Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Saildrive Kuyruk Bakımı

  • *
  • İleti: 331
  • YAZDIKLARIMA O KADAR ÖNEM VERMEYİN.İHTİYAR İŞTE !!
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#45: 19 Mart 2018, 12:52:35
Yagı değiştirip  motoru çalıştırıp yol verdikten sonra diyelim ki bir saatlık  kuyruk sisteminin yani keçesinin çalışmasından sonra yeni yağın hangi oranda TAHİNLEŞMEYE  başladığını anlayıp bu koyduğunuz yağın ömrünü daha doğrusu keçenin değişme gerekliliğini artık kendiniz tahmin edeceksiniz.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#46: 19 Mart 2018, 13:39:39
Su keçeleri için biçilen ömür 2 yıldır. Orijinal keçesi ile değiştrimenizi öneririm. Aynı ebatta otomotiv keçelerin yayları çeliktir ve suya dönük olduğundan hemen korozyon nedeni ile yok olacaktır.

Yağa su karışmasnı engellemek için, şanzıman üstnden aynı soğutma sıvısı gibi bir kap takılıp yağ seviyesi su kesiminin oldukça üzerine çıkarılmalı ki su yağa değil keçeler kaçırırsa yağ suya karışsın.
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#47: 19 Mart 2018, 16:00:36
Orijinal keçesi ile değiştrimenizi öneririm. Aynı ebatta otomotiv keçelerin yayları çeliktir ve suya dönük olduğundan hemen korozyon nedeni ile yok olacaktır.



Aynı fikirdeyim, 3 ay dayanmaz.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#48: 19 Mart 2018, 19:00:35
Keçe yaylarını uygun çap ve kalınlıkta oring ile değişirseniz,
yayların paslanma ve ya korozyon etkisinden kurtulursunuz.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#49: 19 Mart 2018, 20:23:22
Keçe yaylarını uygun çap ve kalınlıkta oring ile değişirseniz,
yayların paslanma ve ya korozyon etkisinden kurtulursunuz.
Dahiyane fikir. Teşekkürler .


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#50: 19 Mart 2018, 20:43:57
Volvo'larda da içeriden kontrol mümkün. Zaten söylendiği gibi yağın vasfındaki değişim/vasfının bozulması keçenin ömrünü tüketip tüketmediği hususunda fikir veriyor.
Burada yağın zamandan kaynaklı niteliğini yitirmeye başlamasına değil, suyla karışıp karışmadığına bakmak gerekiyor.
Yağ incelmeye değil, tahinleşmeye başlamışsa, keçe gitti demektir.

Bu tesbit doğru

İkinci belirti de makinenin yola girmekte güçlük çekmesi.
Masal'da keçeden problem çıktığında, bakmadığımız yer kalmamıştı. Ne fikirler aldık ne fikirler aldık, olmadı.
Keçenin ve yağın değişimiyle, bütün sorun çözüldü.

Keçelerin bozuk olması ileri ya da tornistana geçişe  mani olmaz.





Kesit resmine bakıldığında dikey şafta ki ve pervane şaftında ki 10 numaralı konik dişlilerin bir biriyle uyumlu bir şekilde çalışmasını sağlayan dikey şaftta ki   5 numaralı rulman ve 9 numaralı  iki adet masuralı rulman ile pervane şaftında ki 13 numaralı iki adet masuralı rulman dır.

Siz keçe değişimi için pervane şaftı ve kovanı söküp taktığınızda muhtemel ki,
10 numaralı dişlilerde ki aslında olmayan ( belki sizden önce ki değişimde bir hata nedeniyle )uyumu tekrar sağlamanız olmuştur
.





Buradan şu sonuç da çıkabilir mi bilmiyorum;
Yağ su ile karışmış ve niteliğini kaybetmişse, bu nedenle de yola girmiyorsa, yağ çekilip, yeni yağ eklenerek (volvo için 15/40) bir kaç gün zaman kazanılabilir. (mi?)


Hayır böyle bir çıkarım teknik olarak doğru değildir.
Yağa su karıştığını anladığınız anda en kısa sürede  lifte alınması gerekir.
Motor çalışmakta iken gecikilen her saat dişli ve kovan sisteminde
geri dönülmez hasarlara neden olur.

Yağa su karışma kontrolü limandan çıkmadan kontrol edilmelidir.
Liman kontrolünde her şey yolunda olup seyre çıkılmış ve  arıza Seyir anında olmuşsa
( misina ya da ağa dolanma durumu nedeniyle yapılan kontrol de )
 en yakın limana rota tutulmalıdır.

Alıntı içine kırmızı  renkli yazılar ve şekil müdahalesi için affola.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 19 Mart 2018, 20:48:00 Gönderen: Can Deniz »
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#51: 19 Mart 2018, 23:38:08
Su keçeleri için biçilen ömür 2 yıldır. Orijinal keçesi ile değiştrimenizi öneririm. Aynı ebatta otomotiv keçelerin yayları çeliktir ve suya dönük olduğundan hemen korozyon nedeni ile yok olacaktır.

Yağa su karışmasnı engellemek için, şanzıman üstnden aynı soğutma sıvısı gibi bir kap takılıp yağ seviyesi su kesiminin oldukça üzerine çıkarılmalı ki su yağa değil keçeler kaçırırsa yağ suya karışsın.



Bu söylediğiniz fizik kurallarına göre mümkün değil.






Su hattından oldukça yüksek bir konumda bir kaç litrelik bir kaba yağ ilavesi ile
< yağ seviyesi su kesiminin oldukça üzerine çıkarılmalı ki > derken
Sanırım resimde  görülen sistemi ima ediyorsunuz.


Sail drive sistemli teknelerin önemli bir bölümünde motor dahil su hattının altında kalır.
Su hattından oldukça yüksek bir yere yağ kabı koymak için havuzluğa bir kap gerekir,
ya da salon tavanında bir yerde.

Hadi bunu aştık diyelim.
Yağ kabının üst kapağını açık bırakmalısınız ki düşündüğünüz sistem çalışsın.
( Kabın kapağını kapatırsanız yağ aynı enjektör iğnesinde ki gibi aşağıya gidemez. )

Su hattından oldukça yükseğe koyduğunuz yağ Kabının üst dolum kapağını açtığınız anda,
yandı gülüm keten helva.

Nedenini şekle baktığınızda anlayacaksınız.

Deniz suyu yoğunluğu şanzıman yağından fazladır.
Bu nedenle yağ  aşağıya keçelere ineceğine deniz suyunun yoğunluk baskısından dolayı,
saildrive kuyruğundan yukarıya yağ kabına doğru çekilecek ve  yerine deniz suyu yerleşecektir. 
( Deniz suyu şekilde görüldüğü gibi saildrive şanzıman sisteminde su hattına kadar yükselir. )

Deniz suyunun saildrive sisteminin alt dişlilerindeki zararını önleyelim derken,
tüm saildrive mekanizmasını deniz suyu etkisinde bırakmış oluruz.

Şanzıman yağı olarak CİVA  kullanmış olsaydık dediğiniz işe yarardı...




  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#52: 20 Mart 2018, 01:40:33
Can abi
Önce yola giriyordu. 2 yılın sonunda yol problemi başladı. Bir sürü şey denedik, önerildi, yaptık... yol problemi büyüdü. En son neredeyse hiç  girmiyordu.

Keçe ve yağ değişimi yaptık. ( maşallah deyin) a ha o gün bugün ariza yok. Bu nedenle hep buna yoruyorum ben.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#53: 20 Mart 2018, 07:47:59
Yağın yoğunluğu 0,880 - 0,940 aralığındadır. En kötüsünü 0,880'i alalım. Suyu kabaca 1 kabul edersek iki yoğunluk arasında %13 gibi bir farK vardır. Basınç farkının dengelenebilmesi için yağın üst seviyesinin, su seviyesinden  sadece 13 cm yüksekte olması yeterlidir. Basınç oluşabilmesi için kabın üstünde bir hava deliği olması gerekir.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#54: 20 Mart 2018, 08:49:03
Can abi
Önce yola giriyordu. 2 yılın sonunda yol problemi başladı. Bir sürü şey denedik, önerildi, yaptık... yol problemi büyüdü. En son neredeyse hiç  girmiyordu.

Keçe ve yağ değişimi yaptık. ( maşallah deyin) a ha o gün bugün ariza yok. Bu nedenle hep buna yoruyorum ben.

Maşallah, nazar değmez inşallah ;D
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#55: 20 Mart 2018, 09:05:58
Deniz suyunun ortalama yoğunluğu su yüzeyinde 1.025 g/ml (1025 kg/m3)

Dolayısı ile yağ kabını ne kadar yukarıya kaldırırsanız kaldırın,
teknenin su hattına kadar deniz suyu yükselir, bu nedenle saildrive şanzımanı su içinde kalır.
Ayrıca üstte koyacağınız kapta saildrive içinden taşacak yağı ( Yaklaşık 3 litre ) alacak kadar alan yoksa,
tekne şanzıman yağıyla batar.

Bu yağı sintine pompası ile atmaya kalkarsanız da çok ciddi cezaya maruz kalabilirsiniz.
Yani nereden bakarsanız bakın iki ucu dikenli değnek.

Keçelerden su aldığı tespit edildiğinde, İnat etmeden doğru lifte gitmek çok daha ucuza mal olur.



  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#56: 20 Mart 2018, 10:06:05
Birleşik kaplar kanunu okumanızı öneririm.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#57: 20 Mart 2018, 10:27:34
Valla bu kanunu herkesin okuması yerinde ve faydalı olur.. :) arada sırada bildiğimiz sandığımız konuların üstünden geçmek gerekiyor bence.

saildrive dan anlamam. Keza tekne yaptırabilirsem asla kullanmam. sorun yukarıda çizildiği gibi olduğundan birleşik kaplar kanunu burada çalışmaz.

Birleşik kaplar kanununun çalışabilmesi için örnek u şeklinde bir boruya yoğunluğu farkli iki sıvı konulduğunda yoğunluğu az olan sıvının miktarı arttırılarak yani ağırlığı arttırılarak, daha az ağırlıkta olan yoğunluğu yüksek sıvınin seviyesi düşürülebilir. ancak bunun için sistemin kapalı olması gerekir. Yani yoğunluğu ağır olan sıvının miktarının değişmemesi gerekir.

Oysa bu gibi durumda deniz suyunun miktarı neredeyse sonsuz olduğundan yağ haznesinin nerede olduğunun bir önemi olmaz. Aynen anlatıldığı gibi birde ortalık yağ içinde kalır.. Her durumda deniz suyu , su seviyesine kadar yükselir.

(yazıyı tekrar okudum.. kendim bile ne dediğimi anlamadım iyi mi.. ama yazdığım doğru.. rahat anlaşılması gerekiyor ise Ercan  hocanın yazdıkları doğru demeye çalışıyorum.. :) )
  • IP logged
« Son Düzenleme: 20 Mart 2018, 10:32:06 Gönderen: Ersin Böke »

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#58: 20 Mart 2018, 10:33:43
Birleşik kaplar miktarla çalışmaz, sadece sütunların yüksekliği önemlidir. Yani tamamen basınç üzerine çalışan bir sistemdir. Yağ tarafının üstünde bir delik olması yeterlidir. Böylece deniz suyu üstündeki ve yağ üstündeki basınç eşit olur. Yağ seviyesi deniz seviyesine göre yüksek olacağından deniz suyu şanzımana girmez.
  • IP logged

C

Can Özsel

Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#59: 20 Mart 2018, 10:44:12
Sistem  kapali olsa calisir evet ama acik dahi olsa her iki taraftan acik hava basinci etkiyecegi icin kapali sistemden pek farki olmayacaktir diye dusunuyorum.

Bence bu sistem teorik olarak calisir ancak pratikte is gormeyecektir. Liman icinde durgun suda sorun yok mantik super ancak tekneyi dalgali denizde yol alirken hayal edelim. Saildrive disindaki suyun da hareketli olmasi nedeni ile yaptigi basincta da degismeler meydana gelecek ve bu basinc saildrive icindeki yag basincini gectigi anda iceri su yine girecektir. Sonucta pratikte is gormeyecektir.

Ama dedigim gibi durgun suda tekne hareket etmiyorken sistem calisir. Dikkate deger bir bakis acisi olarak goruyorum.

Not: Yazdiklarimi fazla ciddiye almayin atiyo da olabilirim

SM-G610F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged

 
Yukarı git