Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Fransa' dan bir tekne transferi

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: Fransa' dan bir tekne transferi
#45: 12 Mayıs 2020, 17:26:49
  Yattık kalktık hem yola hem yazmaya devam. :)
  Hapis günlerinde gece gündüz mevhumu kalmadı artık. Hanım dün ben e devletten yol izni alamayınca çok bozulduğumu görüp karakola gitti. Ziraatciyiz bağımız var, koltuk alma vakti, gitmek için izin istiyoruz deyince komiser amca size yazılı izne gerek yok ziraatci kimliğinizle gidebilirsin demiş. Yarın sabah koltuk halatlarını atıp bağa gidiyoruz. Siz dostlarla paylaşmasam olmazdı. :)
  Sabah demir alıp Sicilya kıyılarını seyrederek Portorosa marinaya dümen tuttuk. Sahiller çok güzeldi zaman zaman dürbün ile izliyoruz. Gün çok güzel geçiyor ama epey bir yol yaptık mazot ne alemde demiyoruz bile. Donatanımız orijinal depolar dışında sancak iskele birer adet daha opsiyonel olan depolardan koydurmuş. Depolar bitince öndekilerden arkaya aktarım yapmak gerekiyor. Benim için biraz karışık görünse de Erkanın İngilizce çok iyi kitapçıktan gayet rahat bakıp uyguluyoruz. Ama tam hatırlayamadım arka depolara mazot transferinde bir sorun fark ediyoruz. Bir müddet süren huzura bir muzur çıkıyor.  :(
  Marinaya giriyoruz ve nerede ise  motor hava yapacak iken yanaşıp depoları dolduruyoruz. Usta çağrılıyor, genç ve çok kafa bir İtalyan delikanlı gelip olaya el koyuyor. İlave depolar yanılmıyorsam yanlış bağlanmış sadece jeneratörün depoya basıyormuş galiba.Erkanın da dediği gibi bu 5. tekne idi ve belki de ilave depoları taktıkları ilk tekne bizimki idi. Sonuç olarak aksaklık saptanmış ve çözülecek ama galiba delikanlıya ilave hortum gerekti. Biz beklemeye geçtik ve gezme fırsatı oluştu. Önce marina tavaf edildi.
  Özgür biraderim yine buraya koyacağı büyük bir marina planı ile dedesini destekler. Hiç şüphem yok ki sizlerin de hayran olacağı doğal bir girinti nasıl süper bir marina olur görürsünüz. Nefis bir ev önündeki Halberg rassy 40 kusur bir tekne ile benim favorim oldu. Ev ve teknelerin çok daha büyükleri de vardı tabii ki. İçinde 2 tane üzerinde villalar olan ada ve oteller vs süper bir yer. Evlerin önüne teknelerini park eden bu adamlar tutturdular illaki bizde kalın diye. Yazabilseydim keşke ama rüya bile olamayacak kadar absürt olurdu. Akşam marina dışında da dolandık biraz ve bulduğumuz bir restoranda pizaladık.
  Oto pilot parçası ile orada mı buluşacaktık şu an pek hatırlayamadım  ama galiba bizi beklemiyordu. İlerde Patras da duraklama yapmıştık sanki, orada buluştuk. Sonuçta delikanlı ertesi gün yanlış takılan hortumları düzeltti. Marinanın girişindeki rıhtımın orada mazot ikmali yapılan yerin yanına bir yere  bağlanmıştık tekneyi. Ertesi gün sabah erkenden Yunanistan'a doğru yola koyulduk.
  Marinanın mevkini bilmeyen ve dışarıdan biraz açık giden rıhtımı da görmez ise  orada öyle bir cennet olduğunu hiç fark edemez. Oralardan geçecek arkadaşlar en azından mazot ikmali için bir kaç saat takılsınlar, hiç pişman olmayacaklar. :)
  • IP logged
DeDe

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: Fransa' dan bir tekne transferi
#46: 12 Mayıs 2020, 17:50:22
Çok tırmaladım ancak bu kadar yapabildim. :'(

https://www.onboardonline.com/marina/index/marina-di-portorosa
  • IP logged
DeDe

  • *
  • İleti: 594
Ynt: Fransa' dan bir tekne transferi
#47: 12 Mayıs 2020, 18:00:24
Utku kaptanım, motor yağ eksiltiyor muydu?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: Fransa' dan bir tekne transferi
#48: 12 Mayıs 2020, 19:23:19
Utku kaptanım, motor yağ eksiltiyor muydu?

  Evet Murat'cığım, belki çoğu kişi için önemli değil ama bu benim işim ve çok önemli bence.. Yıllarca atelye şefliği yaptım. Organik yağ yanarak katranlaşır ve sonuç ne olur bilemem. ;D
  Yeni motorun pistonları  silindire takıldığında sekmanlar pistonlara, pistonlar silindirlere alışana kadar aşınmış motor gibi olmasa da az miktarda yağ eksiltirler. Bu eskiden yaklaşık araçlar için 5000 km idi. Bu süreçte yüksek devirlere sürekli çıkılması önerilmezdi. İlk yağ değişiminde şanzuman  yağı da değişirdi. Denizde hiç 0 teknem olmadığı için kaç saat dediğini bilemeyeceğim ama varsa kitabında yazar.Bu eksiltme bir müddet sonra minimuma düşer ve zamanla motor eskiden artıkça tekrar yağ eksiltme artar.
  Silindirin yanma odasında teorik olarak yağ bulunmaz. Sekmanlar ve silindir gömlekleri aşındıkça yanma odasında sekmanların aşağı inerken sıyıramadığı yağ kalır ve yanarak eksozdan atılır. Tam yanmamış mazot dumanından bariz farklı kokar. Yeni teknoloji motorlar ne kadar farklılık gösterse de otto(benzinli) ve dizel motorlar Hala aynılar. Üstelik daha yüksek devirlerde çalışıyorlar.
  Biraz uzun oldu galiba ama idare et dede bu. :)
  • IP logged
DeDe

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: Fransa' dan bir tekne transferi
#49: 12 Mayıs 2020, 20:19:51
Utku Ağabey gayet iyi gidiyorsunuz,
Modelin 5nci teknesi dediğinizde durum anlaşılıyor. Esasen kabahat bizzat Beneteau’da. Böyle az satış adedi olan teknelerde, tekneyi denize indirme işini asla taşeronlara farkı neyse alıp teknenin sahibine eğitim vermeden teslim etmemeli.
Bir arkadaşım 2013 yılında büyükçe bir HR aldı. Üretim sürecinde birkaç defa fabrika gezisi yapıp imalatı izledi. Tekneyi teslim almaya gittiğinde şunu demişler. “ birader tekneyi adam gibi denize indirmeden senin teknene binmene izin veremeyiz”
Herşey bitip, eğitimi verdikten sonra buyur etmişler. Buda o markaların neden zirvelerde olduklarının kanıtı


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 594
Ynt: Fransa' dan bir tekne transferi
#50: 12 Mayıs 2020, 20:24:08
Utku kaptanım, motor yağ eksiltiyor muydu?

  Evet Murat'cığım, belki çoğu kişi için önemli değil ama bu benim işim ve çok önemli bence.. Yıllarca atelye şefliği yaptım. Organik yağ yanarak katranlaşır ve sonuç ne olur bilemem. ;D
  Yeni motorun pistonları  silindire takıldığında sekmanlar pistonlara, pistonlar silindirlere alışana kadar aşınmış motor gibi olmasa da az miktarda yağ eksiltirler. Bu eskiden yaklaşık araçlar için 5000 km idi. Bu süreçte yüksek devirlere sürekli çıkılması önerilmezdi. İlk yağ değişiminde şanzuman  yağı da değişirdi. Denizde hiç 0 teknem olmadığı için kaç saat dediğini bilemeyeceğim ama varsa kitabında yazar.Bu eksiltme bir müddet sonra minimuma düşer ve zamanla motor eskiden artıkça tekrar yağ eksiltme artar.
  Silindirin yanma odasında teorik olarak yağ bulunmaz. Sekmanlar ve silindir gömlekleri aşındıkça yanma odasında sekmanların aşağı inerken sıyıramadığı yağ kalır ve yanarak eksozdan atılır. Tam yanmamış mazot dumanından bariz farklı kokar. Yeni teknoloji motorlar ne kadar farklılık gösterse de otto(benzinli) ve dizel motorlar Hala aynılar. Üstelik daha yüksek devirlerde çalışıyorlar.
  Biraz uzun oldu galiba ama idare et dede bu. :)

Sağol Dede :)

Yeni motorlarda bu hususu da öğrenmiş oldum adıma...

Teşekkürler, devamını bekliyoruz...  :D
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Fransa' dan bir tekne transferi
#51: 13 Mayıs 2020, 01:01:02
Fotolar bende dede, sen aynen devam et.. :)


Porto di Cagliari / Sardunya



Volkswagen Marine TDI 140-5


Sesini merak edenler için;

Broşünü merak edenler için;
https://www.volkswagenmarine.nl/uploads/Engines_for_displacing_boats.pdf



Cefalù - Palemo / Sicilya





veee meşhur Laguna Azzurra Portorosa - Messina / Sicilya
  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Fransa' dan bir tekne transferi
#52: 13 Mayıs 2020, 01:15:50
Bu arada kurcalarken Volswagen motorun servis kılavuzunu (dikkat! kullanıcı değil!) buldum! :)
Kolay bulunan şey değil ama çıktı karşıma..
Tam 453 sayfa.. motoru söküp baştan yaratmanıza yetecek kadar bilgi var! :D
Meraklısına burada efenim: https://www.sv-zanshin.com/r/manuals/vw150-5workshop.pdf

Normal biz ölümlü kullanıcılar için ise kılavuz burada:
https://docplayer.net/52442340-Operating-manual-5-cyl-sdi-and-tdi-boat-engines-volkswagen-marine.html

Hoşuma giden tarafı opsiyonel olarak motor üzerine 12V standart alternatör yanında 3.5KVA'lık 220V alterantör (jeneratör oluyor!) takılabilmesi! :)

Yağ olarak Volswagen'in kendi Marine Longlife VW 506 00 ürünü veya yoksa yerine 0W30 yağ kullanılması önerilmiş.
  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 594
Ynt: Fransa' dan bir tekne transferi
#53: 13 Mayıs 2020, 02:10:23
Özgür abi iki sorum var
1- 3.5kva 220 alternatör beygir kaybına sebep oluyor mu?
2- Bir de bunlar rölanti devrinde 220 üretebiliyor mu?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1049
Ynt: Fransa' dan bir tekne transferi
#54: 13 Mayıs 2020, 02:23:23
Murat Reis,

Bu iki ismi google’da aratırsan biraz bilgi çıkıyor.
İkisi de aynı ürün ve aynı imalatçı sadece marka değişiyor. Arçelik, Beko gibi

elektrolux travel power 3600 ya da Dometic travel power 3600

Benim araştırdığım kadar artık üretimde değil.
Ve yine anladığım, direk 220 üretmiyor, yüksek voltajlı (24 ya da 48 v) bir alternatörden ürettiğini invertör ile 220v’a çeviriyor.

Türkiye’de Na-to marine’de temiz ikinci elini buldum. Ancak kabloları eksikmiş. Onları da ingiletede buldum ama yaklaşık 150 pound istediler. Üstüne kargo, gümrük filan değmeyeceğine karar verdim.
İlaveten, o alternatörün montajı da bir maliyet unsuru olacak.

USA’de yeni benzer sistemleri de gördüm ama linklerini kaydetmedim.
Motordan galiba 0,5 kwa yiyor devredeyken.

Umarım faydalı olur, aklımda kalanlar bunlar.
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: Fransa' dan bir tekne transferi
#55: 13 Mayıs 2020, 08:08:13
Özgür Hocam,

Bu servis kılavuzu çok makbule geçti . VW motor Türkiye’de şanssız bir dönem geçirdi. Doğuş otomotiv marin kısmınında temsilcisi idi başlangıçta ama hiç ilgilenmedi. Bu nedenle bir Jeanneau 57 kullanıcısının atıp Yanmar taktığı konuşulur. Esasen Passat 2.0 TDI motorun marinize versiyonu. Marin olmayan parçaların tamamı oto sanayilerden bulunuyor.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Fransa' dan bir tekne transferi
#56: 13 Mayıs 2020, 20:11:54
Özgür abi iki sorum var
1- 3.5kva 220 alternatör beygir kaybına sebep oluyor mu?
2- Bir de bunlar rölanti devrinde 220 üretebiliyor mu?
Bu motor üzerine takılan 220V alternantörleri biliyordum ama hiç böyle fabrikasyon opsiyon olarak sunulan görmemiştim, ilk defa bu manualde gördüm, hoşuma gitti..

Manuelde gösterilen güç üretim grafiği aşağıdaki gibi.
Rölantide 0,9KVA üretiyor, 1700rpm ve üzerinde 3,5KVA sağlıyabiliyor..
3,5KVA demek yaklaşık 4,7HP demek.. kayıplarıyla motora en az 5HP yük biniyordur.




220V Alternantörün ayrı bir kumandası varmış, devreye sokmak için motorun en az 850RPM'de çalışıyor olması gerekiyormuş. (Bu motorun rölantisi kaç ki!?)



VW'in standart TDI motoru olması sanırım tamir ve parça konusunda otomobil sanayiden destek almayı kolaylaştırır..
  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: Fransa' dan bir tekne transferi
#57: 14 Mayıs 2020, 17:30:02
Murat'cığım biraz fazla sündürdük ama dede bu idare et. ;)

Kemal'ciğim kesinlikle haklısın. Ağabeyim HR nin fabrikasını  gezmiş çok etkilenmiş. :o

 
Özgür biraderim her türlü katkına çok teşekkür ederim. :)

Teknik konularda bu işin profesyoneli  olarak Özgür'ün söylediğinin üstüne sözümüz olamaz. :)xx :)xx :)xx

Uygun yer varsa ve denizde 220 ihtiyacınız dayanılmaz ise bence en uygunu Marin tip kaliteli bir jeneratör. Bizim teknede ocak fırın vs her şey elektrikli idi. Yanılmıyorsam 5 Kw jeneratörü vardı. Sesi pek duyulmuyordu ama gece alargada ki yan tekneler ne der bilemem. Yani para var huzur var denilen böyle bir şey. Beneteau  parası olan gelsin diye yapmış.  :D

Benim yaşlı kızda orijinalinde 80 amp Lucas alternatör varmış. Rahmeti iki adet çıkma otomobil alternatörü koymuş. Ben tamir için gittiğimde usta elindeki  bosch  marka 90 amp. dinamoyu gösterdi ve hemen atlamıştım. Çıktığı arabadaki klima tamamen elektrikli imiş dediğine göre, isteyen inanır. Eski hikayelerden sündürdük yine. C:-)


  • IP logged
DeDe

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: Fransa' dan bir tekne transferi
#58: 14 Mayıs 2020, 17:52:08
Sevgili dostlarım biraz konu dışına dışına çıkacağım ama sizlerle paylaşmazsam çatlarım.

Memur çocuğu ve emekli bir memur olan ben deniz. Devletimiz sokağa çıkmayın dediği günlerden çok önce den kandi karantinamızı uygulamaya başladık. Havalar ısınmamıştı ve yapacak bir şey yoktu. Fakat sokaklarda sürü sepet gezenler ve en sonunda da AVM ler de açılınca dedede asfalyalar attı. Pazar izin günümüzde olayı protesto ettim ve ben ne zaman  çıkılacağına kendim karar veririm deyip evde kaldım.
Akşamı e devletten iseyahat izni almak için girişimde bulundum ama o yol bizim için değildi. Eşim ben çok üzülünce Karşıyaka karakoluna gitti ve bağımıza çalışmaya gideceğiz diye izin istedi. Meğer ziraatçiler meslek belgesi ile seyahat edebiliyormuş. Doktorlar ha keza . Atlayıp arabaya önce torunlar ve ebeveynleri ile sundurma altında maskelerle uzaktan konuşuldu Cabarne sovignon la avnta alındı ve Manal manzaralı mütevazi yuvamıza gelindi. Kimse ile kapalı mekanda oturulmadan ikram olayına dalmadan, sosyal ilişkiler izolasyon kuralları çerçevesinde sürdürülecek.
Maalesef büyüklerimiz ne derse desin etkin aşı üretilip ve bizler de aşılanıp  ve bağışıklık kazanana kadar bu süreci sürdüreceğiz.   :)
Kaldığımız yerden devam edeceğim ama işler çok birikmiş. Bahçeyi otlar sarmış.. :'(
  • IP logged
DeDe

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 830
Ynt: Fransa' dan bir tekne transferi
#59: 14 Mayıs 2020, 18:39:22
Utku abi sizin adınıza çok sevindim..

Bu sıkıntılı süreçte toprakla, otla, börtü böcekle uğraşmak çok iyi gelecektir size..

Bu başlığı ilgi ile takip ediyordum, umarım yazmayı esirgemezsiniz.

Sevgiler..
  • IP logged

 
Yukarı git