Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Hayirli olsun - Türk Bayrağına geçiş

  • *
  • İleti: 1631
Özgür reisin heyamolahey sayfasında yaptığı paylaşım. Teşekkürler.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4249
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığından:
YURT DIŞINDA BULUNAN VEYA YABANCI BAYRAK ÇEKEN TEKNELERİN TÜRK BAYRAĞINA GEÇİŞİNE İLİŞKİN TEBLİĞ (TEBLİĞ NO: 2017/3)

Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Tebliğin amacı, yurt dışında bulunan veya yabancı bayrak çekilmiş olan gerçek ve tüzel kişilere ait yat, kotra, tekne, yolcu ve gezinti gemilerinin kayıt veya tescili amacıyla serbest dolaşıma girişini sağlamaktır.

Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Tebliğ, Türk Gümrük Tarife Cetvelinin 8901.10.10.00.11, 8901.10.90.00.11 numaralarında yer alan mallar ile 89.03 tarife pozisyonunda yer alan mallardan yat, kotra, tekne ve gezinti gemilerinin serbest dolaşıma girişlerinde uygulanır.

Dayanak
 MADDE 3 – (1) Bu Tebliğ, 26/9/2011 tarihli ve 655 sayılı Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

İthal ve kayıt için aranan şartlar

MADDE 4 –
(1) Bu Tebliğ hükümlerine göre yurtdışında bulunan veya yabancı bayrak çekmiş olan yat, kotra, tekne, yolcu ve gezinti gemilerinin kayıt veya tescili ile serbest dolaşıma girişi için liman başkanlıklarınca aşağıdaki şartlar aranır:
 a ) 27/1/2017 tarihinden önce iktisap edildiğini ve bayrağını taşıdığı ülke kayıtlarında olduğunu gösterir belge,
b) Bayrağını taşıdığı ülkenin kaydından terkin edildiğine dair belgenin başvuru tarihinden itibaren 60 (altmış) gün içinde getirileceğine ilişkin taahhüt,
c) Teknenin adına kayıt edileceği kişi gerçek kişi ise T.C. kimlik numarası, tüzel kişi ise; imza sirküleri, ticaret sicil gazetesi, vergi numarası,
ç) İnternet üzerinden gemi isim başvurusunun yapılması,
d) Bağlama kütüğüne kayıt için ruhsatname harcının veya ücretinin yatırıldığına dair belge,
e) Gemi siciline kayıt edilecek teknelerin ulusal mevzuata göre ölçümünün yapılması,
f) Bağlama kütüğüne kayıt için teknenin mevcut kayıtlardaki ölçüm değerlerinin esas alınması. (2) Bağlama kütüğü ruhsatnamesi düzenlendikten sonra en geç 1 (bir) yıl içinde ulusal mevzuata göre ölçüm işleminin yapılmasından tekne maliki/malikleri sorumludur.

Kayıt, tescil ve gümrük işlemleri
MADDE 5 – (1) 4 üncü maddedeki şartları yerine getiren yat, kotra, tekne, yolcu ve gezinti gemisi malikinin veya birden fazla malikin olması durumunda maliklerinden birinin talebi üzerine, liman başkanlığınca kayıt veya tescili önceki kayıt belgesinde yer alan maliklerin tamamı adına yapılır. Kayıt veya tescili yapılan yat, kotra, tekne, yolcu ve gezinti gemilerine ilişkin gümrük işlemleri, liman başkanlıklarının ilgili gümrük idaresine kayıt veya tescilinin yapıldığının bildirimini müteakip altmış gün içinde tamamlanır. Söz konusu bildirim, İthalat Mevzuatı uyarınca aranan belgeler yerine geçer.

Yürürlükten kaldırılan tebliğ
MADDE 6 – (1) 22/8/2009 tarihli ve 27327 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türk Sahipli Olup, Yabancı Bayrakta Bulunan ve Özel Kullanıma Mahsus Gemi Deniz ve İç Su Araçlarının İthal Edilmesine İlişkin Tebliğ (Tebliğ No:2009/3) yürürlükten kaldırılmıştır.

Yürürlük
MADDE 7 – (1) Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 8 – (1) Bu Tebliğ hükümlerini Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı yürütür.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1631
Bülent reis gümrük konusu tamamen es geçilmiş.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631

Yürürlük
MADDE 7 – (1) Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 8 – (1) Bu Tebliğ hükümlerini Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı yürütür.



Gümrük , Gümrük ve Ticaret bakanlığına bağlı olduğundan bu tebliğ onları bağlamıyor. Anlaşılan gümrük de bir tebliğ yayınlayacak.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1461
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ölçüm işine 1 yıl süre vermeleri iyi olmuş, böylece liman işleri tekne alım satımı kadar kolay olacak.

öZgür

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 1631
Ölçüm işine 1 yıl süre vermeleri iyi olmuş, böylece liman işleri tekne alım satımı kadar kolay olacak.

öZgür
Yine tebliğe göre A şahsına Amerika'da kayıtlı olan tekne burada direkt B şahsına kayıt edilebiliyor


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 15
Öyle değin gibi Oğuzhan kaptan, bende öyle düşünüyordum ama gümrük maddesinde oradaki malik yapısı aynen aktarılır diyor.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Öyle değin gibi Oğuzhan kaptan, bende öyle düşünüyordum ama gümrük maddesinde oradaki malik yapısı aynen aktarılır diyor.

Haklısın Mervan reis. Bodoslama giriş böyle benim yaptığım gibi oluyor işte :) Gümrük maddesine dikkat etmeden yazdım
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1049
Malik tanımı ile ilgili yorumu olan var mı?
Şu anda benim teknemin maliki Sarıyaz Corp ancak onun da maliki benim.
Eğer bu zinciri kabul ederlerse sorun yok. Etmezlerse o zaman Sarıyaz Corp'tan Mehmet Atay'a satışını yapmam gerekecek. Peki bunu ne zaman yapacağım?
Önce Delaware nezdinde geçerli bir satış yapıp sonra mı bayrak düşümü alacağım, yoksa önce bayrak düşümü alıp, tekne bayraksızken, satışını basit bir kağıt ile yapıp, buradaki işlemlere mi devam edeceğim?

2009'da bu süreci yaşayanlar muhtemelen daha iyi bileceklerdir.
Görüşleri merak ediyorum.

  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

S

Servet

Malik-sahip sanırım zincir olarak gidecek..
Mevzuat basit,yalın,vatandaşı yokuşa sürmeden hazırlanmış..
Genellikle yapılan iyileştirmelerde vatandaşın agzından,burnundan getirirler,yazdıklarını kendileri dahil kimse anlamazdı..
Burdan bir çıkarım yaptım :)

  • IP logged

  • *
  • İleti: 68
Bu sefer pek bahsedilmiyor ama 2009 da  bill of sale ile şirketten kendi adımıza satış yapıyormuşuz öööle dediler ben yoktum ortalarda daha denizci değildim o sıralarda. Olay Türk sahipli yatlar olduğu için memur sirket ortağı ile şatış yapılan şahsın aynı olmasına bakıyormuş . O zaman şahıs üzerine kayıtlarda pek sorun çıkmamış olay belliymiş zaten. Bu sefer gerçekten fazla iyi niyetle yazılmış bir tebliğ hatta o kadar iyi niyetli ki fazla detaya inilmemiş "vatandaş gel önce bayrağı al gerisini 9 taksitte hallederiz" modu oluşmuş.  KDV konusu hala muğlak ama sonuçta  mukadder gibi görünüyor bana .  Ne olursa olsun ben itirazi kayıtla yatıracağım.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 68
Malik tanımı ile ilgili yorumu olan var mı?
Şu anda benim teknemin maliki Sarıyaz Corp ancak onun da maliki benim.

Görüşleri merak ediyorum.

Bülent duymasın , GeKo da  Zello da sağlam tartışmalara girmişti, bizler şirketin ortağıyız ,sahibi değiliz , yanlış ifadedir diye. Aloooo Bülent sen ne diyorsun unutmamışım değil mi?
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4249
Malik tanımı ile ilgili yorumu olan var mı?
Şu anda benim teknemin maliki Sarıyaz Corp ancak onun da maliki benim.

Hukuken yanlış, pratik dilde anlaşılır, mahkemeler karşısında anlamsız, bu tebliğ karşısında makul bir çıkarım.

Şirketinizin maliki olmazsınız, hissedarı olursunuz ama bu, sahiden nedense pek çok kişinin anlamakta güçlük çektiği bir şey.
O nedenle bununla ilgili teknik ayrıntıya girmeyelim.

Tebliğ 4-c ne diyor bakalım;
MADDE 4 –
c) Teknenin adına kayıt edileceği kişi gerçek kişi ise T.C. kimlik numarası, tüzel kişi ise; imza sirküleri, ticaret sicil gazetesi, vergi numarası,


Bu anlatımdan şu çıkıyor; Tebliği hazırlayanlar, pek çok kişinin teknelerini o ya da bu nedenle ABD'de bir şirket üzerine kaydettiğini biliyor. Bu şirket sahiplerinin önemli bir çoğunluğunun da Türkiye'de bir şirketin ortağı olmadığını biliyor.

Diyor ki;
annemler; bayrak düşümünüzü yapın, oradaki şirkete ortak olduğunuzu, Matay'ın deyimiyle şirketin sahibi olduğunuzu gösteren belgeyi getirin, yani kimin üzerine yapılacaksa onu gösterin, gerisi kolay. Servet'in dediği gibi, zorluk çıkartmadan bu işi halledelim,  bayrağımızı dalgalandırın.

Biz ne diyoruz? : Peki.

Hepsi bu. Kasmayın.
Çok güzel.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 219
KDV konusu hala muğlak ama sonuçta  mukadder gibi görünüyor bana .  Ne olursa olsun ben itirazi kayıtla yatıracağım.
Bravo Alp hocam.
Önce KDV yi nasıl alıyorlar yasal dayanağını sorunuz ve kesinlikle KDV dayatılan her beyannameyi her makbuzu mutlaka "ihtirazi kayıtla" imzalayınız ve ödeyiniz.
Sonra da yasal dayanaktan yoksun ve yersiz alınan bu KDV nin iadesi için yargıya gidiniz.
Ha diyorsanız ki %1 nedir ki , bunun için uğraşmaya değmez,bir şey diyemem saygı duyarım.
Bülent bu konuda ne diyorsun ben yanlış mı düşünüyorum?
  • IP logged

S

Servet

Malik tanımı ile ilgili yorumu olan var mı?
Şu anda benim teknemin maliki Sarıyaz Corp ancak onun da maliki benim.

Hukuken yanlış, pratik dilde anlaşılır, mahkemeler karşısında anlamsız, bu tebliğ karşısında makul bir çıkarım.

Şirketinizin maliki olmazsınız, hissedarı olursunuz ama bu, sahiden nedense pek çok kişinin anlamakta güçlük çektiği bir şey.
O nedenle bununla ilgili teknik ayrıntıya girmeyelim.

Tebliğ 4-c ne diyor bakalım;
MADDE 4 –
c) Teknenin adına kayıt edileceği kişi gerçek kişi ise T.C. kimlik numarası, tüzel kişi ise; imza sirküleri, ticaret sicil gazetesi, vergi numarası,


Bu anlatımdan şu çıkıyor; Tebliği hazırlayanlar, pek çok kişinin teknelerini o ya da bu nedenle ABD'de bir şirket üzerine kaydettiğini biliyor. Bu şirket sahiplerinin önemli bir çoğunluğunun da Türkiye'de bir şirketin ortağı olmadığını biliyor.

Diyor ki;
annemler; bayrak düşümünüzü yapın, oradaki şirkete ortak olduğunuzu, Matay'ın deyimiyle şirketin sahibi olduğunuzu gösteren belgeyi getirin, yani kimin üzerine yapılacaksa onu gösterin, gerisi kolay. Servet'in dediği gibi, zorluk çıkartmadan bu işi halledelim,  bayrağımızı dalgalandırın.

Biz ne diyoruz? : Peki.

Hepsi bu. Kasmayın.
Çok güzel.

Teknik, hukuki olarak dogru diyorsun..bizde cok ortaklı oldugu icin,şirketin sahibi degil hissedarı olunur..
Peki şirket tek kişinin ustune kayıtlıysa,teorik olarak sahiplik anlamına da gelmiyormu bu?
  • IP logged

 
Yukarı git