Patalya ile uğraştığımdan bu konuya birşeyler yazamadım. İlginçtir konuya 20 binin üzerinde giriş olmuş. Anlaşılan bu tekne yaptırma arzusu ve isteği tek bende yok..
Sonuçta mükerrer girişler var tabi ancak forum istatistiklerinde Hıncal Reisin " civadra imalatı " konusundan sonra en çok okunan konu.
Yani demek bu denizlere uygun iyi bir proje olasa , maliyetleri de önceden bilinse sanki birden fazla tekne yaptırack adam çıkar gibi duruyor..
Wodden Boat Forum da, Tahiti Ketch yapmak istiyorum dediğimde , (eh hali ile bir sürü teknesini yapmış adam olduğundan )
sen git bir patalya yap önce ondan sonra tekne işine bulaş diye eleştirmişti amcanın teki.
Patalya geleli neredeyse iki ay olacak.. İşler emlak piyasasında kesat olduğundan ve bu sene orta Marmara da hep lodos estiğinden ve anadolu yakasına rüzgarı değil , çoğunlukla pisliği ve dalgası geldiğinden , yani çok yelken yapamadığımdan dingi ye ciddi vakit harcayabildim.
WBF da doğru söylemişler.. Bence tekne yapmaya karar vermeden önce bir patalyai yapmalı.. Üstelik patalyayı ben yapmadığım halde çıkan iş inanılmaz..
Bir kere işin alışveriş bacaği var.. Alınan malzemenin uygun olmaması sorunu var.. İmalat sırasında eksik gelme sorunu var.
Dün patalyanın havuzluğunu boyayacağım, üzerimde en pis kıyafetler , elime eldivenleri geçirdim. Boyayı hazırladım. Oturak bölümünde bant çekeceğim, Bandı elime aldım ki bant çok kalitesiz.. Yapışmıyor..
Bandın tek yapışabildiği yer elimdeki latex eldiven.. ! açtım şantiyeci ağzımı başladım saydırmaya.. İşin yoksa kalk üstünü değiştir, Hırdavatçıya git, dandik bandı kafasına fırlat falan filan..
Yani yeri geldiğinde bir boya bandi bile önemli.. Tüm işleyişi harap edebiliyor..
Bu iki aya boyunca neredeyse her gün dingi ile ilgili çalıştım ya da malzeme aradım.. Dediğim gibi kabuğu ben yapmadığım halde maliyeti standart bir şişme bot fiyatını şimdiden geçti..
Tamam yok o pirinç olacak , yok bu masif olacak falan filan da Zaten amaç, piyasada olmayan ya da size en uygun ürünü elde etmek olduğundan bu normal ve kaçınılmaz.
Yani bir tekne yaptırırken fuarda gördüğünüz bir tekneyi ben daha ucuza yaparım mantığı olmamalı.
İşin felsefesi kendi amacınıza uygun bir tekne sahibi oluyor olmanız..
BUrada ve araştırıldığında görüleceği üzere her durumda yapılacak olan tekne , piyasadan bulabileceğiniz ikinci el bir tekne fiyatından daha pahalıya mal olacak. sıfır tekne fiyatından da daha aşağı olacağı kesin..
Gelelim işin biaz da teknik taraflarına.. Bu su kontrası elyaf ve epoksi kombinasyoun dehşet verici bir tekne malzemesi.
6 mm su kontrası , elyaf ve epoksi ile birlikte çok sağlam ve hafif bir malzeme haline dönüşüyor.. Peki neden tekne üreticileri bu malzemeyi kullanmazlar..? yine aynı nokta.. Pahalı.. Polyestere göre hem malzeme hem işçilik olarak pahalı.
Yalnız bu elyafı zımparalarken dikkat etmek iyi korunmak gerek.. İki gün kaşınıyor adam.. Keza epoksi de kesinlikle maske ile kullanılmalı bence.
zımparalanmış epoksi elyaf yüzeyin en önemli özelliği çok kolay boya tutuyor olması. Keyifle boyuyorsunuz..
Bir önemli kriter de başlangıç hevesini hiç kaybetmemek.. Ben şu patalyayı yaparken dahi koşa koşa çakma atölyeme gelip, saatlerce keyifle çalışıyordum.. Bunu bir iş değil de sizi dinlendiren bir uğraş olarak gördüğünüz sürece sorun yok..
Böyle yaklaşınca , tekne yapmanın çok keyifli olacağını düşünüyorum. Çok ayrı bir keyif bence tekne yapmak.. Şu patalyayı yaparken bunu hissediyorsunuz. Öyle kaptırıyorsunuz ki bazen , başka bir iş yapasınız gelmiyor..
WBF daki amcaya cevap verme vakti geldi.. Patalya beni yıldırmadı.. Daha da heveslendirdi..