Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Uzun Yolcular

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Uzun Yolcular
#30: 06 Şubat 2018, 12:35:48
Mustafa abi,

Bir ara vize konusunda araştırma yapmıştım, dünya gezisi ile ilgili. Araştırınca gördüm ki, Akdeniz çanağından kurtulup Cape Verde'yi ulaştıktan sonra sıkıntı çok büyük oranda hafifliyor.
Vizesiz girilebilen ve kapı vizesi ile girilebilen o kadar çok nokta var ki deniz yoluyla seyahat edenler için. Yıllarca vizesiz dünya denizlerinde dolaşmak mümkün. Yeterki rotanızı ona göre ayarlayın.
Ayrıca gördüm ki, denizci turizmi üzerinden ciddi beklentileri olan yerler, büyük kolaylıklar sağlıyor. Kimseyi kapı dışarı etmiyor ve bir yol bulmaya çalışıyorlar.
En güzel yanı ise, şu 180/90 mevzusunun olmaması. Bir kaç gün giriş çıkış bile yetiyor.
Hele ki pasaportunuzda deniz yoluyla gezdiğiniz ve dünya turunda olduğunuz aşikarsa, bir ülke için vizeyi başka bir ülkede ki elçilkten bile kolaylıkla alabiliyorsunuz. Jamaika'daki konsolosluk aracılığı ile Amerikan vizesi almak gibi.

Yeşil pasaport konusunda ise bilgim yok.
( Zaten, seyahat özgürlüğünü kısıtlayan uygulamalara bile karşıyken, yeşil pasaport gibi haksızlık temelli uygulamaların varlığı beni hep rahatsız etmiştir.)
  • IP logged

O

Oktay Eryılmaz

Ynt: Uzun Yolcular
#31: 06 Şubat 2018, 12:51:23
Uzun süreli bir Schengen vizenizin olması durumunda
Schengen anlaşması her 180 günde 90 gün Schengen ülkelerine giriş ve kalış ve serbest dolaşım için imkan sağlıyor.
90 günün sonunda Türkiyeye dönüp bir gün sonra herhangi bir Schengen ülkesine giriş yapabilmek uygulamada mümkün değil.
Suriye Savaşı çıkmadan önce bu durumu kontrol etmiyorlardı. Sadece 90 günü geçirdiğinizde veya vize bittikten sonra çıkış yaparsanız para cezası alınıyordu çıkışta.


  • IP logged
« Son Düzenleme: 06 Şubat 2018, 12:53:37 Gönderen: Oktay Eryılmaz »

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Uzun Yolcular
#32: 06 Şubat 2018, 13:04:55
Mustafa abi,

Bir ara vize konusunda araştırma yapmıştım, dünya gezisi ile ilgili. Araştırınca gördüm ki, Akdeniz çanağından kurtulup Cape Verde'yi ulaştıktan sonra sıkıntı çok büyük oranda hafifliyor.
Vizesiz girilebilen ve kapı vizesi ile girilebilen o kadar çok nokta var ki deniz yoluyla seyahat edenler için. Yıllarca vizesiz dünya denizlerinde dolaşmak mümkün. Yeterki rotanızı ona göre ayarlayın.
Ayrıca gördüm ki, denizci turizmi üzerinden ciddi beklentileri olan yerler, büyük kolaylıklar sağlıyor. Kimseyi kapı dışarı etmiyor ve bir yol bulmaya çalışıyorlar.
En güzel yanı ise, şu 180/90 mevzusunun olmaması. Bir kaç gün giriş çıkış bile yetiyor.
Hele ki pasaportunuzda deniz yoluyla gezdiğiniz ve dünya turunda olduğunuz aşikarsa, bir ülke için vizeyi başka bir ülkede ki elçilkten bile kolaylıkla alabiliyorsunuz. Jamaika'daki konsolosluk aracılığı ile Amerikan vizesi almak gibi.


Haldun Karagöz de aynısını söylemişti bana.
Kaldı ki burada aldığımız Shengen vizesi ,eğer alırken üzerine meşruhat yazmıyorsa Karayiplerdeki fransız adalarında geçmiyor ve orada tekrar kapı vizesi alıyorsunuz diye biliyorum.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1342
Ynt: Uzun Yolcular
#33: 06 Şubat 2018, 13:16:54
Tan Reisim vize meselesi hep kafamı kurcaladı.Okyanusta bazı adalar avrupa ülkesinin vizesini istiyor.Hatta bazı adaların yarısı başka yarısı başka ülkenin vizesini istiyor.Sadece şuralara uğrayacağım başka yere gitmem diye kendimi sınırlamakta istemem.
Araştırmanızın notları varsa yazarsanız çok sevinirim.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

O

Oktay Eryılmaz

Ynt: Uzun Yolcular
#34: 06 Şubat 2018, 13:28:29

İHRAÇATÇI BİRLİKLERİNİN VİZE DÖKÜMANINDAN,

Azorlar, Madeira ve Kanarya Adaları dışında Avrupa kıtasının dışında yer alan hiçbir ülke Schengen Bölgesinin bir parçası değildir veya Schengen Anlaşmasını imzalamamıştır.
Buna göre, Fransa’ya bağlı olup Avrupa dışında yer alan 6 (altı) bölge (Fransız Guyanası, Guadeloupe, Martinique, Mayotte, Réunion ve Saint Martin Kollektivitesi) AB üyesidir ancak Schengen Bölgesi üyesi değildir ve bu nedenle Schengen vizesi Fransa tarafından düzenlenmiş olsa bile bu bölgelerde geçerli değildir. Bu bölgelerin her birinin Avrupa Ekonomik Alanına üye olmayanlara ve İsviçre vatandaşı olmayanlara yönelik kendi vize politikaları ve rejimleri bulunmaktadır.
Şu 4 (dört) bölge de Fransa’ya bağlı olup Avrupa topraklarının dışında kalan ve AB veya Schengen Bölgesine üye olmayan topraklardır: Fransız Polinezyası, Fransız Güney ve Antarktika Toprakları, Kaledonya, Saint ve Wallis ve Futuna.
Şu 6 (altı) bölge Karayipler’de Hollanda’ya bağlı topraklardır: Bonaire, Sint Eustatius ve Saba (Karayip Hollandası) ve Aruba, Curaçao ve Sint Maarten (Hollanda Krallığı’nın bağımsız ülkeleri). Bu toprakların hiçbiri AB veya Schengen Bölgesi üyesi değildir ve kendi vize politika ve rejimleri bulunmaktadır.
Svalbard bölgesi Norveç’e bağlı olup Uluslararası Hukuk altında özel bir durumdan yararlanır ancak Schengen bölgesinin bir parçası değildir. Bu bölge buraya giriş için herhangi bir vize rejimi uygulamamaktadır ancak vatandaşı olmayanlar Schengen Bölgesinden seyahat etmeden buraya giremez.
Şu 2 (iki) bölge Danimarka’ya bağlıdır: Faroe Adaları ve Grönland. Yine de, ikisi de AB veya Schengen Bölgesi üyesi değildir. Vize rejimleri bakımından, Danimarka vizesi olanlar bile bu iki bölgeye vizesiz girememektedir, ancak Nordik Pasaport Birliği’ne üye ülkelerin vatandaşları bu bölgelere sadece Kimlik belgeleriyle girebilmektedir.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 06 Şubat 2018, 13:30:27 Gönderen: Oktay Eryılmaz »

  • *
  • İleti: 1342
Ynt: Uzun Yolcular
#35: 06 Şubat 2018, 13:35:29

İHRAÇATÇI BİRLİKLERİNİN VİZE DÖKÜMANINDAN,

Azorlar, Madeira ve Kanarya Adaları dışında Avrupa kıtasının dışında yer alan hiçbir ülke Schengen Bölgesinin bir parçası değildir veya Schengen Anlaşmasını imzalamamıştır.
Buna göre, Fransa’ya bağlı olup Avrupa dışında yer alan 6 (altı) bölge (Fransız Guyanası, Guadeloupe, Martinique, Mayotte, Réunion ve Saint Martin Kollektivitesi) AB üyesidir ancak Schengen Bölgesi üyesi değildir ve bu nedenle Schengen vizesi Fransa tarafından düzenlenmiş olsa bile bu bölgelerde geçerli değildir. Bu bölgelerin her birinin Avrupa Ekonomik Alanına üye olmayanlara ve İsviçre vatandaşı olmayanlara yönelik kendi vize politikaları ve rejimleri bulunmaktadır.
Şu 4 (dört) bölge de Fransa’ya bağlı olup Avrupa topraklarının dışında kalan ve AB veya Schengen Bölgesine üye olmayan topraklardır: Fransız Polinezyası, Fransız Güney ve Antarktika Toprakları, Kaledonya, Saint ve Wallis ve Futuna.
Şu 6 (altı) bölge Karayipler’de Hollanda’ya bağlı topraklardır: Bonaire, Sint Eustatius ve Saba (Karayip Hollandası) ve Aruba, Curaçao ve Sint Maarten (Hollanda Krallığı’nın bağımsız ülkeleri). Bu toprakların hiçbiri AB veya Schengen Bölgesi üyesi değildir ve kendi vize politika ve rejimleri bulunmaktadır.
Svalbard bölgesi Norveç’e bağlı olup Uluslararası Hukuk altında özel bir durumdan yararlanır ancak Schengen bölgesinin bir parçası değildir. Bu bölge buraya giriş için herhangi bir vize rejimi uygulamamaktadır ancak vatandaşı olmayanlar Schengen Bölgesinden seyahat etmeden buraya giremez.
Şu 2 (iki) bölge Danimarka’ya bağlıdır: Faroe Adaları ve Grönland. Yine de, ikisi de AB veya Schengen Bölgesi üyesi değildir. Vize rejimleri bakımından, Danimarka vizesi olanlar bile bu iki bölgeye vizesiz girememektedir, ancak Nordik Pasaport Birliği’ne üye ülkelerin vatandaşları bu bölgelere sadece Kimlik belgeleriyle girebilmektedir.
Çok faydalı oldu teşekkür ederim.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • İleti: 87
Ynt: Uzun Yolcular
#36: 06 Şubat 2018, 13:40:47
Sevgili reisler merhaba,
Bizim de yola ara verme nedenlerinden en önemlisi Shengen in 90 gün sorunu idi, 5 senelik
vizem olduğu halde Akdeniz de mecburen ara veriyorsunuz veya Cabo Verde lere kadar son sürat geçmeniz lazım. O da gezme, görme,  eğlenme işini aksatıyor.
Konuyla ilgili tüm bilgileri bu adresten alabilirsiniz.
http://www.mfa.gov.tr/turk-vatandaslarinin-tabi-oldugu-vize-uygulamalari.tr.mfa
Tüm dünya için güncel durumdur.
Selam ve sevgiler
  • IP logged
YOLO
You Only Live Once

O

Oktay Eryılmaz

Ynt: Uzun Yolcular
#37: 06 Şubat 2018, 13:41:04

İHRAÇATÇI BİRLİKLERİNİN VİZE DÖKÜMANINDAN,

Azorlar, Madeira ve Kanarya Adaları dışında Avrupa kıtasının dışında yer alan hiçbir ülke Schengen Bölgesinin bir parçası değildir veya Schengen Anlaşmasını imzalamamıştır.
Buna göre, Fransa’ya bağlı olup Avrupa dışında yer alan 6 (altı) bölge (Fransız Guyanası, Guadeloupe, Martinique, Mayotte, Réunion ve Saint Martin Kollektivitesi) AB üyesidir ancak Schengen Bölgesi üyesi değildir ve bu nedenle Schengen vizesi Fransa tarafından düzenlenmiş olsa bile bu bölgelerde geçerli değildir. Bu bölgelerin her birinin Avrupa Ekonomik Alanına üye olmayanlara ve İsviçre vatandaşı olmayanlara yönelik kendi vize politikaları ve rejimleri bulunmaktadır.
Şu 4 (dört) bölge de Fransa’ya bağlı olup Avrupa topraklarının dışında kalan ve AB veya Schengen Bölgesine üye olmayan topraklardır: Fransız Polinezyası, Fransız Güney ve Antarktika Toprakları, Kaledonya, Saint ve Wallis ve Futuna.
Şu 6 (altı) bölge Karayipler’de Hollanda’ya bağlı topraklardır: Bonaire, Sint Eustatius ve Saba (Karayip Hollandası) ve Aruba, Curaçao ve Sint Maarten (Hollanda Krallığı’nın bağımsız ülkeleri). Bu toprakların hiçbiri AB veya Schengen Bölgesi üyesi değildir ve kendi vize politika ve rejimleri bulunmaktadır.
Svalbard bölgesi Norveç’e bağlı olup Uluslararası Hukuk altında özel bir durumdan yararlanır ancak Schengen bölgesinin bir parçası değildir. Bu bölge buraya giriş için herhangi bir vize rejimi uygulamamaktadır ancak vatandaşı olmayanlar Schengen Bölgesinden seyahat etmeden buraya giremez.
Şu 2 (iki) bölge Danimarka’ya bağlıdır: Faroe Adaları ve Grönland. Yine de, ikisi de AB veya Schengen Bölgesi üyesi değildir. Vize rejimleri bakımından, Danimarka vizesi olanlar bile bu iki bölgeye vizesiz girememektedir, ancak Nordik Pasaport Birliği’ne üye ülkelerin vatandaşları bu bölgelere sadece Kimlik belgeleriyle girebilmektedir.
Çok faydalı oldu teşekkür ederim.
Ben teşekkür ederim selamlar
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Uzun Yolcular
#38: 06 Şubat 2018, 14:00:05
Tan Reisim vize meselesi hep kafamı kurcaladı.Okyanusta bazı adalar avrupa ülkesinin vizesini istiyor.Hatta bazı adaların yarısı başka yarısı başka ülkenin vizesini istiyor.Sadece şuralara uğrayacağım başka yere gitmem diye kendimi sınırlamakta istemem.
Araştırmanızın notları varsa yazarsanız çok sevinirim.

Araştırırken, konsolosluklar, gezi blogları/vlogları ve özellikle yabancı vlogerların mutlaka herhangi bir ülkeye girerken verdikleri bilgilerden edindim. Onlar bizim bir çok gezginde olduğu gibi kendilerine saklamıyor, kitap yazmak için istiflemiyorlar genelde. Hem kendi ülke vatandaşları hem de diğerleri için işlemleri 2-3 dakika bile olsa anlatıyorlar. Nasıl girdiler, kaça mâl oldu gibi.
Bu yüzden %100, Türkiye Cumhuriyeti pasaportu taşıyanlar için doğrudur diyemem. Lakin gördüklerim, örneğin Hollanda antillerinde, mesella St.Martin/St. Marteen adasında Fransız tarafından, Hollanda tarafına geçmek, ki AVM otoparkına girmek daha zordur, planlamanızı önceden yaptınız ve müracaatta bulunduysanız, denizcilere kesinlikle zorluk çıkarmıyorlar.  Mesela, Hollanda krallığına ait adalar için vize 6 ay geçerli, çok girişli vize. 180/90 kuralı geçerli ama zaten 6 ada'yı gezmek ne kadar sürer ki ? (Yeşil pasaportlular Muaf)Doğru planlama ile bu ve benzeri ada ülkelerinde, ki bir iki tane vardır sanırım, hiç problem yaşanmaz diye düşünüyorum.

Ha, bu her yerde aynı mı ? elbet değil. Örneğin, Kanaryalardasınız, vizeniz bitti, denizci olduğunuz ve okyanus geçişi yapacağınız için belki bir kaç gün idare edebiliyorlar(mış) ama daha zaman çok ise, Türkiye'ye dönüp vize yenilemek gerektiği, başka yerden müsacaat edemediğiniz söyleniyor. Dediğim gibi Akdeniz çanağından çıkmak bazı konularda ciddi rahatlık sağlıyor.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Uzun Yolcular
#39: 06 Şubat 2018, 14:45:54
Forumumuzda Atlantik geçişi hatta Dünya Turu yapmak isteyen ve bununla ilgili çok önemli hazırlıklar yapan reislerimiz var.
_Nasıl karar verdiler?
_Tekneleri bu yol için nasıl hazırlanıyor,daha ne gibi hazırlık yapacaklar.?
_Ekonomik olarak hazırlar mı?Kendi imkanlarıyla  mı,yardımla mı yapacaklar.?
_Sağlık problemleri var mı?Hangi hazırlıkları yapıyorlar.?
_Vücut ve psikolojik açıdan dayanabileceklerini nasıl anladılar.?
.
.
.
._ve daha birçok soru???

Özellikle Öcal Turan,Eyüp Ogan ve Enes Save Reisler sizlerin yazdıklarınız çok yararlı ve anlamlı olacak.

Çoğumuz gibi Kısmet ve rahmetli Sadun Boro ustanın dünya seyahatini çocukken Hürriyet Gazetesinden izleyip heveslendim ben de. O zamanlar Kayseride idim .
Sonrasında geldiğim İstanbul da 14 yaşında iken Moda da kiraladığımız kayıklarla denizle tanıştım ve devamı geldi.
Bu idealimi gerçekleştirmek için hep konu ile ilgili yayınlar ve kitapları senelerce takip ettim ve okudum. Muhtelif kereler yapmak istedim bu işi daha öncee de ancak hayat şartları hep bir engeller koydu.
Şu anki fikrim o ki , bu işi ya çok genç yaşta aile sorumluluğu yok iken ya da ununu eleyip eleğini duvara astığında (Çocukların okulu bitip-kolaylanıp kendi sorumluluklarını kendileri almaya başladığında ve artık aile efradı için çalışmak zorunda kalmadığında ) yapabilirsin.

En önemli şey ,kafanın içerisinde seni geriye baktıracak bir takım sıkıntıların olmaması, başka her şey daha az önemli bence.

Teknemi nasıl hazırladığımı ,

 http://heyamolahey.com/tekne-tanitimlari/sy-serenity/

ve

http://heyamolahey.com/bakim/sy-serenity-notlari/

Başlıklarında anlatmıştım.

Kafa rahatlığından sonraki önemli şey sağlam bir tekne ve arma .
Teknenin açıkdenize çok elverişli Halberg Rassy , Amel , West Sail ,vb. Markalar olması çok önemli değil bence.
Yeter ki bizim denizcilik bilgimiz , teknenin sağlamlığı ve yelken donanımı yeterli olsun.
Tabii ki abrayabileceğimiz ölçülerde olması da önemli.

Uzun yola kesinlikle eşiniz ,aileniz veya gelmiyorlarsa tek başınıza gitmeniz gerektiğine dair bir çok kitap ve araştırma , denizci anıları var .
Bu nedenle Allah nasip ederse ben de tek başıma gideceğim.
Çok özlersem , gittiğim bölgelerden özellikle fırtına mevsimlerini geçirirken  bir uçağa atlayıp memlekete gelir , hasret gideririm diye düşünüyorum.
Ne de olsa her yere uçak var artık ,rahmetli Sadun Boro ustamızın devrinde değiliz.

Bir zamanlar bir heves apandistimi aldırmıştım. Geçen sene de ne kadar arızalı diş varsa hepsini çektirip protez yaptırdım. Bu günlerde sigarayı da bırakacağım.
Tansiyon vs. Problemim yok ancak babamda olduğu için potansiyel şeker hastalığı riskim var , yolda teknedeki hareketlilik ve denizci usulü beslenme (Bakliyat , sebze ve deniz mahsulleri) nin bu illet için de iyi olacağını düşünüyorum.

Sponsorum yok . Her koyunun kendi bacağından asıldığına inanırım.

Nasip olursa emekli maaşım ve ufak tefek birikimlerle gerekirse vardığım yerlerde çalışarak , ilgilenen bir yayın organı olursa gezi anılarımı yazarak yapmaya çalışacağım bu yolu.
Vardığım ülkeleri karadan az gezeceğim belki biraz ama problem değil.
Şu anda ihtiyacım olan şeyler yedek bir Cenova , gideceğim yerlerin pilot kitap , harita ve tekne için ufak tefek bazı donanım, onları tedarik etmeye çalışıyorum. Akdeniz çanağından çıkmadan önce de hesaplı bir iridium telefon edinmeye çalışacağım.

Vize konusuna gelince ; Bulgaristan da oturumum var ve bu sene temmuz ayında 5 . seneme giriyorum burada.
Yani Bulgaristan pasaportu almaya hak kazanıyorum. Müracaatımı yapıp çıkmayı düşünüyorum yola. Hemen hemen dünyanın hiçbir yerinde vize zorluğu yok.
Kaldı ki hedefim  merak ettiğim Afrika kıyılarını dolaşarak gitmek , Malta dan Tunus a geçip Akdeniz i çıkıp Kanarya adalarına varana kadar bu 90-180 gün hesabını zaten yapmama gerek yok..
Yoldaki ülkeler dediğim gibi denizden teknesi ile gelen insana en azından bir takım mazaretler e binaen (tekne de arıza vs.)  kapı vizesi veya geçici barınma izni veriyorlar diye okudum veya öğrendim muhtelif anılardan.

Selametle ,





  • IP logged

  • *
  • İleti: 1342
Ynt: Uzun Yolcular
#40: 06 Şubat 2018, 21:35:23

""En önemli şey ,kafanın içerisinde seni geriye baktıracak bir takım sıkıntıların olmaması, başka her şey daha az önemli bence.""
Bence de en önemli şey bu.Öcal Reisim
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • İleti: 1060
Ynt: Uzun Yolcular
#41: 07 Şubat 2018, 23:46:22
Kanal Adı : SCIENCE&VIE TV
Program Adı : Suyun Ustaları 
Tekrar Yayın Tarihi, Saati : 8 Şubat 2018, 07:40 am.

Dünya Seyahatiyle ilgili olabilecek yayınları izlemeye çalışıyorum. Bu da onlardan biri. İçme suyu, sulama suyu elde etme ve muhafaza teknikleri sunuluyor.

Benden başka muhtemelen hiç birimizin deniz seyirlerinde gereksinim duymayacağı bilgiler olabilse de tekrarını kaydedip uygun zamanda izlemenizi salık veririm.
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 5804
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Uzun Yolcular
#42: 07 Şubat 2018, 23:57:32
Kanal Adı : SCIENCE&VIE TV
Program Adı : Suyun Ustaları 
Tekrar Yayın Tarihi, Saati : 8 Şubat 2018, 07:40 am.

Dünya Seyahatiyle ilgili olabilecek yayınları izlemeye çalışıyorum. Bu da onlardan biri. İçme suyu, sulama suyu elde etme ve muhafaza teknikleri sunuluyor.

Benden başka muhtemelen hiç birimizin deniz seyirlerinde gereksinim duymayacağı bilgiler olabilse de tekrarını kaydedip uygun zamanda izlemenizi salık veririm.

Teşekkürler, merak ettim , izleyeceğim, dün akşam Bedford Amcanın filmi yeniden seyretmiştim, oda epey tırmaladıydı su için.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Uzun Yolcular
#43: 08 Şubat 2018, 03:34:28
Kanal Adı : SCIENCE&VIE TV
Program Adı : Suyun Ustaları 
Tekrar Yayın Tarihi, Saati : 8 Şubat 2018, 07:40 am.

Dünya Seyahatiyle ilgili olabilecek yayınları izlemeye çalışıyorum. Bu da onlardan biri. İçme suyu, sulama suyu elde etme ve muhafaza teknikleri sunuluyor.

Benden başka muhtemelen hiç birimizin deniz seyirlerinde gereksinim duymayacağı bilgiler olabilse de tekrarını kaydedip uygun zamanda izlemenizi salık veririm.

Hüseyin abi ile konuş Enes , senelerce belediyelerin bu işlerine bakmıştır.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1060
Ynt: Uzun Yolcular
#44: 08 Şubat 2018, 09:19:32
Öcal ağabey,

 Programın özellikle ikinci yarısında daha önce rastlamadığım bilgiler var.  Hepsini uygulamam gerekmese de, uygulayamayacak olsam da  ilginç uygulamalar. Dünya seyahati esnasında ıssız bir adada bir kaç gün geçirmeyi düşünebilirim.

Geçen sene havadan su elde etmeyle ilgili bir deney yapmış, orta boy çöp torbasından bir günde 50 ml (Yaklaşık yarım çay bardağı ) saf su elde etmiştim. Bu çok az gibi görünse de 100 poşet 5 litre su demek.
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

 
Yukarı git