Supaplar, silindirlerin içine hava girişini ve egsoz çıkışını düzenleyen kapakçıklardır (vanalar). Emişte, yani hava girişinde emiş supabı açılır, hava girer. Kapanır, piston yukarı hareket eder, havayı sıkıştırır, mazot enjekte edilir, piston bu güçle aşağı hareket eder, aşağıda iken egsoz supabı açılır, yanmış gazlar piston yukarı çıkarken dışarı atılır.
Özellikle sıkıştırma (kompresyon) sırasında pistonu yukarı itmek için güç gerekir. Akünüz zayıfsa veya başka bir nedenle marş motoru motoru yeterli hızda çeviremiyorsa veya kolla motoru çalıştırmaya niyetli iseniz, motor yağ kapağı üstünde bulunan kol veya kollarla supapları açık tutacak şekilde bastırırsınız. motoru harekete geçirip belirli bir devir elde ettiğinizde kolları indirirsiniz ve volandan kazandığı ataletle bir veya bir kaç piston ateşleme yapar. Özellikle küçük motorlarda bu işlem daha kolaydır çünkü az sayıda silindiri bulunan bir motorda volan daha büyüktür.
Volan motorun genellikle şanzıman tarafında bulunan büyük bir silindir parçasıdır. Dikey piston hareketleri döner harekete geçerken hareketin sürekli ve düz<gün olmasına yardım eder. Çevrersine ısıtılarak marş dişlisinin hareket vereceği volan dişlisi takılır.