Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Fransa' dan bir tekne transferi

B

Burak Doneray

Ynt: Fransa' dan bir tekne transferi
#15: 10 Mayıs 2020, 00:17:50
Düzelttim düzelttim hatırladım sonra 60 knot hiç görmedim who is next gibi oldu Allah göstermesin.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 10 Mayıs 2020, 00:22:08 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 1465
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Fransa' dan bir tekne transferi
#16: 10 Mayıs 2020, 00:52:30
Güzel macera olmuş, herkes bişeyler öğrenmiştir, sağ salim limana da varılmış, daha ne olsun..

Burak'ın dediği gibi 20knt rüzgar her boy tekne için 20 eser, asıl mesele senin tekneyi ne kadar tanıyıp doğru şeyleri yapıyor olmanda bitiyor.
ama ben yine de kötü havalarda büyük teknelerde daha güvende hissediyorum. Küçük teknede sanki herşeyi doğru yapsam da o ince direk ve çarmıklar kopayacak gibi geliyor! :)

Son bir ek, biz transfer işlerimizde tekne büyük (+50ft) ise en az 1 gün tekneyi kurcalama-tanıma + 1 gün deneme seyrine ayırıyoruz. İş olarak transfer yapmayanların çok daha fazla zaman ayırması gerekir..
En mükemmel tekne ve en mükemmel ekip bile olsa kısa vinç kolu elinin altında değilse başına neler geliyor okuduk işte.. :)


  • IP logged
><(((º>

B

Burak Doneray

Ynt: Fransa' dan bir tekne transferi
#17: 10 Mayıs 2020, 01:02:21
Özgür kapatanım küçük derken Baba 30 falan kastediyorum. Bofor çizelgesinde 6 da yelkenlerini kapatırlar diyor 7 de gidemezler diyor .Baba Tunca ile 30 eserken Leo spinnakerı bas dedi hadi len dedim Mustafa abi bas kocum dedi bastık yani Tekne var tekne var 😀
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1465
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Fransa' dan bir tekne transferi
#18: 10 Mayıs 2020, 01:15:37
Hep farklı farklı tekneleri kullandığım için hepsinde tedirgin oluyorum (küçüklerde daha çok büyüklerde daha az oranla) aslında, acaba neresi iyi değil, neresi patlayacak diye.. Kiralık teknelerde adrenalin sever müşterilerim hep mutsuz olur tekneyi yatırıp zorlamadığım için! :)

Kendi tanıdığın, elinin üstünde olduğu tekne olunca hissiyat çok farklı (iyi) oluyor tabi..
  • IP logged
><(((º>

B

Burak Doneray

Ynt: Fransa' dan bir tekne transferi
#19: 10 Mayıs 2020, 01:28:01
Çok doğru bu söylediğin Tecrübe işte .Tekneyi tanısan bile bazen güvenemiyor insan .O his bendede oluyor zaman alıyor güvenmem alışmam yeni bir tekneye.

Bulmuşum Utku abinin konuyu sulandırmazmıyım Polar diagrama burdan devam edeyim  8)
  • IP logged
« Son Düzenleme: 10 Mayıs 2020, 01:31:52 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: Fransa' dan bir tekne transferi
#20: 10 Mayıs 2020, 10:52:23
Paylaşımlar için hepinize çok teşekkürler. Resim koymayı bazen beceriyorum ama ara verince unutuyorum. Videoyu koyduğun çok iyi olmuş Özgür biraderim. Teknenin, ana yelken altında bumbayı sancak iskele ayarladığımız kızak görünüyor gibi. Burak ayar imkanı yok dediğin bu kızak mı pek anlayamadım. Zaten aklımda da pek kalmadı.
Benim çok farklı teknelerde deneyimim yok. Almış olduğum eğitim ve çalışma hayatımda atölyede çalışmış olmamın bana kazandırdıkları ile sorunlara yaklaşırım. Çok iyi izlerim ve çok şükür kafama da güvenirim.
Teknede çıkan sorunlara yaklaşımım da tamamen bu şekilde oldu.
Tekne gerçekten 10 numara bir tekne idi. Tekne o havadan aslanlar gibi, alınan yanlış kararlara rağmen, bizi
sağ salim Bodrum'a ulaştırdı. Akif kaptanım fizik ve kondisyon üstünlüğünün bunda etkisi büyüktü.
Bunun mükafatı ise Minorka'da akşam yemeği sonrası tanıştığımız güzel İspanyol kızın tekneye kadar elini hiç bırakmamış olmama rağmen tekneye bindiğimizde Akif'in eline sarılması idi. Fırtına sonuçta geçti ama bunun etkisinin geçmesi için psikiyatristim çok uğraştı.  :'(
Heyecan yetmez dedi editörüm biraz da aşk falan olsun. ;D
Olayların bu şekilde gelişmesi ''ters başlayan ters gider'' kuralıma uygundu.
Bir de eşim torunlara anlatacak hikayen olur deyince iş tamamlandı.
Bu kadar güzel bir teknenin teslimi ile başlayan aksaklıklar kullanma kitabı olsa(ki vardı) ve bozduğumuz her şey için sonradan bakıldı.
Daha ileride siz bunu yaparmıydınız diye soracağım bir çok sorunun da olduğuna eminim.
Tekne başında ben ve Erkan'a içeride ustalar çalışırken kısa bir tanıtım yapıldı ve teknede birazda aaa, ooo diyerek gezindik.
Kiralık tekneler Özgür çok iyi bilir. Yıllarca Martı marinada karşımdaki ve yanımdaki teknelerde izledim. Ellerinde bir föy müşteride aynı föy tekne, her bir özelliği ile, dokunarak çalıştırarak öğretiliyor. Ertesi sabah teknede çalışan müşteriden geri brifing alınıyor varsa sorular cevaplanıyor vs.
Kemal biraderim bir hafta eğitim çok güzelmiş keşke bizler de alsaydık. :(
Olumsuzluklarla hepimiz tekne başında toplandığımızda özellikle Akif kaptanın (kendisi çalıştığı hastahaneden 20 gün kadar bir izin almıştı) zaman problemi vardı. Donatanın ve misafirlerinin de zaman problemi vardı ama transfere engel değildi. Zaten yolda ayrılacaklardı bildiğim ve anladığım kadarı ile ve Minorka'da ayrıldılar. Aslında ben de kızımın ısrarı ile İber hava yollarından ayarlama yapmıştım.Erkan biraderim beraber çıktık biz bu yollara şarkısı ile karar değiştirmemi sağladı. Ben de yeri çok farklı idi büyük tekne tecrübesi olmayan abisine  güvenerek bir zamanlar Martı marinada yatan KLE adlı teknesinin anahtarını teslim etmişti. Bu enim için ödemesi çok zor bir borç idi. Bu da bir ödeme fırsatı idi benim açımdan. ?0-?
Biraz sokak arası vereyim bu gün benim sokak günüm biliyorsunuz. ;)
Direkt foruma aklımda kalanlar ile o günleri yaşayarak yazıyorum. Biraz yavaş gidiyor özür dilerim. ???
Bazı arkadaşlar gibi sündürüyorum ama bunlar benim kendi beynimden çıkıyor. Öyle bloglarda kes yapıştıra benzemiyor. ;D
  • IP logged
DeDe

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: Fransa' dan bir tekne transferi
#21: 10 Mayıs 2020, 11:02:42
Abi devamını bekliyoruz. Daha yolculuğun kabaca % 10’u bitmiş


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5810
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Fransa' dan bir tekne transferi
#22: 10 Mayıs 2020, 13:24:41
Direkt foruma aklımda kalanlar ile o günleri yaşayarak yazıyorum. Biraz yavaş gidiyor özür dilerim. ???
Bazı arkadaşlar gibi sündürüyorum ama bunlar benim kendi beynimden çıkıyor. Öyle bloglarda kes yapıştıra benzemiyor. ;D

Keyifli olan kısmı da bu. Bende yaşadıklarımı yazarken böyle yapıyorum. Bu vesile ile o anları tekrar yaşamış gibi oluyorum.
Araya ileti yazmamamız , konuyu bölmemek için. Yoksa merakla devamını bekliyoruz.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: Fransa' dan bir tekne transferi
#23: 10 Mayıs 2020, 16:31:34
Sokağa çıkmama yasak getirenler mi karar verecek ne saatte çıkacağıma ben istediğim uygun zaman gelince çıkarım dedim, eşim de sen bilirsin deyince yazmaya geldim. ;)
İsteyen istediği zaman istediği uyarıyı yapar, soruyu sorar arkadaşlar bu beni rahatsız etmez. eş zamanlı yanıtlamam belki daha da kolay olur. Çünkü yazmanın dışında da iş olmayınca kafada dolaşıp duru zaten.
Orhaniye'de iken bayağı alışmıştım. teknelerde çalışan  teknik ve temizlik ekipleri ile  çok yakındık ''naptırıp durun Utku abeeey'' sesleri hala kulaklarımda. ;)

Neyse yine dönelim Minorca'ya teknede gereken onarımlar tamamen bizim bozduklarımız idi. Bunların tamirinin yapılacağı yegane yer ise haliç gibi incelerek uzanan koyun en dibindeki marina idi. Bu yeri harita çalışmalarımdan abdala malum olduğu üzere etüt etmiştim. çok fazla caz edince bir çok bağlanma iskelesi ve marinamsı yapıyı geçerek tekneyi en uçtaki lerden bir pontona bağlanıyoruz.

Kahvaltı faslından sonra ekip iki ye ayrılıyor. Denizciler ve geziciler. Donatan ve misafirleri 2. grup. Adada nerelere takılrlar ve nasıl döneceğiz sorularına yanıt aranıyor. Birinci grubun karadaki lideri Avrupa birliği pasaportu sahibi  ve donatanın atamış olduğu Erkan biraderim ki aynı zamanda yeğeni ve ilerideki kaptanı. Fırtına sonrasında denizciler arasında konuşulmamış olan iş  bölümü bu şekilde idi. Akif kaptan doktor, yelkenli sahibi, yarış sever ve anladığım kadarı ile teknik bilgisi kullanımı ile sınırlı idi. Yolculuğumuz sonundaki kanılarım bunlar. Erkan karadaki tüm düzenlemeleri ilişkileri 10 numara yürütüyordu ve yıllardır tam bir Avrupalı olmuştu.

Tekneye o kadar yabancıyız ki kullanmadığımız hiç bir vanayı ellemiyoruz. Bu da beni çok zor durumda bırakıyor. O ana kadar kullandığımız tuvaletleri her halde bağlandıktan sonra ilk ben kullanıyorum. Dışarı çıktığımda yan teknedeki arkadaş bana çok da şiddetli olmayan bir uyarıda bulundu. Waist tank falan diye uyarıyordu. Denize bakınca çok bozuldum, özür dileyerek içeri koştum ve kitaba bakıldı ki tank  boşaltma vanası de şarj konumda idi. Neyse ki komşu abartmadı, olay kapandı.

Güvertede cenoa roller halatının sol dümen dolabı arkasındaki istikamet makarası ilk anlardaki elektrikli vinç denemesi ile koparılmıştı. Toplama halatı roller tamburundan aşağı sarkmış ve toplanırken alt tarafa dolanarak sıkışmıştı. Nedeni daha sonra kokpit masası gözünde tarafımdan karıştırılırken tesadüfen bulunan halat yönlendirme halkası idi ve yerine takılmamıştı.  Elektrikli vinç ile toplama esnasında vinç 1. devrede sigorta attırmış ama 2. devrede siz bilirsiniz deyip makarayı sökmüştü. Halat arka makaradan puntellerin dibine  monteli bu halkalar ile tambura geliyordu ama tambura açılı giriyordu. Bu son halka yerine takıldı, artık halat tambura düz girebiliyordu. Vincin yerinden kopardığı makarada yeniden  takıldı. Galiba Erkan yenisini taktı diye hatırlıyorum.

Oradaki teknelerde yaşayan şu sakallı kitaplarda resmedilen tipli bir amca bulundu ana yelkenin spektra halatını tekrar dikmek için. Sarma sistemin spektra örgü halatının iki ucu bitişik olurmuş. Bizde vardı da bilmiyor muyduk? Bu amca bizim Merem'in  tam bir Minorka versiyonu idi. Çok kullanıldığı eski bir çanta ile geldi ve bu halatın yenisinde de bu işlem yapılacak diyerek halatın patlarken dağılan uçlarını her iki taraftan biraz kesti ve düzeltti. Bir tarafın içindeki kısmı çıkardı diğer kısmın dışını aynı boyda kesti ve içi boşaltılanın  içine dışı kesilenin içini soktu ve belli bir uzunluk için yeter deyip örgülü halatın dışına çıkararak ördü. Bu örmeyi dış kısımdaki lifler ile öbür trafı da örerek bitirdi. Bağlantı yeri aynı kalınlıkta ve belki daha da sağlam olmuştu, ama iki tane olmuştu. Merem anladı ise doğru hatırlamışım ve anlatmışım demektir. Eğer gerekirse siz ustasına yaptırın derim. Takımlar yanımda olsa yaparım diyemem doğrusu. Kıdemli usta denizci arkadaşımız da tekneyi çok beğendi. Azıcık nasıl oldu  muhabbeti ettik ama akıcı ingilizcem ile adamı fazlaca zorlamadım. Nasıl anlatacaktım ki hala benim bile tam anlayamadığım olayları adama.
Bu kadar sündürme yeter şimdilik. :)
  • IP logged
« Son Düzenleme: 10 Mayıs 2020, 16:38:38 Gönderen: O.Utku Uçkan »
DeDe

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: Fransa' dan bir tekne transferi
#24: 10 Mayıs 2020, 16:49:14
Sündürmeli seyahat anıları yazarken aklıma Sedat abimin seyahati geldi. ;)

Kendi teknesini getiren profesyonel kaptan ile ilişkisi ve bizim tam bir Türk komedi filmi benzeri seyahatimiz. ;D

Çok mu sündürüyorum abi sen söyle .
  • IP logged
DeDe

  • *
  • İleti: 592
Ynt: Fransa' dan bir tekne transferi
#25: 10 Mayıs 2020, 22:25:41
Ne güzel yaşanmışlıklar...
Bize de nasip olur inşallah.  :)
Ama fırtına kısmını mümkünse almayarak  :D
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1465
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Fransa' dan bir tekne transferi
#26: 11 Mayıs 2020, 00:11:42
İki foto ekliyeyim;

1) MARINA DEPORTIVA DE MENORCA (Körfezin en dibindeki marina)



2) KLE TEKNESİ (Bir keresinde Koral Derlen'in KLE teknesini Güneyden Küçükkuyu'ya transfer etmiştik.. Bilmem bu o KLE mi?)
...Ben de yeri çok farklı idi büyük tekne tecrübesi olmayan abisine  güvenerek bir zamanlar Martı marinada yatan KLE adlı teknesinin anahtarını teslim etmişti.
  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 5810
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Fransa' dan bir tekne transferi
#27: 11 Mayıs 2020, 00:27:59
Utku Dede, Erkan biraderim diye hitap ettiğiniz Erkan Çaylı Kaptanımızmıdır? Bahsi geçen Sedat Abi de herhalde Sedat Öztekin Abimizdir.  Bu durumda  Özgür Kaptanın transferini yaptığı tekne de aynı KLE teknesi oluyor.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: Fransa' dan bir tekne transferi
#28: 11 Mayıs 2020, 10:39:01
İki foto ekliyeyim;

1) MARINA DEPORTIVA DE MENORCA (Körfezin en dibindeki marina)



2) KLE TEKNESİ (Bir keresinde Koral Derlen'in KLE teknesini Güneyden Küçükkuyu'ya transfer etmiştik.. Bilmem bu o KLE mi?)
...Ben de yeri çok farklı idi büyük tekne tecrübesi olmayan abisine  güvenerek bir zamanlar Martı marinada yatan KLE adlı teknesinin anahtarını teslim etmişti.


Özgür biraderim vallahi hızır olsan bu kadar çabuk koşamazdın dedenin yardımına. :)xx
Ben de gogol eartden bulup bakarak anlatayım diyordum oraları. Seyahat ile notlar aldığım küçük defterimi hala arıyorum ama taşınırken küçük evimize sığabilmek adına kütüphaneyi dağıttık. O da muhtemelen kaybolmuş gibi.
Öncelikle Kle o tekne.Erkan biraderimin benim bildiğim ilk yatı.
İlklerimin teknesi olma özelliği ile bilinir.Neyse o anıları da başka başlıkta sündürürüz.
Ever Ahmet Biraderim, Erkan biraderim çok iyi tanıdığımız Erkan Çaylı kaptanımızdır.Umarım yakında topa girer. ;)
 
  • IP logged
DeDe

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: Fransa' dan bir tekne transferi
#29: 11 Mayıs 2020, 10:55:40
Ne güzel yaşanmışlıklar...
Bize de nasip olur inşallah.  :)
Ama fırtına kısmını mümkünse almayarak  :D

İnşallah sizde güzel ve sağlıklı günlerde hayallerinizi yaşarsınız Murat biraderim. ;)

Aslında beklediğim soruların başında, neden fırtınaya girdiniz, yani are you crazy idi?

 
  • IP logged
DeDe

 
Yukarı git