Su keçeleri için biçilen ömür 2 yıldır. Orijinal keçesi ile değiştrimenizi öneririm. Aynı ebatta otomotiv keçelerin yayları çeliktir ve suya dönük olduğundan hemen korozyon nedeni ile yok olacaktır.
Yağa su karışmasnı engellemek için, şanzıman üstnden aynı soğutma sıvısı gibi bir kap takılıp yağ seviyesi su kesiminin oldukça üzerine çıkarılmalı ki su yağa değil keçeler kaçırırsa yağ suya karışsın.
Bu söylediğiniz fizik kurallarına göre mümkün değil.
Su hattından oldukça yüksek bir konumda bir kaç litrelik bir kaba yağ ilavesi ile
<
yağ seviyesi su kesiminin oldukça üzerine çıkarılmalı ki > derken
Sanırım resimde görülen sistemi ima ediyorsunuz.
Sail drive sistemli teknelerin önemli bir bölümünde motor dahil su hattının altında kalır.
Su hattından oldukça yüksek bir yere yağ kabı koymak için havuzluğa bir kap gerekir,
ya da salon tavanında bir yerde.
Hadi bunu aştık diyelim.
Yağ kabının üst kapağını açık bırakmalısınız ki düşündüğünüz sistem çalışsın.
( Kabın kapağını kapatırsanız yağ aynı enjektör iğnesinde ki gibi aşağıya gidemez. )
Su hattından oldukça yükseğe koyduğunuz yağ Kabının üst dolum kapağını açtığınız anda,
yandı gülüm keten helva.
Nedenini şekle baktığınızda anlayacaksınız.
Deniz suyu yoğunluğu şanzıman yağından fazladır.
Bu nedenle yağ aşağıya keçelere ineceğine deniz suyunun yoğunluk baskısından dolayı,
saildrive kuyruğundan yukarıya yağ kabına doğru çekilecek ve yerine deniz suyu yerleşecektir.
( Deniz suyu şekilde görüldüğü gibi saildrive şanzıman sisteminde su hattına kadar yükselir. )
Deniz suyunun saildrive sisteminin alt dişlilerindeki zararını önleyelim derken,
tüm saildrive mekanizmasını deniz suyu etkisinde bırakmış oluruz.
Şanzıman yağı olarak CİVA kullanmış olsaydık dediğiniz işe yarardı...