............................
............................
Şimdilik bu kadar. Devam ederiz daha "saçmalamaya "
Ersin, bu yazını iki kere okudum.
Yazdıklarına katıldığım ve katılmadığım yerler var. Ayrıca doğru sonuca vardığın bence yanlış açıklamaların da var.
Önemli olan ana fikir dersek, yelken seyrinde sadece Cenova açılmasına yönelik eleştirine katılıyorum. Fakat, bu düşünceni ifade ederken yazdığın argümanların çoğuna katılmam mümkün değil. Yazdıklarına saygısızlık etmek istemem ama çoğu sanırım kendi sınırlı deneyimlerinden kaynaklanıyor.
Ve 10 knot, 15 knot gibi örneklerin de 30 feet civarı tekneler için geçerli olabilir. Çünkü, benim Soprano (40 feet G.Soleil) 20 knot sonrası tam arma şahlanıyor..
Sadece Cenova ile seyir yapmanın yanlışlığını ifade ederken alternatif olarak sadece ana yelken ile seyri ön plana çıkarman ise bu yazıları okuyan denizcilerin kafasını karıştıracak mahiyette..
Bu işin Ana Yelken + Cenova birlikte yelken seyrinin yapılmasının en doğrusu olduğudur.
Yelken seyrinde ana yelken denge unsurudur, Cenova ise yelken seyrinin motor gücüdür diye anlatılır.
Sağlıklı ve güvenli bir seyir için her ikisi de açılmalıdır.
İstisnai durumlar elbette vardır ama genelleştirilemez. (Örn. iğnecik seyirlerinde sadece Cenova açılabilir. Ayı bacağı seyrin deneyim istediği ve riskleri açısından)
Furling sistemler ile klasik yöntemlerle ilgili sorunları belirtmen iyi olmuş, ama bu konuda farklı deneyimlerin de paylaşılması lazım.
Bu tartışmayı ilgiyle takip edeceğim.
Selametle