Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Fırtınaya yakalandığınızda tekneniz buna hazırmı ?

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Videoda ki tekne, Burak reisin bahsettiği hazırlıkları yeterince yapmamış anlaşılan

  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Öğretici ve ders çıkarılacak bir video.
Dalga kırılmasında yelkenli teknenin tavrı.
Tabi tumba olmuş bir yelkenlinin tumba sonrasında hala diri kalması da bahsedilen hazırlıkları
iyi, yaptığının kanıtı

  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 327
  • Teknede yaşamak..tekneyi yaşamak..
    • Rota Atlantik
Cevapları kendiniz zaten vermişsiniz net anlaşıldığıma sevindim.
O zaman doğru anlamışım..siz ve Ahmet bey ayrı konu kısımlarından bahsediyorsunuz.. :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 327
  • Teknede yaşamak..tekneyi yaşamak..
    • Rota Atlantik
Türkiyede kaç tane 10 metre altı açık deniz teknesi var.Hadi çok var diyelim bu teknelerde bakımsızsa hiç bir şekilde güvenemezsiniz Meşhur tasarımcıların teknelerine bu kadar çok güvenmeyin.Bakımlı bir Hr sahibi olarak diğer bakımlı teknelerle azıcık konfor dışında hiç bir fark görmüyorum bizim denizlerimizde.Siz Okyanus için konuşuyorsanız o ayrı burda o konuyu konuşmuyoruz.
Ege diye yazıyorum ama.. hadi hayırlısı..  :)

Burada verilen bilgi genel bilgidir. Tekne boyu ve hava şartı olasılıklarının değişkenliğini etkileyen en önemli faktör tekne tasarımıdır. Sizin HR seçmeniz gibi.. Bu benim fikrim. Sizinkine saygı duymadığım anlamına gelmiyor.  ;)
  • IP logged

B

Burak Doneray

Cevapları kendiniz zaten vermişsiniz net anlaşıldığıma sevindim.
O zaman doğru anlamışım..siz ve Ahmet bey ayrı konu kısımlarından bahsediyorsunuz.. :)

Bencede öyle konuştuğumuz konu bu Ahmet beyin ilk mesajı bahsettiğiniz şeyler fırtına hazırlığı değildir.Hava durumuna bakın denize çıkmayın.Yabancı kaynaklara itibar etmeyin olunca sanırım insanın tahammül sınırları zorlanıyor.Burası gerçekten kavga etme yeri değil birbirimize ne kadar çok fayda sağlarsak o kadar iyi denizciler olacağız.
  • IP logged

B

Burak Doneray



Bofor 8 havada kötü bir limanda oturup tekneme ne olacağını beklemek yerine denizde olmayı tercih ederim.Teknemin parçalanmasını neden izleyeyim böyle bir fikre katılmam mümkün değil.



Akdeniz'de bu boyutta kırılan dalga yratan hava çok nadirdir.  Gerçmiş zamanda (hatırlamadığım kadar eski) bir lodos fırtınası Antalya limanının korumasını aşmıştı. Böyle bir havada yapılacak çok fazla bir şey olmaz, oturur marinada teknenize bir şey olup olmadığını seyredersiniz. Seyredersiniz çünkü fırtına öncesi tüm tedbirinizi almışsınızdır ve yapacak bir şey kalmamıştır.

Hadi bakalım, 40 katır mı 40 satır mı ? :)

Bülent reis sende benim avukatım olurmusun 😀
  • IP logged

B

Burak Doneray

Türkiyede kaç tane 10 metre altı açık deniz teknesi var.Hadi çok var diyelim bu teknelerde bakımsızsa hiç bir şekilde güvenemezsiniz Meşhur tasarımcıların teknelerine bu kadar çok güvenmeyin.Bakımlı bir Hr sahibi olarak diğer bakımlı teknelerle azıcık konfor dışında hiç bir fark görmüyorum bizim denizlerimizde.Siz Okyanus için konuşuyorsanız o ayrı burda o konuyu konuşmuyoruz.
Ege diye yazıyorum ama.. hadi hayırlısı..  :)

Bence genelleme yapmak olur bu Ben teknemi Hr olduğu için almadım Sağlam yapılmış çok iyi bakılmış neredeyse fabrikadan çıktığı orjinallikte olduğu için ve bu boy bir teknede bulabileceğim en iyi yaşam alanı sağladığı için aldım.Güney yada kuzey OKyanuslarına bu tekneyle gidermiyim tabiki hayır.Böyle bir destinasyon planım olsaydı Koopmans tercih ederdim.Zevkler ve renkler.

Burada verilen bilgi genel bilgidir. Tekne boyu ve hava şartı olasılıklarının değişkenliğini etkileyen en önemli faktör tekne tasarımıdır. Sizin HR seçmeniz gibi.. Bu benim fikrim. Sizinkine saygı duymadığım anlamına gelmiyor.  ;)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 327
  • Teknede yaşamak..tekneyi yaşamak..
    • Rota Atlantik
Cevapları kendiniz zaten vermişsiniz net anlaşıldığıma sevindim.
O zaman doğru anlamışım..siz ve Ahmet bey ayrı konu kısımlarından bahsediyorsunuz.. :)

Bencede öyle konuştuğumuz konu bu Ahmet beyin ilk mesajı bahsettiğiniz şeyler fırtına hazırlığı değildir.Hava durumuna bakın denize çıkmayın.Yabancı kaynaklara itibar etmeyin olunca sanırım insanın tahammül sınırları zorlanıyor.Burası gerçekten kavga etme yeri değil birbirimize ne kadar çok fayda sağlarsak o kadar iyi denizciler olacağız.
Burak Bey,

Ne yazacağımı bilemiyorum.. Ahmet bey ya da benim yazdıklarımız ( ki Ahmet bey'de babamın oğlu değil) fikirdir. Kişilerin fikirlerini isterseniz ele alır isterseniz ele almazsınız..

Fikrimi söylediğim için özür dileyeceğim aklıma gelmezdi..ancak evet kavga yeri ne burası ne de başka yer.. çok ama çok özür dilerim.

Moderasyonda ki arkadaşlarımızdan ricamdır. Konuya yazdıklarımı siler misiniz lütfen..

Sevgi ve Saygılarımla,
Dilek Ergül

 

  • IP logged

B

Burak Doneray

Ben size herhangi bir şey demedim siz kusura bakmayın lütfen.Yazdıklarınızda yanlış hiç bir şey yok.Bülent reise yazdığım şey tamamen yazdığı yazıya göndermeydi.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Konumuza tekrar dönersek Teknenizin modeli tasarımcısı boyu ne olursa olsun.Tekne fırtına şartlarına hazır olmalıdır bu hazırlığı nasıl yaparız bu konuda katkılarınızı bekliyoruz.Limanda sıkı sıkı bağla aman denize çıkma bir tercihtir konumuz değildir.
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254


Bofor 8 havada kötü bir limanda oturup tekneme ne olacağını beklemek yerine denizde olmayı tercih ederim.Teknemin parçalanmasını neden izleyeyim böyle bir fikre katılmam mümkün değil.



Akdeniz'de bu boyutta kırılan dalga yratan hava çok nadirdir.  Gerçmiş zamanda (hatırlamadığım kadar eski) bir lodos fırtınası Antalya limanının korumasını aşmıştı. Böyle bir havada yapılacak çok fazla bir şey olmaz, oturur marinada teknenize bir şey olup olmadığını seyredersiniz. Seyredersiniz çünkü fırtına öncesi tüm tedbirinizi almışsınızdır ve yapacak bir şey kalmamıştır.

Hadi bakalım, 40 katır mı 40 satır mı ? :)

Bülent reis sende benim avukatım olurmusun 😀

Kalibrasyon işi bedavaya gelecekse neden olmasın?
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ben size herhangi bir şey demedim siz kusura bakmayın lütfen.Yazdıklarınızda yanlış hiç bir şey yok.Bülent reise yazdığım şey tamamen yazdığı yazıya göndermeydi.

Hiç farklı bir şey aklıma gelmemişti. Tam böyle algılamıştım. Dilekçim herhalde gerçekten yanlış bir algı yaratmış sende.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

B

Burak Doneray

Benim söyleyecek bir şeyim yok bu konuda. Yazılanları tekrar okuduğumda ne eksik ne fazla gerekeni söylemişim.Sabır taşı olsa çatlar.

  • IP logged

  • *
  • İleti: 327
  • Teknede yaşamak..tekneyi yaşamak..
    • Rota Atlantik
Arkadaşlar..çok rica ediyorum.. benim isteğimi yerine getirebilir misiniz.. zaten özür de diledim.. sabır taşı olup çatlamayın.. çok basit çözümü var.. konu hakkında yazdıklarımı silin. Bu ricam çok görülmeyecektir diye umuyorum. Özür yürekten dilenmiştir. Ama bu yaşta birininde bu kadar fırça yemeyi kaldırmasını beklememek gerek. O sabır taşı bende de çatlayacak yoksa..

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Yazılanı niye kaldıralım Dilekçim. Düşünceni yazmışsın. Hakaret yok bir şey yok. Bir sözü üstüne almışsın. O sözü söyleyen size yönelik bir şey demedim kusura bakmayın demiş.

Bence belirgin bir yanlış algılama var. Yazdigin yazıda da kimseye yönelik bir itham olmadığından kaldırılmasına gerek yok.

O nedenle kalıyor:)
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

 
Yukarı git