Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Liferaft Challange Başlıyor.

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#30: 23 Aralık 2020, 10:58:29
Yakın arkadaşımın sac trawler teknesi 2017 yılında sabah Bozburun limandan hareket ettikten yarım mil sonra, hemüz koy içindeyken yaklaşık 30 saniye içinde kafayı inanılmaz bir hızla kaldırarak kaynadı gitti. Aramızda çok fikir yürüttük ama bir türlü nedeni hakkında bir sonuca varamadık


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#31: 23 Aralık 2020, 11:39:19
2002 tarihinde gerçekleşen boğaz tekne kazasında teknedekilerden birisiydim. 10-15 saniye içerisinde ayak bileğimdeki su boğaz seviyeme gelmişti...

Konu ile ilgili başka bir forumda yazdığım kapsamlı hatıra yazısı:
https://www.gezginkorsan.org/forum/zor-anlar/bogaz-tekne-kazasi-15-haziran-2002/

Ben bu kazayı hatırlıyorum Doğan Hocam, sizin yazınızı daha önce okumamıştım, daha doğrusu 2018 de yazmışsınız ben gezgin korsan dan ayrıldıktan epeyce  sonra, o yüzden okumamışım. Gerçekten çok etkilendim, ciddi anlamda da duygulandım. Vefat edenlere rahmet dilerim. Sizlere de tekrar tekrar geçmiş olsun dileklerimle.
 
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#32: 23 Aralık 2020, 13:13:41
Ciddi hasar değerlendirmesi sonrası ;

1) Tehlike haberleşmesi + can salının denize atılması + terk hazırlığı
2) batmama mücadelesi
3) can salının şişirilmesi ve tekne terk

Üç kademe olarak uygulanmalı.

Yeterli ve etkili iletişim sağlanmadan tekne terk piyangonun çıkmasını beklemek gibi olur.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 23 Aralık 2020, 13:17:46 Gönderen: Özgür Ökten »
><(((º>

B

Burak Doneray

Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#33: 23 Aralık 2020, 17:57:36
Can salının şişirilmesi 1 numarada yer almalı Özgür.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#34: 23 Aralık 2020, 18:17:20
Suyun girdiği yeri bulduysanız ilk yapmanız gereken şey bu ve giren suyu durdurduysanız batmazsınız suyu kesemiyorsanız batmanız kaçınılmaz prosedür hemen başlatılır. Tekne batmadan can salının ipi kesilmez  tekne battıktan sonra bile teknenin battığı yere yakın kalmak bölgeden ayrılmamak uzaklaşmamak bulunmanız için kolaylık sağlar .Teknenin ne kadar sürede batacağı aldığı su miktarı hızı  ile orantılıdır
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#35: 23 Aralık 2020, 18:27:06
Hayatımda rastladığım en ilginç batık ufak bir guletti Göcek ten çıktım Göcek adası sancağımda rotam iz kayası Göcek adası fenerini bir mil geçtikten sonra çok sakin bir deniz var önümde denizden bir direğin ucu çıkıverdi ve kayboldu biraz sonra tekrar çıktı . Ne zaman battığı belli olmayan bir tekne ilginç bir şekilde nötr yüzerlilikte kalmış suyun altında başıboş akıntıyla geziyor . Sahil güvenliğe haber verdim çok ilginç bir tecrübeydi.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#36: 24 Aralık 2020, 09:35:13
Can salının şişirilmesi 1 numarada yer almalı Özgür.

    Can salı suya atıldıktan sonra biraz batınca otomatik açılmıyor mu?
  • IP logged
DeDe

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#37: 24 Aralık 2020, 12:30:13
Can salının şişirilmesi 1 numarada yer almalı Özgür.

    Can salı suya atıldıktan sonra biraz batınca otomatik açılmıyor mu?
Şöyle oluyor ;
Eğer can salı hidrostatik kilit ile tekneye bağlı ise (bizim ticari teknelerde mecburi) tekne batınca yaklaşık 4m derinlik basıncı sonrası kilit salı bırakır, tekne batmaya devam eder, salın parimasını çeker ve sal şişer, tekne batmaya devam ederse parimasının tekneye bağlantısı zayıf noktasından kopar ve bağımsız yüzer.

Hidrostatik kilit yoksa sal denize atılmadıkça otomatik şişme ihtimali yok. Bu yüzden tehlike anında salı denize atmak (şişirmeden) önemli. Şişme işi sizin parimayı çekmesi veya teknenin batarak çekmesi ile oluyor zaten. Ama denize atma işi manuel.

Bu açıdan yukarıda da önce salı denize at, sonra tekneyi terk etmemek için elinden geleni yap (mücadele) son çare salı şişir ve terk tavsiyesi yaptım. Şişirmek kolay, denize atmak zor.

Sal ve insan denizdeyken de şişirilebilir.
Olası aksilikleri engellemek için parimanın tekneye zayıf bir şekilde (ince bir el incesi ile) bağlanması önemli.

öZgür (mobil)
  • IP logged
><(((º>

 
Yukarı git