Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Hunter Sahibi Olanların Dikkatine- Asterix'in bir Çekek Macerası Daha

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Efendim mutlaka uzun süredir Amerikan Teknesi kullananlar illaki biliyordur fakat ben bir çoğunu sonradan öğrendim. Ve  maalesef yurdum ustaları da bu konuda biraz zayıflar. İşte bu Hunter denen marka kayıkların her şeyinde ölçü birimi inç miş. Daha önce mutfak lavabosunda sıcak su başlığını ararken tüm Galata'yı alt üst etmiştim ve bulamamıştım. Ama yurdışında internette bir sürü varmış meğer. Şimdilik  yeni edindiğim tecrübeyi paylaşayım.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Haliç önlerinden Sarayburnu'nu dönerken genelde kıyıya yakın düşerim, böylelikle trafiktende erken kurtulur, akıntıdan da maksimum faydalanırım. İşte bu büyük hataymış, yapmamak lazım. Hele hele s drive motoru olanlar hiç yapmasınlar. Çünkü yurdum insanı sanki orkinos çekecekmiş gibi silikonlu örgü misina kullanırmış bende yeni öğrendim ve bayağı maliyetli bir tecrübe edindim. Tam bu seyir esnasında teknemin motoru bir den vibrasyona kalktı ve aptallaştı. Hemen sarsıntının minimum olduğu devre düşürdüm, girdim kıç altına, her yere baktım sorun yok, ama vibrasyon devam. Neyse kontrollü bir şekilde barınağıma döndüm. İlk önce şaft tutyalarımdan biri boşandı diye düşündüm. Mevsim itibariyle biraz daha havalar ısınsın dalar bakarım diye düşündüm. İlginç olan bu titrşim tornistanda daha az ama ileri yolda fazlaydı. Neyse gün geldi daldım. O da ne bir çıkrık misina hem braket tarafına hemde tekne tarafındaki sulu sistem tarafına sarmış ve kemik gibi olmuştu. Neyse bıçakla çoğunu temizledim, su çok soğuk olduğu ve dalış ağırlığım olmadığı için şaftı aşağı yukarı oynatmak aklıma gelmedi. Çıktım sudan hemen teste çıktım, normale dönmesi gerekiyordu fakat dönmedi.Sonra anlayan dostlarıma makinayı gösterdim acaba enjektör ve pompa arızasımı diye. acaba dedik silindirlerden biri sağlıklı çalışmıyormuydu yoksa diye. Bu sıralarda Rıza ustayı aradım bir kaç kez. Oda yoğundu gelemedi bir türlü. Artık karaya çıkmamak için önce motoru kurcalayacaktım. Pompayı söküp teste götürecektim ki. Sağolsun Rıza Usta aradı ben geliyorum diye. Valla Çorludaydım  bir topukladım Rıza Usta geldi diye doğru barınağa. Sağolsun baktı ve motorda hiç bir şey olmadığını söyledi ve braket yatağının bozulduğunu söyledi. Ve bize karaya çıkma yolu göründü oysaki daha geçen yıl çıkmıştım ve teknenin altı tertemizdi.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Bugün teknemin yanına gidince komşumun Asterix olduğunu gördüm. Ahmet Reis, Çekek komşum, kolaylıklar diliyorum sana.

Bu arada şunu söyleyeyim, boyacılar bizim kullandığımız boyayı pek tanımıyorlar   Asterix'in bir yıl sonraki temizliğini görünce hem benim hem de boyacımın kanaati düzeldi. Bakalım üç kat zehirli iki sene beni idare edebilecek mi?

28 feet Asterix'in dümen mili kalınlığını görünce hayıflandım; hemen yanındaki 34 feet teknemin  dümen mili çapı neredeyse yarısı kadar. Şu Hunter'lar hakikaten ilginç tekneler.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 31 Mayıs 2018, 23:39:16 Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu »
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Komşular
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Teşekkürler Hulusi Abi,
Teknenin karaya çıktığı hali şu şekilde, yerdeki döküntüler benden önceki kayıktak kalmış, neredeyse hiç kekamoz yoktu bende inanamadım. Bu yüzden fotoğrafladım, kekamoz olan yerleri.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

T
  • *
  • İleti: 2171
Kolay gelsin Ahmet.

Tertemiz görünüyor tekne. Maşallahı var.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Salma dibindeki azıcık bir yer



Bordadaki azıcık bir kısım



Ve hiç zımpara yapılmamış sadece yıkanmış hali şu şekilde 15 ay sonra karaya çıkıyoruz bu arada




Şunu belirtmeliyim uygulamayı kendim yaptım, dört kat atmıştım.Bir katı Ahmet Ilgaz, bir katıda Kemal Tesbihçi atmıştı. Dema Kimya Mehmet Beyin yönlendirmelerine uyduk, katlar arası uygun süreyi bekledik durum buydu. Demekki iki yıl rahat gidecekmiş.Euro kuru yükselmeseydi fiyatıda çok iyiydi.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Kolay gelsin Ahmet.

Tertemiz görünüyor tekne. Maşallahı var.

Teşekkürler ama dışı sizleri içi beni yakıyor. Şimdi yazacağım detaylarını.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 989
Geçmiş olsun Ahmet sonucu merakla bekliyorum.
  • IP logged
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Geçmiş olsun Ahmet sonucu merakla bekliyorum.

Tam senin konuların, şaft, kablin v.s. işleri işte.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 271
Ahmet kolay gelsin ve geçmiş olsun, umarım sıkıntı büyük değildir. 
  • IP logged

n

nuri_kongur

Ahmet reis geçmiş olsun. En kısa sürede asterixi suya atarsın inşallah.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1062
Geçmiş olsun Ahmetciğim.
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Çok sağolun dostlar,

Sıkıntı şu , Rıza ustanın tespitinden sonra benim dalgıç olan çocukluk arkadaşlarım gelip pervaneyi ve şaftı kurcaladılar boşluğun fazla olduğunu  su altından bir şey yapılamayacağını  netleştirdiler. Olması gereken boşluk ilk takıldığında %3 olmalıymış bunun tam oranını bilmiyordum öğrenmiş oldum. Neyse ki Wim de kampanya vardı hemencecik sarıldım telefona ve aradım sağolsun Görkem Bey hemen getir yarın sabah erkenden alalım karaya deyiverince , bende hemen hazırlandım. Bizde biraz kurcalayınca artık deep seal su damlatmaya başlamıştı çünkü.
Neyse efendim iftardan sonra geldik tekneye, sahura kadar toparlandık biraz uyuduk, deniz ve hava uykuya dalınca biz uyandık sahur ve ardından hemencecik mola bismillah. İlk önce uyuyup sabah beş gibi çıksak diye düşündük, ama hava sakinlemişken yürüyelim kararı verdik ve 3 te hareketle attık kendimizi trafiğin ortasına. Bir de baktık ki şehir uyuyor ama denizde uyuma yok. Bir trafik var akla zarar, her yer vızır vızır acente motoru, volici, bilmemneci, üçü bir tarafa beşi bir tarafa. Bakırköy'e kadar resmen şehir içi trafik yaşadık sonrasında keyifli bir kolayına rüzgarla 5:30 da Wim'e vardık ve palamarları uyandırdık. Sabah hemencecik karaya çıktık, hasarı kendi gözümüzle gördük.Neyse bu iş benim boyumu aşardı, yapmaya yapardım belki ama bu konuda destek alayım dedim. Dışarıdan usta getirmek istemedim ve beni orada bir ustaya yönlendirdiler.  Neyse efendim usta geldi, yatak gitmiş deep seal gitmiş şaft ve pervanenin balansa gitmesi gerek  tespitlerinde bulundu ve şaft çıkarılabilmesi için dümende sökülmeli imiş bu sonradan çıktı. Neyse şaftı kablinden ayırıp geri dayanmışlar fakat çıkmamış, ben gelmeden pervaneye de çekiç vurmuşlar , bu nerden çıkmışsa artık , usta adam pervaneye çekiç mi vururmuş. Ben bile vurmuyorum yıllardır. Yolu yöntemi var öğrendim. Sonra dümen sökülecek ama bizi yönlendirdikleri usta dümeni sökemezmiş başka birine yaptırmalıymışız. Neyse onu çağırdılar o da 1500 lira gibi bir para istedi. Hemen hesapladım ben bu parayı işimde kazanamıyorum o zaman  kendim sökerim diye. Sonra yanlış anlamışlar meğer yatak çakma işi var zannetmişler, indirim yaptılar öbür ustanın hatırına , bunada eyvallah dedim. Sonra fiyatlar geldi  tahmin ettiğiniz üzere kocaman rakamlar. Birde dümeni sökemezsek tekneyi kaldırma işi var. Bunun içinde marina çekme atmanın yarı parasını istiyor. Ben şok oldum ve boş bulunup o parayı vermem altına çukur açarım diyivermişim adamlara. birbirlerine bakıp güldüler ama ben ciddi idim.Neyse Allah'tan gerizekalı Amerikalılar her zaman olduğu gibi tembelliklerinden dolayı iyi bir iş yapmışlar, palanın milini faturalı ve kademeli yapmışlar, aşağıya bırakınca hafif yana esniyor ve şaft çıkıyor. Ve tekneyi kaldırma işi ortadan kalktı, marinacılar ve ustalarda azıcık nefes aldı. Herhalde sonlara doğru yere çukur açma işinde ciddi olduğumu anladılar galiba. Neyse şaft bir çıktı çok kötü durumda  ve adamların istediği para beni korkuttu , zaten tuzlada yaptırıyorlarmış, ve muhtemelen benim tanıdığım insanlara yaptırıyorlar. Boş bulunup bunun yenisi kaçparadır demişim. Balansına bilmemnesine söyledikleri paranın yarısı gibi bir fiyat tahmininde bulundular. Bende aldım şaftı elime ben bunun yenisini yaptırırım kusura bakmayın dedim, şaftı pervaneyi aldım ellerinden. Bu sırada Burak aramıştı, ne yapıyosun diye? Durumu anlatınca hemen internetten benim deep seal körüğünü buldu ve burada aldığım fiyattan %30 daha aşağıya Göcek'ten bulup kargoya verdirdi. Enterasan bir dost bu Burak, Heyamola Foruma Burak'la tanışmama vesile olduğu için borçluyum.Şimdi efendim enteresan bir bilgi daha öğrendim ben bunu hiç bilmiyordum. Çünkü ben deep seal daha önce kullanmamıştım. Bu tekneler suya indirilince deep seal körüğü elle vakumlayıp su aldırılması gerekiyormuş, yoksa içeride kalan hava kuru çalışmasına sebeb oluyormuş ve işin ilginci bunu ustalar söylemiyor, sağolsun bu bilgiyi de Burak sayesinde öğrendim. Muhtemelen çoğu kişi biliyordur, ben daha önce bilmediğim için paylaşayım istedim.
Gelelim şafta, bunu için hemen tekne komşularım, Türkiyede emsali olmayan, ileri seviye tornacı dostlarımı aradım, durumu anlattım, getir bakalım dediler. Sağolsunlar normalde ticari olarak böyle bir iş yapmıyorlar fakat benim mağduriyetimi görünce biz yapalım dediler. Olay sonrasında ortaya çıktı bizim 25 lik diye bildiğimiz şaft meğersem inç miş ve 25,4 geliyor.Aldığımız deep seal 25 lik, ustanın yapacağı yatak 25 lik ve kötüsü şaft yapılacak çubuklar 25 ve 26 lık var. Bizimkiler 26 dan 25,4 e düşürüp bunu yapabilirler ama öbür arkadaşlar yatağı yapamazlar. Sonra onlara iş bırakmayalım bize sorun sıkıntı yaratmasınlar diye komple sistemi 25 e çevirelim istedik. Böyle olunca da kablinin falanda yeniden yapılması gerekiyordu.Kritik kararı verdik ve hepsini yeniden yapıyoruz. Tüm aktarma elemanları sıfırlanıyor anlayacağınız. Bir bilgide  tornacı dostlarımdan yeni öğrendim. Bu şaft yapılan çubuklar 6 metrelik boylar halinde çekiliyor ve oradan kesiliyormuş ve bundan dolayı ister istemez bir salınım oluyormuş. Nerdeyse şaft yapan kimse buna dikkat etmiyor ve bu salgıyı önemsiz görüyormuş. Teknelerdeki belli belirsiz oluşan vibrasyonların bir sebebide buymuş. Yeni şaft yaptıranlar bunu mutlaka ustalarına söylesinler, dikkate alınmayacağını bilseler bile söylemeliler en azından ustaların haberi olmalı böyle bir şeyin varlığından. Birde şaftı aşınanlar yada yeni şaft yaptıranlar için ekstra bilgi var. Yatak içine gelen kısımlara seramik yüzey kaplaması yaptırmaları şiddetle önerilir, çok güzel bir uygulama, denizaltı şaftlarında kullanılıyormuş. İstanbul da bir kaç yerde var götürüyorsunuz hemen yapıyorlar, bilginize sunulur.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 01 Haziran 2018, 01:15:40 Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu »
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 989
Ahmet yardımım dokunacak bir şey olursa telefonun uçundayım bilgin olsun,şaft milli,pervane balans,yatak,torna vs vs tam bu işlerin göbeğindeyim,imes,des san,bana çok yakın.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 01 Haziran 2018, 01:33:08 Gönderen: Ali Ünalan »
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

 
Yukarı git