Iyi de güzel abim, siz de anlatmıyorsunuz ki dogrusunu bilip Ersin'e çökelim.
Sevgili Bülent resim eklemeyi beceremeyeceğim için internette araştırıp örnek bulup, buraya koyamıyorum.
Onun için lafla, biraz kuru kuru anlatacağım.
Alıştığımız bildiğimiz yuvarlak postalı tekne gövdesini yapabilmek için üretim malzemesinin iki ayrı eksende bükülmesi gerekir. Yani hem tekne boyuna malzeme kavis almak zorundadır, hem de yukarıdan aşağıya doğru...
Fiberglas imalat sırasında oluşan bir malzeme olduğundan, ahşap da ince ve dar kaplamalar halinde kullanıldığından tekne üzerinde istenilen şekli rahatça veya ittirip kaktırarak alırlar. Geniş levhalar halinde kullanılan ve sert malzemeler olan çelik ve aluminyum ise istenilen formu gönüllü olarak almazlar. Ya presten geçirir, önceden eğersin, ya çekiçle döverek şekil verirsin vs...Dolayısıyla elinde gerekli ekipmanı ve metale şekil verme tecrübesi olmayanlar yuvarlak omurgalı metal tekne yapımında başarısız olurlar. Bu nedenle van de Stadt, Reinke, Dudley Dix ve pek çok başka tasarimci yuvarlak posta formunu az veya çok kırıklı ( köşeli ) posta formlariyla degıştirerek metal tekne inşa zorluğunu ortadan kaldırmışlardır. Bu posta formunda kaplama malzemesi sadece tekne boyuna, bir yönde kavislendirileceğinden bunu mengeneler vs vasıtasıyla kolayca yapıp, levhaları kaynaklamak mümkün olur.
Postaların bu kırık, köşe noktaları sonuçta tekne boyunca uzanan bir eğik çizgi oluşturur. Kimi tasarımcı bunu az köşeyle ve bu çizgiyi olabildiğince su hattı seviyesine çekerek biraz gözden gizler. Kimi tasarımcı ise çok köşe noktası kullanır, bu takdirde de tekne ( bence ) pek sevimli görunmez, tekne köşeleri çok belirgin, suda yüzen dev bir muza benzer.
Yine bu tasarımcılardan kimisi aynı tasarımı hem köşeli, hem yuvarlak posta formu için projelendirir. Fazla zahmeti ve işçiliği göze alan aynı metal projeyi yuvarlak omurgalı olarak imal edebilir.