Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Hunter Sahibi Olanların Dikkatine- Asterix'in bir Çekek Macerası Daha

  • *
  • İleti: 989
Benim teknede şaft sistemini yaptığım dönemde 25mm lik şaft için şaft seal/deep seal fiyatları 806 euro idi
deniz malzeme satıcılarında.

Bende kendim yapmıştım toplamda 100 lira tutmamıştı.
Bir adet 25 mm deniz suyu için mekanik salmastra bir adet  körük ve tornada işlediğim delrin yataktan oluşuyor


Can ağbi işim gereği bazen bu firma ile çalışıyorum,bu tür işlerde kullanılmak üzere isteğe bağlı ölçüye göre parçalar yaptırabiliyorsunuz,isterseniz bir inceleyin.
http://www.teknikgrafit.com.tr/page.aspx?p=31&pp=21

Mekanik salmastra çözümünüze bayıldım elinize sağlık.
  • IP logged
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ali bey,
 Gebze'de görev yaptığım dönemde,
temiz su ve atık su konusunda Türkiyede ki önemli bir kaç pompa firmasının servis işlerinde görev yaptım.

Mesela GOSBİ nin atık toplama havuzlarında ki devasa büyüklükteki pompalarda kullandığımız
mekanik salmastraları pompaya takarken gözümüz gibi bakardık.
Adedi 2000 euro seviyelerinde idi.
Elinden düşürdün mü yandı gülüm keten helva.

O yıllarda Grafit ve seramik yüzeyleri işleyebilecek makina parkuruna sahip işletme sayısı bir elin parmakları kadardı.

Verdiğiniz linki incelediğimde gelişmeler sevindirici.
Sevgiyle.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 989
Ali bey,
 Gebze'de görev yaptığım dönemde,
temiz su ve atık su konusunda Türkiyede ki önemli bir kaç pompa firmasının servis işlerinde görev yaptım.

Mesela GOSBİ nin atık toplama havuzlarında ki devasa büyüklükteki pompalarda kullandığımız
mekanik salmastraları pompaya takarken gözümüz gibi bakardık.
Adedi 2000 euro seviyelerinde idi.
Elinden düşürdün mü yandı gülüm keten helva.

O yıllarda Grafit ve seramik yüzeyleri işleyebilecek makina parkuruna sahip işletme sayısı bir elin parmakları kadardı.

Verdiğiniz linki incelediğimde gelişmeler sevindirici.
Sevgiyle.
Bu firma ile nasıl tanıştığımın hikayesini anlatayım :)
mesleki sır olduğu için işimle ilgili ne olduğunu nerede kullandığımı yazmıyayım :)
Arızalı ekipmanlar geldiğinde bu parçaları bulamıyorduk orjinalleride sizin dediğiniz gibi döviz cinsinden çok pahalıydı :) bir ekipmana da 6,8,10,12 adetlerde gerekiyordu,pahalı olduğu için başka bir yöntemini bulmak istedim,araştırdım soruşturdum çok çok değişik malzemelerle denemeler yaptım bir türlü randıman alamadım,bu malzemenin ne olduğunuda bilmiyordum,kime sordu isem malzeme cinsini çözemediler,özel bir malzemeydi,elime eski çıkan parçayı alıp karaköye gittim dükkan dükkan dolaştım kaç yere gittim hatırlamıyorum,o oraya yönlendirdi bu buraya yönlendirdi derken ermeni birini buldum bu tür parçalar yapıyordu.elimdeki malzemeyi gösterdim yaparız evlat dedi :) orjinali tane fiyatı 50 eruro du,fiyatı sordum 30 euro bir tanesi dedi bana,banada 8 adet lazımdı,hemen sipariş verdim 8 adet ödemesini yaptım,ama dedi teslimat süresi 4 gün onada tamam dedim,MALZEMEDEN RANDIMAN ALDIM ORJİNALINDEN DAHA VERİMLİ ÇIKMIŞTI,gel zaman git zaman,bir sürü alımlar yaptım,ama siparişi numune olmadan almıyordu biraz cins biridi bana göre :) bir gün yanına gittim yeni sipariş için,numuneyi verdim baktı gözümün önünde sabit telefonla linkini verdiğim firmayı aradı oda sipariş geçti :) ana numaraya baktım 0216 bizden taraf anadolu yakası tuşladığı numarayı kafama yazdım,siparişimi verdim dükkandan çıktım hemen numarayı kaydettim,numaradaki firmayı aradım,böyle böyle işlerimiz oluyor sizinle görüşmek istiyorum dedim,adresi aldım bir baktım bana çok yakın bir işyeri :) gittim numuneleri gösterdim yaparız sorun değil dedi :) kimlerle çalışıyorsunuz dediğimde ermeni amcanın isminide verdi,kendi kendime oğlum ali doğru yerdesin dedim :) fiyat istedim tanesine 5 eruro dedi,ben 30 eruroya alıyordum :) çarpı 6,8,10,12 yaptımı baya rakam oynuyordu,sonra bu linkini verdiğim firmayla çalışıyorum,ermeni arkadaşı bıraktım,bunları neden yazdım bu konularda uzman birileri linkini verdiğim firma,bu bilgi birinin işine yarar umarım..

O dönemlerde goog le ve forumlar yoktu hayatımda :)
  • IP logged
« Son Düzenleme: 01 Haziran 2018, 13:45:29 Gönderen: Ali Ünalan »
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
O Ermeni amcaya dua et Ali bey,
malzemeyi görünce tanıyabilecek yetkinlikte bir değer imiş.

E bu kadar yetkin bir gözün de  arada üç beş kuruş kazanması normal sayılmalı.

Bu şu fıkrada ki olaya benziyor.

Bobinaj ustalarından biri sarıp topladığı motorun milini bir türlü çeviremez.
Oradan buradan şuradan çekiçlese de  mil bir tur bile dönmez.

Alır motoru eski ustalardan birine götürür.
usta tek bir çekiç darbesi ile mildeki kasıntıyı giderir ve mil rahatça dönmeye başlar.

Bizim genç usta sorar;
-Usta borcum ne kadar.

Deneyimli usta yanıt verir;
*1000 lira evladım.

-Usta ne yaptın ben komple motoru 1500 liraya sardım tek çekiç vurmak 1000 lira olurmu.

*Çekiç vurmak 5 lira evladım.

-E o zaman 995 lira neyin nesi.

*Çekicin nereye vurulacağını bilmek 995 lira. Baksana anasını ünletmişsin motorun. Çekiç vurmadığın nokta kalmamış.

-Haklısın usta buyur bin liranı.


Bu arada GOSBİ deki atık aktarım istasyonunda ki drenaj pompasının difüzör fan kısmının benzeri  aşagıda ki resimde görünüyor.
Difüzür fan kısmının çevresinde bisikletle dolanırsın, düşün artık pompanın tamamının büyüklüğünü.

  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Efendim bu gün biraz çalıştık, Yanmar ve Hunter'ın çıtasını yükseltmek üzere , Efsane Usta ve değerli komşum Faruk Usta'nın değerli birikimini, bizim şaft kablin ve pervaneye aktardık. Sağolsun varolsun.

Eski kablin şöyle bir şey,



Yenisi  ve de sanat eseri burada,



Eski şaft şu şekilde,



Yenisi ise bu şekilde,

  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Pervanemiz bu hale geldi,



Kablinin karartma yapıldıktan sonraki hali de şöyle



Ve sona gelindiğindeki halimiz de şöyle, Koca Usta Faruk Amca ve ben;



Sonuçta ortaya normalde bu işi sürekli yapanların yaptığından daha üst sınıf bir iş çıktı. Şimdi sorun pervaneye çekiçle giren bu güruha bunun montajını yaptırmamaya geldi nasipse kendim yapacağım. Çünkü sistemde değişiklik yaptık. Şaft 25,4 ten 25 e indi. Yani inç ten metriğe döndük.Pervane orjinal olduğu için yeni pervane almamak için pervane tarafını  inç  bıraktık, kablin tarafını metrik işledik. Kamalar da yeniden yapıldı. Evladiyelik bir şey oldu. Artık tutyanın da deep seal inde hepsinin orjinalini alıp kullanabileceğiz. Teknenin manueline de değişikliği not düşüyoruz bizden sonra da birine nasip olursa rahat etsinler bari. Hayırlısı bakalım.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1343
Ahmet senin kaplin esnek değil mi?Gördüğüm sadece flanş sanki bunun motora bağlanan kısmında lastik bağlantı takoz gibi iş gören ara parçaları da yok mu?
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Ahmet senin kaplin esnek değil mi?Gördüğüm sadece flanş sanki bunun motora bağlanan kısmında lastik bağlantı takoz gibi iş gören ara parçaları da yok mu?

Yok abi esnek değil karşılığı da bu şekilde, line ıda braketle sağlamışlar sanırım.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1343
Anladım.Cemre'deki Albin çok titreyen torklu bir dizel makineydi.Esnek kaplin epey aramıştım Vetus'ta bulduğuma da epey para vermiştim.Ama hiç sorun yaşamadım. 20 yıla yakın kullandım.Yenilerini güle güle kullan.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • İleti: 62
  • S/Y Pigeon
Ahmet kolay gelsin.
Bu kaplinin etrafındaki civatalar şaftı sıkmak için mi?
Bizim esiden beri kullandığımız şaftın başındaki somunu kaldırmışlar herhalde.
Birde kaplinin karartmasını nasıl yaptınız?
Selamlar
  • IP logged

e

ersinboke@icrs.com.tr

"Yeke olacak, pala dışarıda görülebilir ve müdahale edilebilir olacak " diye yazmamın en önemli nedenlerinden birisi budur işte. 

Özellikle deniz araçlarında her şey mümkün olabilen en basit şekilde yapılmalı bence.

Tekrar geçmiş olsun.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Ahmet kolay gelsin.
Bu kaplinin etrafındaki civatalar şaftı sıkmak için mi?
Bizim esiden beri kullandığımız şaftın başındaki somunu kaldırmışlar herhalde.
Birde kaplinin karartmasını nasıl yaptınız?
Selamlar

Evet Halil Abi Şaftın başında somun yok, flanşta setuskur iki adet civatası var. Karartma için bu işi yapan firmalar var, normalde bir tane için yapmıyorlar, daldırma havuzunda yapıldığı için biraz hatır için oldu. Orjinalinde boya vardı, ne kadar antipas falanda olsa sürülse boyansada yıllar geçince denizde kötü görünüyordu.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
"Yeke olacak, pala dışarıda görülebilir ve müdahale edilebilir olacak " diye yazmamın en önemli nedenlerinden birisi budur işte. 

Özellikle deniz araçlarında her şey mümkün olabilen en basit şekilde yapılmalı bence.

Tekrar geçmiş olsun.

Doğru söylüyorsun ama yirmi yılda ilk defa sökülüyor, bence asıl sorun bu işte yelkenli tekne bakımında marinaya muhtaç olmak.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

e

ersinboke@icrs.com.tr

Bahtsız bedevi.. 20 yıl da sana denk geldi 😀
  • IP logged

  • *
  • İleti: 989
Ahmet işi bitirmişin kolay gelsin,

Şanzımana bağlanan kapline iki adet cıvata koymuşun,sanırım m 12,o cıvataları sıktığında kafaları dışarıda kalacağı için balans ve titreşim yaptırır teknende.
Aynı sorunu bende yaşamıştım biliyorsun ben setskur cıvata koydum balans ve titreşim yapmadı.








  • IP logged
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

 
Yukarı git