Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Liferaft Challange Başlıyor.

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#15: 02 Mayıs 2020, 22:00:52
Sevgili Enes Bugüne kadar yaptıkların çok değerli En azından benim için Dayanma sınırlarımızın ne kadar fazla olduğunu yaptıklarınla herkese göstermiş oldun  .Bir gün eğer can salına geçmek zorunda kalırsam Senin bir botta geçirdiğin zaman Yaptığın yol bana dayanma gücü verecek bilmeni isterim.

Sağol .3

Her zaman rüzgarın kolayına, pruvan neta olsun. Can salını kullanmak zorunda kalmayasın.
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

B

Burak Doneray

Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#16: 07 Mayıs 2020, 04:54:05
Kaldığı yerden devam.

https://youtu.be/uswc2lzsb-I
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#17: 07 Mayıs 2020, 06:15:23
İzledim;
daha ayrıntılı videoları, 25 mayısı bekliyorum.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#18: 07 Mayıs 2020, 10:54:50
Çok sevdim vatandaşı. :)xx
Kendisini neden denizci olarak gördüğü açıklamasına dede bir katkı yapacak yüksek müsaadelerinizle.  8-)
Denizler dünyamızdaki en büyük su kütlesi. Çorba su ile yapılır. Deniz ile ilgili uğraşı karasal uğraşılara oranla daha fazla para gerektiriyor. Dolayisi ile deniz ile uğraşanlarda görece daha fazla para var.Benim çorbaya yani paraya ihtiyacım var. Öyle ise ne kadar bildiğimin heeeç önemi yok. Ben bu deniz işinden çooook çorba çıkarırım. Nasıl başlayayım dersem. Başlıyayım da hele bir yolda düzülecek kervan nasıl olsa bulunur. Yok ya kervan yolda düzülüyordu galiba. Hay allah yine sündürdüm galiba. ;)
Konu teknik falan demem sulandırırım. Konu deniz. Deniz su .......
  • IP logged
DeDe

B

Burak Doneray

Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#19: 07 Mayıs 2020, 11:39:28
Utku abi Türkiyede işi deniz ile olan kişilerin zengin olmak gibi dertleri amaçları ve umutları yoktur .Bu iş tutku işi misyon edinme yaşam tarzı .Kasım ayından bugüne hiç bir şey kazanamadı bu insanlar hala üretmeye öğretmeye devam ediyorlar. Olay bir noktadan sonra bide insanların oh teknelerde ne güzel hayat yaşıyorsunuz yorumları gelince haliyle ortaya bu söylemler çıkması normal. Düşünsene adam bir önceki  videosunda  Zengin olsam herkese bedava eğitim versem diyordu.Paraları olduğunda gene insana denize harcar bu adamlar.

Umarım ve dilerim hakettikleri en iyi standartta yaşayabilecekleri kazançları her zaman olur  tüm eğitmenlerin ve tüm emekçilerin.

Denetim olmadığı için Şahsi teknesi olan eğitmenim diye kurs verebiliyor tekne kiralayabiliyor. Gerçek eğitmenler ve Tekne kiralama şirketleri hala seslerini kısık çıkartırlar terbiyelerindenmidir denizciliklerindenmidir sizlere bırakıyorum.

(Yazdiklariniz yanlis anlasilabilir diye bunu yazdim ben benim gibi dusundugunuzden eminim )

Bu sene taktım bu adamlara ben  ne kadar Bu tiplerden var marinada hepsini önce yüzlerine söyleyip sonra maliye ve liman başkanlığına şikayet edeceğim.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 07 Mayıs 2020, 11:58:59 Gönderen: Burak Doneray »

B

Burak Doneray

Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#20: 07 Mayıs 2020, 12:09:43
İlk sırada marınaya geçen sene gelen bir tekne sahibi var gelmiş bana utanmadan etrafında marina parasını ödeyemeyen tanıdıkların varmı diye sordu Neden soruyorsun dedim marina paralarını ben ödeyeyim 2 hafta kullansınlar diğer haftaları italyada bir grupla anlaştım onlara kiralayacağım Bana çok tekne lazım dedi.

Benim tanıdığım kimse teknesini kiralamaz Ayrıca özel tekne hepsi charter lisansları yok dedim önemli değilmiş kiralarmış .Bunlar türedi birde başımıza
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#21: 07 Mayıs 2020, 12:25:11
Utku abi valla konu nerelere gitti müthişsin valla benimde senden aşağı kalır yanım yok kendi açtığım konuyu saptıran olarak  bir ilk oldum .Sevgiler
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#22: 07 Mayıs 2020, 13:07:16
Burak'cığım vallahi pes diyorum.
Açığı hemen farketmişsin bravo. Benim de sürtündüğüm kesim aynen senin belirttiğin kesim. :)xx
Dedim ya deniz su ve çok çorba çıkar. ;D
  • IP logged
DeDe

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#23: 07 Mayıs 2020, 23:06:55
...Gerçek eğitmenler ve Tekne kiralama şirketleri hala seslerini kısık çıkartırlar terbiyelerindenmidir denizciliklerindenmidir sizlere bırakıyorum.
valla ben biraz utanıyorum uyarmaya, insanlar kendileri görsünler fark etsinler, düzelsinler istiyorum.. küçücük camiayız zaten..
tek tük konusu geçince sözleşme, fatura, yat işletme belgesi, gemiadamlığı vb. konusunda yazıyorum ama niyeti kötü olanın anlamasını beklemek zor tabi..

tekne kiralama, mavi yolculuk ve eğitim işinde dışarıdan bakınca büyük euro paralar dönüyor gibi görünüyor ama gerçekte içine girip şirket, vergi, liman başkanlığı, turizm bakanlığı, ulaştırma bakanlığı, marina, kromcusu temizlikçisi vb. ile uğraştığın zaman yılda 20 haftayı çıkartayım diye bi tarafımızı yırtınca anlıyorsun gerçekleri.. bir de böyle kriz dönemlerinde tekne marinada euro yakarken sen evde oturunca anlıyorsun nasıl bir sektörde olduğunu..

diğer yandan kimi de tekne aldım masrafı çıksın diye tur yapıp eğitim vereyim demeyi kendi hakkı görüyor..
empati yapmayana biz ne yapalım..
herkes broker, herkes eğitmen, herkes transfer canavarı.. yolları açık olsun.. :)
  • IP logged
><(((º>

B

Burak Doneray

Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#24: 11 Mayıs 2020, 21:38:42
  • IP logged

  • *
  • İleti: 291
Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#25: 22 Aralık 2020, 11:34:56
Can Salına geçmek ile ilgili tek bir konuyu özellikle vurgulamak istiyorum.
Tekneyi terk etmek için aceleci olmamak lazım.
Geçen hafta yaptığımız sunumda da benzer şeyler söylendi, önce salı açarım filan gibilerinden.
Teknede ne kadar uzun süre kalınırsa görünme ve bulunma olasılığı artıyor.
Bulunma açısından en önemli konu ama kesinlikle doğru iletişim, Özgür'e gönülden katılıyorum.
1979 meşhur Fastnet Yarışı istatistiklerini incelemek olayı daha rasyonel değerlendirmek açısından anlamlı olabilir.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#26: 22 Aralık 2020, 19:22:44
Tekne batmadan tekneyi terketmemek gerektiği teknenin en güvenli bekleme yeri olduğu zaten ana kural .

Can salının tekne su almaya başlaması ile açılması ve tekneyi terk etme prosedürlerinin başlatılması bence kritik bir karar bazen tekneler çok hızlı batıyor durumun ciddiyetini ayırtedebiliriz.hepimiz .Ailenizi sala geçirir telsiz telefon acil durum çantası ve tekne batarken ipini kesmek için can salının içinde olandan başka bir bıçağın hazır edilmesi  hem teknedeki koşuşturmayı engeller hem sizlerin  su gelen yere olan müdahalenizi kolaylaştırır hemde çevredeki teknelerce   bir sorun yaşandığının daha kolay farkedilmesini sağlar.

Fırtınada fastnet de olduğu gibi  can salı ile tekne batmadan tekneyi terketmenin sonuçlarını artık herkes biliyor. Yukarıda konuştuğumuz konu su almaya başlayan bir tekne çarpma ile malzeme hatası ile oluşan su almalarda tekne terk prosedürünün başlatılması hazır olunması .Nedeni tekneler sanılandan çok daha hızlı batarlar.

Hasar almayan bir tekne fırtınadan zaten batmaz tekne terkedilmemeli ve can salına geçiş prosedürü başlatılmamalıdır.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 22 Aralık 2020, 19:26:59 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 291
Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#27: 23 Aralık 2020, 09:37:14
Tam da bunu vurgulamaya çalışıyordum Burak.
Tekneler sanılandan daha "yavaş" batarlar...
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5813
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#28: 23 Aralık 2020, 10:26:02
Tam da bunu vurgulamaya çalışıyordum Burak.
Tekneler sanılandan daha "yavaş" batarlar...


Genelde yavaş batıyorlar, kaza gerçekleştikten sonra tekne kaynayana kadar epey bir süre geçiyor. Fakat bazen de bu iş o kadar hızlı oluyor ki ne olduğu anlaşılamıyor bile. Tabi burada etken çok önemli, bir kazadan dolayı mı batma tehlikesi, yoksa bir arızadan dolayı mı batma tehlikesi yada havadan dolayı mı batma tehlikesi geçirdiğimizle alakalı.

Kazadan dolayı batma tehlikesinde , alınan yaranın büyüklüğü önem arzeder . Bu durumda suyu yenemeyebilirsiniz. Burada hızlı karar vermek gerekebilir. Bazen teknenin kaynaması çok uzun sürebilir ama ilk başlarda uzun gelen bu süreç , teknenin direnç noktasını geçince çok hızlanır. Ne olduğu anlaşılmaz bile.

Arızadan dolayı batma tehlikesinde durum farklıdır. Özellikle arıza dedim, bana göre hortum vana ve tahliyelerden kaynaklı batma , bir bakımsızlık yada eksik bırakılan bir tamirattır. Aslında tanım olarak buda bir kazadır ama biz arıza, arızalı parça yada bir eksiklik diyelim. Bu durumda en önemli olan şey bana göre sizin suyu ne zaman fark ettiğinizdir. Genelde bu su gelişlerini teknelerin tahliye sistemleri , su gelişini kestiğinizde çok hızlı yenebilirler. Tekne terk hali yada fark etmekte geç kalındırğı durumlarda  bu batış noktasını kaçırırsanız durdurmak güç olabilir yada mümkün olmaz. Özellikle limanlarda duran teknelerin su keimlerine sürekli bakmak çok önemlidir. Çünkü tekne ilk bir karışı belki bir hafta da batar eğer fark edilmezse ondan sonrasını 3-4 saatte gider. Seyirdeyken başa gelinirse ne kadar soğuk kanlı olunabiliyorsa o kadar iyi. Benim seyirde yaşadığım bir den fazla durum var. Sadece son iki yılda iki tane var. Bu profesyonel bir ekiple seyir halindeyken olursa kolayca halledebiiliyorsunuz. Ama ailecek ve küçük çocuklarla olursa iş biraz tatsız hal alabiliyor.

Birde havadan dolayı batma var, burada genelde batma fırtınaya girmekle alakalı değil. Fırtına esnasında yaşanılan tersliklerle alakalı. Fırtınadan karşılaşılan arızalar, terslikler, kopma ,kırılma halleri, tekne bakımsızlığı ve teknenin bu durumda pozisyonunu koruyamaması gibi. Yelkenli tekneler bu konuda çok şanslı, bir şekilde işin içinden çıkıyorlar. eğer kaptan bir saçmalık yapmaz ise hatta tekneler kendileri bu sorunu bertaraf edebiliyorlar. Bir de fırtına da batma genelde kıyılarda oluyor, hatta demirdeyken. Uygunsuz yere atılan demir, teknenin demir taraması, bulunulan yerin aşırı dalga kaldırıp kumbaşı yapması gibi gibi. Yoksa açıkta selamet hep var ve üzerinde atalet olan tekne pek batmıyor.

Özel tekneler içinde iki tane batan tekne gördüm, bir tanesindeki mürettebatı ben kurtardım ve tekneyi de yarı batık halde  2,8 mil yedekledim, kıyıda selamete ulaştırdım. dört tane batan tekne vakasını bizatihi sahibinden dinledim. Bir tanesinde sahil güvenliğe irtibatından tutunda ekibin bota geçişine kadar kendileriyle irtibat halindeydim.
Ticari balıkçı teknelerinde ise tahta atan teknede bulundum , kıyıya çekerken parçaladığımız teknemiz oldu, yardım ettiğimiz tekne oldu, kayalara bindirip batan teknemiz oldu. Onlar başka şeyler , orada profesyonel ekip var ama onlarda aşırı güvenden tekneleri kaybedebiliyorlar. Can kaybı da bu şekilde oluyor. Hatta şimdi aklıma geldi Akın Reis e ait 11 metreydi hatırladığım bir balıkçı teknesi yaklaşık 25 yıl önce ağ çekerken , kumbaşı yedi ve battı. Hatırladığım Akın teknede yoktu , ortağı fırtına öncesi kıyı ağlarını kurtarmaya çalışırken kumbaşı yedi ve tekne toparlayamadı. Dediğim o kadar sığ suda da değil , hatırladığım 8-10 metre suda olmuştu.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 938
Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#29: 23 Aralık 2020, 10:49:42
2002 tarihinde gerçekleşen boğaz tekne kazasında teknedekilerden birisiydim. 10-15 saniye içerisinde ayak bileğimdeki su boğaz seviyeme gelmişti...

Konu ile ilgili başka bir forumda yazdığım kapsamlı hatıra yazısı:
https://www.gezginkorsan.org/forum/zor-anlar/bogaz-tekne-kazasi-15-haziran-2002/
  • IP logged
"...parce que je suis heureux en mer et peut-être pour sauver mon ame..." - Bernard Moitessier

 
Yukarı git