Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
İyi bari seyretmişsin.
Her ne kadar baş kıç olmasa da 35' Gaff Ketch istediğin tarzda diye düşünmüştüm   :)
Hadi bakalım hayırlısı.
Belki de yaz tatilleri, aile filan derken, baş kıç mı yoksa havuzluk mu ikilemine düşersin belli mi olur   ;)

Listenin başında 35 'Gaff Ketch BUTTON # 2 vardı. Ben bu tasarımı çok beğenirim. İnce, dar neredeyse shoal draf, iç yerleşimi eski tarz ama efektif güzel bir tasarımdır.

Bir de Ruby'i severim
http://georgebuehler.com/Ruby%20B.html
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 629
Imdi 25 sayfa yazışmayla tekne belirlendi mi ?
Cem'an 2525 sayfa oldukta kayık bitmiş olur mu ?
Millet allar bağlasın...
Issız acunda ol sefine yelken basar mı ?

  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Yazmaya başlamadan önce yanlış olmasın diye kontrol ettim. Gün itibariyle toplam 368 donatanız HeyamolaHey forumunda.

Kuruluşundan beri ve tabii bugün itibariyle 366 da 2 olduğumuzu üzülerek görüyorum. Sadece Ersin son bir kaç yıldır kullandığı Tayo-Mar'dan yola çıkarak ve zaman zaman da gerek kiralık gerek se arkadaşlarının "güncel" teknelerine de binerek, seyir yaparak edindiği deneyimlerle  akıntıya karşı yüzmeye çabalıyor. Olabildiğince minimalist, seyir güvenliğinden de vazgeçmeden, ana akımın dışında da bir yol olduğunu, askı dümenin, randa ve bölünmüş armanın, bana göre de, sloop bermuda armadan daha "denizci", güvenli, zevkli, MANTIKLI ve ucuz olduğunu "bağrınıyor".

Âli'nin de tespit ettiği gibi günümüzde "hız" olmazsa olmaz aranan faktörlerden biri. Son 40 yılda gezi tekneleri sanayii artık otomobil sanayii kavramları ile üretim yapıyor. Bu aynı zamanda şu da demek: " 21. yüzyılın Zeitgeist'inde romantizm de neymiş?"

Kendi adıma Ersin'in canhıraş çabasını çokça sempati ve saygıyla karşılıyorum. Onun da tıpkı benim gibi dost sohbetlerinde bıyık altından sevimli bir gülümseme ile anıldığından adım gibi eminim. Varsın bizleri opsesif kompülsif, iflah olmaz gelenekselciler olarak aranıza kabul edin.

Ama şu örneği belleğinizin bir köşesinde kenarda tutun: Her ne boy olursa olsun alüminyum direk, sıvama veya sıkma bağlantı parçaları, döngerler, paslanmaz 9x17 teller ile donatılan sabit arma mı daha hesaplıdır yoksa bizim önerip uyguladığımız ahşap direk, ahşap bumba seren, direk üzerinde tutucu tırnaklar ve en ucuzundan galvaniz teller ile dönger yerine palanga edilmiş el incesi sistem mi? Hareketli donamda marka makaralar, vinçler, raylar, piyanolar, clem kilitler, yönlendirmeler mi daha ucuzdur yoksa bütün hareketli donamın sadece ahşap makaralar olarak hazırlanması mı?

Şahsi çabam gelenekselin de var olduğunu anlatmak ve kaybolmasını engellemek, güncele not düşmek, denizciliğin bir disiplin, bir kültür, bir yaşam tarzı olup yaşatmaya devam etmek. "Balıkçı"nın da vasiyeti benden sonrakilere anlatmak.

2/366 olunca doğal olarak zaman zaman "şiddetli geçimsiz" olabiliyoruz.  ;) ;D ;D

BU arada yazı gözümden kaçmadı elbette.. Bence o kadar da az değiliz diye düşünüyorum.. en azından yazılanlar okunuyor.. farklı fikirler gelişiyor.. Kendi adıma konuşmak gerekir ise Beş yıl öncesine kadar bu konulardan haberim dahi yoktu..

Matay 'ın dediği ve takıldığı gibi ben bilmediğimden ve yeni öğrendiğimden başkası da bilmiyormuş benim gibi imiş zannediyorum..

Şu Luna yı yapan kişinin ilginç bir yorumu var.. Her durumda kendi yaptığınız tekne ikinci el bir teknenin fiyatını geçer diyor.. Ancak euro bazındaki artışlar öyle seviyeye geldi ki ikinci el kaliteli tekne fiyatları da uçtu gidiyor.. Hurda , marka olmayan , kötü yapılmış tekneler bile fiyatlarını bir yılda ikiye katladılar.. Bu kadar fiyat artışı hiç bir sektörde yok..

Bu açıdan bakıldığında , kolay yapılan , dayanıklı tekneler en azından sıfır teknelerden daha ucuza yapılabiliyor.. Üstelik kendi ihtiyaçlarınıza göre..

Kaan, elbette izledim..:) Bu arada teknenin güvertesine dikkatini çekerim..
 
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Alem adamsın Aali..

Daha dur.. Teknenin ıncığını cıncığını çıkaracağız.. sonra bakalım tasarımcı ne diyecek..? Arma ile ilgili ne görüş belirtecek..? daha gelip , ben anlama klasik tekneden  desen de senin kafanı ütüleyeceğim..

Sonra planlar gelecek. onlar yorumlanacak.. Sonra kısmetse yapılacak.. sonra kısmetse denize inecek .. test seyirleri filan yapılacak.. Tahminim sadece isim vermek bile bir 10 sayfa tartışılır.. :)

Bu arada Oğzhan , şu senin exel tablodan bi kontrol etsen ya .. tasarım kıriterlerini..
  • IP logged

Bu kadar ahşap muhabbetine dayanamadım,ben de ahşapcı
 oludum,böyle bişey yaptım. 😊
8-)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Atilla reis bildiğim kadarı ile en ahşapçı sensin.. Teknenin ahşaplarını sen yapmadın mı?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Bende Van de Sdat firmasından 1993 yılında Norman modelinin study planlarını almıştım. 40 foot glass fibre wood core. Çok güzel bir model idi ama sadece bakmakla kaldım. Kooperatif yapılabilir bir proje idi keainlikle


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Bir Norman Ender Yüce ve eşinde vardı, sac.
Hikayesini yanlış hatırlamıyorsam Avustralyada yasayan bir Türk kendi yapmış, tekneye binip Türkiyeye kadar gelmiş ve burada Yüce ailesine satmıştı. Onlar da epey gezdiler o tekneyle.
  • IP logged

Atilla reis bildiğim kadarı ile en ahşapçı sensin.. Teknenin ahşaplarını sen yapmadın mı?
   Evet ahşap kokusu ve işleme keyfi bir tutku Ersin reisim ,halen tüm boş zamanlarımda marangoz atolyemdeyim. Ama bu denizdeki aluminyumun değerini değiştiremez.  ;)
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Bir Norman Ender Yüce ve eşinde vardı, sac.
Hikayesini yanlış hatırlamıyorsam Avustralyada yasayan bir Türk kendi yapmış, tekneye binip Türkiyeye kadar gelmiş ve burada Yüce ailesine satmıştı. Onlar da epey gezdiler o tekneyle.

İstanbul teknesi.
Şu sıralar satılık yanılmıyorsam.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Hocam sizin tekneyi Van de Stadt görse yemin ederim secde edip din bile değiştirebilir. Hollanda alüminyum tekne inşaasının lideri, ki Rahmi Bey son Nezenin V teknesinin kaynak ekibini oradan getirtti. Ona rağmen sizin Çağla kız kadar başarılı olmamış oşablir


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Bir Norman Ender Yüce ve eşinde vardı, sac.
Hikayesini yanlış hatırlamıyorsam Avustralyada yasayan bir Türk kendi yapmış, tekneye binip Türkiyeye kadar gelmiş ve burada Yüce ailesine satmıştı. Onlar da epey gezdiler o tekneyle.

İstanbul teknesi.
Şu sıralar satılık yanılmıyorsam.

Evet ; Istanbul
  • IP logged

   Teşekkür ederim Kemal reisim. Van de stadt ile plan alırken skeg konusunda, sonrasında da 14. postayla ilgili epey atıştık. Başta hep bir üst perdeden konuşuyordu. Sonda 14.postayı ana planda da değiştirdi. ;D
   Nazenin teknesinin tüm kabuk aluminyum parçaları hazırlanmış,kesilmiş şekliyle puzzelın parçaları gibi kaynakçılarla birlikte geldi Hollanda’dan. Bunun önemi şu;Nazenin 5 teknesi raund bilge veya Radius chain bir tekne. Yani bunların( özellikle raund bilge ise) levhalarına en az üç farklı odağı olan kurvurlar verilmeli. Bunu bildiğim kadarıyla ısıtıp orasından burasından mengeneyle sıkıştırıp asılmadan yani İngiliz tekerleği kullanarak yapan yok  Türkiye’de. . Bu yüzden dışarıda levhalar hazırlanıp geldi.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 27 Şubat 2018, 23:30:16 Gönderen: Atilla Serdar Erdoğan »

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
   Nazenin teknesinin tüm kabuk aluminyum parçaları hazırlanmış,kesilmiş şekliyle puzzelın parçaları gibi kaynakçılarla birlikte geldi Hollanda’dan. Bunun önemi şu;Nazenin 5 teknesi raund bilge veya Radius chain bir tekne. Yani bunların( özellikle raund bilge ise) levhalarına en az üç farklı odağı olan kurvurlar verilmeli. Bunu bildiğim kadarıyla ısıtıp orasından burasından mengeneyle sıkıştırıp asılmadan yani İngiliz tekerleği kullanarak yapan yok  Türkiye’de. . Bu yüzden dışarıda levhalar hazırlanıp geldi.



Ama bildiğim kadarı sizde İngiliz tekerleği kullandınız. Üç boyutlu böyle bir imalat bugünün Türkiye şatlarında (tekne yapan çok sayıda tersane denen hilkat garibelerini kast ediyorum) inanılmaz. Benim arkadaşlarım maalesef çok başarılı bir römorkör ihracatsına yat yaptırma gafletinde bulundular. Tersane römorkör için gerçekten dünya ölçeğinde bilinen bir yer olmasına rağmen yat finişingini beceremedi


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631


Bu arada Oğzhan , şu senin exel tablodan bi kontrol etsen ya .. tasarım kıriterlerini..

Salma ağırlığını vermemiş.
  • IP logged

 
Yukarı git