Heyamola Hey
Tersane => Bakım => Konuyu başlatan: Ahmet Kabaalioğlu - 31 Mayıs 2018, 22:57:39
-
Efendim mutlaka uzun süredir Amerikan Teknesi kullananlar illaki biliyordur fakat ben bir çoğunu sonradan öğrendim. Ve maalesef yurdum ustaları da bu konuda biraz zayıflar. İşte bu Hunter denen marka kayıkların her şeyinde ölçü birimi inç miş. Daha önce mutfak lavabosunda sıcak su başlığını ararken tüm Galata'yı alt üst etmiştim ve bulamamıştım. Ama yurdışında internette bir sürü varmış meğer. Şimdilik yeni edindiğim tecrübeyi paylaşayım.
-
Haliç önlerinden Sarayburnu'nu dönerken genelde kıyıya yakın düşerim, böylelikle trafiktende erken kurtulur, akıntıdan da maksimum faydalanırım. İşte bu büyük hataymış, yapmamak lazım. Hele hele s drive motoru olanlar hiç yapmasınlar. Çünkü yurdum insanı sanki orkinos çekecekmiş gibi silikonlu örgü misina kullanırmış bende yeni öğrendim ve bayağı maliyetli bir tecrübe edindim. Tam bu seyir esnasında teknemin motoru bir den vibrasyona kalktı ve aptallaştı. Hemen sarsıntının minimum olduğu devre düşürdüm, girdim kıç altına, her yere baktım sorun yok, ama vibrasyon devam. Neyse kontrollü bir şekilde barınağıma döndüm. İlk önce şaft tutyalarımdan biri boşandı diye düşündüm. Mevsim itibariyle biraz daha havalar ısınsın dalar bakarım diye düşündüm. İlginç olan bu titrşim tornistanda daha az ama ileri yolda fazlaydı. Neyse gün geldi daldım. O da ne bir çıkrık misina hem braket tarafına hemde tekne tarafındaki sulu sistem tarafına sarmış ve kemik gibi olmuştu. Neyse bıçakla çoğunu temizledim, su çok soğuk olduğu ve dalış ağırlığım olmadığı için şaftı aşağı yukarı oynatmak aklıma gelmedi. Çıktım sudan hemen teste çıktım, normale dönmesi gerekiyordu fakat dönmedi.Sonra anlayan dostlarıma makinayı gösterdim acaba enjektör ve pompa arızasımı diye. acaba dedik silindirlerden biri sağlıklı çalışmıyormuydu yoksa diye. Bu sıralarda Rıza ustayı aradım bir kaç kez. Oda yoğundu gelemedi bir türlü. Artık karaya çıkmamak için önce motoru kurcalayacaktım. Pompayı söküp teste götürecektim ki. Sağolsun Rıza Usta aradı ben geliyorum diye. Valla Çorludaydım bir topukladım Rıza Usta geldi diye doğru barınağa. Sağolsun baktı ve motorda hiç bir şey olmadığını söyledi ve braket yatağının bozulduğunu söyledi. Ve bize karaya çıkma yolu göründü oysaki daha geçen yıl çıkmıştım ve teknenin altı tertemizdi.
-
Bugün teknemin yanına gidince komşumun Asterix olduğunu gördüm. Ahmet Reis, Çekek komşum, kolaylıklar diliyorum sana.
Bu arada şunu söyleyeyim, boyacılar bizim kullandığımız boyayı pek tanımıyorlar Asterix'in bir yıl sonraki temizliğini görünce hem benim hem de boyacımın kanaati düzeldi. Bakalım üç kat zehirli iki sene beni idare edebilecek mi?
28 feet Asterix'in dümen mili kalınlığını görünce hayıflandım; hemen yanındaki 34 feet teknemin dümen mili çapı neredeyse yarısı kadar. Şu Hunter'lar hakikaten ilginç tekneler.
-
Komşular(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180531/3f93df8ebf6fa3a201fb858a4cfdd723.jpg)
-
Teşekkürler Hulusi Abi,
Teknenin karaya çıktığı hali şu şekilde, yerdeki döküntüler benden önceki kayıktak kalmış, neredeyse hiç kekamoz yoktu bende inanamadım. Bu yüzden fotoğrafladım, kekamoz olan yerleri.
(https://i.hizliresim.com/Z31oYA.jpg) (https://hizliresim.com/Z31oYA)
-
Kolay gelsin Ahmet.
Tertemiz görünüyor tekne. Maşallahı var.
-
Salma dibindeki azıcık bir yer
(https://i.hizliresim.com/9NpZg3.jpg) (https://hizliresim.com/9NpZg3)
Bordadaki azıcık bir kısım
(https://i.hizliresim.com/mo8A31.jpg) (https://hizliresim.com/mo8A31)
Ve hiç zımpara yapılmamış sadece yıkanmış hali şu şekilde 15 ay sonra karaya çıkıyoruz bu arada
(https://i.hizliresim.com/AzYrLp.jpg) (https://hizliresim.com/AzYrLp)
Şunu belirtmeliyim uygulamayı kendim yaptım, dört kat atmıştım.Bir katı Ahmet Ilgaz, bir katıda Kemal Tesbihçi atmıştı. Dema Kimya Mehmet Beyin yönlendirmelerine uyduk, katlar arası uygun süreyi bekledik durum buydu. Demekki iki yıl rahat gidecekmiş.Euro kuru yükselmeseydi fiyatıda çok iyiydi.
-
Kolay gelsin Ahmet.
Tertemiz görünüyor tekne. Maşallahı var.
Teşekkürler ama dışı sizleri içi beni yakıyor. Şimdi yazacağım detaylarını.
-
Geçmiş olsun Ahmet sonucu merakla bekliyorum.
-
Geçmiş olsun Ahmet sonucu merakla bekliyorum.
Tam senin konuların, şaft, kablin v.s. işleri işte.
-
Ahmet kolay gelsin ve geçmiş olsun, umarım sıkıntı büyük değildir.
-
Ahmet reis geçmiş olsun. En kısa sürede asterixi suya atarsın inşallah.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Geçmiş olsun Ahmetciğim.
-
Çok sağolun dostlar,
Sıkıntı şu , Rıza ustanın tespitinden sonra benim dalgıç olan çocukluk arkadaşlarım gelip pervaneyi ve şaftı kurcaladılar boşluğun fazla olduğunu su altından bir şey yapılamayacağını netleştirdiler. Olması gereken boşluk ilk takıldığında %3 olmalıymış bunun tam oranını bilmiyordum öğrenmiş oldum. Neyse ki Wim de kampanya vardı hemencecik sarıldım telefona ve aradım sağolsun Görkem Bey hemen getir yarın sabah erkenden alalım karaya deyiverince , bende hemen hazırlandım. Bizde biraz kurcalayınca artık deep seal su damlatmaya başlamıştı çünkü.
Neyse efendim iftardan sonra geldik tekneye, sahura kadar toparlandık biraz uyuduk, deniz ve hava uykuya dalınca biz uyandık sahur ve ardından hemencecik mola bismillah. İlk önce uyuyup sabah beş gibi çıksak diye düşündük, ama hava sakinlemişken yürüyelim kararı verdik ve 3 te hareketle attık kendimizi trafiğin ortasına. Bir de baktık ki şehir uyuyor ama denizde uyuma yok. Bir trafik var akla zarar, her yer vızır vızır acente motoru, volici, bilmemneci, üçü bir tarafa beşi bir tarafa. Bakırköy'e kadar resmen şehir içi trafik yaşadık sonrasında keyifli bir kolayına rüzgarla 5:30 da Wim'e vardık ve palamarları uyandırdık. Sabah hemencecik karaya çıktık, hasarı kendi gözümüzle gördük.Neyse bu iş benim boyumu aşardı, yapmaya yapardım belki ama bu konuda destek alayım dedim. Dışarıdan usta getirmek istemedim ve beni orada bir ustaya yönlendirdiler. Neyse efendim usta geldi, yatak gitmiş deep seal gitmiş şaft ve pervanenin balansa gitmesi gerek tespitlerinde bulundu ve şaft çıkarılabilmesi için dümende sökülmeli imiş bu sonradan çıktı. Neyse şaftı kablinden ayırıp geri dayanmışlar fakat çıkmamış, ben gelmeden pervaneye de çekiç vurmuşlar , bu nerden çıkmışsa artık , usta adam pervaneye çekiç mi vururmuş. Ben bile vurmuyorum yıllardır. Yolu yöntemi var öğrendim. Sonra dümen sökülecek ama bizi yönlendirdikleri usta dümeni sökemezmiş başka birine yaptırmalıymışız. Neyse onu çağırdılar o da 1500 lira gibi bir para istedi. Hemen hesapladım ben bu parayı işimde kazanamıyorum o zaman kendim sökerim diye. Sonra yanlış anlamışlar meğer yatak çakma işi var zannetmişler, indirim yaptılar öbür ustanın hatırına , bunada eyvallah dedim. Sonra fiyatlar geldi tahmin ettiğiniz üzere kocaman rakamlar. Birde dümeni sökemezsek tekneyi kaldırma işi var. Bunun içinde marina çekme atmanın yarı parasını istiyor. Ben şok oldum ve boş bulunup o parayı vermem altına çukur açarım diyivermişim adamlara. birbirlerine bakıp güldüler ama ben ciddi idim.Neyse Allah'tan gerizekalı Amerikalılar her zaman olduğu gibi tembelliklerinden dolayı iyi bir iş yapmışlar, palanın milini faturalı ve kademeli yapmışlar, aşağıya bırakınca hafif yana esniyor ve şaft çıkıyor. Ve tekneyi kaldırma işi ortadan kalktı, marinacılar ve ustalarda azıcık nefes aldı. Herhalde sonlara doğru yere çukur açma işinde ciddi olduğumu anladılar galiba. Neyse şaft bir çıktı çok kötü durumda ve adamların istediği para beni korkuttu , zaten tuzlada yaptırıyorlarmış, ve muhtemelen benim tanıdığım insanlara yaptırıyorlar. Boş bulunup bunun yenisi kaçparadır demişim. Balansına bilmemnesine söyledikleri paranın yarısı gibi bir fiyat tahmininde bulundular. Bende aldım şaftı elime ben bunun yenisini yaptırırım kusura bakmayın dedim, şaftı pervaneyi aldım ellerinden. Bu sırada Burak aramıştı, ne yapıyosun diye? Durumu anlatınca hemen internetten benim deep seal körüğünü buldu ve burada aldığım fiyattan %30 daha aşağıya Göcek'ten bulup kargoya verdirdi. Enterasan bir dost bu Burak, Heyamola Foruma Burak'la tanışmama vesile olduğu için borçluyum.Şimdi efendim enteresan bir bilgi daha öğrendim ben bunu hiç bilmiyordum. Çünkü ben deep seal daha önce kullanmamıştım. Bu tekneler suya indirilince deep seal körüğü elle vakumlayıp su aldırılması gerekiyormuş, yoksa içeride kalan hava kuru çalışmasına sebeb oluyormuş ve işin ilginci bunu ustalar söylemiyor, sağolsun bu bilgiyi de Burak sayesinde öğrendim. Muhtemelen çoğu kişi biliyordur, ben daha önce bilmediğim için paylaşayım istedim.
Gelelim şafta, bunu için hemen tekne komşularım, Türkiyede emsali olmayan, ileri seviye tornacı dostlarımı aradım, durumu anlattım, getir bakalım dediler. Sağolsunlar normalde ticari olarak böyle bir iş yapmıyorlar fakat benim mağduriyetimi görünce biz yapalım dediler. Olay sonrasında ortaya çıktı bizim 25 lik diye bildiğimiz şaft meğersem inç miş ve 25,4 geliyor.Aldığımız deep seal 25 lik, ustanın yapacağı yatak 25 lik ve kötüsü şaft yapılacak çubuklar 25 ve 26 lık var. Bizimkiler 26 dan 25,4 e düşürüp bunu yapabilirler ama öbür arkadaşlar yatağı yapamazlar. Sonra onlara iş bırakmayalım bize sorun sıkıntı yaratmasınlar diye komple sistemi 25 e çevirelim istedik. Böyle olunca da kablinin falanda yeniden yapılması gerekiyordu.Kritik kararı verdik ve hepsini yeniden yapıyoruz. Tüm aktarma elemanları sıfırlanıyor anlayacağınız. Bir bilgide tornacı dostlarımdan yeni öğrendim. Bu şaft yapılan çubuklar 6 metrelik boylar halinde çekiliyor ve oradan kesiliyormuş ve bundan dolayı ister istemez bir salınım oluyormuş. Nerdeyse şaft yapan kimse buna dikkat etmiyor ve bu salgıyı önemsiz görüyormuş. Teknelerdeki belli belirsiz oluşan vibrasyonların bir sebebide buymuş. Yeni şaft yaptıranlar bunu mutlaka ustalarına söylesinler, dikkate alınmayacağını bilseler bile söylemeliler en azından ustaların haberi olmalı böyle bir şeyin varlığından. Birde şaftı aşınanlar yada yeni şaft yaptıranlar için ekstra bilgi var. Yatak içine gelen kısımlara seramik yüzey kaplaması yaptırmaları şiddetle önerilir, çok güzel bir uygulama, denizaltı şaftlarında kullanılıyormuş. İstanbul da bir kaç yerde var götürüyorsunuz hemen yapıyorlar, bilginize sunulur.
-
Ahmet yardımım dokunacak bir şey olursa telefonun uçundayım bilgin olsun,şaft milli,pervane balans,yatak,torna vs vs tam bu işlerin göbeğindeyim,imes,des san,bana çok yakın.
-
Abicim benim tekne çok basit hiç konfor yok diye bazen komplekse giriyorum ama Ahmet bi pervaneden yola çıkıp yaptıklarını okuyunca halime şükrediyorum. Ne çok detay var bu hayatta yahu , Allah kolaylık versin.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Ahmet Reis çok geçmiş olsun.Tez zamanda minumum masrafla denizlere kavuşun.
-
Geçmiş olsun Ahmet reis. En kötü sürpriz teknelerin yaptıkları sürprizler. Ucuzu denk gelmez pek. Denize indirdiğinde tüm sıkıntıları unutturur umarım .
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Geçmiş olsun Ahmet Reis, kolaylıklar dilerim
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Ahmet biladerim geçmiş olsun.
Allah düzgün insanlara rast getirsin.
-
Ahmet reisim ,
Dün aklıma gelmiştin ne zamandır görünmüyor dedim kendi kendime , meğer sebebi belliymiş. Şimdiden çok kolay gelsin.
-
Herkese çok teşekkürler, bakalım tamamlandıkça adım adım paylaşacağım, buralarda bulunsun da benzeri sorun yaşayanlar en azından fazla uğraşmasın. 25,4 lük şafta tutya bulmak bile sorun sizin anlayacağınız.
Allah düzgün insanlara rast getirsin.
Çok teşekkkürler, ne güzel bir dua'dır bu .
Ahmet yardımım dokunacak bir şey olursa telefonun uçundayım bilgin olsun,şaft milli,pervane balans,yatak,torna vs vs tam bu işlerin göbeğindeyim,imes,des san,bana çok yakın.
Biliyorum Abi, aklımdasın çok teşekkürler.
-
Kolay gele Ahmet,
inçten metriğe dönmek bu aşamada zorlu ve pahalı olsa da sonra ki bakımlarda
avantaja sahip olacaksın.
-
Geçmiş olsun.
Sigorta var mıydı? 8)
-
Kolay gele Ahmet,
inçten metriğe dönmek bu aşamada zorlu ve pahalı olsa da sonra ki bakımlarda
avantaja sahip olacaksın.
Evet hem ben hemde benden sonra birilerine nasip olursa o da rahat edecek bu sayede.
Geçmiş olsun.
Sigorta var mıydı? 8)
Abi sorma ,terzi kendi söküğünü dikemezmiş sözü var ya, çok sonradan aklıma geldi, poliçemde ilgili teminatta var ama bakalım geçte olsa müracat ettik.
-
Yukarıda bahsetmişsin, bu şaft körüklerini tekneyi karaya alıp denize indirdiğimiz anda su gelinceye kadar sıkıp biraz çevirmeye çalışıyoruz.
Biraz su geliyor devam ediyoruz ümüğüne çökmeye hava kalmadığına emin oluncaya kadar.
-
Yukarıda bahsetmişsin, bu şaft körüklerini tekneyi karaya alıp denize indirdiğimiz anda su gelinceye kadar sıkıp biraz çevirmeye çalışıyoruz.
Biraz su geliyor devam ediyoruz ümüğüne çökmeye hava kalmadığına emin oluncaya kadar.
Evet abi ben bunu bilmiyordum mesela. Birde ben şimdiye kadar bu sistem şaft körüğü olan bir kayık kullanmadım. Burak anlatınca aydım, içine su doldurmak lazım haliylen.
-
Bazılarında şöyle bir hortum rekoru ile bir depodan su konarak kuru çalışmasının önüne geçiliyor.
(http://www.sabiras.com/wp-content/uploads/2013/09/3.jpg)
Bazılarında da kondenseden bir çıktı alınarak körüğe içine veriliyor.
Kondenseden gelen tuzlu su şaft yatağından geçerek denize ulaşıyor.
(http://www.ermaksangemi.com/katalog/lsk.JPG)
-
Ahmet Kardeşim
Üzüldüm güzel Asteriks'in yaşadıklarına. Allah kolaylık versin. Umarım sorunsuz biter tamirat.
-
Benim teknede şaft sistemini yaptığım dönemde 25mm lik şaft için şaft seal/deep seal fiyatları 806 euro idi
deniz malzeme satıcılarında.
Bende kendim yapmıştım toplamda 100 lira tutmamıştı.
Bir adet 25 mm deniz suyu için mekanik salmastra bir adet körük ve tornada işlediğim delrin yataktan oluşuyor
(http://1.bp.blogspot.com/-OsUFDSHakBk/UyrW9ZgGavI/AAAAAAAAAMU/P9ZPhiCj4wM/s1600/2013-11-13-1440.jpg)
-
Benim teknede şaft sistemini yaptığım dönemde 25mm lik şaft için şaft seal/deep seal fiyatları 806 euro idi
deniz malzeme satıcılarında.
Bende kendim yapmıştım toplamda 100 lira tutmamıştı.
Bir adet 25 mm deniz suyu için mekanik salmastra bir adet körük ve tornada işlediğim delrin yataktan oluşuyor
(http://1.bp.blogspot.com/-OsUFDSHakBk/UyrW9ZgGavI/AAAAAAAAAMU/P9ZPhiCj4wM/s1600/2013-11-13-1440.jpg)
Can ağbi işim gereği bazen bu firma ile çalışıyorum,bu tür işlerde kullanılmak üzere isteğe bağlı ölçüye göre parçalar yaptırabiliyorsunuz,isterseniz bir inceleyin.
http://www.teknikgrafit.com.tr/page.aspx?p=31&pp=21
Mekanik salmastra çözümünüze bayıldım elinize sağlık.
-
Ali bey,
Gebze'de görev yaptığım dönemde,
temiz su ve atık su konusunda Türkiyede ki önemli bir kaç pompa firmasının servis işlerinde görev yaptım.
Mesela GOSBİ nin atık toplama havuzlarında ki devasa büyüklükteki pompalarda kullandığımız
mekanik salmastraları pompaya takarken gözümüz gibi bakardık.
Adedi 2000 euro seviyelerinde idi.
Elinden düşürdün mü yandı gülüm keten helva.
O yıllarda Grafit ve seramik yüzeyleri işleyebilecek makina parkuruna sahip işletme sayısı bir elin parmakları kadardı.
Verdiğiniz linki incelediğimde gelişmeler sevindirici.
Sevgiyle.
-
Ali bey,
Gebze'de görev yaptığım dönemde,
temiz su ve atık su konusunda Türkiyede ki önemli bir kaç pompa firmasının servis işlerinde görev yaptım.
Mesela GOSBİ nin atık toplama havuzlarında ki devasa büyüklükteki pompalarda kullandığımız
mekanik salmastraları pompaya takarken gözümüz gibi bakardık.
Adedi 2000 euro seviyelerinde idi.
Elinden düşürdün mü yandı gülüm keten helva.
O yıllarda Grafit ve seramik yüzeyleri işleyebilecek makina parkuruna sahip işletme sayısı bir elin parmakları kadardı.
Verdiğiniz linki incelediğimde gelişmeler sevindirici.
Sevgiyle.
Bu firma ile nasıl tanıştığımın hikayesini anlatayım :)
mesleki sır olduğu için işimle ilgili ne olduğunu nerede kullandığımı yazmıyayım :)
Arızalı ekipmanlar geldiğinde bu parçaları bulamıyorduk orjinalleride sizin dediğiniz gibi döviz cinsinden çok pahalıydı :) bir ekipmana da 6,8,10,12 adetlerde gerekiyordu,pahalı olduğu için başka bir yöntemini bulmak istedim,araştırdım soruşturdum çok çok değişik malzemelerle denemeler yaptım bir türlü randıman alamadım,bu malzemenin ne olduğunuda bilmiyordum,kime sordu isem malzeme cinsini çözemediler,özel bir malzemeydi,elime eski çıkan parçayı alıp karaköye gittim dükkan dükkan dolaştım kaç yere gittim hatırlamıyorum,o oraya yönlendirdi bu buraya yönlendirdi derken ermeni birini buldum bu tür parçalar yapıyordu.elimdeki malzemeyi gösterdim yaparız evlat dedi :) orjinali tane fiyatı 50 eruro du,fiyatı sordum 30 euro bir tanesi dedi bana,banada 8 adet lazımdı,hemen sipariş verdim 8 adet ödemesini yaptım,ama dedi teslimat süresi 4 gün onada tamam dedim,MALZEMEDEN RANDIMAN ALDIM ORJİNALINDEN DAHA VERİMLİ ÇIKMIŞTI,gel zaman git zaman,bir sürü alımlar yaptım,ama siparişi numune olmadan almıyordu biraz cins biridi bana göre :) bir gün yanına gittim yeni sipariş için,numuneyi verdim baktı gözümün önünde sabit telefonla linkini verdiğim firmayı aradı oda sipariş geçti :) ana numaraya baktım 0216 bizden taraf anadolu yakası tuşladığı numarayı kafama yazdım,siparişimi verdim dükkandan çıktım hemen numarayı kaydettim,numaradaki firmayı aradım,böyle böyle işlerimiz oluyor sizinle görüşmek istiyorum dedim,adresi aldım bir baktım bana çok yakın bir işyeri :) gittim numuneleri gösterdim yaparız sorun değil dedi :) kimlerle çalışıyorsunuz dediğimde ermeni amcanın isminide verdi,kendi kendime oğlum ali doğru yerdesin dedim :) fiyat istedim tanesine 5 eruro dedi,ben 30 eruroya alıyordum :) çarpı 6,8,10,12 yaptımı baya rakam oynuyordu,sonra bu linkini verdiğim firmayla çalışıyorum,ermeni arkadaşı bıraktım,bunları neden yazdım bu konularda uzman birileri linkini verdiğim firma,bu bilgi birinin işine yarar umarım..
O dönemlerde goog le ve forumlar yoktu hayatımda :)
-
O Ermeni amcaya dua et Ali bey,
malzemeyi görünce tanıyabilecek yetkinlikte bir değer imiş.
E bu kadar yetkin bir gözün de arada üç beş kuruş kazanması normal sayılmalı.
Bu şu fıkrada ki olaya benziyor.
Bobinaj ustalarından biri sarıp topladığı motorun milini bir türlü çeviremez.
Oradan buradan şuradan çekiçlese de mil bir tur bile dönmez.
Alır motoru eski ustalardan birine götürür.
usta tek bir çekiç darbesi ile mildeki kasıntıyı giderir ve mil rahatça dönmeye başlar.
Bizim genç usta sorar;
-Usta borcum ne kadar.
Deneyimli usta yanıt verir;
*1000 lira evladım.
-Usta ne yaptın ben komple motoru 1500 liraya sardım tek çekiç vurmak 1000 lira olurmu.
*Çekiç vurmak 5 lira evladım.
-E o zaman 995 lira neyin nesi.
*Çekicin nereye vurulacağını bilmek 995 lira. Baksana anasını ünletmişsin motorun. Çekiç vurmadığın nokta kalmamış.
-Haklısın usta buyur bin liranı.
Bu arada GOSBİ deki atık aktarım istasyonunda ki drenaj pompasının difüzör fan kısmının benzeri aşagıda ki resimde görünüyor.
Difüzür fan kısmının çevresinde bisikletle dolanırsın, düşün artık pompanın tamamının büyüklüğünü.
(https://www.ksb.com/blob/251836/ee65fbb19a72b00a0ac8474336a1970a/super-pump-no--2-data.jpg)
-
Efendim bu gün biraz çalıştık, Yanmar ve Hunter'ın çıtasını yükseltmek üzere , Efsane Usta ve değerli komşum Faruk Usta'nın değerli birikimini, bizim şaft kablin ve pervaneye aktardık. Sağolsun varolsun.
Eski kablin şöyle bir şey,
(https://i.hizliresim.com/X6Ddkj.jpg) (https://hizliresim.com/X6Ddkj)
Yenisi ve de sanat eseri burada,
(https://i.hizliresim.com/Z3AYYz.jpg) (https://hizliresim.com/Z3AYYz)
Eski şaft şu şekilde,
(https://i.hizliresim.com/WD6bgE.jpg) (https://hizliresim.com/WD6bgE)
Yenisi ise bu şekilde,
(https://i.hizliresim.com/oVYE0q.jpg) (https://hizliresim.com/oVYE0q)
-
Pervanemiz bu hale geldi,
(https://i.hizliresim.com/lZ0Edl.jpg) (https://hizliresim.com/lZ0Edl)
Kablinin karartma yapıldıktan sonraki hali de şöyle
(https://i.hizliresim.com/k61EW7.jpg) (https://hizliresim.com/k61EW7)
Ve sona gelindiğindeki halimiz de şöyle, Koca Usta Faruk Amca ve ben;
(https://i.hizliresim.com/GDp3yy.jpg) (https://hizliresim.com/GDp3yy)
Sonuçta ortaya normalde bu işi sürekli yapanların yaptığından daha üst sınıf bir iş çıktı. Şimdi sorun pervaneye çekiçle giren bu güruha bunun montajını yaptırmamaya geldi nasipse kendim yapacağım. Çünkü sistemde değişiklik yaptık. Şaft 25,4 ten 25 e indi. Yani inç ten metriğe döndük.Pervane orjinal olduğu için yeni pervane almamak için pervane tarafını inç bıraktık, kablin tarafını metrik işledik. Kamalar da yeniden yapıldı. Evladiyelik bir şey oldu. Artık tutyanın da deep seal inde hepsinin orjinalini alıp kullanabileceğiz. Teknenin manueline de değişikliği not düşüyoruz bizden sonra da birine nasip olursa rahat etsinler bari. Hayırlısı bakalım.
-
Ahmet senin kaplin esnek değil mi?Gördüğüm sadece flanş sanki bunun motora bağlanan kısmında lastik bağlantı takoz gibi iş gören ara parçaları da yok mu?
-
Ahmet senin kaplin esnek değil mi?Gördüğüm sadece flanş sanki bunun motora bağlanan kısmında lastik bağlantı takoz gibi iş gören ara parçaları da yok mu?
Yok abi esnek değil karşılığı da bu şekilde, line ıda braketle sağlamışlar sanırım.
-
Anladım.Cemre'deki Albin çok titreyen torklu bir dizel makineydi.Esnek kaplin epey aramıştım Vetus'ta bulduğuma da epey para vermiştim.Ama hiç sorun yaşamadım. 20 yıla yakın kullandım.Yenilerini güle güle kullan.
-
Ahmet kolay gelsin.
Bu kaplinin etrafındaki civatalar şaftı sıkmak için mi?
Bizim esiden beri kullandığımız şaftın başındaki somunu kaldırmışlar herhalde.
Birde kaplinin karartmasını nasıl yaptınız?
Selamlar
-
"Yeke olacak, pala dışarıda görülebilir ve müdahale edilebilir olacak " diye yazmamın en önemli nedenlerinden birisi budur işte.
Özellikle deniz araçlarında her şey mümkün olabilen en basit şekilde yapılmalı bence.
Tekrar geçmiş olsun.
-
Ahmet kolay gelsin.
Bu kaplinin etrafındaki civatalar şaftı sıkmak için mi?
Bizim esiden beri kullandığımız şaftın başındaki somunu kaldırmışlar herhalde.
Birde kaplinin karartmasını nasıl yaptınız?
Selamlar
Evet Halil Abi Şaftın başında somun yok, flanşta setuskur iki adet civatası var. Karartma için bu işi yapan firmalar var, normalde bir tane için yapmıyorlar, daldırma havuzunda yapıldığı için biraz hatır için oldu. Orjinalinde boya vardı, ne kadar antipas falanda olsa sürülse boyansada yıllar geçince denizde kötü görünüyordu.
-
"Yeke olacak, pala dışarıda görülebilir ve müdahale edilebilir olacak " diye yazmamın en önemli nedenlerinden birisi budur işte.
Özellikle deniz araçlarında her şey mümkün olabilen en basit şekilde yapılmalı bence.
Tekrar geçmiş olsun.
Doğru söylüyorsun ama yirmi yılda ilk defa sökülüyor, bence asıl sorun bu işte yelkenli tekne bakımında marinaya muhtaç olmak.
-
Bahtsız bedevi.. 20 yıl da sana denk geldi 😀
-
Ahmet işi bitirmişin kolay gelsin,
Şanzımana bağlanan kapline iki adet cıvata koymuşun,sanırım m 12,o cıvataları sıktığında kafaları dışarıda kalacağı için balans ve titreşim yaptırır teknende.
Aynı sorunu bende yaşamıştım biliyorsun ben setskur cıvata koydum balans ve titreşim yapmadı.
(https://i.hizliresim.com/1E20zG.jpg) (https://hizliresim.com/1E20zG)
(https://i.hizliresim.com/PDYzRb.jpg) (https://hizliresim.com/PDYzRb)
-
Geçmiş olsun Ahmet.
Ben de, karaya çıktığını duyunca "daha geçen sene çıkmıştı, kekamoz mu oldu acaba bir senede" demiştim kendi kendime.
Biliyorsun, yardımım dokunursa araman yeter!
-
Bu dert saildrive teknelerde de kuyruk keçesine mal oluyor.
Hele ki, müdahele olanağı olan bir yere uzaksanız, keyif de kaçırıyor.
Sırf bu yüzden halat kesici şart.
-
Ahmet işi bitirmişin kolay gelsin,
Şanzımana bağlanan kapline iki adet cıvata koymuşun,sanırım m 12,o cıvataları sıktığında kafaları dışarıda kalacağı için balans ve titreşim yaptırır teknende.
Aynı sorunu bende yaşamıştım biliyorsun ben setskur cıvata koydum balans ve titreşim yapmadı.
Orjinalinde iki adet setuskur vardı, aynısını yaptık, bizde senin gibi düşünüp balans sorunu yaşanır düşüncesiyle, orjinale sadık kaldık ama içimiz rahat etsin diye, hepsi üzerindeyken balansa gönderdik, ama sanırım bunları konumlandırırken bunu düşünmüşler :)
-
Ahmet işi bitirmişin kolay gelsin,
Şanzımana bağlanan kapline iki adet cıvata koymuşun,sanırım m 12,o cıvataları sıktığında kafaları dışarıda kalacağı için balans ve titreşim yaptırır teknende.
Aynı sorunu bende yaşamıştım biliyorsun ben setskur cıvata koydum balans ve titreşim yapmadı.
Orjinalinde iki adet setuskur vardı, aynısını yaptık, bizde senin gibi düşünüp balans sorunu yaşanır düşüncesiyle, orjinale sadık kaldık ama içimiz rahat etsin diye, hepsi üzerindeyken balansa gönderdik, ama sanırım bunları konumlandırırken bunu düşünmüşler :)
Söylesene ağbiciğim başdan üzerindeyken balansa gönderdik diye :)
-
Bu dert saildrive teknelerde de kuyruk keçesine mal oluyor.
Hele ki, müdahele olanağı olan bir yere uzaksanız, keyif de kaçırıyor.
Sırf bu yüzden halat kesici şart.
Sanırım bu örgü misinaya, aslında misina da denmez ama buna, halat kesici çaresiz kalabilirdi. S drive larda mesafe kısa rahatlıkla kesebilirdi. Bizimki gibi şaftlı sistemde iş daha zor körük tarafına sardığı için.
-
Ahmet işi bitirmişin kolay gelsin,
Şanzımana bağlanan kapline iki adet cıvata koymuşun,sanırım m 12,o cıvataları sıktığında kafaları dışarıda kalacağı için balans ve titreşim yaptırır teknende.
Aynı sorunu bende yaşamıştım biliyorsun ben setskur cıvata koydum balans ve titreşim yapmadı.
Orjinalinde iki adet setuskur vardı, aynısını yaptık, bizde senin gibi düşünüp balans sorunu yaşanır düşüncesiyle, orjinale sadık kaldık ama içimiz rahat etsin diye, hepsi üzerindeyken balansa gönderdik, ama sanırım bunları konumlandırırken bunu düşünmüşler :)
Söylesene ağbiciğim başdan üzerindeyken balansa gönderdik diye :)
:) :) :)
-
Ahmet Reis,
Bence yine de iyi bir halat kesici bu riski en aza indirirdi.
https://youtu.be/JImiuemabIY
-
Ahmet Reis,
Bence yine de iyi bir halat kesici bu riski en aza indirirdi.
https://youtu.be/JImiuemabIY
Evet videodaki iddialı bir şeymiş, böylesini görmemiştim.
-
Geçmiş olsun Ahmet.
Ben de, karaya çıktığını duyunca "daha geçen sene çıkmıştı, kekamoz mu oldu acaba bir senede" demiştim kendi kendime.
Biliyorsun, yardımım dokunursa araman yeter!
Teşekkür ederim Ahmet'cim, çok sağol.
-
Hafta sonu , sağolsunlar Mustafa Ertör ve Kemal Tesbihçi Abilerim ziyarete geldiler. Madem gelmişler çalışmak lazım değilmi? Mustafa Abinin talimatları ve değerlendirmesi Kemal Abinin ileri seviye el becerisi sayesinde hepsi yerine takıldı ve oldu bitti. Teknik servis desteği almıl olmamıza rağmen, kendimiz yaptık montajını. Kafalarda pırıl pırıl çıkmış yani. :)
(https://i.hizliresim.com/ODkM3Q.jpg) (https://hizliresim.com/ODkM3Q)
Allah'tan bu Hunter ların kıç altı rahat ve motoru açıkta.
(https://i.hizliresim.com/qv3B3D.jpg) (https://hizliresim.com/qv3B3D)
Şu resimde braketteki şaft yatağının setuskur civatası görünüyor. Yatağın montajını yapanlar yatağın et kalınlığı az diye civatayı içeri dayanmışlar. Sağolsun Mustafa Abi klavuz temin etti, Kemal Abide yeniden diş açtı. Onunda montajını yeniden yapmış olduk.
(https://i.hizliresim.com/ND3E55.jpg) (https://hizliresim.com/ND3E55)
-
Azmin elinden hiç birşey kurtulmaz Ahmet :)xx :)xx
-
Wim 'e Madagaskar ismini koydum bugün. Ve Madagaskar' dan arkama bakmadan kaçtım, durup dinlenmedim bile. Karada olan herkese kolaylıklar diler, bir an evvel suya kavuşmalarını temenni ederim.
(https://i.hizliresim.com/VDla2y.jpg) (https://hizliresim.com/VDla2y)
-
Hadi geçmiş olsun, iki yıldan önce tekrarına ihtiyaç duymazsın İnşaallah.
-
Geçmiş olsun Ahmet reis

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Ahmetcim geçmiş olsun.Bakımlarda bittiğine göre sıra geldi keyfini çıkarmaya. :)
Bu arada kafalarınızdan daha fazla parlayan motor ve sintinenin temizliği daha dikkat çekiyor. ;D
Senden herzaman tekne alınır kardeşim.Keyfin bol olsun.
-
Madagaskar niye? biraz açarmısın bize.
-
Ahmet, Madagaskar görmemiş, gelse bi buraya :)
-
Madagaskar niye? biraz açarmısın bize.
Bir zamanlar bir yerlerde okumuştum. Bu Fransızlar sömürgecilik zamanlarında buradaki yerli halka çok büyük işkenceler ediyorlarmış. Sanırım onlarda yüzerek, yada yüzen ne buldularsa ona binerek , Afrika ana karasına kaçmaya çalışıyorlarmış. Biz de o hesap oradaki çekek ortamından bir an evvel kaçalım diye böyle bir benzetme yapmıştım.
-
Hadi geçmiş olsun Ahmet Reis..
Zehirli de atabildin mi bu arada hazır çıkmışken?
-
Hadi geçmiş olsun Ahmet Reis..
Zehirli de atabildin mi bu arada hazır çıkmışken?
Evet evet 2 kat zehirlimi de sürdüm, ufak tefek şeylerim vardı onları da yaptım bu arada.
-
Hadi geçmiş olsun, iki yıldan önce tekrarına ihtiyaç duymazsın İnşaallah.
Hulusi Abi aynı şekilde, sizin Dua 1 de hayırlısıyla 2-3 yıl gezdirsin sizleri.
-
Ahmetcim geçmiş olsun.Bakımlarda bittiğine göre sıra geldi keyfini çıkarmaya. :)
Bu arada kafalarınızdan daha fazla parlayan motor ve sintinenin temizliği daha dikkat çekiyor. ;D
Senden herzaman tekne alınır kardeşim.Keyfin bol olsun.
Teşekkür ederim Kenan Abi. Fakat bu ufak tefek bakım işi bir türlü bitmiyor .Sadece azaldığı dönemler oluyor.
-
Ahmet kaptanım, üzerinden çok zaman geçti bu konunun ama benim teknenin de şaft körüğü değişecek. Şaft 25 mm. şaft kovanı (stern tube) 32 mm. Araştırmalarıma göre şaft körüklerinin şaft kovanına giren kısmı volvo penta vs. markalar özellikle 42 mm. Benim teknenin diğer kullanıcıları şaft kovanı uçunu 5cm. uzunluğunda iç kapı 25 mm. dışı 42 mm. olan bir boru parçası takarak körüğe uyarlarlamışlar. Siz nasıl bir körük kullandınız. Hatırlayabilir misiniz.
-
Ahmet kaptanım, üzerinden çok zaman geçti bu konunun ama benim teknenin de şaft körüğü değişecek. Şaft 25 mm. şaft kovanı (stern tube) 32 mm. Araştırmalarıma göre şaft körüklerinin şaft kovanına giren kısmı volvo penta vs. markalar özellikle 42 mm. Benim teknenin diğer kullanıcıları şaft kovanı uçunu 5cm. uzunluğunda iç kapı 25 mm. dışı 42 mm. olan bir boru parçası takarak körüğe uyarlarlamışlar. Siz nasıl bir körük kullandınız. Hatırlayabilir misiniz.
Tabiki hatırlıyorum , son iki teknem de aynı işi yaptım. İkisi de amerikan teknesiydi ve ölçüler inç idi. Bir tanesinde sistemi metriğe çevirerek çözdüm. Diğerinde ise inç ölçü deep seal buldum. Önceleri bulamamıştım ve ermaksan firmasına sipariş ettim, aklınızda bulunsun onlar her ölçü körük imal ediyorlar. Ama bir yandan da orjinalden vazgeçmek istemiyordum. Tesadüfen dostum Burak Göcek'te bir mağazada buldu volvo deep sealin inç olanını. Ama en son çare Ermaksan firması Şaban Bey bu sorunları çözüyor. Gayet başarılı körük imalatları var.
-
Bende bugün Çemberci Marin ile görüştüm benim şaft ve stern tube özel körük yapabileceklerini söylediler. Ama şuan fuara hazırlanıyorlar fuardan sonra ayrıntılı görüşeceğiz onlarla. Nedense benim aklım Volvo Penta'nın körüğünde kaldı.
Ermaksan'lada görüştüm aslına ama onlarla standart bir görüşme oldu çok yoğunlardı herhalde pek ayrıntılı konuşamadık.
-
Bende bugün Çemberci Marin ile görüştüm benim şaft ve stern tube özel körük yapabileceklerini söylediler. Ama şuan fuara hazırlanıyorlar fuardan sonra ayrıntılı görüşeceğiz onlarla. Nedense benim aklım Volvo Penta'nın körüğünde kaldı.
Ermaksan'lada görüştüm aslına ama onlarla standart bir görüşme oldu çok yoğunlardı herhalde pek ayrıntılı konuşamadık.
Orada (ermaksan da)Şaban Bey var, aynı zamanda iyi bir usta kendisi, ona ulaşıp ondan destek almak doğru olur , bayağı konuya vakıf bir abimiz.
-
Orada (ermaksan da)Şaban Bey var, aynı zamanda iyi bir usta kendisi, ona ulaşıp ondan destek almak doğru olur , bayağı konuya vakıf bir abimiz.
Ermaksan bana yakın Kaptanım tekrar uğrarım :)xx