Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?

  • *
  • İleti: 5808
    • Son Denk Kayıkçısı
Şunu da ilave edeyim.. Bu tekneyi yapmaya karar verirsem buz dolabının kralını yaparım :)  Çünkü güneş panellerini koyacak öyle çok yer var ki .. Yelken yapmayı engellemiyor yani.

Deniz suyundan buz yapan makine de alırsın, balık falan depolarsan işe yarar. :)
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Çok gövdelilerin küçük fakat en belirgin örneklerinden biri Fransız Barque İkizlerin kendi inşa edip donattıkları, Atlantik'i seyir aletleri olmadan geçtikleri MICROMEGAS 3. tür.

https://www.google.com.tr/search?q=Berque&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjZ09y5srDeAhXjlIsKHXw1BPkQ_AUIDygC&biw=1458&bih=633#imgrc=M9y1v_l1tpnIjM:

Bu örnekte çarpıcı olan tekne değil armadır.







  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1060

Valla ciddi ciddi düşünüyorum yaptırmayı. Zaten böyle bir karar verirsem iyi bir marangoz rahat rahat yapar bu tekneyi. Kendi alacağım alet edevat ve yer parası ile kıyaslandığında marangoz ucuz bile kalabilir.


Bence marangozu unut. Aklını kaçırabilirsin. Kendin yapsan bir çok denizci bedensel destek olur, çabuk biter. Ayrıca daha kaliteli olur.
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

e

ersinboke@icrs.com.tr

Enes, katamaran konusu bambaşka dipsiz bir kuyu imiş. en azından dört günde bunu anladım. Daha çalışacak çok ders var. ancak bu wharram tasarımlarında yine önemli bir yelken geleneğinin ciddi izleri ve tecrübeleri var. O yüzden bu derece ilgimi çekti sanırım.  Arma gövde uyumu gerçekten çok iyi.

Şu an yazdıklarım sadece tahmin ancak şöyle önemli bir avantaj da var. Genelde kafadan esen rüzgarlarda malum motor seyri yapıyoruz. sonuçta en ciddi yelkenlinin hızı 10 knotun altında. Ancak katamaranda öyle değil, kolaylıkla yön değiştirip, volta atmak mümkün . Sürratli çünkü.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1060

Rüzgar yokken tahrik gücü sağlamak için bisikletlerini kullanabilirsin. Ama ekteki videodan farklı şekilde bisikleti demonte etmeden kullanacak bir yöntem bulmak lazım.


Rüzgar yokluğunda kürek de çekilebilir. Ekteki oynatma listesindekileri izlemeni önerebilirim. Değişik gövdeler için farklı çözümler olabiliyor.


  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 1060
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4249
Böke?... Bir şeyler duydum?
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

e

ersinboke@icrs.com.tr

Şimdi bir kere eğer bu katamaranı yapmaya karar verirsem şöyle bir sorun var. Gönlümden geçen 38 feet olanı. Evladiyelik. Ancak 30 feet çok mantıklı .  Gelelim yapmak istediklerime. aslında Devlin'in tasarımı ile ilgili yaptığım yorumlar ile aynı isteklerim.  Ancak fikrini aldığım " bir dost "  bu tekne "looser " teknesi gibi duruyor diye yorum yaptı. :)

Şimdi bu katamaran ile ilgili çok farklı bir havuzluk tasarımı düşünüyorum. Esinlendiğim çok güzel örnekler var. Bir pilot house catamaran olacak yani. Bu trawler kabinlerini çok beğeniyorum. Her yeri cam.! dolayısı ile sert havalarda içindeyken yelkenleri hala görüyor olacağım. Üstelik hayal ettiğim gibi olursa içinden de yelken trimlerini yapmak mümkün olacak.

Sorunlardan ilki de burada başlıyor. Sonuçta kapalı cokpit ile birlikte üç adet kapalı alan oluşuyor. Bunların ısıtılması gerek. !  Her birine ayrı ayrı soba koyamayacağımıza göre bunu çözmemiz gerekecek. Ya da tüplerden biri ısıtlıacak gibi ucuz çözümler olabilir.

Havuzlukta da basit bir mutfak gerekebilir diye düşünüyorum. O kadar yer var mı acaba? Göreceğiz. Devlin 'in tasarımında hemen pilot house nin altında iki basamak ile inilen bir mutfak bölümü vardı. Ancak burada o kadar yükseklik yok. Başka bir formül bulmalı.

Tüpler form olarak klasik kayık formunda. Zaten beni de en çok bu form etkiledi. Bu teknede de Tayo amr dan izler olacak elbet. Tayo Mar 'ın iç rengi çok hoşuma gidiyor. sarı minderleri ile çok uyumlu. Borda da yeşil ve gri şeritler şart.

Keza direk yine boğatalar ile tutturulacak. güvertede tüm ahşap aksam masif tik olacak.  Kokpit otorma minderleri bordo ya a koyu kahve rengi deri olacak. Pilot hause camları yaz aylarında öne doğru panjurlu olacak ve açılacak. Küçük bir elle çalışan silecek koyacağım ön cama. Şu CT 35 te gördüğümden..

Pilot house nin hemen önünde buna bitişik bir bank olacak. Bir Amerikan teknesinde gördüm çok hoş duruyor.

Neyse .. biraz daha çalışmam lazım. Tekne yapmaya karar vermenin bu derece heyecanlı olduğunu bilmiyordum açıkçası..
  • IP logged

e

ersinboke@icrs.com.tr

şunu da şuraya koyalım.. 21 feet wharram..

  • IP logged

S

Servet


Valla ciddi ciddi düşünüyorum yaptırmayı. Zaten böyle bir karar verirsem iyi bir marangoz rahat rahat yapar bu tekneyi. Kendi alacağım alet edevat ve yer parası ile kıyaslandığında marangoz ucuz bile kalabilir.


Bence marangozu unut. Aklını kaçırabilirsin. Kendin yapsan bir çok denizci bedensel destek olur, çabuk biter. Ayrıca daha kaliteli olur.

Marangozu unutmasın..Bu boy tekne tek kişinin işi degil kesinlikle..Yoldan cocuk gözler  tahtanın diğer ucundan tutsunda ben terazileyip sıkayım diye..kalite konusunda hem fikirim,kendin yaptınmı kimyasal oranlarına,yapıştırma detaylarına daha dikkat ediyor,hatta saglamlık anlamında yeni ilavelerde yapıyorsun..birde hergün düzgün,düzenli çalışamıyorsun bazı   haftalar tek bir iş yapmadan geçiyor..yapılacak yer kesinlikle kapalı ve her türlü sarf malzemesinin temin  edilebilecegi bir lokasyonda olmalı..ayrıca epoksi ile çalışa,çalışa bagışıklık zayıflıyor sanırım bu sene ellerim kurdesen denilen bir illet oldu,yaz   tamamı ile boş geçti..Bartın,kuruca şile tarafların da ahşap tekne atölyeleri var (marangozun bu işlerle  de ilgisi olmalı)oralardan bir atölye göze kestirilip kamp kurularak yapılabilir..tek başına bıktırıcı,yorucu,usandııcı olur..yardım konusuna gelince,gelen kişiler işten çok vakit çalabilir :)..birde işine el attırmamama gibi bir huyu varsa çalışanın,kibarlıktan bir şey de söyliyemez ,psikolojisi bozulur :)...
  • IP logged

e

ersinboke@icrs.com.tr

Son derece doğru tespitler.  Bence marangozdan öte esas kritik iş boya macun, elyaf ve epoksi işleri. Özellikle elyaf ve epoksi son derece kritik. Sonuçta su kontrası tekneye şekli veriyor ancak mukavemet elyaf ve epoksi ile sağlanıyor. 

BU konuda Teknomarin 'in eğitmen boyacısı Hayati devreye girecek. İlk yıl Tayo MAr 'ın omurgasına macunu ben vurduydum, bir sene sonra pul pul dökülmüştü . İkinci yil Hayati vurdu hala duruyor.

" looser " teknesi dememdeki neden buydu. Kendin yapıcam derken eline yüzüne bulaştırıyorsun çoğunlukla. Bu kalemlerde kesinlikle profesyonel destek gerekiyor. Bir de kimi parçaların montaj yapılırken boyanması gerekiyor ki Boya işi teknenin yapımı ile başlayıp sonuna kadar devam ediyor.

Keza tüpleri de kendim yapmayacağım. Yapımı çok basit hele bir profesyonel için.  Direk nasıl olacak daha projeleri görmedim ama indirilebildiği için muhtemel ahşap olur. ancak eğer alüminyum olursa da mutlaka krem rengine boyatırım.

Muhtemel bu katamaranı yaparsam , Wharram 'ın en ilginç katmaranlarından birisi olacak. Tik boğatalar yine kullanılacak. Tüm üst güverte ahşapları Birmanya tiki olacak. ancak güverte için şu sauna ağacını kullanabilirim. Isınmıyor olması büyük avantaj çünkü.  Gövde rengi Tayo Mar ile aynı olacak.

Ön yelkeni krem renginde cross cut, ana yelkeni de bordo olacak. Yapımı ile ilgili şu blogda çok detaylı bilgiler var. Merak eden bakabilir.

http://tiki30.blogspot.com

Şimdi bu imalatın bir kolaylığı ve zaman kazandırıcı özelliği her bir parçanın birbirinden bağımsız yapılabiliyor olması.  Tüpler , havuzluk, kirişler. Normal bir tek gövde tekne yapımında, Havuzluğu , teknenin omurgasını yapmadan yapamazsınız. Oysa bu tasarımda yapabilirsiniz. Örnek bu sene havuzluğu bitirirsiniz.  İki haftada kirişler biter v.s.

Ya da önce tüplere girişebilirsniz. Tüplerin bence ikisine birden başlamamak gerek. İlk tüpte yaşanabilecek sıkıntıları görüp, ikinciye öyle başlamak lazım.

Bu teknenin en iyi düşünülmesi gereken bölümü havuzluğu. Burada mutlaka bir kapalı alan gerekli. Buraya şu lezzette ancak daha geniş bir yapı lazım. Daha önce de resmini koymuştum sanırım.



Bu aslında tam Tayo Mar için yapılmış sanki. Tam kamara girişine böyle bir davlunbaz sırıtmaz gibi.

wharram 'a dönersek, havuzluğu derinleştirmek gerekecek biraz. Ne kadar derinleşebilir tasarımcıya sorduk bakalım. Bu da bir ön test aslında. Bakalım ne zaman cevap gelecek?
  • IP logged

S

Servet

https://jojo.at/catamaran/english/building/building.htm

Kendi başına yapan bir amcam.ömrü gitmiş  :)..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1049
Katamaranı nereye bağlayacaksın?
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
İki oğulum var. Şimdi eşşek kadar oldular. Biri 40 diğeri 38 yaşında.
Onlar yetişirken, elimden geldiğince, sadece yol gösterdim. Hiç bir zaman şöyle yap. Böyle davran. Hayat yolunu böyle seçersen başarılı, mutlu olursun demedim. Yaşayıp gördüler.
Böyle davranmamın nedeni eğer benim önerdiğimi seçip de hayatları istemedikleri bir mecraya girer ise hayatları boyunca bana küfür edeceklerini biliyordum.

Uzun zamandır dost ve arkadaşlarıma da inatla yolun yanlış arkadaş. Beceremezsin. Başaramazsın. Mutsuz olursun. Öyle değil de böyle yap demiyorum.

Her "birey" kendi yolunu kendi çizmeli. Görevimiz, o da aklımız yettiğince, yol göstermek, saplantılarından kurtulmasına ışık tutmak olmalı. Genel de "Selimin Aklı" doğru rotayı gösteriyor.

  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1060
https://jojo.at/catamaran/english/building/building.htm

Kendi başına yapan bir amcam.ömrü gitmiş  :)..

Birçoğumuzun görüşlerinin önemli bir kısmı yaşadıkları ve gördükleriyle sıkı sıkıya ilgilidir. İster elektrikçi, ister su tesisatçısı, ister marangoz olsun, bunlara "usta" diyorum. Birkaç istisna dışında ustaların bir işe yaramadıklarını, mesleki unvanlarını hak etmediklerini gördüm. Birkaç sene önce bir yakınımın tekne tadilatını yapan ustalar iş teslim tarihinden aylar sonrasına tamamlayıp yakınımı azat ettiler. Süreci bizzat gördüm.

Ersin doğrusunu bulup işini yaptırabilir. Ben sadece doğru veya yanlış da olsa görüşlerimi ilettim. Bunu da Ersin'in hoşgörüsüne dayanarak yaptım. Çünkü bana fikrimi sormadığını ifade edebilirdi.

Benim çevremde gördüğüm denizciler insanı oyalamaktansa destek olmayı yeğleyen insanlar. Zaten birkaç birleştirme hareketi dışında kalan işler bireysel olarak halledilebilir.

Dahası buna benzer projeler asgari becerisi olan insanlar düşünülüp hazırlanır.


Belki tek sorun işin nerede yapılacağıdır. Bu sorun da bir çekeķ yeriyle anlaşılmasıyla çözülür.
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

 
Yukarı git