Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Saildrive Kuyruk Bakımı

  • *
  • İleti: 331
  • YAZDIKLARIMA O KADAR ÖNEM VERMEYİN.İHTİYAR İŞTE !!
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#60: 20 Mart 2018, 10:54:44
Birleşik kaplar miktarla çalışmaz, sadece sütunların yüksekliği önemlidir. Yani tamamen basınç üzerine çalışan bir sistemdir. Yağ tarafının üstünde bir delik olması yeterlidir. Böylece deniz suyu üstündeki ve yağ üstündeki basınç eşit olur. Yağ seviyesi deniz seviyesine göre yüksek olacağından deniz suyu şanzımana girmez.
Yağ tarafının üstünde bir delik olması yeterli deyince bu delikten ilave yağ kütlesini mi ekleyecegiz?
  • IP logged

C

Can Özsel

Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#61: 20 Mart 2018, 11:07:20
Birleşik kaplar miktarla çalışmaz, sadece sütunların yüksekliği önemlidir. Yani tamamen basınç üzerine çalışan bir sistemdir. Yağ tarafının üstünde bir delik olması yeterlidir. Böylece deniz suyu üstündeki ve yağ üstündeki basınç eşit olur. Yağ seviyesi deniz seviyesine göre yüksek olacağından deniz suyu şanzımana girmez.
Yağ tarafının üstünde bir delik olması yeterli deyince bu delikten ilave yağ kütlesini mi ekleyecegiz?
O delikten dis hava basinci girecek diye yorumladim ben.

SM-G610F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#62: 20 Mart 2018, 11:08:33
Birleşik kaplar miktarla çalışmaz, sadece sütunların yüksekliği önemlidir. Yani tamamen basınç üzerine çalışan bir sistemdir. Yağ tarafının üstünde bir delik olması yeterlidir. Böylece deniz suyu üstündeki ve yağ üstündeki basınç eşit olur. Yağ seviyesi deniz seviyesine göre yüksek olacağından deniz suyu şanzımana girmez.

Ahmet reis söylediğiniz tamamen miktar yani kütle ile ilgili.  Sizin söylediğiniz kapalı ancak atmosfer basıncına açık bir kapalı kap içinde bulunan belli miktarda sıvılar için geçerli olabilir.

Örnek  şeklindeki cam bir tübe civa ve su koyalım.. Civa yoğunluğundan dolayı suyu ittirecek ve kabın u kısmında seviyeleri eşit şekilde bulunacaktır. su ise u nun uç kısmına doğru yükselecektir. Civanın seviyesini değiştirip, u nun dibinden uzaklaştırmak için aynı sizin söylediğiniz gibi su bulunan taraftaki borunun uzatılması ve daha fazla su konulması gerekecektir ki civa u nun dibinden uzaklaşabilsin..

Bunun olabilmesi için civa miktarının sabit olması yani ağırlığının ve miktarının değişmemesi gerekir. Oysa saildrive sisteminde su sürekligeliyor olacak. yani su miktrarı sonsuz .. Bu durumda yağ haznesini direğin tepesine de koysanız, suyu bir mm. dahi yerinden oynatamazsınız..

   



  • IP logged

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#63: 20 Mart 2018, 11:20:26
Güzel beyin fırtınası yapılıyor ama şunu söylemeliyim, bu makineleri üretenler zaten bunları düşünmüşlerdir ve en ucuz olan bu olduğu için bunu tercih etmişler bence. Braket yok, şaft yok, kablin yok,  bri sürü şey yok. Del kayığı oturttur içine olsun bitsin.
 çok gelişmişleri de var aslında , gemilerde özellikle romörkörlerde bu saildrive mantığı şeylerin rotorlu olanları var 360 derece dönüyor Manevra pervanesi bile kullanmıyorlar, hatta bu bir muhafaza içinde çalışıyor.

Yapılması gereken bence hasbelkader böyle bir şanzumanlı kayığınız varsa, bu keçe , çırpıntı körüğü falan gibi şeyleri sürekli kontrol altında tutunuz yapacak başka bir şey yok.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#64: 20 Mart 2018, 12:12:00
Birleşik kaplar miktarla çalışmaz, sadece sütunların yüksekliği önemlidir. Yani tamamen basınç üzerine çalışan bir sistemdir. Yağ tarafının üstünde bir delik olması yeterlidir. Böylece deniz suyu üstündeki ve yağ üstündeki basınç eşit olur. Yağ seviyesi deniz seviyesine göre yüksek olacağından deniz suyu şanzımana girmez.
Yağ tarafının üstünde bir delik olması yeterli deyince bu delikten ilave yağ kütlesini mi ekleyecegiz?

Bu delik sadece hava basıncının dengelenmesi için gereklidir.

 
Birleşik kaplar miktarla çalışmaz, sadece sütunların yüksekliği önemlidir. Yani tamamen basınç üzerine çalışan bir sistemdir. Yağ tarafının üstünde bir delik olması yeterlidir. Böylece deniz suyu üstündeki ve yağ üstündeki basınç eşit olur. Yağ seviyesi deniz seviyesine göre yüksek olacağından deniz suyu şanzımana girmez.

Ahmet reis söylediğiniz tamamen miktar yani kütle ile ilgili.  Sizin söylediğiniz kapalı ancak atmosfer basıncına açık bir kapalı kap içinde bulunan belli miktarda sıvılar için geçerli olabilir.

Örnek  şeklindeki cam bir tübe civa ve su koyalım.. Civa yoğunluğundan dolayı suyu ittirecek ve kabın u kısmında seviyeleri eşit şekilde bulunacaktır. su ise u nun uç kısmına doğru yükselecektir. Civanın seviyesini değiştirip, u nun dibinden uzaklaştırmak için aynı sizin söylediğiniz gibi su bulunan taraftaki borunun uzatılması ve daha fazla su konulması gerekecektir ki civa u nun dibinden uzaklaşabilsin..

Bunun olabilmesi için civa miktarının sabit olması yani ağırlığının ve miktarının değişmemesi gerekir. Oysa saildrive sisteminde su sürekligeliyor olacak. yani su miktrarı sonsuz .. Bu durumda yağ haznesini direğin tepesine de koysanız, suyu bir mm. dahi yerinden oynatamazsınız..


Aslında iş sadece basınç ile ilgili olduğundan bir hazneye gerek yoktur. Su seviyesinin yaklaşık 15 cm üstüne kadar çıkan bir hortum da yetecektir. Haznenin görevi yağın kolayca koyulmasını sağlamak içindir ve muhtemel yağ eksilmelerinde yağ sütununun asgari azalmasını sağlamaya yöneliktir.




  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#65: 20 Mart 2018, 12:22:54
Örnek  şeklindeki cam bir tübe civa ve su koyalım.. Civa yoğunluğundan dolayı suyu ittirecek ve kabın u kısmında seviyeleri eşit şekilde bulunacaktır. su ise u nun uç kısmına doğru yükselecektir. Civanın seviyesini değiştirip, u nun dibinden uzaklaştırmak için aynı sizin söylediğiniz gibi su bulunan taraftaki borunun uzatılması ve daha fazla su konulması gerekecektir ki civa u nun dibinden uzaklaşabilsin..

Sistem aynen böyle çalışıyor. Şimdi su ve civayı sırası ile yağ ve su ile değiştirelim. Yağ tarafına fazla yağ koyduğunuzda su u'nun dibinden uzaklaşacaktır.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#66: 20 Mart 2018, 13:39:32
Birleşik kaplar kanunu okumanızı öneririm.

Ben çok okudum, lütfen siz bir kerre daha sakin kafayla okuyun.



Birleşik kaplar miktarla çalışmaz, sadece sütunların yüksekliği önemlidir. Yani tamamen basınç üzerine çalışan bir sistemdir. Yağ tarafının üstünde bir delik olması yeterlidir. Böylece deniz suyu üstündeki ve yağ üstündeki basınç eşit olur. Yağ seviyesi deniz seviyesine göre yüksek olacağından deniz suyu şanzımana girmez.

Bileşik kaplar teorisinin ne olduğunu bilirim,
ancak sizin gözden kaçırdığınız gerçek, bileşik kaplarda ki  sıvılar aynı yoğunlukta olduğu anda
teori geçerlidir.



Resme bakıldığında anlaşılacaktır ki;
saildrive keçelerinin aşınması sonucu (pervane milindeki kırmızı çizgi )
saildrive içine giren deniz suyu  sail drive yağ kontol tapası açıldığı anda  su hattına kadar yükselir.

Su hattına yükselen bu suyu bir mm aşağıya itebilmek için (deniz suyu ve yağ yoğunluklarının farkından dolayı )
ki bizim örneğimizde en az 150 cm aşağıya itebilmesi gerekli,
budurumda yağ kabını kaç metre yukarıya koymak gerek,
rica etsem bir arkadaşımız hesaplayabilir mi.

Yağ koyarız deniz suyunu iteriz dediğiniz yağ tapasına bağlı boruyla 15 cm yukarıya
koyulan kaba konacak 2-3 litre yağla bu işlemi yapabilmek imkansızdır.
Yukarıdan bu yağı bir güçlü bir pompa vasıtasıyla aşağıya basarım derseniz bu olur.
ama bu sefer çalkantılı bir denizde yağı kaç santim aşağıya basacağınızı
hesaplayamayacağınız için  yağ, ya kuyruk keçelerinden denize gider
( bu durumda ciddi ceza alırsınız )
ya da yağ tam keçeye gelmeden pompalamayı kestiğinizde,
pervane milinin bulunduğu seviyede deniz suyu olur.


Açıklamalar sizi tatmin etmediyse,
saildrive bir tekneniz olduğunda siz nasıl biliyorsanız öyle yapabilirsiniz.

Ancak önerinizi başkasına ait bir teknede denemeyin.
Tekne ve tekne sistemleri hayat bilgisi dersine ait labaratuvar değildir.




  • IP logged
« Son Düzenleme: 20 Mart 2018, 13:43:12 Gönderen: Can Deniz »
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#67: 20 Mart 2018, 14:12:48
Suyun su kesimine kadar yükselebilmesi için bir karşı basınçla karşılaşmaması gerekir, yani şanzıman içinde yağ olmasaydı dedikleriniz doğru olurdu. Yağ seviyesi su seviyesinin 15 cm  kadar üstünde olursa, suyun itmesi gereken yağ olur. Yağ basıncı su basıncına eşit olacağından daha doğrusu amacımız su basıncını yenmek olduğuna göre fazla olacağından su şanzıman içine gireceğine yağ şanzıman dışına çıkacaktır. Burada su keçesinin hasarlı olduğunu varsayıyoruz, dolayısı ile yağ keçesi sağlıklı ise su basıncından fazla olan yağ basıncı yağ keçesinin yağı kaçırmasını engelleyecek ve yağ kaçmayacağı gibi su da şanzımana dolmayacaktır. Asıl olan basınçlardır, bu nedenle su seviyesinin üzerine ne kadar yağ koyacağınız değil ne yüksekliğe kadar yağ koyacağınızdır.   
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#68: 20 Mart 2018, 14:30:53
Bastım 320 avroyu, değiştiriyorum. İşçilik 750 TL veriyorum. Hadi o Bülent'in kendisine. Demek Burak gelse, 1250 TL ödeyecek. İşçi girişi 25 avro.
Marmaris filan 500 AVRO+KDV istedi.
Volvo Penta için söyleyeyim; 120S ve 130S için Dİfransiyel Körüğü deniyor, aynı. Yine de motor seri numarasını vermekte fayda var.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#69: 20 Mart 2018, 14:37:45
Körük için sipariş vermeden karaya çıkma.

Geçen gün Rıza usta ile konuşuyorduk ona sordum kaç lira bu körük diye.

-Abi 1000-1500 lira aralığında, ancak bulmak sorun olabiliyor.
Çok sık değişen bir şey olmadığı için firmalar bu malzemede stok bulundurmuyorlar,
sadece sattıkları saildrive motora takılacak olan takım halinde körük,
dış koruyucu lastik ellerinde var, ancak takımı bozup sana vermezler dedi.
Bir arkadaşına istediklerinde 3 ay süre vermişler malzeme tedariği için.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#70: 20 Mart 2018, 14:54:06
Bu arada bileşik kap deyip duruyoruz ancak burada ki sistem bileşik kap sistemi değil ki.

Bileşik kap sistemi şu;
Kapların içinde aynı sıvı olduğu varsayılarak,
kabın şekli ne olursa olsun sıvı yüksekliği aynı olur.
 
şöyle yani.




Ancak bizim tartıştığımız sistemde;
1-Bileşik kap yok, denize dik inen bir boru var.
(Yağ kabını ve saildrive gövdesini denize dik inen bir boru gibi düşünün )
2-Ayrıca yoğunlukları birbirinden farklı iki ayrı sıvı var.

Yani kapların tabanları yok işte mesele burada başlıyor
Bileşik kaplarda kapların şekli ne olursa olsun tabanları var ve tabandan bir birlerine bağlılar.

Tekne her hareket ettiğinde eşitlikler değişecektir.





  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#71: 20 Mart 2018, 14:58:42
Körük için sipariş vermeden karaya çıkma.

Geçen gün Rıza usta ile konuşuyorduk ona sordum kaç lira bu körük diye.

-Abi 1000-1500 lira aralığında, ancak bulmak sorun olabiliyor.
Çok sık değişen bir şey olmadığı için firmalar bu malzemede stok bulundurmuyorlar,
sadece sattıkları saildrive motora takılacak olan takım halinde körük,
dış koruyucu lastik ellerinde var, ancak takımı bozup sana vermezler dedi.
Bir arkadaşına istediklerinde 3 ay süre vermişler malzeme tedariği için.

Yok abi, var ellerinde. Teyitleştim. Zaten 1 ay sonra karaya çıkacağım. Benimkisi "motivasyon" alışverişi.

Bir de Rıza usta yanılıyor sanırım, dış koruyucu lastik kitle beraber geliyor. Özellikle teyit ettirdim. Hatta servis, abi sağlamsa kullanma bırak kenarda dursun, fabirka gibi yapışmıyor, yanlayarak çıkartın dedi.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 20 Mart 2018, 15:00:30 Gönderen: Bülent Büyükdağ »
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#72: 20 Mart 2018, 15:14:18
İyi bakalım kolay gelsin.
Sana gönderdiğim videoyu izleyip püf noktalarına dikkat edersen, içinden çıkılmaz iş değil.
Sıkıştığın anlarda bir fırt aslan sütü iyi gider. !O__
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#73: 20 Mart 2018, 15:26:07
Elimizde bileşik kap var: Birincisi deniz, ikincisi ise şanzımanın içi. Bu kaplar arasında yağın dansitesinin düşük olmasından dolayı ve seviyesinin de aşağıda olmasından dolayı yağ alyhine dengesizlik var. Bu nedenle su keçesi ile suyun yağa geçişi engellenmeye çalışılıyor, bozulursa dengenin kurulabilmesi için su şanzıman içine giriyor. Bu dengesizliği şanzıman içindeki yağın seviyesi dengeyi kuracak hatta biraz yağ lehine değiştirecek kadar arttırırsak,  basınç farkı suyun yağa geçmesini engeller. Çizimde de görüldüğü gibi bileşik kaplarda basıncın eşit olması gerekiyor.  Sıvı aynı ise şekline, hacmına, kaydettiği yola bakılmaksızın, tüm sıvılar aynı seviyede oluyor. Sıvılardan birinin dansitesi diğerine göre daha azsa aynı miktarda basınç uygulayabilmek için seviyesi daha yüksek oluyor.
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#74: 20 Mart 2018, 15:34:26
Elimizde bileşik kap var: Birincisi deniz, ikincisi ise şanzımanın içi. Bu kaplar arasında yağın dansitesinin düşük olmasından dolayı ve seviyesinin de aşağıda olmasından dolayı yağ alyhine dengesizlik var. Bu nedenle su keçesi ile suyun yağa geçişi engellenmeye çalışılıyor, bozulursa dengenin kurulabilmesi için su şanzıman içine giriyor. Bu dengesizliği şanzıman içindeki yağın seviyesi dengeyi kuracak hatta biraz yağ lehine değiştirecek kadar arttırırsak,  basınç farkı suyun yağa geçmesini engeller. Çizimde de görüldüğü gibi bileşik kaplarda basıncın eşit olması gerekiyor.  Sıvı aynı ise şekline, hacmına, kaydettiği yola bakılmaksızın, tüm sıvılar aynı seviyede oluyor. Sıvılardan birinin dansitesi diğerine göre daha azsa aynı miktarda basınç uygulayabilmek için seviyesi daha yüksek oluyor.

Teknik olarak size karşı çıkan Reislerin mi sizin mi teoriniz doğru bilmiyorum.

Soruyu şöyle basitleştireyim;

bu sistemi kurmanın fayda-maliyet oranı nedir?
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

 
Yukarı git