Son romantiklerin sonu..

Başlatan ersin böke, 17 Eylül 2017, 18:41:37

« önceki - sonraki »

Mehmet Atay

Alıntı yapılan: Bülent Büyükdağ - 21 Eylül 2017, 17:59:47

Fiber teknelerin kıçlarının genişlemesi neredeyse son 10-15 yılın işi. Geniş kıç, günümüz insanın konfor isteğinden kaynakanıyor.


Ben bundan emin değilim.
Aali ile de çok tartışırız.
Volvo Ocean Race, Vandee, Minitransat vb hepsi artık geniş kıç.

Bir not da Ersin'e: tekne ve yelken formlarının değişmesi gelişen teknoloji neticesi bence. Eski uçak kanat formları ile şimdikiler nasıl farklıysa, gemi burunları ya da araba dizaynları nasıl evrildiyse, tekne formları da aynı şekilde evrildi.
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

Mehmet Atay

Alıntı yapılan: Bülent Büyükdağ - 21 Eylül 2017, 19:03:11
Aslında pek azımızın ayrıntılı bilgisi olduğu bir konu Alüminyum tekne. Soyle bilen biri uzun uzun yazsa.

Aaaaaliiiii,

Gel seni çağırıyorlar.
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

Bülent Büyükdağ

Alıntı yapılan: Mehmet Atay - 21 Eylül 2017, 19:09:14
Alıntı yapılan: Bülent Büyükdağ - 21 Eylül 2017, 19:03:11
Aslında pek azımızın ayrıntılı bilgisi olduğu bir konu Alüminyum tekne. Soyle bilen biri uzun uzun yazsa.

Aaaaaliiiii,

Gel seni çağırıyorlar.

Bilmeden maden bulmuşum. Haydi Aali abi.
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Mehmet Atay

Alıntı yapılan: Bülent Büyükdağ - 21 Eylül 2017, 19:12:09
Alıntı yapılan: Mehmet Atay - 21 Eylül 2017, 19:09:14
Alıntı yapılan: Bülent Büyükdağ - 21 Eylül 2017, 19:03:11
Aslında pek azımızın ayrıntılı bilgisi olduğu bir konu Alüminyum tekne. Soyle bilen biri uzun uzun yazsa.

Aaaaaliiiii,

Gel seni çağırıyorlar.

Bilmeden maden bulmuşum. Haydi Aali abi.

Aslında Aali teorisyen; bir de yapanı var. Atilla Serdar Erdoğan
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

Öcal Turan

Alıntı yapılan: Mehmet Atay - 21 Eylül 2017, 19:27:18
Alıntı yapılan: Bülent Büyükdağ - 21 Eylül 2017, 19:12:09
Alıntı yapılan: Mehmet Atay - 21 Eylül 2017, 19:09:14
Alıntı yapılan: Bülent Büyükdağ - 21 Eylül 2017, 19:03:11
Aslında pek azımızın ayrıntılı bilgisi olduğu bir konu Alüminyum tekne. Soyle bilen biri uzun uzun yazsa.

Aaaaaliiiii,

Gel seni çağırıyorlar.

Bilmeden maden bulmuşum. Haydi Aali abi.

Aslında Aali teorisyen; bir de yapanı var. Atilla Serdar Erdoğan

Hemde bu aluminyum teknelerin uzmanı Hollandalıları kıskandıracak cinsten bir tekne yaptı.

Tan Kaan Özkan

Üstüne üstelik resimleri ile 122 sayfalık pdf dosyası yayınladı ki. Gözüm takıldıkça bakarım.
Gerçekten çok güzel oldu.

Erol Yapıcı

Ben bu topa girmezsem çatlarım ::)

Alıntı yapılan: Ersin Böke - 21 Eylül 2017, 13:19:25
... Ben demiyorum yani.. Adamlar diyor...

Ersin'ciğim, o adamlar sana "haritaların yanlış" da demişti 8)

Mehmet Atay

Ama yanlışı bulan Ersin değildi.
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

Bülent Büyükdağ

Alıntı yapılan: Mehmet Atay - 21 Eylül 2017, 19:08:31
Alıntı yapılan: Bülent Büyükdağ - 21 Eylül 2017, 17:59:47

Fiber teknelerin kıçlarının genişlemesi neredeyse son 10-15 yılın işi. Geniş kıç, günümüz insanın konfor isteğinden kaynakanıyor.


Ben bundan emin değilim.
Aali ile de çok tartışırız.
Volvo Ocean Race, Vandee, Minitransat vb hepsi artık geniş kıç.


Ama oralarda kullanılanlar hız için yapılan tekneler.
Gezgin sınıfında ise hız için değil, geniş havuzluk için yapılıyor diye biliyorum. Ve Aali abinin Alüminyum tekneleri anlatmasını bekliyorum. Başka başlıkta elbette.
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Ersin Böke

Sevgili Bülent,

Ben fiber tekneler ile ilgili peşin hükümlerde bulunmuyorum ki.. Muhtemel senden daha farklı tipte fiber tekne ile seyir yaptım. Buna senin teknen de dahil.

Bunlar benim, tekne yaptırma sevdası ile okuduğum yabancı kaynaklar. Yanlış anlama olmasın diye özellikle dikkatli dikkatli okuyup öyle yazıyorum.

Matayın geçenlerde takıldığı gibi, ben bunları yeni öğrenip, kendim bilmediğimden herkes bilmiyormuş gibi heyecan ile yazıyorum.

Bir bakıyorum ki kimileri benden çok daha bilgili ve bildikleri halde de hiçbirşey yazmamışlar.

Eh buda benim ayıbım değil o zaman.

Ben ülkenin , yabancı tekne markalarınca sömürüldüğüne inanıyorum. Sadece ülkede değil üstelik, bence tüm dünya da tekne fiyatları çok yüksek..

Neden sadece markoni arma ve büyük cenovalı tekneler yapıyor bu firmalar. ? Üreticiler çok memnun.. Yelken üreticisi memnun, direk üreticisi memnun, vinç üreticisi memnun.

Niye artık çift direkli yelkenli yapılmıyor? Hi  mi çidt  direkli yelkenliye ihtiyaç lükalamdı bu dünyada da bu markalar çift direkli yelkenli yapmıyorlar?

Özellikle son üç yıldır Düselldorf iki kez olmak üzere ülkedeki tüm fuarlara katıldım.

Ben son dört yıldır tasarlanmış teknelerin denizci tekneler olduğuna inanmıyorum. HR hariç..

Bu markaların yelkenlileri denizci tekneler ise HR değil o zaman.

HR standında iki saatimi geçirdim. Ne yalan söyleyeyim, fiber tekneleri yeteri kadar inceledim gibi geliyor bana..

Bülent Büyükdağ

I ıh,
şu nedenle ı ıh; benim dediğimi yanlış anlamışsın.
Kıçı çok dar olan, hatta neredeyse baş kıç bir mi diyorsunuz, işte ondan olan o kadar çok fiber tekne var ki. Özellikle kuzeyli ülkelerin projeleri/üretimleri. Ben bunları yeterince incelemeden, büyük genellemelere giriştiğini söylüyorum, yoksa ne münasebet, fikrin yok anlamında bir şey diyeyim.

Senin dediğin gibi, bir kaç büyük markanın gittikçe de basitleşen-ucuz olsun diye- üretimleriyle tekel oluşturdukları doğru.
2007 bir Bavaria ile 2017 Bavaria arasındaki malzeme farkı o denli büyük ki... Bu fark özellikle iç mekanda belirginleşiyor.
Bu minvalde söylediklerine katılmamak mümkün değil.


Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Ersin Böke

Eh baba tunca ile bir on mil seyrim var ki rüya gibiydi.. Sadece ben kullandım neredeyse.. Müthiş bir keyifti.. Daha yeni sivri adada Mustaf abiye sat bunu bana dedim..  :)

Mustafa Ertör

BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

Bülent Büyükdağ

Yat Marin'de o kadar çok örneğini gördüm ki, elimden geldiğince incelemeye demeyeyim ama gözlem yapmaya çalıştım. Son derece çekici görünümleri var. Kendilerine ait bit dünyaları var sanki.
Ama bu,modelleri tipleri ne olursa olsun uzun yol yapan-uzak denizlerden gelmiş hemen her teknede gözlemleyebileceğiniz bir şey. Donanımları, havuzluktaki eşyalarına kadar her şeyleri farklı oluyor.
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Ersin Böke

Az bira z konumuza dönersek, anlatmak istediğim hakim düzen bu hoşlanmadığımız kapitalist sistem. Hoşlanmıyoruz ama bir yerinden de parçası olduğumuzdan kurtulamıyoruz da. Eee ne olacak? Nasıl mücadele edeceğiz ki bu sistemle?

Bence şu şekilde bir yapı ortaya çıkarsa bir umut ışığı olabilir.

Şimdi , bu marka fiber tekne satış firmasında çalışan birisi , dönüp fiber kötü değildir diyebilir mi? Ya da ahşap tekne imalatenesi olan bir usta , ne işiniz var ahşapla , gidin mis gibi alın mübir fiber tekne diyebilir mi?

Diyemezler. Çünkü sistemin içindeler. Ama ben derim. Çünkü ben müşteriyim. Yani demem o ki bu sistemden kurtulmanın en azından yumuşatmanın yolu müşteri odaklı olmaktan ve müşteri bilincinden geçiyor.

Herkes , müşterisi olduğu sektörlerde doğru tepkiler koyabilir ve örgütlenebilirse vahşi kapitalist sistemi yok edemese de okkalı bir tokat savurmuş olur diye düşünüyorum.