Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: S/Y Serenity Notları

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: S/Y Serenity Notları
#15: 07 Haziran 2017, 12:38:30
Öcal reis,

Eline sağlık cidden Picasso nun eseri gibi olmuş , teknenin yavrusu gibi olmuş  ;D

Teşekkür ederim Serkan reis , maliyeti geçen seneden kalan artık malzemeler ve rulo ,zımpara vs.Almak için verdiğim 32 TL (Otuz iki TL) oldu , o da sevindirici. :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5828
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: S/Y Serenity Notları
#16: 07 Haziran 2017, 12:45:08
Abi süper olmuş, eline sağlık.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: S/Y Serenity Notları
#17: 07 Haziran 2017, 13:20:15
Yaptığım diğer işler ;
-Satın aldığım rüzgar dümenim geldi ,onu üç parçaya ayırıp , Kuşadası veya İstanbul da montajını yaptırmak - yapmak üzere  arka portuça yerleştirdim.

(Rüzgar dümeni nin marka ve modeli ''Fleming global 50)





-Tekneye müzik setini taktım ve çalıştırdım.(Hüseyin abi kulağın çınladı mı.? :) )

-Navtex cihazı ve antenini söktüm ,marina daki yabancı yatçı kadınlardan oluşan Finike sokak hayvanlarını koruma cemiyetine hediye ettim.

-Anten splitter (Glomex) ve AIS receiverın bağlantılarını taktım (Aktif GPS anteni hariç, onu da bu gittiğimde takacağım.)

-Havuzluktaki çalışmayan motor yağ ve hararet göstergelerini çalıştırdım.

-Usturmaçalarım eksikti onları tamamladım.

-Arka havuzluktaki kışlık kapalı tenteyi söküp , portatif bir tente yaptırdım hava geçirgen bir malzemeden.

Bu işlerin sonunda tekne de fazlalık gördüğüm malzemeleri,ağır pasarella yı, Zodiac  vs.arabaya yükleyerek bir dahaki haftasında görüşmek üzere İstanbul üzeri Bulgaristan a doğru yola çıktım. İstanbul da  Göztepe de bir ustaya botu tamire bırakıp (Bu konuya da sonra değineceğiz) ,Hayrettin reis e de pasarellayı Büyükçekmece de teslim ettikten sonra iki gün önce Bulgaristan a eve geldim.

Olumsuz hava koşullarına rağmen (Bilya gibi dolu bile yağdı Horn , pardon Finike burnunda) ,faydalı bir yaz başı hazırlığı oldu sanırım reisler. :)

Okuduğunuz için teşekkürler.

Not : Söylemeyi unuttum servis grubu ve motor aküsünü tekrar 14 Volt seviyelerine kadar yükseltmeyi ve kurtarmayı başardık. Bunda akülerin yeni olmuş olmasında önemli bir payda var.
 
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: S/Y Serenity Notları
#18: 07 Haziran 2017, 13:57:48
Abi süper olmuş, eline sağlık.

Teşekkürler Ahmet cim, kendi çapımızda olan imkanlarla yaptık işte mecburen. Marinadaki ustalar gitmemi dört gözle bekliyorlar , çünkü kötü örnek oluyorum ,diğer mahalle sakinleri de bana özenmeye başladı bakıp bakıp orada. ;D

Bu arada bütün bu işler boyunca tekneye veya 20 m. Yakınına (Dahası yasak tı :) ) tek usta sokmadığımı da söyleyeyim.  ?0-?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: S/Y Serenity Notları
#19: 07 Haziran 2017, 14:06:35
Vallahi helal olsun Öcal Reis'im, inanın ben yaptıklarınızı sayarken yoruldum... Sizin gibi üstadlar bize örnek oluyor, ellerinize sağlık
  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1178
Ynt: S/Y Serenity Notları
#20: 07 Haziran 2017, 14:17:55
Öcal reis ,

elinize sağlık dünya turunuza az mı kaldı yoksa  :) C:-)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: S/Y Serenity Notları
#21: 07 Haziran 2017, 14:25:58
Vallahi helal olsun Öcal Reis'im, inanın ben yaptıklarınızı sayarken yoruldum... Sizin gibi üstadlar bize örnek oluyor, ellerinize sağlık

Çok teşekkür ederim Erman Reis , bu marina ustaları mecburen böyle yaptırıyor bize. Ya becereceğiz bazı işleri , ya da karaya vurduracaklar bizi.

Senin tekne de de yapabileceğimiz bir iş olduğunda çağır gelirim. Bülent Reis e sor bak ,hemşehri sayılırız hem görmüş olurum oraları. :)

Senin teknen de çok güzel bir klasik. Biliyormusun bilmem Colin Archer yüzyıllardır emniyetlice Akdeniz sularında gezen bu Tırhandiller den esinlenmiştir meşhur Double Ender dizaynında. Orsa seyire fazla girmene gerek yok ,bu tekneler yarışmak için değil varacağın yere varmak içindir. Önemlisi de o biz amatörler için.

Yazılarının devamını bekliyor ve takip ediyorum.

Selam ve sevgiler.

  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: S/Y Serenity Notları
#22: 07 Haziran 2017, 14:30:00
Öcal reis ,

elinize sağlık dünya turunuza az mı kaldı yoksa  :) C:-)

Serkan Reis sağolasın , şöyle bir Anadolu deyişiyle cevap vereyim , ''Bizim inek evin yolunu biliyorda , mahallenin Kıran ları (yaramaz çocukları) fırsat vermiyor.''  ::)   :)
Selam ve sevgiler.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 439
Ynt: S/Y Serenity Notları
#23: 07 Haziran 2017, 15:31:14

Ellerine sağlık Öcal.Belli bir süre yoktun anlamıştım zaten tekne işlerine gömüldüğünü.
Baya bir iş halletmişsin.Madem herşey hazır tura çıkmadan önce biraz keyfini çıkar, bizde seyir anılarını zevkle okuyalım.Haydi kolay gele. !O__ C:-)
  • IP logged
Her hata bir ders, ne hata biter ne de ders.(Mevlanadan denizcilere)

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: S/Y Serenity Notları
#24: 07 Haziran 2017, 16:01:01

Ellerine sağlık Öcal.Belli bir süre yoktun anlamıştım zaten tekne işlerine gömüldüğünü.
Baya bir iş halletmişsin.Madem herşey hazır tura çıkmadan önce biraz keyfini çıkar, bizde seyir anılarını zevkle okuyalım.Haydi kolay gele. !O__ C:-)

Sağolasın Kenan Reisim. Her şey değilse de çoğu şey hazır. :)

İki nedenle paylaşım yapamadım ; Hem işe gömüldüm hem de benim lap top taki bir güvenlik duvarı Finike Marina nın ''Hot Spot'' programını engelledi ve bağlatmadı.

Çocuklarla biraz tatil yapıp yazacağım inşallah .

Selam ve sevgiler.

  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: S/Y Serenity Notları
#25: 07 Haziran 2017, 17:24:05
Yapılacak işler listesine gelelim şimdi reisler ;

-Rüzgar gülünün fincanı Erdal Duran reis tarafından aranacak ve bulunursa yerine takılacak :) , bit gibi contalarını ve kilitli contasını nasıl buluruz bilen varsa söylesin lütfen.

-Teknenin altındaki zehirli boya sünger ile silinip temizlenecek.

-AIS receiver ın Aktif GPS anteni ,Hamdi Atalay reis te bulundu ve Finike ye yolda şimdi.Onun kabloları arka havuzluk üzerindeki platformdan getirilerek bağlanacak.

-Termostadını değişmemize rahmen buzdolabı minimum da bile dipfriz gibi soğutuyor ,ona çare aranacak.

-Kamara tabanı ve masif tik masam zımpara ile silinip, tik yağı ile yağlanacak.

-Güverte ahşapları temizlenip tik yağı ile yağlanacak

-Teknenin güverte pis su boşaltım flanşına aşağıdan bağlantı yapılacak.

-Tekne motorundaki mekanik devir göstergesine mıknatıs takılacak.

-Kuşadası ya da İstanbul da rüzgar dümeni takılacak.

-Halatlarda örülecek, radansa yapılacaklar var o işler yapılacak.

Bu işlerin tekneyi 3 günden fazla hareketten alıkoymasına izin verilmeyecek. :)
-
  • IP logged

  • *
  • İleti: 331
  • YAZDIKLARIMA O KADAR ÖNEM VERMEYİN.İHTİYAR İŞTE !!
Ynt: S/Y Serenity Notları
#26: 07 Haziran 2017, 18:52:56
Öcal müzik setini çalıştırmışsın helal olsun.Ben utancımdan boynumu büktüm burada.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: S/Y Serenity Notları
#27: 07 Haziran 2017, 18:56:21
Öcal müzik setini çalıştırmışsın helal olsun.Ben utancımdan boynumu büktüm burada.

Utanacak bir şey yok abi , bana da geçti biraz inat galiba.  ;D
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: S/Y Serenity Notları
#28: 07 Haziran 2017, 19:28:33
Öcal müzik setini çalıştırmışsın helal olsun.Ben utancımdan boynumu büktüm burada.

Hüseyin abi şu mekanik motor devir saati nedir forumda bir anlatırmısın ? Hep beraber öğrenelim.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 331
  • YAZDIKLARIMA O KADAR ÖNEM VERMEYİN.İHTİYAR İŞTE !!
Ynt: S/Y Serenity Notları
#29: 07 Haziran 2017, 20:26:44
Mekanik Motor devir göstergesi: 2 parçadan meydana gelmiştir.
1.parca gösterge dediğimiz üstünde devir rakamlarının yazdığı bir kadran ve devir göstermeye yarıyan ibresi olan  DEVİR SAATİ dediğimiz gösterge.
2.parça:Kuyruk-kamcı denen  bir ucu devir göstergesi arkasına giren diğer ucu motor ana miline uygun bir yerden bağlanan motor gaz teli sistemine benzeyen dışında koruyucu ve yataklama yapan kısmı olan içinde ise spiral çelik tel olup motor ana milinden aldığı dönme hareketini devir göstergesine iletir.
Nasıl çalışır: Çok eskiden zemberekli sistem varmış zemberekte ancak 5saniye çalıştırabildiği bir masa saati benzeri düzeneği kurarmış.Motor devrinin yüksekliğine bağlı olarak Zemberegin kurulma sıklığına bağlı olarak ibre devir gösterirmiş Benim Piper L18 uçağında böyle bir motor devir gösterge sistemi var.Bu sistem artık müzelik unutalım gitsin.
Su anki motor devir gösterme mantığında FUKO AKIM  üretme mantığı vardır.Çalışması şöyle.Kamcı içindeki spiral tel dönmeye başlayınca bunun gösterge içindeki ucunda bir mıknatıs vardır ve bu mıknatısta dönmeye başlar.Tam mıknatısın karşısında kamcı teli ile aynı eksende yataklanmış bir metal levha vardır.Mıknatış dönmeye başlayınca metal levhada ters yönde dönmeye çalışır ama dönmesine mani olan bir yay üstüne takılmıştır,ve tabiki gösterge ibreside bu levhaya iliştirilmiştir.Şimdi motor alçak devirde çalışırken levha da yavaş dönmek ister ama bağlı olduğu yay çok az kımıldamasına müsade eder.şayet devir değişmezse levha yayı belli bir miktar açıp  o durumda kalır.İbrede bir değer gösterir söz gelimi 900 devir dakika.
şayet gaz açılır motor devri yükseltilirse mıknatıs daha hızlı dönmeye başladığı için karşı levhada zıt yöne daha hızlı dönmek ister ve yayı biraz daha zorlar biraz daha hareket eder söz gelimi 1500 devir işaret etmeye başlar bu böyle sürer gider.Motor stop edip durunca haliyle kamcıya bağlı mıknatısta durur mıknatıs durunca ibrenin bağlı olduğu levhada dönmekten vaz geçer ve yay levhayı tamamen geri çeker İbre sıfırı göstermeye başlar.Bütün işlemler hareket halinde olduğu için buna mekanik devir göstergesi sistemi denir.
Arabalardaki hız göstergeside tıpatıp böyle çalışır ama kamcı yani kilometre teli motora değilde tekerleklerin döndürdüğü bir parçaya yani bir yerde difansiyele bağlıdır.Tekerleklerin dönme hızına yani aracın hızına göre gösterge çalışmaya başlar.
İbrenin belli bir değeri göstermesine yarayan yay koparsa  kilometre saati daha araç kımıldama başlayıp 25-30 ile gitmeye başlamışken ibre sona dayanır,aynısı devir göstergesindede olur yay koparsa motor hep en yüksekte çalışıyormuş gibi gösterir.
Umarım anlatabilmişimdir.
  • IP logged

 
Yukarı git