Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Antalya Körfezi- Yaptığım hataları tartışalım.

B

Burak Doneray

Selamlar Bülent reis ben olsam  cenovayı kapatmazdım. Teknenin başını tutacağı için daha stabil bir seyir yapabilirdin ve hızın yaklaşık 1 mil artardı ama sonuçta dayak dayaktır azı çoğu olmaz. Her seyirde yeni bir şey öğrendiğimiz için hata olarak görmemek lazım.Varmak istediğin limana kırımsız vardıysanız hata yoktur daha az konforlu bir seyir yapmış oldunuz sadece.Selam ve sevgiler.
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Keyif aldığınız şeyi yapın. Benim keyfim, sert hava ile boğuşmak yerine hiç çıkmamak, çıkarsam da kısa bir rota izlemek olurdu, benim için önemli olan bir yere çabuk varmak değil denizin keyfini çıkarmaktır. Tekne transferi yapmış biri olarak önerim, bir yere gidip  oranın keyfini çıkarmak istiyorsanız, profesyonel yardım alın, daha doğrusu bir profesyonele teknenizi teslim edin dolaşmayı amaçladığnız yerde teslim alın. Böylece tatilinizin tamamına yakını (uçak veya otobüs hariç) size kalır.

İnsanların mahkeme ile işi olduğunda nasıl avukat tutuyorlarsa, siz de teknenizi bir yerden bir yere götürmesi için profesyonel hizmet alın. Bu hizmeti de hakkıyla alın, ben de beraber gideceğim demeyin.

Konuyu buraya getirmenizin gerekçesini anlamadım sahiden. Ben keyif almadığımı soylemedim. Her yıl bu yolu muazzam bir haz duygusuyla iki defa geçiyorum. Bu geçişten sonra da kayığımı Marmaris'e ulaştırmak için günde ortalama 10 saat yol yaptım. Marmaris'e ulaştığımda çok değer verdiğim bir ağabey ve abla arayınca sırf onları görmek için Marmaris'ten Bozburun'a bir günlüğüne gittim. Çok da iyi oldu Ali Kuban, Orhan Tatlıcılar, Hakkı Algın gibi değer verdiğim dostlarla da görüştüm. Her bir saniyesinden zevk aldım. Üstümdeki can yeleği boynumu kesip, sıcaktan kavursa da kendimi hep iyi hissettim.

Eğer usta denizci tutacaksam, neden denizler üzerine bu kadar okuyayım? Neden kayık sahibi olayım.
Ben hatalarımı -eksikliklerimi samimiyetle ortaya attım. Bu yanıtınızdan  memnun olmadığımı belirtmeliyim.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Selamlar Bülent reis ben olsam  cenovayı kapatmazdım. Teknenin başını tutacağı için daha stabil bir seyir yapabilirdin ve hızın yaklaşık 1 mil artardı ama sonuçta dayak dayaktır azı çoğu olmaz.

Burak Reis, bütün yol boyunca verdiğin destek için teşekkür ederim. Bu önerini hep aklımda tutacağımdan emin olabilirsin.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 830
Keyif aldığınız şeyi yapın. Benim keyfim, sert hava ile boğuşmak yerine hiç çıkmamak, çıkarsam da kısa bir rota izlemek olurdu, benim için önemli olan bir yere çabuk varmak değil denizin keyfini çıkarmaktır. Tekne transferi yapmış biri olarak önerim, bir yere gidip  oranın keyfini çıkarmak istiyorsanız, profesyonel yardım alın, daha doğrusu bir profesyonele teknenizi teslim edin dolaşmayı amaçladığnız yerde teslim alın. Böylece tatilinizin tamamına yakını (uçak veya otobüs hariç) size kalır.

İnsanların mahkeme ile işi olduğunda nasıl avukat tutuyorlarsa, siz de teknenizi bir yerden bir yere götürmesi için profesyonel hizmet alın. Bu hizmeti de hakkıyla alın, ben de beraber gideceğim demeyin.

Ahmet abi, bu öneriniz gidilmesi, gezilmesi istenen yörelerde her zaman kolayına seyirler yapılacağı garantisiyle yaptıysanız sorun yok ama pratikte pek karşılığı olmayacak gibi..
...........
Bülent'in seyir yaptığı coğrafyayı hiç bilmiyorum. O nedenle ahkam kesmek istemem.
Her denizcinin kaderinde denizde dayak yeme tabir ettiğimiz zorlu seyirler olacaktır, bence olmalıdır da..
Ki dayak yeme olayı da görecelidir.. Bazılarımız için doğal seyir gibiyken bazılarımız çok yıpranabilir..

Bu durumda seyir konforunu nasıl artırabiliriz diye motor-yelken kombinasyonu konulu başlıkta tartışılan konuya tekrar bakmakta fayda olabilir.
Ben, seyire başlarken ana yelken açılmasının doğru olduğunu düşünürüm.

Dalgaları pruvadan almak veya bordadan almak seyri çok zorlaştırdığı gibi fırtınada başka sıkıntılara da yol açabilir.
Sanki baş omuzluktan alacak şekilde bir rota düzeltmesi yapılsa daha iyi olabilirdi..

Sonuçta her seyir bir tecrübe..
Selametle varmak istediğin yere varmışsın.. :)
  • IP logged

B

Burak Doneray


Bu şarkıyı çoğunuz gibi bende çok seviyorum paylaşayım dedim keyfimiz daim olsun.
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Eyüp ağabey,
çok sıfır havaları bir kenara koyduğumuzda, bana çok yıllar önce verdiğiniz bu  tavsiyeye uyuyorum. Ama şimdi, Burak'ın yöntemi ile birleştirip, işi nasıl kotaracağım konusunu netleştiremedim. Sanıyorum deniz durumuna göre farklılıklar vardır, öyle mi?
Soruyu her ikinize de yöneltmiş olayım.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

B

Burak Doneray

Rüzgar kafadan geliyorsa ve dalga büyükse ve size yelken yapma şansı vermiyorsa Motor cenova 20-25 derecelere kadar girebilirsiniz. Sadece motorla her dalgada hızınız çok düşecektir  ve hava sertse yelken açmaktan başka şansınız yok .Camadanlı yada camadansız rüzgarın şiddetine göre dalgalı havada motor yelken kullanabilirsiniz ana yelkenin camadanlı olarak açık olmasında fayda var fakat fazla geliyorsa Ali San reisin söylediği sanırım Daimarka usulü diyormuş Almanlar motor ve cenova seyri çok uygun olur. Karadeniz gezisinde böyle bir havada motor ve cenova seyri ile 28 feet tekneyle sadece  motor seyri yapan 40-50 feet teknelerden daha hızlı bir seyir yaptık .Apaz seyirde dalgalı havada rüzgar az ise motor ve camadanlı anayelken kullanıyorum evet rüzgar az neden camadanlı derseniz dalganın tekneye verdiği salınımı camadanlı ana yelken daha kolay düzeltiyor en azından benim teknemin karekteristik özelliği böyle.

Kısaca özetlemek gerekirse rüzgar ve dalga kafada geliyorsa güce ihtiyacınız var bunu cenova ile sağlarsınız. Apaz veya pupa ise güce değil dengeye ihtiyacınız var yani ana yelkene.Ana yelken cenova kombinasyonlarınıda deneyerek teknenizi daha iyi tanırsınız.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 07 Ağustos 2017, 14:55:55 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ben keyif aldığm şeyi yaparım. Profesyonel transfer yapaken hemen hiç durmadan 1000 mili aşkın yol yaptığım oldu ve bundan keyif aldım.  Niyetiniz belirli bir alanda bulunmaksa teknenizi oraya transfer ettirin ve siz başka vasıta ile ulaşın. Denizde bir kaç metre dalga ile boğuşmak istiyorsanız boğuşun. Geziyorsanız veya gezmek için yoldaysanız, rotalarınızı kesinlikle gündüz bitirilecekmiş gibi düzenleyin. Özellikle, bilmediğiniz  bir limana girecekseniz mutlaka gündüz girin.  Yorgunluk  bezginlik sonrası ve insan gibi gözlerini kullanan bir canlı için hava karardıktan sonra iyi işaretlenmiş bir liman bile olsa, bir yere girmek oldukça risklidir.

Hava raporları tahmindir. Bu konuda çok veri olduğundan tahminler oldukça tutarlı olsa da her zaman ihtiyatlı yaklaşın. Rüzgar gücü rüzgar hızı ile değil rüzgar hızının karesi ile artar. 18 knot ile 20 knot arasındaki fark %11 değildir, %24'tür. 
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ben keyif aldığm şeyi yaparım. Profesyonel transfer yapaken hemen hiç durmadan 1000 mili aşkın yol yaptığım oldu ve bundan keyif aldım.  Niyetiniz belirli bir alanda bulunmaksa teknenizi oraya transfer ettirin ve siz başka vasıta ile ulaşın. Denizde bir kaç metre dalga ile boğuşmak istiyorsanız boğuşun. Geziyorsanız veya gezmek için yoldaysanız, rotalarınızı kesinlikle gündüz bitirilecekmiş gibi düzenleyin. Özellikle, bilmediğiniz  bir limana girecekseniz mutlaka gündüz girin.  Yorgunluk  bezginlik sonrası ve insan gibi gözlerini kullanan bir canlı için hava karardıktan sonra iyi işaretlenmiş bir liman bile olsa, bir yere girmek oldukça risklidir.

Hava raporları tahmindir. Bu konuda çok veri olduğundan tahminler oldukça tutarlı olsa da her zaman ihtiyatlı yaklaşın. Rüzgar gücü rüzgar hızı ile değil rüzgar hızının karesi ile artar. 18 knot ile 20 knot arasındaki fark %11 değildir, %24'tür. 

Ahmet reis yazdıklarınız yanlış değil sadece yersiz burada yıllardır yelken yapan tekne sahibi birisine bu yazdıklarınızı yazmamalısınız. Yeni bu işe başlayan birisine bu bilgileri vermek daha doğru olacaktır.Sürekli transfer yaptığınızı söylüyorsunuz bir kaç tane müşterinizi referans gösterirseniz  sizi çevremde transfer ihtiyacı olan kişilere tavsiye edebilirim.Selamlar ve sevgiler.
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ben keyif aldığm şeyi yaparım. Profesyonel transfer yapaken hemen hiç durmadan 1000 mili aşkın yol yaptığım oldu ve bundan keyif aldım.  Niyetiniz belirli bir alanda bulunmaksa teknenizi oraya transfer ettirin ve siz başka vasıta ile ulaşın. Denizde bir kaç metre dalga ile boğuşmak istiyorsanız boğuşun. Geziyorsanız veya gezmek için yoldaysanız, rotalarınızı kesinlikle gündüz bitirilecekmiş gibi düzenleyin. Özellikle, bilmediğiniz  bir limana girecekseniz mutlaka gündüz girin.  Yorgunluk  bezginlik sonrası ve insan gibi gözlerini kullanan bir canlı için hava karardıktan sonra iyi işaretlenmiş bir liman bile olsa, bir yere girmek oldukça risklidir.

Hava raporları tahmindir. Bu konuda çok veri olduğundan tahminler oldukça tutarlı olsa da her zaman ihtiyatlı yaklaşın. Rüzgar gücü rüzgar hızı ile değil rüzgar hızının karesi ile artar. 18 knot ile 20 knot arasındaki fark %11 değildir, %24'tür.

Muazzam tecrübenize sığınarak soruyorum; verdiğiniz yanıtla soru arasındaki bağ nedir?

  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 2553
Ben Göcek ten sonraki seyrimi yazmasam mı acaba.  ???  :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Açıkladıklarım benim kişisel görüşlerimdi. Denizde herkes kendi doğrusunu bulur. Yazdıklarımdan eski yeni denizciler kendilerine faydalı olabilecek bilgi kırıntısı edinebilirler umudu ile yazdım.

Profesyonel çalışmamı mümkün olduğu kadar bu ve benzer paltformlardan uzak tutmaya çalışıyorum.   Sanırım reklam gibi oldu ama kendime göre tarttım biçtim ve bu sezon başından beri transfer işini yapmıyorum.

Hepimiz birbirimizden birşeyler öğreneceğiz. Göcekten sonraki seyrinizi merakla bekliyorum. Bu konuda ben kendimi öğrenci olarak görüyorum.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Açıkladıklarım benim kişisel görüşlerimdi. Denizde herkes kendi doğrusunu bulur. Yazdıklarımdan eski yeni denizciler kendilerine faydalı olabilecek bilgi kırıntısı edinebilirler umudu ile yazdım.

Profesyonel çalışmamı mümkün olduğu kadar bu ve benzer paltformlardan uzak tutmaya çalışıyorum.   Sanırım reklam gibi oldu ama kendime göre tarttım biçtim ve bu sezon başından beri transfer işini yapmıyorum.

Hepimiz birbirimizden birşeyler öğreneceğiz. Göcekten sonraki seyrinizi merakla bekliyorum. Bu konuda ben kendimi öğrenci olarak görüyorum.

Ahmet reisim , full amatör bir seyirdi o. İçinde inat var, mücadele var , tekneye dayak var , aşırı özgüven var , hani örnek alınmaması gereken ne varsa o vardı. :-[ Bu nedenle gelecek eleştirileri peşinen göğüslemek adına yukarıdaki cümleyi yazdım.
Ancak o seyri yapmak için kendimce sebeblerim de vardı , o sebebleri kendi içerisinde özel olarak değerlendirmek lazım.  Netice de hepimiz tecrübelerimizi birbirimize ders olsun diye paylaşıyoruz (Paylaşanlar) burada ama sizi asla öğrenci olarak göremem , böyle bir intiba verdiysem özür dilerim.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 07 Ağustos 2017, 22:01:58 Gönderen: Öcal Turan »

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Sorunun yanıtı olmayan , konuyla herhangi bir şekilde rabıtasi bulunmayan ve karşısındakini ciddiye almayan Ahmet beyi, kendi içinde çatışan  yanıtları ve başkalarına da saygı göstermenin bir erdem olduğunu öğrenme yolundaki  boşa çabasıyla   başbaşa bırakalım.

1. Anlaşılan o ki mürettebat konusunu biraz daha önemsemem yönünde bir uyarı var. Ama dediğim gibi, makul bir yanıt olmasa da gercegim bu. Buna uyarlamak zorundayım kendimi. Esay biraz daha yetişene kadar.

2. Bu kadar gecmeme karşın Finike rüzgarının içeriye dalga yapacağı bilgisine daha önceden ulaşmam gerekirdi.

3. Kemer yönüne dönme konusunda daha istekli olabilmeliymişim.

4. Ana yelken cenova kombinasyonuna daha çok çalışmam gerekirmiş. Rüzgârdaki davranışlarını bilmem yetmezmiş. Kaba denizler için de muhakememi zorlamam gerekirmiş.

5. Yine de bu kadar kusuru ortaya koysak da, fena degilmisim:)
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1631
Sorunun yanıtı olmayan , konuyla herhangi bir şekilde rabıtasi bulunmayan ve karşısındakini ciddiye almayan Ahmet beyi, kendi içinde çatışan  yanıtları ve başkalarına da saygı göstermenin bir erdem olduğunu öğrenme yolundaki  boşa çabasıyla   başbaşa bırakalım.

1. Anlaşılan o ki mürettebat konusunu biraz daha önemsemem yönünde bir uyarı var. Ama dediğim gibi, makul bir yanıt olmasa da gercegim bu. Buna uyarlamak zorundayım kendimi. Esay biraz daha yetişene kadar.

2. Bu kadar gecmeme karşın Finike rüzgarının içeriye dalga yapacağı bilgisine daha önceden ulaşmam gerekirdi.

3. Kemer yönüne dönme konusunda daha istekli olabilmeliymişim.

4. Ana yelken cenova kombinasyonuna daha çok çalışmam gerekirmiş. Rüzgârdaki davranışlarını bilmem yetmezmiş. Kaba denizler için de muhakememi zorlamam gerekirmiş.

5. Yine de bu kadar kusuru ortaya koysak da, fena degilmisim:)
Bülent reis, doğru yaptıklarınızı da sepete koymak daha doğru olabilir diye düşünüyorum. Alanya'ya dönme kararı aldığınız gece zelloda reisler gidebileceğiniz şeklinde destek verse de rüzgarı yakalayınca kararınızı vermiştiniz. Bu başlıkta yazılanlarla beraber düşününce riski değil ama konforsuz seyri göze aldığınız izlenimi uyandı bende şahsen.




Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

 
Yukarı git