Birleşik kaplar kanunu okumanızı öneririm.
Ben çok okudum, lütfen siz bir kerre daha sakin kafayla okuyun.
Birleşik kaplar miktarla çalışmaz, sadece sütunların yüksekliği önemlidir. Yani tamamen basınç üzerine çalışan bir sistemdir. Yağ tarafının üstünde bir delik olması yeterlidir. Böylece deniz suyu üstündeki ve yağ üstündeki basınç eşit olur. Yağ seviyesi deniz seviyesine göre yüksek olacağından deniz suyu şanzımana girmez.
Bileşik kaplar teorisinin ne olduğunu bilirim,
ancak sizin gözden kaçırdığınız gerçek, bileşik kaplarda ki sıvılar aynı yoğunlukta olduğu anda
teori geçerlidir.
Resme bakıldığında anlaşılacaktır ki;
saildrive keçelerinin aşınması sonucu (pervane milindeki kırmızı çizgi )
saildrive içine giren deniz suyu sail drive yağ kontol tapası açıldığı anda su hattına kadar yükselir.
Su hattına yükselen bu suyu bir mm aşağıya itebilmek için (deniz suyu ve yağ yoğunluklarının farkından dolayı )
ki bizim örneğimizde en az 150 cm aşağıya itebilmesi gerekli,
budurumda yağ kabını kaç metre yukarıya koymak gerek,
rica etsem bir arkadaşımız hesaplayabilir mi.
Yağ koyarız deniz suyunu iteriz dediğiniz yağ tapasına bağlı boruyla 15 cm yukarıya
koyulan kaba konacak 2-3 litre yağla bu işlemi yapabilmek imkansızdır.
Yukarıdan bu yağı bir güçlü bir pompa vasıtasıyla aşağıya basarım derseniz bu olur.
ama bu sefer çalkantılı bir denizde yağı kaç santim aşağıya basacağınızı
hesaplayamayacağınız için yağ, ya kuyruk keçelerinden denize gider
( bu durumda ciddi ceza alırsınız )
ya da yağ tam keçeye gelmeden pompalamayı kestiğinizde,
pervane milinin bulunduğu seviyede deniz suyu olur.
Açıklamalar sizi tatmin etmediyse,
saildrive bir tekneniz olduğunda siz nasıl biliyorsanız öyle yapabilirsiniz.
Ancak önerinizi başkasına ait bir teknede denemeyin.
Tekne ve tekne sistemleri hayat bilgisi dersine ait labaratuvar değildir.