Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: İYONYA - destek bekliyor.

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#105: 17 Haziran 2018, 12:01:14
Cem reis merhabalar,

Ben bu sene yelkenleri değiştirmiştim. İhtiyacınız olması durumunda yedeğe aldığım ana yelkenimi size (bedelsiz) verebilirim. Ana yelkenin güngörmez yakası üzerinde bir karış kadar yerinde sadece bir dikiş yapılması lazım, ama yine de diğer yerlerin de bir kontrol edilmesinde fayda var.

Yelkenin kendisini ölçmedim ama teknemin direk ölçüleri şöyle:
I: 13.20m
J: 3.78m
P: 11.35m
E: 4.20m

https://postimg.cc/image/k2vhrxcef/

Murat Bey her desteğe açığım.
Yelkeninize talibim. Ama başkalarına söz vermeyin. !! ;)
Şimdiden teşekkür ediyorum.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 17 Haziran 2018, 19:52:29 Gönderen: Hasan Toparlak »
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 592
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#106: 18 Haziran 2018, 01:39:22
Cem reis merhabalar,

Ben bu sene yelkenleri değiştirmiştim. İhtiyacınız olması durumunda yedeğe aldığım ana yelkenimi size (bedelsiz) verebilirim. Ana yelkenin güngörmez yakası üzerinde bir karış kadar yerinde sadece bir dikiş yapılması lazım, ama yine de diğer yerlerin de bir kontrol edilmesinde fayda var.

Yelkenin kendisini ölçmedim ama teknemin direk ölçüleri şöyle:
I: 13.20m
J: 3.78m
P: 11.35m
E: 4.20m

https://postimg.cc/image/k2vhrxcef/

Murat Bey her desteğe açığım.
Yelkeninize talibim. Ama başkalarına söz vermeyin. !! ;)
Şimdiden teşekkür ediyorum.

Cem Bey
Tamamdır, yelken sizindir.
Lakin İstanbuldayız biz. Nasıl ulaştırabiliriz? İstanbul’a geliyor musunuz?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#107: 18 Haziran 2018, 14:50:22
Murat Bey teşekkür ederim.
İstanbul'a kasımdan önce gelmeyeceğim.
Yelken konusu henüz acil program içinde değil. Gündeme geldiğinde kargo bedeli tarafımdan karşılanmak üzere göndermenizi rica edebilirim.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 592
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#108: 19 Haziran 2018, 17:26:21
Murat Bey teşekkür ederim.
İstanbul'a kasımdan önce gelmeyeceğim.
Yelken konusu henüz acil program içinde değil. Gündeme geldiğinde kargo bedeli tarafımdan karşılanmak üzere göndermenizi rica edebilirim.

Tamam sizin için depoya kaldırıyorum. Haberinizi bekliyorum. Belki yanınıza uğrayacak reis olursa yine aklınızda olsun..
Selametle..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#109: 21 Haziran 2018, 23:01:40
Son haberler.....

İyonia'nın iç astar boyası bugün atıldı.

Direk üzerinde olacak çarmıh tırnakları yerlerine  geçici olarak vidalandı. Yarın "sıvı çivi " ile nihai olarak direğe monte edilecekler.

Ana yelken seren palangası için taşıyıcı halka direğe bağlandı.

Ersin'in üç kuruşa aldığı kasnaklardan yelkenin direk haklaları tamamlandı direğe geçirildi. Tırnaklardan önce yapılması gerekiyordu.

Bumba direk üzeri stoper halkası yarın sıvı çivi ile bağlanacak. Alt ratafına 3 adet şirin praçol ekelenecek.

Bir arkadaşımız ile yekenin kalıbını hazırladık. 6mm kontradan 10 kat üst üste lamine edilecek sonra tesfiyesi yapılacak.

İyonia eğrileri arasına bir kalıp yapıldı. Bu kalıba demir cürufu ve çimento dökülecek ve omurganın iki yanına konacaklar. İç safra kabaca 350  ila 400 kilo olacak. Yetmez ise ek yapacağız.

Yarın çarmıh ayakları montajı için eğrileri deleceğiz. Sacları hazırlandı,montaj için "faytoncu vidaları" alındı. Borda dışında olan yumrular da saclara göre özel bir Bosch aparatı ile delinecek ki saç borda gormunda çektirilebilsin.

Necdet Ağabey çarmıhların üst kasalarını ve alt radanzalarını yine kasa dikişi ile tamamladı. Sisal halat neme karşı dayanıksız olduğundan bezir ile yağlanacak.

İyonia karada kaldıkça havanın ısı ve nem farklılıklarından oradan buradan patlıyor. Tamirleri en sona bıraktık.

Aliağa'dan aldığım bir çift kürek zımparalandı. Boyanacak. Iskarmozlar yerlerine takılacak.


Şaft kovan ve pervanenin geldiği muştulandı ama glenlerden ses yok. Hâlâ iğnecikleri bekliyoruz  :'( :'( Tamamına ödediğim meblağ 1.750 TL ve ödeme tarihi Ekim 2016

Sınırsız emek yanında sınırsız sabır da gerekiyor.






  • IP logged
« Son Düzenleme: 21 Haziran 2018, 23:08:37 Gönderen: Cem Gür »
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#110: 26 Haziran 2018, 21:36:50
Bugün mesajlarımdan kontrol ettim : İğnecikler- cıvata- somun - kaplin- saft- kovan - pervane ve glen için 30.Ağustos 2016 salı günü 1.750 TL tutacağı bildirilmiş ben de Ekim 15inde parasını bir tamam ödemişim.
Yüce Rabbime şükürler olsun(!) , bugün tamamını teslim aldım. !!!

Yine bugün en sıkıntılı iş olan çarmıh lamalarının yataklarını yumrularda açtık. Bir kaç gün içinde monte etmeden önce boyandılar. Yerlerine faytoncu vidası ve Sika ile sıkılacaklar.

Denize inişi azami Temmuz sonu olarak hedefliyorum.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#111: 05 Temmuz 2018, 12:53:54
Dün öğleden sonra meşhur çarmıh ayakları lamalar yerlerine monte edildi.
İlk fırsatta cıvataları sökülüp yeniden bu kere SİKA sızdırmazlık macunu ile montajları tamamlanacak.

Ahşap makaraların maden bölümleri özel bir boya ile boyandı. İlk elim değdiğinde tamamı yeni rengi griye boyanacaklar.

Baston üzerinde çalışacak gargari halkası önce ahşap kasnak ile yapıldı. Sonra flok basıldığında orsa yakasının mandarı direk dibinde olacak palanga ile gerileceği/ sertleştirileceği için kasnağın dayanmayacağına karar verdim. Gidip hurdacıdan kasnak iç çapına uyan bir demir boru aldım. Gargari halkası içine yerleştirdim. Şimdi içim rahat !  ;)

Bu arada 6mm marin kontradan 10 kat lamine ettiğimiz İyonia yekesi yapıştırma işlemi bitti.  Toplamda 6 cm kalınlığı düzgün kesmek için, bir tavsiyeye uyarak aşağıdaki bıçağı sipariş ettim.
Artık AB standartlarında her zaman kullandığımız dişli kesim bıçakları kaldırılmış. Bilginize.

https://urun.gittigidiyor.com/yapi-market-tamirat/bosch-carbide-multi-wheel-125-mm-352717514
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#112: 23 Ağustos 2018, 16:09:45
Havadislerden önce bir konuyu açıklığa kavuşturmak istiyorum: Ben İyonia’yı cebimdeki hazır ve yeterli bir kaynak ile yapmıyorum. Tek kaynağım yıllarca çalışıp ödediğim sigorta primlerinin bir kısmının Devlet  tarafından bana geri ödemesi olan emekli maaşım. “İyonia Destek Bekliyor”  başlığını gerçekten destek ve dayanışma için açtım. Beni sevenler, saygı duyanlar, İyonia projesine inananlar karınca kararınca, çam sakızı çoban armağanı desteklerini esirgemediler. Sağ olsunlar, var olsunlar. Ama birinin yazdığı ve çok da ayıp edip kendi kıratını ortaya koyduğu gibi kimseden para dilenmedim. Kimsenin boğazına yapışmadım. Kimselere yardım etsinler diye yaltaklanmadım. Arşivinden bahsedenlerin hâlâ parıldayan “hafızayı” yabana atmaması gerekir. Yani demem o ki biz birbirimizi iyi tanırız. Yarım sayfa yazı ile insan içine çıkamayacak hale gelebilirler.
--------------------------------------------

  Taze havadisler:
Geçen yıl tersaneden çıkartıp Sığacık’a kendi olanaklarımız ile bitirmek amacı ile getirdiğimiz İyonia’yı tamamlamayı beceremedik. Bu sezon başında peylediğimiz “ustamsı” sağ koluna canavar motorunu kaçırıp uzun süre çalışamayınca iş durdu. Sonradan bir başkası geldi, fiyat verdi ama hem elindeki işlerden kurtulamadı hem de belki gelmek istemedi. Sonuç olarak Haziran sonundan beri hiç iş yapamadık.

Öte yandan yer kirası olarak aylık ödediğim 200Lira da ağır gelmeye başladı. Üstelik aynı yerde ikinci bir kışı geçirmek işime gelmiyor.

Sonunda Sığacık’a 20Km uzakta bir tersaneyle anlaştım. Hem kışlamayı sundurma altında geçireceğiz hem de teknenin eksiklerini tamamlayacağız. Denize inişimizi Mayıs 2019 olarak hedefliyoruz.

İyonia’yı bayram öncesi Cuma günü kamyona yükleyip yeni geçici evine götürdük.
Öncelikle tekne yapıldığından beri hiç denize inmediği ve uzun süreler karada kaldığı için açacağı kadar açtı. Ki hiç de öyle korkunç değil durum. Yeni yerinde içine birkaç kere su doldurulacak, dışarıdan da sulanacak. Böylece karada tekne şişirilecek armuz yaptırılacak. Sonra üzerinde olan macun ve astar boya hafifçe egzantirik ile 80/100 kumla zımparalanacak ve hem içeri hem de dışarıya yeniden sıvama macun yapılacak. Yeniden astar boya atılıp yoklama yerleri saptanacak ve boyaya hazır hale getirilecek. Zamanı gelince de boyası yapılacak.  Allahtan bu zam furyasından önce boyaların çoğunu satın almıştım.

Motor ve aksamı montaja hazırlanacak ama bağlanmayacak, Ruhsat sonrasına bırakıyoruz.
Yaptığımız direk iskaça ve üst boğazı direk dikilerek kontrol edilecek. Tadilat varsa yapılacak.
Dümen iğnecikleri bağlanacak, yaptığımız 6 kat 6mm marin kontra yeke alıştırılacak.
Kabaca yapılanve öylece bırakılan  bütün noktalarda pahlar kırılacak. Bodoslama pahı kırılacak.
Fırsat bulunursa omurga altına yeşil polyetilen lama nal olarak monte edilecek.

Bu arada tersanenin sahibi arkadaşın bir arkadaşı peyzaj işleri yapıyor. Bahçe düzenlemesinde kullanılan iri beyaz yuvarlak taşlar var. Sintineye zaten bunlardan koymayı düşünüyordum. Fiyatı da geldi. 1M3 taş kabaca 550-600 Kilogram geliyor. Nakliye dâhil kilo fiyatı 70 ila 80 kuruş. İhtiyacım kadarını satın alıp sintineye su akımını serbest kalacak şekilde döşeyeceğim.
Makaraları astarlamıştım. Gri boya ile boyadım. Deniz malzeme fiyatları “uçmuş” durumda. Tekne yapacaklara veya tadil edeceklere Allah kuver versin.

Kendir halatları önce bezirleyip sonra çam zifti ile kaplayacaktım. Bir arkadaş zift yerine balmumu kullanmamı önerdi. Sonradan hatırladım. Eskiden de balmumu ile kaplanırdı. Bu arada zift fiyatı 5TL/Kilo. Ek bilgi: Çam reçinesi genel olarak pahallı. Hem kozmetikte hem de diğer alanlarda kullanılıyor. Araştırırken Edremit’te “Yeni Kurtuluş Orman Ürünleri” firmasının  çam reçinesi ihraç ettiğini öğrendim. Onlardan birkaç kilo bedeli karşılı rica edilebilir.

Şimdilik programım Kasım başında İstanbul’a dönmek. O tarihe kadar benim yapabileceğim ne varsa bitirmek istiyorum. Mart 2019dan başından itibaren de hem tersaneyi sıkıştırıp hem de işin başına gelebilirim.

Tersane ile anlaşmamız kışlama+ bütün yapılacak işler toplam 5.500 Lira.
Evet, programladığımdan biraz daha pahalıya çıkıyor ama hem istemediğim ve riskli bir sahada kışlamadan güvenli bir yere geçiyorum hem de 2. Gelen “ustamsının” verdiği fiyat zaten 2.000 liraydı. Kalitesinden de emin olamayacaktım. Şimdi ise her iş bir tersaneden ve tek elden  çıkacak.  Dolayısı ile bu rakama değeceğine inanıyorum.

Diğer yandan direk üzerine tırnak montajlarını yapmıştım. İlk müsait zamanda kesin ölçüleri direk üzerinden alıp yelken planını netleştirip çıkma yelkenlerden yeniden biçilip dikilmek üzere bu kere de yelkencilerle cebelleşmeye başlayacağım.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#113: 21 Nisan 2019, 18:51:33
İyonia'nın inşa başlangıcından tamamlanmadan tersaneden çıkarılması 4 yıl
Sığacık'ta altından kalkamadığımız ve kışlama süresi 1 yıl zaman aldı.
Geçen sonbaharda Sığacık'tan alıp biraz daha uzağa götürüp kışladık.

Bu yıl denize kavuşacak gibi görünüyor.

Bulunduğu yerde çalışmaya başladık. İskele borda armuz ve genel zımparası tamamlandı ve macunu çekildi.

Sancak bordanın armuz ve genel zımparası yarılandı. Pazartesi (Yarın) yeniden kolları sıvayıp işe devam edeceğiz.











Sonraki iş programı; teknenin içine girip yine zımpara ve macun işlerini tamamlamak. Ufak tefek ahşap tamirlerini ve dümeni tamamlamak & bağlamak
Zımpara - ince macun işleri - astar boya ve son boyaya geçmek.

Daha önce Polisan PU armuz macunu kullanmıştık. İlk aldığımda 4 kiloluk 75.- sonra 95.- lira oldu. Bu yıl İskendorun'da üretilen ve İzmir çekeklerinde başarı ile uygulanan bir macun önerdiler. Polisan PU armuz macunu 20Kg 860.-  Bulduğumuz, aşağıda resmi olan macun 25Kg 500.- Havale yapıldığında kargo ile 2 günde elinizde oluyor.



Geçen yıl boyaları almıştım. Bu yıl zehirli ve astarı alınacak. Büyük ihtimalle yine İzmir yöresinde beğenilen Renksan zehirli kullanacağız. Son öğrendiğim fiyatı 200 ila 250 lira arasında olduğu.

Sabit donanım hazır. Macun ve boyaları yapılacak. Geçici olarak direk ıskaçaya göre dikilecek ve halen yerine sabitlenmemiş ıskaça bağlanacak.

Tamamlanmamış, tersaneden çıkan teknenin omurga altına bir feda omurgası çakılacak. Üzerine Poliüretan esaslı bir koruma da eklenecek.

Havalar henüz burada soğuk oluyor. Önümüzdeki hafta ısınacak gibi görünüyor. Ben de sabit donam çarmıhlar ve istralya ile diğer halatları kauçuk esaslı kendinden eriyen bant ile kaplayacağım. Vaktim ve sabrım olursa façuna işine de girerim.

İyonia'ya bir de kolayca taşınabilecek patalya arıyordum. Sonunda John Welshford'un arkadaşı, trafik kazasında boyunu hasar görüp halen bir hastahanede yaşamını sürdüren Stuart Reid'in kendisi için tasarladığı "Norse Praam"ı yapmaya karar verdim. Tekne ile ilgili bilgiler şurada: http://www.jwboatdesigns.co.nz/plans/norsepraam/index.htm



Plan fiyatı 85+20= 105.-NZ$o da 410.-TL ediyor. Bütçemi ayarlayıp planları isteyeceğim.

Sezon başında herkese kolay gelsin diyor hayırlı, sağlıklı güzel seyirler diliyorum



  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#114: 22 Nisan 2019, 09:49:26
Kolay gelsin abi, İyonya'yı tez zamanda denize kavuşturmanı dilerim. Her şey kolayına olsun.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#115: 02 Mayıs 2019, 22:02:49
İyonya'dan Havadisler

7 Nisan'da Seferihisar'a gelmeme rağmen ne yazık ki bu yıl havalar hepimizi tiye aldı. ;D Ancak 15 gün sonra işlere girişebildik.

Bugün sancak baş omuzlukta, su hattının altında kışın tekneye dayadığımız payandalardan biri kaplamayı kırmasa da içe göçürmüştü. El kadar bir alan. İçimize sinmedi, elli santim kadar bir kaplamayı çıkartıp yenisini yerine koyduk.

Uzun zamandır aklımdaydı. Bildiğiniz üzere tirandil öyle sanıldığı gibi "yavuz tekne" değil, oldukça "gaydırıguppak", oynaktır. Biz de iç safra koyacağız. Hem yalpayı azaltacak hem de yelken seyrinde yol tutuculuğunu arttırmak amacı ile su hattının hemen altına, tam yüzdürücük alanının ortasına, bordaya 90 derece açı yapacak şekilde 6 cm eninde 4cm kalınlığında 155cm uzunluğunda bir yalpa omurgası / kanatçığı koyduk.

Her ikisinin de macunları çekildi. Değiştirdiğimiz kaplama tahtasını bir de macun öncesi pamukla kalafatladık, hepten garantiye aldık.  ;)

Yarın iskele borda yalpa omurgasını monte edeceğiz, macunlayacağız.

Bir sonraki aşama teknenin içine girmek, zımparasını, tamirlerini tamamlamak ve gereken yerleri macunlayarak boyaya hazırlamak.

Motoru bağladıktan sonra egzostu da planlamamız gerekiyor. Hava soğutmalı motorlarda sarsıntı var. O nedenle motorun kendi susturucusunu da iptal etmeden orijinal egzost borusundan hemen sonra bir kompansatör koymayı planlıyoruz. Sonra da, önce olabildiğince aşağı yönlenip yine olabildiğince yukarı çıkarak bir deveboynu ve sonra da kıç bodoslamaya yakın bir yerden ve su hattının oldukça üzerinden tahliye edeceğiz.

Bir egzosçudan, üstelik tanıdık ve makul bir adam, bu gün fiyat geldi. Boruyu kıvırmak yerine dirsekler ile dönüşleri yapacağız. Toplamda kullanılacak boru boyu 6 metreyi geçmeyecek 9  ila 10 adet dirsek kullanacağız. Malzeme toplamı 180TL tuttu. İstenen fiyat malzeme dahil işçilik 600.-TL

Şaşırmayın, geçen yıl 4.5 metre bir sandala deniz suyu soğutmalı motor egzostuna 1.250.- para ödeyeni biliyorum. Bir başka arkadaş boruları kendi aldı. Sadece bükmeye 300.- TL para ödedi üç yıl önce.  Özetle fiyatlar aldı başını gidiyor.

Bu arada yine uzun zamandır iç safra olarak kullanılacak malzemeler konusunda da ikircikliydim. Kimi 10x10 cm kesitli 6 metre dolu demir almamı omurganın iki yapına bağlalamı önerdi, kimi İzmir hurdacılarından kesim artıklarını önerdi. Ben de peyzaj için kullanılan beyaz taşları düşünüyordum ama oldukça hafifler. Bir başka arkadaşım da eğri aralarına ortak bir kalıp çıkartıp beton blokçuklar için girişimde bile bulundu sağ olsun.

Derdim her ne olursa olsun tekne karinasına / kaplama tahtalarına yük bindirmemek. Nihayet ortalama 1 adedi 5Kg+ gelen kenarları yuvarlatılmış, yine peyzajda kullanılan granit bloklar buldum. Ton fiyatı 1.250.-TL. İhtiyacım 450 - 500Kg. Hem demirden hem de hurdadan daha temiz üstelik daha ucuza gelecek. Eğriler üzerine ve boyuna yapacağımız ahşap çıtalardan ızgara üzerine, omurganın iki yanına döşeyeceğim.  Böylece hem kaplama tahtalarına yük binmeyecek hem de sintine suyu serbestçe akacak.

Kendimi gaza getirip çarmıhlar, istralya ve diğer halatları da kauçuk esaslı, kendinden eriyen bant ile kaplamam gerekiyor. Bantlar, halatlar hazır.

Önümüzdeki hafta ortasından sonra son geldiğimiz aşamanın fotoğraflarını da paylaşacağım.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1343
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#116: 02 Mayıs 2019, 23:06:26
Bildiğimiz yalpalık mı bahsettiğiniz Cem Reis.
Fotoğrafları görmek lazım ama tirhandil su altı formuna yeni bir uygulama olacak o halde.
Balast için düşündüğünüz granit blokların eğrilerin üzerine baş kıç istikametinde koyacağınız ızgara ahşap yapıya bağlanacağını anladım.sabitlenmesi zor olmayacak mı?
Konu hakkında bilgi ve deneyiminizi Cemre'ye yaptığınız
destekten yakından bildiğim için sonuçları görmeyi merakla bekliyorum.Tirhandile yeni bir soluk gelecek sanki
Kolaylıklar dilerim.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#117: 02 Mayıs 2019, 23:10:37
Yavuz olmadığı ve hatta gaydırıguppak olduğu kesin ve dahi çözümünüzü görmeyi berakla bekliyorum...

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#118: 02 Mayıs 2019, 23:53:56
Bildiğimiz yalpalık mı bahsettiğiniz Cem Reis.
Fotoğrafları görmek lazım ama tirhandil su altı formuna yeni bir uygulama olacak o halde.
Balast için düşündüğünüz granit blokların eğrilerin üzerine baş kıç istikametinde koyacağınız ızgara ahşap yapıya bağlanacağını anladım.sabitlenmesi zor olmayacak mı?
Konu hakkında bilgi ve deneyiminizi Cemre'ye yaptığınız
destekten yakından bildiğim için sonuçları görmeyi merakla bekliyorum.Tirhandile yeni bir soluk gelecek sanki
Kolaylıklar dilerim.

Evet Mustafa, bildiğimiz yalpalık.

Granit taşlar kabaca hep aynı formda. Ufak tefek farklılıkları var. Gereken ağırlığı omurga hattında ve yelken alanı merkezi iz düşümü altına gerektiği gibi yerleştirdikten sonra tekne bayıldığında alabandalara yuvarlanmalarını önleyecek şekilde en dış çıtaya dik açılı alçak bir stoper duvar (6 mm kontradan ) yapabiliriz veya dıştan içeriye omurgaya doğru bir kaç stoper duvar koyabiliriz.

Batı Akdeniz latin armalı, sığ karinalı iş teknelerinde hem yalpalık hem de yol tutuculuğuna destek amacı ile bu uygulamayı çokça yapıyorlar.






  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#119: 03 Mayıs 2019, 00:02:45
Yavuz olmadığı ve hatta gaydırıguppak olduğu kesin ve dahi çözümünüzü görmeyi berakla bekliyorum...

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Erman, çok yıllar önce güneyde bir çekek yerinde sahibi Alman 10 metre cıvarı bir tırandilin karinasında dört adet kanatçık görmüştüm. Tekne yüzdürücü karnında  omurga ile su hattı arasında daha uzun , kıç omuzluklar hizasında  daha kısa  denize paralel ve sactan yapılmışlardı. Merakımdan sahibine sorduğumda hem tekneyi daha stabil yaptıklarını hem de motor & yelken seyrinde emsallerinden daha hızlı olduğunu söylemişti.

Aradan zaman geçip de yabancı kaynaklara ulaşım artınca aslında Almanın bizim şimdilerde ayırdına vardığımız "lift effect" prensibini uyguladığını anladım.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

 
Yukarı git