Bayrak yasasi dun (23.12.2016) meclisten gecti,
Cumhurbaskani onayina sunulmus, daha sonra resmi gazetede yayinlanacak ve kanunlasacak.
Resmi Gazete de yayinlandiktan sonra yururluge girecek.
Hayirli olsun...
Harclar kalkiyor ama vergi geliyor yerine bg gucu ve boy - model uzerinden 😍
İşletmelere, yatırımcılara, ihracatçılara vergisel teşvikler getiren, memurların emekli ikramiyesine yönelik düzenleme yapan, görüşmeleri yarım kalan, 38 maddelik "torba tasarının" 17 Ocak salı günü görüşülmesi bekleniyor.
Bülent Kaptanımın deyişiyle ''şahane'' oldu, :) ,
TBMM’de çıkan yeni torba kanundaki bir ayrıntı dikkat çekti. Buna göre kara, deniz ve hava ulaşım araçları hangi ülkeye kayıtlı olursa olsun, kayıtlı bulundukları sicile şerh verilerek el konulabilecek. Şerhten sonra devlet araçlara el koyma işlemlerine devam edebilecek.
Bütün bu araçların el konma sürecinde herhangi bir şekilde hangi ülkeye kayıtlı olduğuna bakılmayacak. El konulan yat Amerikan bandıralı ise de el koyma işlemi gerçekleşecek. Çıkarılan kanuna göre bu malların satışı gerçekleştirilemeyecek. Fakat bu kanunun uluslararası hukukta nasıl bir karşılığı olacağı merak ediliyor.
http://www.sozcu.com.tr/2017/ekonomi/karada-havada-denizde-el-koyma-1628881/
http://www.sabah.com.tr/gundem/2017/01/18/torba-tasari-kabul-edildi
Yani benim gibi ısrarcı olarak Türk Bayrağı sahipliğinde olanlar bir kazıkta buradan mı yiyecekler? Çok üzülürüm valla.
Eğer Türk bayrağına geçmezsek ,
TBMM’de çıkan yeni torba kanundaki bir ayrıntı dikkat çekti.
Buna göre kara, deniz ve hava ulaşım araçları hangi ülkeye kayıtlı olursa olsun, kayıtlı bulundukları sicile şerh verilerek el konulabilecek. Şerhten sonra devlet araçlara el koyma işlemlerine devam edebilecek.
Bütün bu araçların el konma sürecinde herhangi bir şekilde hangi ülkeye kayıtlı olduğuna bakılmayacak. El konulan yat Amerikan bandıralı ise de el koyma işlemi gerçekleşecek. Çıkarılan kanuna göre bu malların satışı gerçekleştirilemeyecek. Fakat bu kanunun uluslararası hukukta nasıl bir karşılığı olacağı merak ediliyor.
şeklinde bir güzelliğe tabi olabileceğimizi öngörmek çok mu hatalı olur. Yani kaşının üzerinde gözün var "şerhi" yiyebiliriz....
Eğer Türk bayrağına geçmezsek ,
TBMM’de çıkan yeni torba kanundaki bir ayrıntı dikkat çekti.
Buna göre kara, deniz ve hava ulaşım araçları hangi ülkeye kayıtlı olursa olsun, kayıtlı bulundukları sicile şerh verilerek el konulabilecek. Şerhten sonra devlet araçlara el koyma işlemlerine devam edebilecek.
Bütün bu araçların el konma sürecinde herhangi bir şekilde hangi ülkeye kayıtlı olduğuna bakılmayacak. El konulan yat Amerikan bandıralı ise de el koyma işlemi gerçekleşecek. Çıkarılan kanuna göre bu malların satışı gerçekleştirilemeyecek. Fakat bu kanunun uluslararası hukukta nasıl bir karşılığı olacağı merak ediliyor.
şeklinde bir güzelliğe tabi olabileceğimizi öngörmek çok mu hatalı olur. Yani kaşının üzerinde gözün var "şerhi" yiyebiliriz....
Bir önceki turk bayrağına geçiş düzenlemesin de komik sayıda tekne turk bayrağına geçmişti..
Sanırım şimdi de böyle olmasından korkup,aba altından sopa gösteriyorlar..
Herhangi bir suc'ta kullanılmamışsa, bu teknelere el konulabilirmi?
Zor el koymaları..Dunya denizlerinde gezdirmezler turk bayraklı gemileri..
Güzel oldu gerçekten.
Bir rahatsızlıktı USA bayrağı: hem görsel olarak, hem de hukuki olarak.
Emaille kurulan bir şirkete yüzbinleri bağlamak bana hiç güven vermiyordu açıkçası.
Bir de resimlerde hep arkada o USA bayrağı sevimsizdi.
Şimdi çok daha güzel olacak.
Bu geçiş sürecinde, ben muhtemelen bir aracı kullanacağım, çünkü bürokratik işlemleri takip edebilecek vaktim maalesef yok. Benim durumumda da onlarca reis olacağını düşünüyorum.
Toplu mu hareket edelim ?
2008 döneminden bu yönde tecrübeleri paylaşabilecek var mı aramızda?
Resmi gazetede yayınlanmış... hayırlı olsun.Linki burada: http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/01/20170127-1.htm
Arkadaşlar
Bir önceki türk bayrağına geçişte hazırladığımız tüm evraklar ve yurt içi yurt dışı yazışmaları fotolayarak bir rehber olması amaçlı Matay dostuma yolladım.
Elbette ilgili dosya da kişisel bilgilerimiz bulunması nedeniyle sevgili matay ya bunları sansurleyerek paylasacak yada şunlar şunlar yapılacak diyecek.
Sınırlı internet ve cep telefonu ile maalesef ancak bu kadar yardımcı olabiliyorum.
Kusuruma bakmayın.
Kolayına yürüsün işleriniz.
Eeee ne oldu yani şimdi ?
Denizci büyüklerimiz konuştu, yabancı bayraklı yabancıların bile Türk bayrağına geçeceği uygulama yapılıyordu, her şey güzzel olacaktı filan.
Sonuç ne ?
Bugün itibari ile yabancı bayraklı tekne alan birisi, yarın Türk bayrağına geçebilecek mi ? ondan haber veriniz. Laf dolandı durdu, sonuçta, yine "af" mı oldu ?
Şuan ki yabancı bayraklılar geçecek, güzel. Sıfır tekne alacaklar içinde güzel. Sonra, sonrası yok mu ?
Yine bir kaç "ünlü" peeek meşhur denizcimizin dediği gibi, "2. el tekne ithalatı bu ülkeye ihanettir" sınırında kaldık mı ?
Yani artık ya Sıfır tekne alacağız yada sadece Türkiye'de satılan Türk bayraklı 2. eller 3.,4.,5. olarak devam mı edecek ?
Eğer böyleyse, insanlar neye seviniyorlar ?
Dilin kemiği yok ,isteyenin bir yüzü kara , bir malın değeri satıldığı fiyattır vb. Bir çok atasözümüz var. :)Haklısınız. Sadece çok bilgi kirliliği oluyor diye elime geçen belgeyi paylaşıyorum. En nihayetinde bir gümrük müşaviri ile çalışılacak sonuçta bayrak geçişi sürecinde. Tarifeler sürüme göre indirime uğrar mı orasını bilemem ama bir müşavir bunu yayınladı.
Dilin kemiği yok ,isteyenin bir yüzü kara , bir malın değeri satıldığı fiyattır vb. Bir çok atasözümüz var. :)Haklısınız. Sadece çok bilgi kirliliği oluyor diye elime geçen belgeyi paylaşıyorum. En nihayetinde bir gümrük müşaviri ile çalışılacak sonuçta bayrak geçişi sürecinde. Tarifeler sürüme göre indirime uğrar mı orasını bilemem ama bir müşavir bunu yayınladı.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Anladım Öcal reisim, teşekkür ederim bilmediğim bu bilgi için. Ancak benim durum biraz nazik olduğundan ben bir acente ile çalışacağım. Sanırım ikili ilişkilerin etkisinin olduğu bir süreç bu. Zira çalıştığım şirketin gümrük müşavirine güvendiğim için kendisinden fiyat istemiştim. Kendisi bu işin basit olduğunu söyledi ve bir ücret talep etmedi benden. Yine de bir müşavir ve acente ile işlerini halletmek isteyenler olursa diye paylaştım. Zaman yokluğundan güneydeki teknesinin bayrak değişimi işlerinin bürokrasisinden kaçacak tekne sahipleri de bu şekilde ilerleyecekler sanırım.Dilin kemiği yok ,isteyenin bir yüzü kara , bir malın değeri satıldığı fiyattır vb. Bir çok atasözümüz var. :)Haklısınız. Sadece çok bilgi kirliliği oluyor diye elime geçen belgeyi paylaşıyorum. En nihayetinde bir gümrük müşaviri ile çalışılacak sonuçta bayrak geçişi sürecinde. Tarifeler sürüme göre indirime uğrar mı orasını bilemem ama bir müşavir bunu yayınladı.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Bence Gümrük Müşaviri ile çalışmaya gerek yok Oğuzhan reis. Yapılacak işlem belli ve sizin onu bireysel olarak yapma hakkınız var.
Konu yelkenli teknenin GTİP (Gümrük tarife istatistik pozisyonu) tesbiti ise ben yazayım 8903.91.10.00.00
Çok zor bir iş yapılmıyor onu kastetmiştim.
Selamlar,
Yürürlük
MADDE 7 – (1) Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 8 – (1) Bu Tebliğ hükümlerini Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı yürütür.
Ölçüm işine 1 yıl süre vermeleri iyi olmuş, böylece liman işleri tekne alım satımı kadar kolay olacak.Yine tebliğe göre A şahsına Amerika'da kayıtlı olan tekne burada direkt B şahsına kayıt edilebiliyor
öZgür
Öyle değin gibi Oğuzhan kaptan, bende öyle düşünüyordum ama gümrük maddesinde oradaki malik yapısı aynen aktarılır diyor.
Malik tanımı ile ilgili yorumu olan var mı?
Şu anda benim teknemin maliki Sarıyaz Corp ancak onun da maliki benim.
Görüşleri merak ediyorum.
Malik tanımı ile ilgili yorumu olan var mı?
Şu anda benim teknemin maliki Sarıyaz Corp ancak onun da maliki benim.
KDV konusu hala muğlak ama sonuçta mukadder gibi görünüyor bana . Ne olursa olsun ben itirazi kayıtla yatıracağım.Bravo Alp hocam.
Malik tanımı ile ilgili yorumu olan var mı?
Şu anda benim teknemin maliki Sarıyaz Corp ancak onun da maliki benim.
Hukuken yanlış, pratik dilde anlaşılır, mahkemeler karşısında anlamsız, bu tebliğ karşısında makul bir çıkarım.
Şirketinizin maliki olmazsınız, hissedarı olursunuz ama bu, sahiden nedense pek çok kişinin anlamakta güçlük çektiği bir şey.
O nedenle bununla ilgili teknik ayrıntıya girmeyelim.
Tebliğ 4-c ne diyor bakalım;
MADDE 4 –
c) Teknenin adına kayıt edileceği kişi gerçek kişi ise T.C. kimlik numarası, tüzel kişi ise; imza sirküleri, ticaret sicil gazetesi, vergi numarası,
Bu anlatımdan şu çıkıyor; Tebliği hazırlayanlar, pek çok kişinin teknelerini o ya da bu nedenle ABD'de bir şirket üzerine kaydettiğini biliyor. Bu şirket sahiplerinin önemli bir çoğunluğunun da Türkiye'de bir şirketin ortağı olmadığını biliyor.
Diyor ki;
annemler; bayrak düşümünüzü yapın, oradaki şirkete ortak olduğunuzu, Matay'ın deyimiyle şirketin sahibi olduğunuzu gösteren belgeyi getirin, yani kimin üzerine yapılacaksa onu gösterin, gerisi kolay. Servet'in dediği gibi, zorluk çıkartmadan bu işi halledelim, bayrağımızı dalgalandırın.
Biz ne diyoruz? : Peki.
Hepsi bu. Kasmayın.
Çok güzel.
Servetcim o da öyle olmaz. Kanuna bakarsanız tek kişilik demezler tek "ortaklı " derler. Sermaye şirketleri için tabii bu.
Bugun Viaport Marina'daydim, marina muduru Mehmet Bey'in yaninda misafirleri vardi ve kurupasta cay ile bir kutlama yapiliyordu. Selamlastiktan sonra sohbet ederken bugun Tuzla Liman Baskanliginda marinadaki bir teknenin ilk bayrak devrini yaptiklarini soyledi. Liman baskanliginin linkinde haber var.
http://tuzlaliman.gov.tr/uploaded_files/29825-vis%C4%B1on%201.pdf
• Ülkemizde oturma izni bulunan yabancı uyruklu kişilerinde söz konusu Kanun kapsamında işlemlerinin yapılması,
Derler ki taslağı aşağıdaki gibi olan yeni bir yazı beklenmekte imiş ???
Türk Bayrağına geçiş sırasında uygulama esnasında yaşanabilecek olumsuzlukları engellemek üzere, liman başkanlıklarınca aynı prosedüre göre işlem yapılarak uygulamada birlikteliğin sağlanması açısından aşağıda belirtilen hususlara riayet edilecektir.
• Tekne kayıt işlemlerinde ilk müracaat Liman Başkanlığına yapılacaktır,
• Yabancı bayraklı olan özel veya ticari kullanıma esas tüm teknelerin kayıtları yapılacaktır,
• Teknenin hangi liman başkanlığı sınırlarında bulunduğuna bakılmaksızın, müracaat ettiği liman başkanlığında işlemler yapılacaktır,
• Tekneye ait belgelere yönelik İngilizce-Türkçe tercüme veya noter onayı gibi bir talep yapılmayacaktır. İngilizce belgeler yok ise o zaman Türkçe tercümesi istenecektir.
• Teknenin yurt dışında bulunması durumunda da kayıt işlemleri yapılacaktır,
• Seyir İzin Belgesinde sürelerin geçmiş olması halinde de işlemler yapılacaktır,
• Ülkemizde oturma izni bulunan yabancı uyruklu kişilerinde söz konusu Kanun kapsamında işlemlerinin yapılması,
• Teknenin 27.01.2017 tarihinden önce iktisap edildiğini ve bayrağını taşıdığı ülke kayıtlarında olduğunu gösterir kayıt veya tescil belgesinin orijinali/aslı liman başkanlığına verilecektir.
• Tekne isim başvurusu yapılacaktır,
• Teknenin kayıt edileceği kişi gerçek kişi ise TC kimlik numarası,
• Teknenin kayıt edileceği kişi tüzel kişi ise; imza sirküleri, ticaret sicil gazetesi, vergi numarası,
• Yabancı bayraktaki kayıt veya tescil belgesinde bir kişiden fazla sahip bulunması halinde, sahiplerden birinin müracaatının kayıt işlemleri için yeterli olması, diğer ortaklardan bir yazı istenilmemesi,
• Kayıt veya tescil belgesinde ismi bulunan kişinin hissesini başkasına devir ettiğini gösteren işlemlerin (noter belgesi dahil) dikkate alınmaması, diğer ortaklardan herhangi bir belge istenilmeden teknenin kayıt belgesindeki tüm ortaklar adına ilk kayıt işleminin yapılması,
• Ekte yer alan Taahhütnamenin tekne sahibi tarafından doldurulması ve kayıtta taahhütnamenin esas alınması,
• Teknenin tonaj 69 sertifikası var ise o belgeye göre Tonilato Belgesi düzenlenmesi ve teknenin 2 adet fotografının alınarak kayıt işlemlerinin tamamlanması,
• Milli Gemi Siciline tescil edilecek gemilerin tüm işlemleri tamamlandıktan sonra sicil işlemlerinin yapılması,
• Kayıt aşamasında bir yıllık süreyi beklemeden teknesinin ölçümünü yaptırmak isteyenlerden, teknenin 2 adet fotoğrafının istenmesi, meri mevzuatımıza göre proje gereken durumlarda projenin istenmesi, tekne üzerinde makine bilgileri ile tekne ölçüm ve kontrolü yapılarak tonilatoya esas işlemlerin tamamlanması,
• Ölçümü yapılamayan teknelerin mevcut kayıt veya tescil belgesi veya taahhütnamede belirtilen ölçüm değerleri ile kayıt işleminin yapılması,
• Tekne harca tabi ise Ruhsatname harcının, harçtan muaf ise Ruhsatname ücretinin yatırıldığına dair makbuzun alınması,
• Tekne ölçümlerinin kayıt tarihinden sonra en geç bir yıl içinde tekne sahibi tarafından yapılması gerektiğinin bildirilmesi ve taahhütname alınması,
• Ölçüm işlemleri tamamlanmayan teknelerin Ruhsatnamelerinin 1 yıllık düzenlenmesi,
• Ölçümü yapılmadan ruhsat verilen teknelerin ölçümleri yapıldığında ölçü bilgilerinde değişiklik olmaması halinde, düzenlenecek ruhsatnamelerde ruhsatname harcı veya ücreti alınmaması,
• Tüm işlemleri tamamlanan(ölçme, terkin, gümrük işlemleri gibi) teknelerin 5 yıllık vize yapılarak ruhsatnamelerinin verilmesi,
• Kaydı yapılan ancak terkin belgesi, ölçüm işlemleri ve ithal işlemi tamamlanmayan teknenin bu işlemleri tamamlanana kadar satışının yapılmamasının(ortaklık devirleri dahil) sisteme kayıt edilmesi,
• Terkin belgesini ibraz edilen, ithal ve ölçüm işlemi tamamlanan teknelerin satış taleplerinin yerine getirilmesi,
• Tekne sahiplerinin ödemesi gereken %1 oranındaki KDV'nin hesaplanmasında, gümrük müdürlüğü tarafından kurulan Değer Tespit Komisyonu kararının esas olduğunun tekne sahiplerine bildirilmesi,
• Kayıt edilen teknenin 3 ay süre zarfında ilgili KHK kapsamında gümrükleme işlemlerinin yapılması için, liman başkanlığına bilgi verilmesini talep eden ve ekine de Bağlama Kütüğü Ruhsatnamesi Örneği bulunan yazının, teknenin ithal işleminin yapılacağı yerdeki gümrük müdürlüğüne Liman Başkanlığınca gönderilmesi,
• Leasing yoluyla yabancı bayrakta bulunan tekneler için; leasing süresince finans kurumunun sahipliği yanında kiracı kullanımına esas işlemlerin yapılabileceği şeklinde liman başkanlıklarınca işlemlerin yapılması, bu açıklamalar dışında bir müracaat olduğunda ise konunun Genel Müdürlük ile paylaşılması gerekmektedir.
On Tuesday, March 7, 2017 6:07 PM, Fethiye Ece Marina <marina@ecemarina.com> wrote:
Değerli Misafirimiz,
Yurt Dışında Bulunan veya Yabancı Bayrak Çeken Teknelerin Türk Bayrağına Geçişine İlişkin Tebliğ, 3.3.2017 tarihinde Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe girmiştir. Aşağıdaki adresten ilgili tebliğ inceleyebilirsiniz.
(http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/03/20170303-3.htm )
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı (UDHB) yetkilileri tarafından;
. Sözkonusu Tebliğ'in Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ile yapılan toplantılar neticesinde oluşturulduğunu, dolayısı ile ilave yeni bir düzenlemeye ihtiyaç bulunmadığını,
. Türk Bayrağına geçiş işlemlerinin bizzat tekne sahipleri tarafından kolaylıkla yapılabilir olduğunu,
. Resmi işlemler aşamasında herhangi bir olumsuzluk yaşanması halinde durumun Bakanlıklarına bildirebilirsiniz.
Saygılarımızla.
Adres :1.Karagözler Mevkii Fethiye /Muğla /Turkey
Tel :+90252 612 88 29 +90252 612 50 05
Fax : +90252 612 50 08
Mail :marina@ecemarina.com
Web :www.ecemarina.com
Bir çok dostum yabancı bayraklı tekne sahibi, onlar için çok sevindim, ama kendim ve benim gibi düşünenler için kısmen üzüldüm.Bence doğru olan ikinci el tekne ithalatının serbest bırakılması, belirli, yasal ve vergisel gereklilikler yerine getirilerek süresiz olarak insanların tekne alıp Bayrağımıza kayıt yaptırabilmesiydi. Şu an yapılan ise ; sık sık yapılan vergi affı gibi bir şey olmuş anladığım kadarıyla.Ahmet kesinlikle sana katılıyorum.
Simdi odul gibi bir af geldi hayirli olsun ne diyeyim. Vergimi gunu gunune oderim odemeyene af gelir ve benim paramla kiyak yapilir, TC bayrakli kayik kullanirim yabanci bayraga af gelir.
Dostlar,
Kizmayin ama;
Bu bayrak affi bence cok ciddi haksizlik.
Ben bugune kadar iki tekne sahibi oldum, ikiside Turk Bayrakliydi. Abd bayrakli tekneyi tercih etmedim emsaline gore daha fazla para odeyip ( belki korkudan belki baska seylerden oturu ) TC bayrakli tekne satin aldim.
Simdi odul gibi bir af geldi hayirli olsun ne diyeyim. Vergimi gunu gunune oderim odemeyene af gelir ve benim paramla kiyak yapilir, TC bayrakli kayik kullanirim yabanci bayraga af gelir.
Neydi filmin ismi hatirladim "Kaybedenler Kulubu" favorim.
Ben bir tane biliyorum.
ÖTV çıktıktan sonra ben tekne fiyatının üzerine KDV+ÖTV %24 verip Türk Bayrağı çektiren duymadım.
Ahmet reis besbin avro zararda degil mi?
Ben bir tane biliyorum.
ÖTV çıktıktan sonra ben tekne fiyatının üzerine KDV+ÖTV %24 verip Türk Bayrağı çektiren duymadım.
Emin biladerim,
Burada Fadime'nin suçu yokmuş, yazık olmuş, gel sende kulübe ;)
Daha önceki yazışmalarda ya görmedim, ya da dikkatimi çekmedim, kaçırdım; demirbaş listesinin detayı ne kadar olacak?
Mesela motorun no'su tamam da, mesela telsiz vb elektroniklerde marka model yeterli mi, yoksa seri no da şart mı?
Mesela güneş paneli, baş pervane, ırgat vb cihazlar da demirbaş olarak yazılacak mı?
Merhabalar,
Ben dün Ambarlı Limanında 30 dakikada ve Avcılar vergi dairesinde 10 dakikada işlerimi halettim. Dün direkt Delaware yetkilisinden ücretsiz olarak bayrak düşümü belgemi aldım. Eğer posta ile de isterseniz 25Usd ödüyorsunuz o kadar.. Gümrük işlemlerim için 60 gün Taahhütname imzaladım. Teknemin ölçümünü hemen gelip yaptılar. Vergi Dairesine yatırdığım 813TL harç harici 1 kuruş para ödemedim. Gümrük için ise sadece bir gümrükçünün beyanname doldurması gerekiyor o kadar.. Kalanını yine sizin halletmeniz mümkün olacak görünüyor. Durum şimdilik budur.
Sevgi ve Saygılarımla,
Dilek Ergül
Yasa bir yerlerden döner, KDV %18 + ÖTV ödenecek derlerse, imzalanan taahhütname vs. vs..
Bi zahmet %1 KDV de odeyiverin gari :)Koçum ben zaten Türk bayrağındayım.Benim derdim diğer dostlarım ödemesin diye.
Bi zahmet %1 KDV de odeyiverin gari :)Koçum ben zaten Türk bayrağındayım.Benim derdim diğer dostlarım ödemesin diye.
Sana çakmak alayım mı
Öpüyorum yanaklarından.
Gümrük işini bitiren reisimiz var mı ?Milas gümrük (havaalanı) bugün itibariyle 3 teknenin gümrüklemesini tamamlamış. Benim tekne bodrum gümrüğe yönlendirildiği ve bodrum gümrük ekranında sisteme bağlanma sorunu olduğundan ben beklemedeyim.
Gümrük işini bitiren reisimiz var mı ?Milas gümrük (havaalanı) bugün itibariyle 3 teknenin gümrüklemesini tamamlamış. Benim tekne bodrum gümrüğe yönlendirildiği ve bodrum gümrük ekranında sisteme bağlanma sorunu olduğundan ben beklemedeyim.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Bilgi paylaşımı için teşekkürler. Ben acenteden aldığım bilgiyi paylaştığım için bilemedim sizlerin teknesi olduğunu. Ancak bodrum gümrükte dediğim gibi bir bekleyiş var maalesef Alp hocam.Gümrük işini bitiren reisimiz var mı ?Milas gümrük (havaalanı) bugün itibariyle 3 teknenin gümrüklemesini tamamlamış. Benim tekne bodrum gümrüğe yönlendirildiği ve bodrum gümrük ekranında sisteme bağlanma sorunu olduğundan ben beklemedeyim.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Bizim tekneler onlar, FUNDA NİL benim tekne, NARKOZ Anestezist Fikretin tekne , BONJİ Nihatın tekne... İşlemler bitti paracıklar ödendi ama hala limana hitaben yazı yazılmadı yarın futbol turnuvası varmış memur arkadaş takımda yer aldığından izinliymiş. Haftayı bekleriz ,yazı gelecek transit loglar öldürülecek ve selamete ereceğiz. Selamet sonrası yapılacak işler de var tabi telsiz kaydı tekne fotoları gibi...
Bugün Marmaris Liman Başkanlığından başvurumu yaptım. Harcımızı ölçüm yapıldıktan sonra Harcımızı yatıracağız malum bizimki 12 m'nin birkaç cm altında. Yat Marinanın istifinde 10 senedir yandan baskı nedeniyle uzamamış olsa bari. :DHayırlı olsun Hasan reis. Gerisi çabuk gelir. Artık öğrendi gümrük memurları :)
Glissando'dan Kadans'a değiştirdik adımızı.
Delaware'den silinme için de mailimizi biraz önce attık.
Hayırlısı.
ANABELLAAli reis , sahibinden sitesinde gördüğümüz satılık olan Sadler 32 sizinki mi ?
(http://i1135.photobucket.com/albums/m634/alikuban/ANABELLA/5572567C-D672-4BC5-A3AD-773FB2DA2479.jpg)
Oğuzhan Reis,Renk aynı olunca şüphe ettim. Orijinal üretim bu renk demek sadlerlerin. Renk bir garip diye düşünüyordum. Aynı renkten başka tekne üstelik sadler 32 olacağı aklıma gelmedi. Evet haklısınız pek bakımlı görünmüyor diğeri. Umarım Uzun yıllar yelken açarsınız teknenizle :)
Kesinlikle hayır...
Satmayı hiç düşünmedim.
Benim yaptığım yenilemeler çoğu İngiltere kıyılarındaki kayıklarda bile yok.
O tekne birkaç yılda bir ilanlara çıkıp, sonra kayboluyor.
İşler iyice yoğunlaşınca da seyirden mahrum kalacak gecikenler.
Kaptanim selam.. seyirden mahrum kalacaklar derken? Ne gibi zorluk cikarabilirler, var mi fikriniz..
Ben henuz gecmedim turk bayragina..
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Telsiz, epirb vb. kaydı için ne yapıyoruz ? Acenta vs kulllanmayacaksak ?Kıyı emniyete gidip kaydettireceksiniz diye biliyorum ama Acentama sordum az önce cevap gelince size bildirir buraya da yazarım Hasan reis