Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Son romantiklerin sonu..

  • *
  • İleti: 1049
Ynt: Son romantiklerin sonu..
#75: 21 Eylül 2017, 19:08:31

Fiber teknelerin kıçlarının genişlemesi neredeyse son 10-15 yılın işi. Geniş kıç, günümüz insanın konfor isteğinden kaynakanıyor.


Ben bundan emin değilim.
Aali ile de çok tartışırız.
Volvo Ocean Race, Vandee, Minitransat vb hepsi artık geniş kıç.

Bir not da Ersin'e: tekne ve yelken formlarının değişmesi gelişen teknoloji neticesi bence. Eski uçak kanat formları ile şimdikiler nasıl farklıysa, gemi burunları ya da araba dizaynları nasıl evrildiyse, tekne formları da aynı şekilde evrildi.
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • İleti: 1049
Ynt: Son romantiklerin sonu..
#76: 21 Eylül 2017, 19:09:14
Aslında pek azımızın ayrıntılı bilgisi olduğu bir konu Alüminyum tekne. Soyle bilen biri uzun uzun yazsa.

Aaaaaliiiii,

Gel seni çağırıyorlar.
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Ynt: Son romantiklerin sonu..
#77: 21 Eylül 2017, 19:12:09
Aslında pek azımızın ayrıntılı bilgisi olduğu bir konu Alüminyum tekne. Soyle bilen biri uzun uzun yazsa.

Aaaaaliiiii,

Gel seni çağırıyorlar.

Bilmeden maden bulmuşum. Haydi Aali abi.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1049
Ynt: Son romantiklerin sonu..
#78: 21 Eylül 2017, 19:27:18
Aslında pek azımızın ayrıntılı bilgisi olduğu bir konu Alüminyum tekne. Soyle bilen biri uzun uzun yazsa.

Aaaaaliiiii,

Gel seni çağırıyorlar.

Bilmeden maden bulmuşum. Haydi Aali abi.

Aslında Aali teorisyen; bir de yapanı var. Atilla Serdar Erdoğan
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Son romantiklerin sonu..
#79: 21 Eylül 2017, 19:54:27
Aslında pek azımızın ayrıntılı bilgisi olduğu bir konu Alüminyum tekne. Soyle bilen biri uzun uzun yazsa.

Aaaaaliiiii,

Gel seni çağırıyorlar.

Bilmeden maden bulmuşum. Haydi Aali abi.

Aslında Aali teorisyen; bir de yapanı var. Atilla Serdar Erdoğan

Hemde bu aluminyum teknelerin uzmanı Hollandalıları kıskandıracak cinsten bir tekne yaptı.
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Son romantiklerin sonu..
#80: 21 Eylül 2017, 20:08:28
Üstüne üstelik resimleri ile 122 sayfalık pdf dosyası yayınladı ki. Gözüm takıldıkça bakarım.
Gerçekten çok güzel oldu.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 68
Ynt: Son romantiklerin sonu..
#81: 21 Eylül 2017, 20:26:33
Ben bu topa girmezsem çatlarım ::)

... Ben demiyorum yani.. Adamlar diyor...

Ersin'ciğim, o adamlar sana "haritaların yanlış" da demişti 8)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1049
Ynt: Son romantiklerin sonu..
#82: 21 Eylül 2017, 20:43:05
Ama yanlışı bulan Ersin değildi.
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Ynt: Son romantiklerin sonu..
#83: 21 Eylül 2017, 20:51:43

Fiber teknelerin kıçlarının genişlemesi neredeyse son 10-15 yılın işi. Geniş kıç, günümüz insanın konfor isteğinden kaynakanıyor.


Ben bundan emin değilim.
Aali ile de çok tartışırız.
Volvo Ocean Race, Vandee, Minitransat vb hepsi artık geniş kıç.


Ama oralarda kullanılanlar hız için yapılan tekneler.
Gezgin sınıfında ise hız için değil, geniş havuzluk için yapılıyor diye biliyorum. Ve Aali abinin Alüminyum tekneleri anlatmasını bekliyorum. Başka başlıkta elbette.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Son romantiklerin sonu..
#84: 21 Eylül 2017, 23:46:08
Sevgili Bülent,

Ben fiber tekneler ile ilgili peşin hükümlerde bulunmuyorum ki.. Muhtemel senden daha farklı tipte fiber tekne ile seyir yaptım. Buna senin teknen de dahil.

Bunlar benim, tekne yaptırma sevdası ile okuduğum yabancı kaynaklar. Yanlış anlama olmasın diye özellikle dikkatli dikkatli okuyup öyle yazıyorum.

Matayın geçenlerde takıldığı gibi, ben bunları yeni öğrenip, kendim bilmediğimden herkes bilmiyormuş gibi heyecan ile yazıyorum.

Bir bakıyorum ki kimileri benden çok daha bilgili ve bildikleri halde de hiçbirşey yazmamışlar.

Eh buda benim ayıbım değil o zaman.

Ben ülkenin , yabancı tekne markalarınca sömürüldüğüne inanıyorum. Sadece ülkede değil üstelik, bence tüm dünya da tekne fiyatları çok yüksek..

Neden sadece markoni arma ve büyük cenovalı tekneler yapıyor bu firmalar. ? Üreticiler çok memnun.. Yelken üreticisi memnun, direk üreticisi memnun, vinç üreticisi memnun.

Niye artık çift direkli yelkenli yapılmıyor? Hi  mi çidt  direkli yelkenliye ihtiyaç lükalamdı bu dünyada da bu markalar çift direkli yelkenli yapmıyorlar?

Özellikle son üç yıldır Düselldorf iki kez olmak üzere ülkedeki tüm fuarlara katıldım.

Ben son dört yıldır tasarlanmış teknelerin denizci tekneler olduğuna inanmıyorum. HR hariç..

Bu markaların yelkenlileri denizci tekneler ise HR değil o zaman.

HR standında iki saatimi geçirdim. Ne yalan söyleyeyim, fiber tekneleri yeteri kadar inceledim gibi geliyor bana..
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Ynt: Son romantiklerin sonu..
#85: 22 Eylül 2017, 00:11:44
I ıh,
şu nedenle ı ıh; benim dediğimi yanlış anlamışsın.
Kıçı çok dar olan, hatta neredeyse baş kıç bir mi diyorsunuz, işte ondan olan o kadar çok fiber tekne var ki. Özellikle kuzeyli ülkelerin projeleri/üretimleri. Ben bunları yeterince incelemeden, büyük genellemelere giriştiğini söylüyorum, yoksa ne münasebet, fikrin yok anlamında bir şey diyeyim.

Senin dediğin gibi, bir kaç büyük markanın gittikçe de basitleşen-ucuz olsun diye- üretimleriyle tekel oluşturdukları doğru.
2007 bir Bavaria ile 2017 Bavaria arasındaki malzeme farkı o denli büyük ki... Bu fark özellikle iç mekanda belirginleşiyor.
Bu minvalde söylediklerine katılmamak mümkün değil.

 
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Son romantiklerin sonu..
#86: 22 Eylül 2017, 00:19:39
Eh baba tunca ile bir on mil seyrim var ki rüya gibiydi.. Sadece ben kullandım neredeyse.. Müthiş bir keyifti.. Daha yeni sivri adada Mustaf abiye sat bunu bana dedim..  :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1343
Ynt: Son romantiklerin sonu..
#87: 22 Eylül 2017, 09:44:24
http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=1325

Fiber teknelerde de baş kıç eğik bodooslamalı (double ender) örnekleri var.

http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=1807
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Ynt: Son romantiklerin sonu..
#88: 22 Eylül 2017, 10:00:04
Yat Marin'de o kadar çok örneğini gördüm ki, elimden geldiğince incelemeye demeyeyim ama gözlem yapmaya çalıştım. Son derece çekici görünümleri var. Kendilerine ait bit dünyaları var sanki.
Ama bu,modelleri tipleri ne olursa olsun uzun yol yapan-uzak denizlerden gelmiş hemen her teknede gözlemleyebileceğiniz bir şey. Donanımları, havuzluktaki eşyalarına kadar her şeyleri farklı oluyor.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Son romantiklerin sonu..
#89: 22 Eylül 2017, 10:35:07
Az bira z konumuza dönersek, anlatmak istediğim hakim düzen bu hoşlanmadığımız kapitalist sistem. Hoşlanmıyoruz ama bir yerinden de parçası olduğumuzdan kurtulamıyoruz da. Eee ne olacak? Nasıl mücadele edeceğiz ki bu sistemle?

Bence şu şekilde bir yapı ortaya çıkarsa bir umut ışığı olabilir.

Şimdi , bu marka fiber tekne satış firmasında çalışan birisi , dönüp fiber kötü değildir diyebilir mi? Ya da ahşap tekne imalatenesi olan bir usta , ne işiniz var ahşapla , gidin mis gibi alın mübir fiber tekne diyebilir mi?

Diyemezler. Çünkü sistemin içindeler. Ama ben derim. Çünkü ben müşteriyim. Yani demem o ki bu sistemden kurtulmanın en azından yumuşatmanın yolu müşteri odaklı olmaktan ve müşteri bilincinden geçiyor.

Herkes , müşterisi olduğu sektörlerde doğru tepkiler koyabilir ve örgütlenebilirse vahşi kapitalist sistemi yok edemese de okkalı bir tokat savurmuş olur diye düşünüyorum.
  • IP logged

 
Yukarı git