Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Bir Admiralti çapa hikayesi..

  • *
  • İleti: 5810
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Bir Admiralti çapa hikayesi..
#30: 24 Eylül 2017, 21:22:13
Krom zincirde yığılma olmuyor mu?Yığıkıp zincirin sıkışması benim de sorunum.

Benim en önemli sorunum buydu , krom zincirle değiştirince sorun ortadan kalktı. Önceden 30 metre zincirde onlarca kez yığılma yaşanıp elle dağıtmak gerekirken , kromda 40 metrede sadece iki kere dağıtmak gerekti. Sizlerin teknelerinde daha başarılı olur diye düşünüyorum.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4250
Ynt: Bir Admiralti çapa hikayesi..
#31: 24 Eylül 2017, 21:25:59
Krom zincirde yığılma olmuyor mu?Yığıkıp zincirin sıkışması benim de sorunum.

Hele livar uygunsa, olmaz abi. Yağ gibi akar, dağılır yayılır gider.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 5810
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Bir Admiralti çapa hikayesi..
#32: 24 Eylül 2017, 21:30:43
Krom zincirde yığılma olmuyor mu?Yığıkıp zincirin sıkışması benim de sorunum.

Hele livar uygunsa, olmaz abi. Yağ gibi akar, dağılır yayılır gider.

Benim livar uygun olmadığı halde başarılı oldu.Malum benim teknenin orjinalinde ırgat olmadığı sonradan koyulduğu için zincirlik çok alçak kalıyordu. Daha bu hafta değiştim. Hakan Meriç önermişti. Eski zincirimde devamlı sıkışma yaşanıyor ve ırgatın sigortasını attırıyordu.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Bir Admiralti çapa hikayesi..
#33: 24 Eylül 2017, 21:41:54
Krom zincirde tercih hesabı neye göre yapılıyor ?
Örneğin ,316L kalibre 8mm zincir, grade 30 mu yoksa grade 60 mı ? (G30=37kN=3,772kg / G60=63kN=6424kg) Ya da önemli mi ?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Bir Admiralti çapa hikayesi..
#34: 24 Eylül 2017, 21:53:00
Krom zincirde tercih hesabı neye göre yapılıyor ?
Örneğin ,316L kalibre 8mm zincir, grade 30 mu yoksa grade 60 mı ? (G30=37kN=3,772kg / G60=63kN=6424kg) Ya da önemli mi ?
Tekne dizayn hesaplarından bağımsız (bu konuda bilgim de Yok açıkçası) düz mekanik mantığı ile düşünürsek, ırgatı tekneye bağlayan civataların mukavemet değerinden düşük olan seçilmeli. En azından ben öyle seçerim. Aksi takdirde çok yük bindirdiğimizde ırgatı sökebilir. Kopacaksa zincir kopsun .


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged
« Son Düzenleme: 24 Eylül 2017, 21:54:45 Gönderen: Oğuzhan Oğuz »

  • *
  • İleti: 5810
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Bir Admiralti çapa hikayesi..
#35: 24 Eylül 2017, 21:54:42
Krom zincirde tercih hesabı neye göre yapılıyor ?
Örneğin ,316L kalibre 8mm zincir, grade 30 mu yoksa grade 60 mı ? (G30=37kN=3,772kg / G60=63kN=6424kg) Ya da önemli mi ?

Ben bu detayları hiç araştırmadım , çok önemli,midir bilmiyorum bana tavsiye edilen alman malı ürünü aldım işimi gördü.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

n

nuri_kongur

Bir Admiralti çapa hikayesi..
#36: 24 Eylül 2017, 22:04:34
Aslında şu çapa sorunu üzerindeki miti kaldırmak lazım. Çapa nedir ve ne işe yararı en temelden alsak?
Mesela çapa, ilk versiyonunda olduğu gibi tekneyi su üstünde sabit kalmasını sağlayan bir ağırlık.
Tekneyi ilk aldığımda , tonoz atmak için , Orhan Barut beyin hazırladığı Tonoz ağırlığını teknenin özelliklerine göre hesaplamaya yarayan denklem üzerinde çalışmıştım . Oradan anladığım tonoz zemine hiç gömülmesine gerek kalmadan belirli bir ağırlıkta olunca tekne olduğu yerde kalıyordu.
Şu cruiser forumdaki çapalar ile ilgili konudan ilham alarak çeşmede dalyan ile ayayorgi koylarında kıçtan koltuk almış katamaranlar vardı yan yana demirde. Palet ve şnorkel ile gidip çapalarına baktım. Hiç biri kum zemine gömülü değil aksine aynen kumun üzerinde yatar durumdaydılar. Dalga ile birlikte ,zincir tekne ile çapa arasında salınım yapıyordu. Bende bir sonraki sene oralara gidip yazı geçiririm diye ümitlendiydim ama kısmet olmadı.
Neyse, Orhan beyin verdiği formül ile 160 kg beton veya 80 kilo demir benim teknenin bilmem kaç bafor havada yerinde sürüklenmeden kalmasını sağlaması gerekiyordu. Kiloda hata yapmış olabilirim , çünkü yaygın tekne formu tek gövde bendeki çift gövde olunca ben ilk başlarda hep hata yapmışım . Neyse sonuçta x miktardaki ağırlık biz o ağırlığı kuma gömmesek bile tekneyi sağlam tutması lazım.
Çapada ise gereken şey görece hafif olan ağırlığını aşağıda bir şeylere tutunarak çapayı tonozda gereken ağırlığa ulaştırıp , ondan aldığı kuvvet ile tekneyi sabitlemek.  Hal böyle olunca çapanın ağırlığı, hakikaten sadece çapanın ağırlığı olmasa gerek:
1- tekne sakin havada zemine gömülmesine gerek kalmadan su üstünde sabit kalsın.
2- kuvvetli havada teknenin sürüklenmesine engel olacak kadar , zemine gömülerek veya taşa tutunarak çekme kuvveti sağlasın. bunu sağlarkende kendisi eğilip bükülmeyecek kadar etli olsun. Sadece akıl yürütüyorum.
Yanlış, eksik var ise düzeltin veya ekleyin lütfen.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged
« Son Düzenleme: 24 Eylül 2017, 22:15:34 Gönderen: Nuri Kongur »

Z

Ziya Gunes

Ynt: Bir Admiralti çapa hikayesi..
#37: 24 Eylül 2017, 22:24:34
Krom zincirde tercih hesabı neye göre yapılıyor ?
Örneğin ,316L kalibre 8mm zincir, grade 30 mu yoksa grade 60 mı ? (G30=37kN=3,772kg / G60=63kN=6424kg) Ya da önemli mi ?

Ben bu detayları hiç araştırmadım , çok önemli,midir bilmiyorum bana tavsiye edilen alman malı ürünü aldım işimi gördü.

Sakıncası yoksa, hangi marka ve fiyatı neydi?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Bir Admiralti çapa hikayesi..
#38: 24 Eylül 2017, 22:45:41
Barut hocanın formülleri ve hesaplamaları genelde fikir yürütme üzerinden olur, müdahaleler oldukça kimi düzeltmeler yapardı.. O yüzden düzeltilmiş ollan son versiyonu kullanmalısınız.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1343
Ynt: Bir Admiralti çapa hikayesi..
#39: 24 Eylül 2017, 22:49:55
Baba-Tunca'da zincir ambarının güverteden kapağı yok.demir atarken sıkışıyor ve hemen baş kamaraya koşup kapağı açıp dolaşıklığı çözüp tekrar güverteye  ırgatın başına gitmek.Üstelik netameli bir yerde demir atıyorsam büyük sıkıntı.Bu işlemi birkaç kere yapıyorsam çileyi düşünün.
 Krom zincir bu kolaylığı sağlıyorsa,harcanan paraya değer.Bir de kullanan arkadaşlar marka ve/veya asgari standart özelliklerini yazarsa satın alma işlemine girişirim.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

B

Burak Doneray

Ynt: Bir Admiralti çapa hikayesi..
#40: 24 Eylül 2017, 22:53:16
Çapanın ağırlığının bir önemi yoktur kuma gömülen kısmının genişliği büyüdükçe kg olarak artar fakat bu ağırlığın tekneyi tutmada bir önemi yoktur. Önemli olan kuma gömülen yani yanal olarak tekneyi tutacak alandır .Ağırlığın önemli olmadığını Spade ve Fortress aluminyum çapalarda görebilirsiniz.

  • IP logged
« Son Düzenleme: 24 Eylül 2017, 23:07:41 Gönderen: Burak Doneray »

B

Burak Doneray

Ynt: Bir Admiralti çapa hikayesi..
#41: 24 Eylül 2017, 22:55:04
Baba-Tunca'da zincir ambarının güverteden kapağı yok.demir atarken sıkışıyor ve hemen baş kamaraya koşup kapağı açıp dolaşıklığı çözüp tekrar güverteye  ırgatın başına gitmek.Üstelik netameli bir yerde demir atıyorsam büyük sıkıntı.Bu işlemi birkaç kere yapıyorsam çileyi düşünün.
 Krom zincir bu kolaylığı sağlıyorsa,harcanan paraya değer.Bir de kullanan arkadaşlar marka ve/veya asgari standart özelliklerini yazarsa satın alma işlemine girişirim.

Ahmet reis bizimlede paylaşırsan nereden aldığını sevinirim Senin satın aldığın ürünü gözü kapalı alırım .
  • IP logged

  • *
  • İleti: 224
Ynt: Bir Admiralti çapa hikayesi..
#42: 24 Eylül 2017, 22:55:44

  • IP logged
Bazıları oturur ve hayatı seyreder; bazıları denize açılır ve hayat onları seyreder!  M/Y HIZ

  • *
  • İleti: 5810
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Bir Admiralti çapa hikayesi..
#43: 24 Eylül 2017, 22:59:35
Krom zincirde tercih hesabı neye göre yapılıyor ?
Örneğin ,316L kalibre 8mm zincir, grade 30 mu yoksa grade 60 mı ? (G30=37kN=3,772kg / G60=63kN=6424kg) Ya da önemli mi ?

Ben bu detayları hiç araştırmadım , çok önemli,midir bilmiyorum bana tavsiye edilen alman malı ürünü aldım işimi gördü.

Sakıncası yoksa, hangi marka ve fiyatı neydi?

Marka şu an için aklımda yok,  baklalarda baskı şeklinde vardı garanti belgesi de kayıkta bir ara kayığa gittiğimde not alır sizlerle paylaşırım. Normalde fiyatı döviz kurundan dolayı  değişken olmakla birlikte metresi 35 tl civarlarında dolaşıyor.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Bir Admiralti çapa hikayesi..
#44: 24 Eylül 2017, 23:11:48

Şu cruiser forumdaki çapalar ile ilgili konudan ilham alarak çeşmede dalyan ile ayayorgi koylarında kıçtan koltuk almış katamaranlar vardı yan yana demirde. Palet ve şnorkel ile gidip çapalarına baktım. Hiç biri kum zemine gömülü değil aksine aynen kumun üzerinde yatar durumdaydılar. Dalga ile birlikte ,zincir tekne ile çapa arasında salınım yapıyordu.

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Çapa atmayı bilmiyorlarmış demekki. ?0-?
  • IP logged

 
Yukarı git