açıyı yakalayacaksınız ya da mafsal -esnek kaplin- kullanacaksınız. Motor kalktığında bir diğer sorun da neredeyse güverteye açılan kapağa dayanıyor olması. Kaş'a gelince dikkatimi çeken bir diğer önemli nokta da motorun bağlantı yöntemi oldu. Biz dört takoz üzerinde motoru tutmaya çalışırken burada tüm tekneler motoru direkt olarak yatağa bağlayıp bir kez line'a alıyor, öylece devam ediyorlar. Hala emin olamadığım konulardan biri bu mesela.

Yengeç'te 135 HP Ford motoru var. Nam-ı diğer eşek. Hemen her koşulda çalışır. İlk başlarda bir kaç kez değiştirmeyi düşündüysem de kullandıkça korumaya karar verdim. Her şeyden önce son derece sorunsuz. Halizhazırda mevcut sorunlarımı çözebilirsem 1750 devirde normal koşullarda benim koca karınlı hatunu 8,5-9 knot ile ittirebiliyor. Daha üst devirleri denemedim bile. Genelde seyir hızım 1100 devir, 6 knot. Bir tırhandil sahibi olarak daha ne isteyeyim.

Aynı emektar Ford manevralar söz konusu olduğunda pek parlak değil. En azından Yengeç kıç atmıyor. Kafayı düzelterek manevra yapmak zorundasınız. Bu durumda biraz da dümen palasını kontrol eden hidrolik kolun kısa oluşunun payı var. Daha bu yaz farkettim :) Dümen palam maksimum iskele 38, sancak 39 derece hareket ediyor. Kol kısa ve daha da neşelisi, kol kısa diye dinlenceyi de dar yapmışlar. Alabanda basmak mümkün değil. (Şimdilik. Bu yaz o da hallolacak)

Özellikle bu yaz yelkenle daha fazla haşır neşir olmaya başlayınca pek de önemsememeye başladım motoru. Tırhandil bir çoğunun sandığının aksine, motorsailor değil, safkan bir yelkenli.

Bugün sıfırdan yapıyor olsam muhtemelen motordan çok mekaniğe kafa yorardım. Motorla ilgili tek kriterim var artık, kafadan havalarda dalgaya tırmanabilmesi. Gerisini pek dert etmiyorum.
  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Tırhandil
#31: 06 Ocak 2017, 17:23:48
Kri-Kri 1982 yapımı, kim yapmış bilmiyorum. 10,1 boy 3,60 en ve 1,2 su kesimine ve 63 beygir BMC motora sahip. Eski adı Bebhinn, Sığacık'ta bağlıydı. Bildiğim kadarıyla ben 4. sahibiyim. Daha fazla bilgim yok. Mavi tur kaptanlığı yapan dostumla atladık gittik, öyle uzun listeler yapıp, testlerden geçirmedim, beğendik, 10 yıllık emeğimin karşılığı olan tazminatımla geçtiğimiz Ekim ayında gittim aldım geldim. Tekneyi almaya karar verince haliyle isim konusu gündeme geldi, çocuğum olsa adını ne koyacağımızı eşim de ben de yıllar önce karar verdik; "Deniz", bir an düşünmeyiz ama konu tekne olunca günlerce tereddüt yaşadım. Biz Girit göçmeniyiz, bu tekne de oraların, Ege'nin teknesi; inatçı mı inatçı; denizi yara yara gider; vazgeçmez. Tornistanda öyle aksi inadı tutar hemen dümen tutmaz. Eee dedik ki o zaman adı Girit'e özgü keçi ırkına verilen Kri-Kri olsun.

Motor seyrinde 1300 devirde 5,5 - 6 knot sürat görüyorum. Yelkende ise 4 havada maximum 4,5 knot gördüm diyebilirim. ama yelken tecrübem henüz çok az. flok-ana yelken kombinasyonlarını geliştirirsem sürati biraz daha arttırabilirim diye düşünüyorum.

Davlumbaz Kri-Kri'de büyük bir tartışma konusu, evde, marinada insanlar ikiye bölünmüş durumda. Ben kaldıralım istiyorum, eşim kaldırma, içi "korunaklı oluyur" diyor. Kimisi orjinali böyle diyor kimisi orjinalinde davlumbaz olmaz diyor. Davlumbazı kaldırırsam oturma alanını kıçtan ortaya doğru genişletebileceğim, yelken performansını geliştirebileceğim. diğer taraftan davlumbazın üzeri güneş panelleri için çok uygun.  Sanırım bu yaz şöyle tadıyla kullandıktan sonra karar vereceğim bu duruma.

En çok istediğim şey en kısa sürede hidrolik dümenin yanısıra, yeke dümeni de devreye almak. Özellikle yelken seyrinde yekeyi çok istiyorum. Kıç ıstıralya tam kıçtan ortalı geldiği için yeke kullanmamışlar, ben bu teli yanlara almayı düşünüyorum.

Kri-Kri'nin floğu var, ana yelkenin yenilenmesi lazım. İleride bastonu uzatarak ön tarafa geniş bir genova arkasına bir trinket düşünüyorum. Yapılacak çok şeyi var... Bakalım, umarım uzun yıllar birlikte oluruz da yavaş yavaş güzelleştiririz 






  • IP logged
« Son Düzenleme: 06 Ocak 2017, 17:34:16 Gönderen: Erman Yerman »
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Tırhandil
#32: 06 Ocak 2017, 17:31:24
Hakan bak şu resdimde ki 124 ön şaftı ve esnek kaplini senin layn işini çok çaba sarfetmene gerek kalmadan çözer.



Ki çıkış şaftına bağlantıyı ıstavroz ara elemanıyla yaparsan 15 dereceye kadar esneme ve oynama imkanı elde edersin
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Tırhandil
#33: 06 Ocak 2017, 17:46:51
Hepsi bir tarafa, isme bayıldım, Kri Kri... nefis ve bir tırhandile kesinlikle çok yakışmış...

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Tırhandil
#34: 06 Ocak 2017, 17:48:13
Can korsanım, benim şaft 60'lık ve mevcut kaplin 45'lik. Onu bile gözüm tutmuyor. Bu pek bir zayıf göründü gözüme. :)

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Tırhandil
#35: 06 Ocak 2017, 17:52:37
Erman reis,
Teknen çok güzel, hep iyi günlerin olsun.
Bence Kri Kri ile ilgili bir başlık aç, hem orada tekneyi tanıtır, hemde yaptığın tüm iyileştirme, bakım, seyir deneyimleri vs bir başlık altında paylaşırsın. Çok keyifli olur, Kri kri nin tüm bilgileri aynı yerde toplanmış olur.

Ne dersin ?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Tırhandil
#36: 06 Ocak 2017, 17:55:21
Can korsanım, benim şaft 60'lık ve mevcut kaplin 45'lik. Onu bile gözüm tutmuyor. Bu pek bir zayıf göründü gözüme. :)

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Hakan bu ön şaft, çelik boru.
Esnek kaplin lastikli diye gözün yılmasın 6 adet bağlantı noktası lastikle birleştirilmiş.

İçleri çelik merak etmeyesin.

Marin esnek kaplin fiyatlarının 3-5 bin Euro olduğu düşünülecek olursa şaft çıkmacıdan, kaplin orijinal parça olarak hepi topu 100 lira. >Ben diyeyim de, aklınızın bir kenarında bulunsun.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Tırhandil
#37: 06 Ocak 2017, 18:01:50
Hepsi bir tarafa, isme bayıldım, Kri Kri... nefis ve bir tırhandile kesinlikle çok yakışmış...

Hakan Reis'im çok teşekkür ederim, Yengeç gibi o da sempatik :)


[/quote]
Erman reis,
Teknen çok güzel, hep iyi günlerin olsun.
Bence Kri Kri ile ilgili bir başlık aç, hem orada tekneyi tanıtır, hemde yaptığın tüm iyileştirme, bakım, seyir deneyimleri vs bir başlık altında paylaşırsın. Çok keyifli olur, Kri kri nin tüm bilgileri aynı yerde toplanmış olur.

Ne dersin ?

Kaan Reis'im çok teşekkür ederim. Kesinlikle yapmak isterim. Bu baharda karaya alacağız kısmetse, tüm bakımları adım adım paylaşmayı düşünüyorum. Bu arada her aşamada sizlerin de bilgilerinize bol bol başvurmayı düşünüyorum :)
  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Tırhandil
#38: 06 Ocak 2017, 20:28:22

Hakan bu ön şaft, çelik boru.
Esnek kaplin lastikli diye gözün yılmasın 6 adet bağlantı noktası lastikle birleştirilmiş.

İçleri çelik merak etmeyesin.

Marin esnek kaplin fiyatlarının 3-5 bin Euro olduğu düşünülecek olursa şaft çıkmacıdan, kaplin orijinal parça olarak hepi topu 100 lira. >Ben diyeyim de, aklınızın bir kenarında bulunsun.

Hele bir dönelim şu Tayland'tan, bakacağız o zaman. Yazdım aklımın bir köşesine ama görmem, ellemem lazım.
  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Tırhandil
#39: 07 Ocak 2017, 11:40:56
Erman reis,
Teknen çok güzel, hep iyi günlerin olsun.
Bence Kri Kri ile ilgili bir başlık aç, hem orada tekneyi tanıtır, hemde yaptığın tüm iyileştirme, bakım, seyir deneyimleri vs bir başlık altında paylaşırsın. Çok keyifli olur, Kri kri nin tüm bilgileri aynı yerde toplanmış olur.

Ne dersin ?

Şahane olur. Bir de Karabiber gelse.

Ermancım, Kri- Kri başlığı aç, köşe yazılarında. Alınış ve seyri yaz istersen, bakıma gelir sıra sonra...
  • IP logged
« Son Düzenleme: 07 Ocak 2017, 11:45:49 Gönderen: Bülent Büyükdağ »
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Tırhandil
#40: 07 Ocak 2017, 12:20:18
Erman reis,
Teknen çok güzel, hep iyi günlerin olsun.
Bence Kri Kri ile ilgili bir başlık aç, hem orada tekneyi tanıtır, hemde yaptığın tüm iyileştirme, bakım, seyir deneyimleri vs bir başlık altında paylaşırsın. Çok keyifli olur, Kri kri nin tüm bilgileri aynı yerde toplanmış olur.

Ne dersin ?

Şahane olur. Bir de Karabiber gelse.

Ermancım, Kri- Kri başlığı aç, köşe yazılarında. Alınış ve seyri yaz istersen, bakıma gelir sıra sonra...

Ok... Bu hafta işler izin verirse toparlayıp, yazayım...
  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Tırhandil
#41: 07 Ocak 2017, 12:37:13
Bence de .. mutlaka yazmalısın..
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1178
Ynt: Tırhandil
#42: 09 Ocak 2017, 11:41:32
Çok keyifli bir konu oluyor ,hayranı olup hayalini kurduğum tirhandiller hakkında çok şey öğreniyorum.

Teşekkürler.
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Tırhandil
#43: 11 Eylül 2017, 20:17:24
Şu fotoğrafı görünce, bu başlığın altına bırakayım dedim.

  • IP logged

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Tırhandil
#44: 11 Eylül 2017, 21:17:13
Hiç bir arma bu kadar yakışmıyor, nefis!
  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

 
Yukarı git