Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Antalya Körfezi- Yaptığım hataları tartışalım.

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Alanya'dan Batı yönüne seyre çıkmak üzere, hazırlıklarımızı yaptık. Seferi 28 Temmuz sabah 5:30 olarak planladım. 25'inden itibaren çeşitli sitelerden havayı takip etmeye başladım.
Düşündüğümüz, Alanya'dan Kaş'a, en kötü ihtimalle Kekova'ya ulaşmaktı.
27'sindeki hava raporları Gelidonya (Yardımcı Burun) önlerinde havanın 35 bahri mile ulaşacağını, havanın körfez içine girmeyeceğini, ancak körfezin doğu yakasına, belki Sündürme burnuna ulaşabileceğini, içeri giren kaçağın nefesinin ise en fazla 18'e yetişebileceğini gösteriyordu.

Ayrıca, hava, doğu yakasına çarparak körfez içinde dönecek, beni önce geniş apazdan daha sonra apazdan besleyecekti.


Çıkış limanım; 36,33,448N ve 31,57,056E.(Alanya Marina). Körfez boyunca 259 dereceye, Körfezin batı yakasında, 36,21,494N ve 30.30,407E'de bulunan Ceneviz koyuna rota tutmaya karar verdim. Böyle olunca, fırtınaya en çok 12 mil yaklaşacaktım ki, yaklaştığım yerdeki dağlar, rüzgardan da dalgadan da koruyacaktı.   Tüm deniz raporları,izleyeceğim rotaya havanın  vurmayacağını gösteriyordu. Böylece yolda en az bir gündüz kazanacak, 250 millik yolun 72 milini geride bırakacaktım.

Gece yarısı arayan Burak Reis'le de durum değerlendirmesi yaptık. O, Kaş'a rota tutacağım için telaşlanmış, uyarma gereği duymuş. Planımı anlattım. Kontrol etti. Tam destek vermese de haksız bulmadı.

Sabah 5'te uyandım. Palamar, dışarda çok dalga olduğunu, limandan çıkamayacağımızı söyledi. Nasıl olur dedim. Palamar botuna atladım, beni dışarı çıkarmasını istedim. Dışarı çıktık. Dalga boyu 1 metreydi. Bu mudur dedim. Yok abi deniz kalmış dedi. Kıyıda 1 metre olan dalganın körfez ortasında küçüleceğini, küçülmese bile rahatsız etmeyeceğini düşündüm.  Hava, çok düşük, 6-8 esiyordu.
Dalgayı tam bordadan almamak için, önce Kemer'e rota tutmaya (272 derece) sonra körfezin ortasına gelince,  245 derecede kalan Ceneviz'e yönelmeye karar verdim.

1) Hava tahmin edildiği gibi, hiç 18'i geçmedi.
2) 3 saat yelken seyri yaptım.
3) Dalga yükselmeye başlayınca, cenovayı kapattım.
4) Ana yelken 2 camadanda kaldı.
5) 3 saatin sonunda rüzgar 20 dereceden gelmeye başladı.
6)  Körfez ortasına yaklaştıkça rüzgar kafaya döndü, dalga  büyüdü ve Ceneviz'e 5 mil kalasıya kadar hiç 2,5 metrenin altına düşmedi. 7-8 mil kala rüzgar kuzeye döndü, dalga yön değiştirmedi ama kaldı.
7) Vasat'a çok yakın bir yerden sürekli dalga yedim. Abartmak istemiyorum, o yüzden şu kadar metreydi demeyeceğim, ama bir 20 mil kadar  dalga çukuruna düştüğümüzde su, neredeyse birinci gurcataya 1 metre yaklaşıyordu. Üçerlemeler, ( 7 de bir geliyor) çoğu kere biraz yanımızda veya üstümüzde kırıldı. Çok dayak yedik.
8 ) Gece yarısı hiç bilmediğim Sazak koyuna demirlemek zorunda kaldım. Demir atmam yaklaşık 1 saat sürdü. Sabah 6,30 sularında çıktığımız sefer 22'30 da bitti. Demiri atıp, of dediğimde saat 23,30du. Bu koy gece demirlemek için hiç tekin bir yer değil.



Buyurun, yaptığım hataları tartışalım.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 07 Ağustos 2017, 10:46:09 Gönderen: Bülent Büyükdağ »
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Arada doğruları da söyleyin de, kendimi az çok olmuş bileyim :)
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 830
Ekip kaç kişiydi?
Ve denizcilik açısından deneyimleri?

Not: Yatmarinden gönderdiğin selamını aldım.. :)
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ekip kaç kişiydi?
Ve denizcilik açısından deneyimleri?

Not: Yatmarinden gönderdiğin selamını aldım.. :)

İki kişiydik. Deneyimli kişi sayısı bir. O da benim! - Ama benim kaderim bu-

Çok memnun oldum selamın ulaştığına.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 2553
Tekne limana ulaştığına göre her şeyi doğru yapmışsın Bülent reisim , dalga filan oluyor yollarda haliyle . :)
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Tekne limana ulaştığına göre her şeyi doğru yapmışsın Bülent reisim , dalga filan oluyor yollarda haliyle . :)

"Usta kaptan teknesini dövdürmez" der Sadun Boro. Ben bu kadar dayak yediğime göre, var bir şeyler.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Antalya körfezinde hava kararırken veya karardıktan sonra kuzeyli hava beklenmeli, yani Güneye iniyorsanız veya körfezi içeri girmeden geçecekseniz kesinlikle akşama kalınmamalı. Körfez içine hava girmeyecek,  genellikle uydurmadır. Bir yerler mutlaka hava yer.  Gezmek  için yola  çıkıyorsunuz, kesinlikle hava riski varsa, çıkılmamalı. Antalya körfezi batı doğu yönünde Akdeniz'in genel rüzgarına tabi olsa da özellikle  yaz aylarında kara deniz ısı farkından akşam Anadolu'dan denize gündüz ise denizden ana karaya rüzgar olur.

Hava raporları bana göre riskli diyormuş, son saatler hariç iyi havaya denk gelmişsiniz.  Batı kıyısına yaklaşınca akşam yakalandığınız hava kaçınılmazdır.

Tüm dünyada çalışma süresinin (mesainin) günlük 8 saat gibi uygulanmasının sebebi rtalama insan dayanmasının bu kadar olmasıdır. Denizde de bu farklı değildir. Durmadan uzun yol yapılacaksa iki deneyimli kişi bile az gelir. Vardiyalar uyuyabilme durumuna göre 4 veya 8 saat olabilir ve dinlenenin gündüz veya gece mutlaka uyuması gerekir. Gündüz bir yerden bir yere gidilecekse gündüz çıkılıp hava kararmadan ulaşılabilecek bir mesafe seçilmelidir. Uzun bir rota için erken çıkarım, hava kararırken varırım planlaması genellikle yanlış olur. Akşam vardığınızda limana girme, bağlanma veya demirleme için dikkatiniz ve gücünüz yerinde olmalıdır, 8 saatten sonra her ikisi de pek zirvede olmaz.   

Usta kaptan teknesini dövdürmez ifadesi doğru olsa da asıl dayak yiyen tekne değil sizsiniz.
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Kesinlikle karşı çıkmak için yazmıyorum, lütfen yergiyi red ettiğim anlamını çıkarmayın;
Havanın kuzeye dönmesi en çok istediğim şeydi, ama çok geç döndü ve çok düşük kaldı. Hava eğer Kuzey'e körfezin ortasında ya da biraz geçtikten sonra dönseydi,güneybatı-kerte-batı rotasında işime yarardı, diye düşünüyorum.
Eğer körfezi 8 saatlik dilimlerle geçmeye kalkarsak, - ki yerginiz  haklı- 3 günde bitmez o körfez, kanaatindeyim.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 760
    • sy-gezgn
Kesinlikle karşı çıkmak için yazmıyorum, lütfen yergiyi red ettiğim anlamını çıkarmayın;
Havanın kuzeye dönmesi en çok istediğim şeydi, ama çok geç döndü ve çok düşük kaldı. Hava eğer Kuzey'e körfezin ortasında ya da biraz geçtikten sonra dönseydi,güneybatı-kerte-batı rotasında işime yarardı, diye düşünüyorum.
Eğer körfezi 8 saatlik dilimlerle geçmeye kalkarsak, - ki yerginiz  haklı- 3 günde bitmez o körfez, kanaatindeyim.
Kesinlikle kuzeye dönseydi çok işine yarardı. Zşra güneyli hava Antalya körfezine saat yönünün tersine daireler çizerek girer bu da hem rüzgar olarak stabıl olmayan bir üflemeye neden olur hem de Finike ve açıklarında kalkan denizin dalga etkisi sanki rüzgara göre daha kuvvetli olur. Böylece çamaşır makinesi hesabına döner herşey.
Sazak ise kuzey esintisine göre girişteki sancak koyu korunaklıdır. Kumsal bölümü hem deniz hem de rüzgar alır. Porto Geneviz ise güney için korunaklı ancak kuvvetli güney rüzgarlarında dağlardan aşağıya doğru rüzgar daha bir kuvvet akarak koya ulaşır. Kuzey rüzgarı içinse sadece girişe göre iskele baş omuzluğa düşen köşe rahattır.

Tekrar çok geçmiş olsun. Bence alınan kararlarda uygulamalarda mükemmel.

Selametle.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Kesinlikle karşı çıkmak için yazmıyorum, lütfen yergiyi red ettiğim anlamını çıkarmayın;
Havanın kuzeye dönmesi en çok istediğim şeydi, ama çok geç döndü ve çok düşük kaldı. Hava eğer Kuzey'e körfezin ortasında ya da biraz geçtikten sonra dönseydi,güneybatı-kerte-batı rotasında işime yarardı, diye düşünüyorum.
Eğer körfezi 8 saatlik dilimlerle geçmeye kalkarsak, - ki yerginiz  haklı- 3 günde bitmez o körfez, kanaatindeyim.
K. Zşra güneyli hava Antalya körfezine saat yönünün tersine daireler çizerek girer bu da hem rüzgar olarak stabıl olmayan bir üflemeye neden olur hem de Finike ve açıklarında kalkan denizin dalga etkisi sanki rüzgara göre daha kuvvetli olur. Böylece çamaşır makinesi hesabına döner herşey.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Kırmızı ile imlediğim yerde yazdığınızı biliyordum, ama mavi imlenen yerdekini deneyimlemiş oldum, hiç bilmiyordum ve öngöremedim.

Bu arada Sazak Koyu, Suat abinin önerisiydi.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 07 Ağustos 2017, 11:57:51 Gönderen: Bülent Büyükdağ »
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Kuzey rüzgarı işinize yarardı ama kuzeyli hava Kemer hizasının güneyinde iyi dalga kaldırmaya başlar. Pupa veya geniş apaz seyrinde deniden dayak yemezsiniz ama sallantı çok olur ve dümen tutmak da o kadar zorlaşır. Ben pupa veya geniş apaz yerine dalgada dar apaz veya orsayı tercih ederim, biraz ıslatır ama tekne çok daha az sallanır.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 232
Bülent Korsan, o günlerde seni takip ediyordum. Hava Gelidonya Burnuna basıyordu. Ama sen de görüyorsundur diye yazmadım, nitekim görüp Körfezin batı yakasına yönelmişsin.

Bu körfez geçişini en az 5-6 defa yapmışımdır. Açık deniz olduğu için kıyıda dalga ne ise açıkta da odur. Yapacak birşey yok. O günlerde sanırım güneydeki herkes bu ağır dalgalardan nasibini aldı.

Bir şeye takıldım: hava 18 knots civarında oturdu ise ve dalga da bu kadar rahatsız edince, neden ön ve ana yelkeni torlayıp, dalgayı iskele baş omuzluktan alacak şekilde Kemer ya da Faselis tarafına yönelmedin?


BALIM SY
  • IP logged
BALIM SY

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254

Bir şeye takıldım: hava 18 knots civarında oturdu ise ve dalga da bu kadar rahatsız edince, neden ön ve ana yelkeni torlayıp, dalgayı iskele baş omuzluktan alacak şekilde Kemer ya da Faselis tarafına yönelmedin?


BALIM SY

Bu soruya verecek makul OLMAYAN yanıtım şu; Ama aşağı inersem, yarın yol yine uzayacak, 20 mil kaybedeceğim deyip durdum kendi kendime. Sanırım, burada hatalıyım.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Keyif aldığınız şeyi yapın. Benim keyfim, sert hava ile boğuşmak yerine hiç çıkmamak, çıkarsam da kısa bir rota izlemek olurdu, benim için önemli olan bir yere çabuk varmak değil denizin keyfini çıkarmaktır. Tekne transferi yapmış biri olarak önerim, bir yere gidip  oranın keyfini çıkarmak istiyorsanız, profesyonel yardım alın, daha doğrusu bir profesyonele teknenizi teslim edin dolaşmayı amaçladığnız yerde teslim alın. Böylece tatilinizin tamamına yakını (uçak veya otobüs hariç) size kalır.

İnsanların mahkeme ile işi olduğunda nasıl avukat tutuyorlarsa, siz de teknenizi bir yerden bir yere götürmesi için profesyonel hizmet alın. Bu hizmeti de hakkıyla alın, ben de beraber gideceğim demeyin. 
  • IP logged

  • *
  • İleti: 975
İnsanların mahkeme ile işi olduğunda nasıl avukat tutuyorlarsa, siz de teknenizi bir yerden bir yere götürmesi için profesyonel hizmet alın. Bu hizmeti de hakkıyla alın, ben de beraber gideceğim demeyin.

Ahmet Reis yazlık ev alın demişsiniz gibi olmuş. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
  • IP logged

 
Yukarı git