Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Jashua Slocum vakfının listesi..

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Jashua Slocum vakfının listesi..
#15: 12 Şubat 2017, 21:36:33
Vixen'i iyi biliyorum. Gerçekten süperdir.

Anlatmaya çalıştığım şey şu idi. Tekne büyüdüğü zaman, farklı armaların kullanımları zorlaşıyor, dediğim gibi tek başına kullanımlar için. Ama markoni de bu yok. En büyük avantajı bu. Tamamen mi güvenli ? elbette değil ama diğer armalara göre kullanılabilirliği daha fazla .
Bizde 5 yıl ve üzeri tekne deneyimi olanların 28 ft lik tekneleri olmaz. Biliyorsun ki mümkün olduğunca büyüktür. 38-40-45-49'a kadar yolu var. Her ne kadar kaptan eşiyle de seyir yapıyor olsa, ona ne kadar güveniyor olursa olsun, bir sıkıntı çıktığında tek başına kalacağını düşünür ve mümkün olduğunca en güvenliyi tercih edecektir haklı olarak.

Ha benim tercihlerim diğer başlıkta yazdığım gibi, hedeflerim açısından farklı. Sahip olabilirmiyim bilmiyorum ama 38-42 arası sac, keç ve pilothouse. Bana göre tekneler bakımlı ise yaşlanmaz o yüzden 2005 model charter da kullanılan bir tekne yerine aynı paraya 1993-97 fiber amel santorin'i gözüm kapalı tercih ederim mesela. Üstelik 46ft olmasına rağmen. Hatta Maramu bile olabilir 83 mesela ama marina'ya girmemeyi garantilemem lazım önce  ;D
Ama kimsenin yarına çıkmaya senedi olmadığı gibi, yarın ki imkanlarının ne olabileceğinide bilemez. Bir bakmışsın, küçük fabrikasyon bir tekne ile arşipelden başka yere gidemiyorum kim bilir. Bu kötü mü ? Elbette değil, sadece hedefim yerine imkanımı kullanarak su üstünde olmaya devam etmiş olurum.

Hep söylüyorum, ciddi sayıda deniz gezginini takip ediyorum. Yawl, randa ve 28-32 arası tekneler neredeyse hiç yok artık. Eskiden varmış. Kullanılmış ama artık yok. İnsanlar mümkün oldukça içinde uzun dönem geçirebilecekleri ve kullanımı kolay "yeterince" büyük tekneleri tercih ediyorlar. Bu keyfi değil, yaşanmışlıklardan edinilmiş tecrübelerdir bence.

Bu arada diğer sorularıma cevap vermemişsin  ;D
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Jashua Slocum vakfının listesi..
#16: 12 Şubat 2017, 21:56:51
İki tane link vereceğim, küçük tekne 22 ft.. Bir çok denizci biliyor elbet. Peki soru şu ; tamamen objektif bakarak söyleyin Türkiye'de göremiyoruz ama varsayın ki burada satılıyor.

Resimlerine, Facebook'da öpücükler atan kaç kişi bu tekneleri tercih eder, kaç adet satılırdı ?

http://www.yachtworld.com/boats/1985/Sam-L.-Morse-Falmouth-Cutter--22-2765064/Forked-River/NJ/United-States#.WKC8-X-qETU
http://www.yachtworld.com/boats/1983/Sam-L.--Morse-Falmouth-Cutter-2970605/St.-Petersburg/FL/United-States#.WKC9B3-qETU

Peki, Cem abi'nin dediği gibi "fenomen" olmuş herkesin hayranlıkla baktığı, peşinde koştuğunu söylediği BCC'nin kurulduğu 1975 yılından bu yana kaç adet yapılıp satıldığını biliyormusunuz ?

http://www.yachtworld.com/boats/2002/Bristol-Channel-Cutter-28-2703404/St.-Clair-Shores-MI/MI/United-States#.WKC9wX-qETU
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Jashua Slocum vakfının listesi..
#17: 12 Şubat 2017, 23:05:12
BCC 1975 ten 2002 ye kadar  120 adet üretilmiş.

  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Jashua Slocum vakfının listesi..
#18: 12 Şubat 2017, 23:08:07
2002 den günümüze kadar kaç tane daha üretilmiş bilgi varmıdır Kaan
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Jashua Slocum vakfının listesi..
#19: 12 Şubat 2017, 23:22:02
Abi, toplam da Amerikada 129 adet üretilmiş bu güne kadar bildiğim. Kanada da üretilmiş bir ara, 30-45 arası ama tam sayısı bilinmiyor.
Herkes hasta, dünya peşinde ama 160-170 adet hadi diyelim ki 200 olsun. Hepi topu o kadar.

Şunun için sordum abi, bu konularda ikiyüzlüyüz. Bayılıyoruz, beğeniyoruz, methiyeler düzüyoruz ama iş gerçekten satın almaya, sahip olmaya geldiğinde tercihlerimiz "dünyalık" oluyor. Bakmamak lazım yani öyle Facebook sayfalarından beğenirken bol keseden atanlara, ciddi düşünenler bir elin parmaklarını geçmez. Onlarında bir çoğu fiyatlardan olayı tercih edemez.

Hesap basit, 175,000€ ikinci el yaklaşık 25-30 yaşında 28 ft BCC mi, 52 ft Amel Maramu mu ? Sence kaç kişi tabii ki 28 ft BCC der ?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Jashua Slocum vakfının listesi..
#20: 12 Şubat 2017, 23:27:26
Facebook sayfalarında beğenilerin çoğunu,
Timurlenke şikayete giden Nasreddin hocanın yanındakilere benzetirim  ;D ;D
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Jashua Slocum vakfının listesi..
#21: 13 Şubat 2017, 09:45:50
Off konu çok derinleşti..

Önce tartışacağımız konuları sınırlayalım. armalardan başladık , tekne boylarına kadar geldik.

Farklı tekne tipleri ve arma şekilleri var. Bunların gelişimini etkileyen , coğrafi koşullardan tut, sosyolojik yapıya kadar bir sürü faktör var.

Bu yazdıklarım benim şahsi görüşlerim, okuduklarımdan, yaşadıklarımdan öğrendiklerim. Kimseye dayattığım, doğrudur diye tutturduğum yok. Benim doğrularım yani.

Markoni armanın başarı ile uygulandığı çok güzel örnekler var. Folkboat mesela. Gövde ve üzerindeki arma öyle iyi tasarlanmış ki, düşün camadan vurmadan sert havalarda keyifli ve güvenli yelken yapmak mümkün.

Daha yeni Düsseldorf 'taki fuardaydım. Şu an için en önemli müşteriler charter firmaları. Charter firmaları, yelpaze kıçlı manyak konforlu tekneler istiyorlar. Tutarlı ve geçerli sebepleri var. İki haftalığına ailesi ya da dostları ile tatile çıkmış bir müşteri kitlesinin derdi asla yelkenler değil.

Çoğu yelken de bilen bu yabancı müşteri kitlesi için yelken ile seyir de 15 knota kadar kabul edilebilir düzeyde. ÇOk keyifli lüks , rahat bir teknede, güzelim koylarda demirlemişsin, keyfe diyecek yok. Kim takar armayı..Üstelik bu guruba kimi zaman dahil de oluyorum zaten.  Bugün için böyle bir tekneyi kiralamanın maliyeti , yakıt, skipper hariç, 3500 Euro civarı. Bir haftalık böyle bir tatilin maliyeti , yediğin,içtiğin, koylarda , restoranlarda da birşeyler yediğini içtiğini düşünürsek 25000TL yi bulur. Hadi iki aile gittin diyelim, 12500 TLolur. Daha ulaşımı filan yazmadım. BU tür teknelerde kimse havuzluğun ortasında bir direk , yelken ve aksamını istemez. Ben de istemem. O yüzden bu teknelerde kech ya da yawl arma kullanılması düşünülmez zaten. O yüzden yok. Sanırım sorularından biri buydu.

Diğeri dünyayı dolaşan gezginler de yawl ya da kech kullanmıyor artık yazmışsın. Doğrudur. (Bülent gibi yapayım ) John Vigor 'un dediği gibi , önemli olan torpil salma ya da omurga salma ya da arma yapıları değil , önemli olan teknenizi ne kadar tanıdığınız ve tecrübeniz.

Ancak , bu gezginlerin bir çoğu çok düşük bütçeler ile bu işi yapan , gönül vermiş kişiler. Ellerindeki imkanlar dahilinde seyir yapmaktalar çoğu. Ancak nasıl bir tekne ile seyir yapmak istedikleri sorulsaydı verecekleri yanıtlar bence farklı olurdu. O yüzden , neden Vixen gibi bir tekne ile seyir yaptığını analtan yazıyı önerdim sana. Neden ahşap ve randa arma tercih edildiğini çok güzel anlatmış adam.

Ben burada farklı bir perspektif ile konuya yaklaşıyorum. Biz optimumu arıyoruz.  en makul bütçe ile en denizci tekne tipi ve arması ne olmalı, ve bu sınırlamalar içinde en fazla rahatlığı arıyoruz.

Yine en son yaptığım gezide, Lizbon, Marsilya, Cenova, Barselona daki marinaları gezme fırsatım oldu. Özellikle lizbon benim için çok kritik idi. Sonuçta okyanusa çıkıyor adam. Hiç bizdeki kadar büyük tekneler görmedim bu marinalarda. 22 feet civarı tekne sayısı çok fazla ancak genellikle 28-34 feet civarı tekneler tercih ediliyor benim gördüğüm. Üstelik azımsanmayacak kadar çok ahşap tekne var. Ki sanırım bunların çoğu , endüstriyel ahşap kullanılarak imal edilmişler.

Üstelik bizdeki kadar yeni tekne neredeyse hiç yok. O yüzden ciddi şekilde sömürüldüğümüze daha da inandım bu son geziden sonra.

Gelelim armaya, benim okuduklarımdan anladığım, 32 feet ten sonra teknelere bir ikinci direğin eklenmesi gerekliliği. 32 feet üzerinde de sloop arma kullanmak benim kriterlerime göre çok riskli. Bana göre 28 feet 'e kadar yawl, sonrasında kech, ya da uskuna tercih edilmeli. ancak orsa performansı ve hız isteniyor ise bence uskuna tercih edilmeli.

Neden 28 feet 'e kadr yawl dedim. ? Çünkü yawl armanın en büyük özelliği ve pratikliği, mizana direğine bağlı bocurum yelkenin tekne güvertesinin dışında kalması. ancak 28 feet ten sonra tekne büyüdüğünden kech , ya da uskuna daha  kullanışlı oluyor gördüğüm.

Şimdi yine senin sorularına dönersek, Neden ikinci bir direk konuluyor? Öyle değil mi ya ? ilave bir maliyet. Çünkü tek direkte markoni armada yelken alanı tehlikeli düzeyde büyüyor.

O yüzden de , modern diye tabir ettiğimiz yelkenli teknelerde , 15 Knottan sonra camadan vurulmak zorunda kalınıyor. Çünkü yelken alanları çok büyük ama tekneler boyutlarına göre çok hafifler. 10 dereceden fazla bayıldıklarında ise teknede suratlar asılmaya başlıyor zaten.

Markoni armanın orsaya yatkınlığı ve sürati isteniyor ise , yüksek direklere mahkumsunuz. Yüksek direk, daha büyük yelken alanı, gurcata, vinçler demek. Markoni arma da yelkenler yukarıya doğru. Ancak geleneksel yelkenliler de yelken alanı tekneye yayılmış durumda. O yüzden civadra ve Bumkin var.

Oysa biz optimumu arıyoruz. En küçük ve kullanılabilir yelken alanı ile en yüksek hız, ve kolay kullanım. Küçük ve parçalı yelkenler , hem abarmak hem de maliyetleri düşürmek adına çok önemliler. Bocurumu 450 TL ye , flok için ise 850 TL fiyat almıştım geçen yıl.  Bülent'in cenovayı kaça yaptırmıştı acaba üç yıl önce.. :)

Gelelim şu teknede yaşama konusuna. Bana haksızlık ediyorsun derken işte bunu kastetmiştim. Geçen yıl Tayo Mar ile 22 gün seyir yaptım Kuzey Ege de. Daha bir 15 günüm varı ancak malum temmuz ayında dönmek zorunda kaldım. Tek başıma seyir yaptım. Benim için tek problem , yanlız başıma olmaktı. O kadar.

Teknede yaşamak diye bir şey yok aslında bana göre . (şimdi yine dayatma diyecek ) Çünkü insan bir kara hayvanı. Karayı özlersin. Yani marina da bağlı şekilde teknede yaşamak bana göre teknede yaşamak olmuyor. Çünkü 50 feet de alsan sıkılmadan mümkün değil, ayağın karaya bir basacak, bir restorana, bir kafeye gidip , rahat rahat oturacak ve sosyalleşeceksin. Çarşı pazar gezecek, birşeyler alıp, gelip teknende pişirip yiyeceksin, içeceksin. Marina da ya da kumsalda yeni tanıştığın arkadaşlar olacak, bereberce koy koy gezip, muhabbet edeceksin. 

Bana göre bir yelkenli,  beni hiç görmediğim koylara ve mekanlara taşıyan bir araç. Ama sonuçta bir araç. Ev değil yani. O yüzden bu yıl ki seyir için çok farklı planlarım var. Dingi ve bot bir elzem. Çünkü kumsalda çadır kurmak, ateş yakmak, karşıdan koyda demirlediğim teknemin o hafif salınışlarını izlemek istiyorum bu sene.

KOnuyu dağıtmayalım. Neden yawl ya da kech artık yapılmıyor konusuna dönelim. Ya da ahşap? Çünkü batıda işçilikler çok pahalı. Kar marjları çok yüksek. Bizdekinin tersine batıda imkanı olsa çoğu fiber yelkenli teknesi olan ahşaba döner. Benim izlenimim bu yönde.

40 -45 bin Euroya Türkiye de bir BCC imal edebilirsin mesela. Bu kardeşin, bu konuda manyak gibi çalışıyor bu aralar.

Yine konuyu dağıttık. 30 Knot rüzgara gelelim. Yıl ortalaması Marmara da rüzgar hızı yazın 20 knot, kışın 15 knot üzerinde. (İyi ki böyle yoksa nefes alamayız ) 30 knot havada teknenizi hiç baymadan, seyir yapabilirmisiniz ? Üstelik küçücük zavallı bir 22 feet tekne ile ?

Ben yapıyorum işte.O yüzden bu teknenin her bir özelliğini keşfettiğimde hayretler içinde kalıp, buralarda yazıyorum.

Sadece farklı armalar olduğunu , farklı çözümler olduğunu hatırlatabilmek adına.. Çünkü zaten isteseniz de bu gün satın alabileceğiniz böyle bir arması olan bir tekne yok.

Yine Vigor amcanın dediği gibi, kol gücünle çapanı çekebildiğin, yelkenini toplayabildiğin  tekne senin için en uygun teknedir.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 13 Şubat 2017, 09:52:36 Gönderen: Ersin Böke »

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Jashua Slocum vakfının listesi..
#22: 13 Şubat 2017, 13:14:30
Parça parça cevap vereyim.
Ben cevaplarımı verirken, geneli, gördüklerimi ve deneyimlediklerimi yazıyorum. Bir çoğu benim kriterim değil ama genel kanıyı yansıttığını göz önünde bulundurun lütfen.

* Havuzluk ile sorumun tam karşılığı olmasa da kabaca öyle. Derli toplu, ferah, masası, rahat ulaşımı aranan ilk özellikler. Unutmamak lazım ki, teknelere gelsinler yada gelmesinler, tercihleri etkileyen eşler. Eş onay verecek ki kafa rahat etsin. ( Mesela bu, zaten bekarım şimdi ama evliyken de konu tekne olduğunda kusura bakma diyordum. Kimisi öküzlük diyecek bense en hassas olduğum konulardan birinde, yok mutfak şöyleyse olur, yok havuzluğa arkadaşlarım gelecek. Kusura bakmasınlar, öküzlükse öküzlük.)

* Yawl kullanılmıyor. Keç, standart rotanın dışında dolaşanlar ve bir kaç marka kullananlar için halen sıklıkla kullanılıyor.

* Vixen ve onun hikayesi güzel. Ama sınırlı sayıdalar. İkinci, üçüncü bir örnek göster aynı tercihi yapmış ve eski olmayan. Genele yayamayız yani.

* Tekne boyutu konusu. Evet haklısın yurtdışında çok daha küçük tekneler tercih edilebiliyor. Bir çoğuda maliyetden dolayı mecburiyet aslında. 40k€'ya HC38T alabiliyor. 25k€'ya WS32 alıp 10k€ masrafla dünya gezecek hale getirebiliyor. Tayana37 ona keza. Peki bu adamlar mesela Amerikadalar ama neden Hunter'ı tercih etmiyorlar. 100k-120k€ civarı. Parası olsada almıyor uzun yola çıkacaklar. Kıyılarda dolaşacaklar evet diyor, en fazla Bahamalara geçecekler o kadar. Hem daha ucuzu hem de bizim, en azından benim bayıla bayıla baktığım HC, WS, PS yada Tayana'lara istedikleri gibi ulaşabiliyorlar çünkü. En çok denizlerde olanlar İngilizler, tercihleri hangi yönde acaba ?

* "Neden ikinci bir direk konuluyor?" diye sormadım ama, dediğim gibi, tercihlerimin içindedir keç.

* Teknede yaşamak yoktur demişsin. Vardır. 365 gün teknede yaşamak vardır. Kimisi, sosyallikten uzaklaşmamak, ihtiyaçlarına daha kolay ulaşabilmek hatta sırf çamaşır yıkamak problem olduğu için marinada yaşayanlar vardır. Çalışmaya devam ettiği için marinada yaşayanlar vardır. Bir de gerçekten kumanyasını alıp, sürekli koylarda yada seyir halinde yaşayanlar vardır. İnsan kara hayvanı olmaya evrimleşse de sonuçta aslı su. Yani DNA çekiyor  ;D Yurtdışında ki marina köyleri bilirsin, teknesinde yaşayanlar bir aradadır. Sebebleri farklı elbet, kimisi sırf sevdiğinden kimisi ev almaktan yada kira vermekten daha ucuza geldiği için tercih ediyor ama teknede yaşıyorlar.

* İşte bu da bir tercih. Senin için araç, benim için ev, araba, mekik sevdiğime, hayallerime ulaştıran benim sırtlayıp götüren yol arkadaşım. ;) (Seviyorum)

* 40-45k€ ya BCC imal edemezsin. Edersin de o BCC olmaz. Herkesin ağzında bir BCC imal edeceğim. Abiim, orjinal BCC tahta gibi kalın, özel kalıbında dökülen, El yatırması fiber. Bugüne kadar yapılan İlk 22ft ve Pardey'in 29ft'i ahşaptı yanılmıyorsam. Serafin ve Teleisin kızkardeşler. Bir mavi biri yeşil façalı. Morse planları aldıktan sonra geçilen imalatların tamamı el yapımı Fiberglass. Yani çaktıracağın ahşap tekne ancak çok benzer bir yorum olacak. BCC olmayacak. Orjinal planını bile bulamazsın. Yorumları ise kayık fiyatı neredeyse.

* Sorularım şunlardı ;

38-42 ft arası keç/yawl, randa arma, ahşap bir tekneyi tek başıma her hava şartında abralayabilirmiyim ? (mutedil havadan bahsetmiyorum, fırışkanın üstüne çıkmaya başlayınca) Buna hayır dedin zaten. Otomatikman ihtiyacım dışına çıktı mesela

Böyle bir planlı, düzgün tekneyi bulabilme şansım var mı ? ( Türkiye de hatta Akdenizde )
? Sen yazmadan yazayım, neredeyse imkansız, olan bir iki klasik tekne var onlarda ucuk rakamlarda. Varsa sen söyle bana.

Yaptırmaya kalkarsam kaça yaptırabilirim ? ( Burada yine genel düşün, herkesin ortalama şartlarına göre mesela yaptırmak için senin kapalı alanın olabilir ama herkesin yok gibi)
Bir çok sıkıntının yanında, 200k-250k€ 'dan aşağı olmaz diye düşünüyorum, planlı ve doğru işcilik uygulanmış bir klasik,ahşap,keç tekne için. Sence ?
   
  • IP logged

G
  • *
  • İleti: 30
Ynt: Jashua Slocum vakfının listesi..
#23: 14 Şubat 2017, 02:29:25
30 ft BCC tekne sadece kabuk malzeme (saç) işçilik ve motor 40 bin Euro gibi... ama yanmar 70hp fiyatına bir kez daha bakmak lazım. İçi zamanla parça parça yapılabilir mi? Olabilir. Ben içi ve arma İçin de bir 20.bin euro ayırırım.
Toplam 60bineuro da 30ft bir BCC için de saç ve yanmar motorlu sağlam bir arma İçin iyi bir rakamdır.

Daha azına olmaz mı? Yaniiiiiii...

İçerde maun ahşap işine dalarsan, güvertede tik yaparsan, elektronikte abartıya girersen bu rakam uçar.

Ersin ciddi bir maliyet hesabı çıkarsan detaylı, birde fiber kalıp maliyeti ve fiber ilk teknenin gövde maliyeti bir çıkarsan bunları... döksen buraya süper olur... merak ettim, saç kabuk ile fiber için kalıp artı ilk kabuk fiyat olarak ne kadar farkeder.

Ahşap yapıp üç-beş sene sonra üstünü elyaf kaplayacaksan ki pragmatik yapın buna müsait, yanlış anlama ne olur, bence saç yap abi...


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Jashua Slocum vakfının listesi..
#24: 14 Şubat 2017, 09:15:55
Sevgili Gönenç,

saç tekneye karşı değilim. ancak Öğrendiğim kdarı ile saç bir tekne yapılacak ise 32 feet ten daha küçük yapılamıyor. 28 feetlik BCC için bence çelik uygun değil bu yüzden.
  • IP logged

S

Servet

Ynt: Jashua Slocum vakfının listesi..
#25: 14 Şubat 2017, 10:35:11
Sevgili Gönenç,

saç tekneye karşı değilim. ancak Öğrendiğim kdarı ile saç bir tekne yapılacak ise 32 feet ten daha küçük yapılamıyor. 28 feetlik BCC için bence çelik uygun değil bu yüzden.

Vakti zamanında abd plan sitesinden aldıgım, ama uygulamaya geciremediğim 20 feetlik saç kamaralı balıkcı teknesi hayalim vardı..Hollanda da o boy yelkenlilerin yapım materyali genellikle saç oluyor..
  http://www.boatplans.com/store.php3
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Jashua Slocum vakfının listesi..
#26: 14 Şubat 2017, 13:05:30
Küçük boy sac yelkenli tekne yapılamıyor değil tavsiye edilmiyor.
Salmasız teknelerde/kayıklarda zaten problem yok ama yelkenli teknelerde belli bir boyun altında olunca, tercih edilmemeli deniyor. Plan'a göre değişken midir yoksa küçük boylarda seyir kaynaklı problem midir yoksa ağırlık kaynaklı mı bilmiyorum.

Yine de yapan kullanan var mı ? elbet var, 60'lı ve 70'li yıllarda örnekleri olmuş mesela ;

Bir tanesi, hollanda yapımı.
http://torquay.boatshed.com/steel_yacht_28ft-boat-202765.html

Bruce Roberts'ın spray serisi, 80 ve 90'larda 28 ft Gypsy'si ve 33 ft'lik pilothouse ve 33-34 ft malum Blue-Belle var, ilk akla gelen örnekler olarak.

  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Jashua Slocum vakfının listesi..
#27: 14 Şubat 2017, 13:31:02
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Jashua Slocum vakfının listesi..
#28: 14 Şubat 2017, 14:29:17
Böke, kara hayvanıyız, teknede yaşam olmaz demişsin ya, duramadım. İkibuçuk senedir evde yaşıyorum, hala alışamadım. Oysa teknede yaşadığım dönemde dünyanın en şanslı insanı olduğumu düşünüyordum. Hem de camları sökük, her yeri talaş içindeyken bile.
Minimal bir yaşam, herşey ulaşabileceğim mesafede, bahçem deniz. Dahası kes palamarı, özgürsün. Rüzgar nereye, sen oraya.
2018'de karada işim bittiğinde tekrar döneceğim tekne yaşantıma...
  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

S

Servet

Ynt: Jashua Slocum vakfının listesi..
#29: 14 Şubat 2017, 15:02:10
Küçük boy sac yelkenli tekne yapılamıyor değil tavsiye edilmiyor.
Salmasız teknelerde/kayıklarda zaten problem yok ama yelkenli teknelerde belli bir boyun altında olunca, tercih edilmemeli deniyor. Plan'a göre değişken midir yoksa küçük boylarda seyir kaynaklı problem midir yoksa ağırlık kaynaklı mı bilmiyorum.

Yine de yapan kullanan var mı ? elbet var, 60'lı ve 70'li yıllarda örnekleri olmuş mesela ;

Bir tanesi, hollanda yapımı.
http://torquay.boatshed.com/steel_yacht_28ft-boat-202765.html

Bruce Roberts'ın spray serisi, 80 ve 90'larda 28 ft Gypsy'si ve 33 ft'lik pilothouse ve 33-34 ft malum Blue-Belle var, ilk akla gelen örnekler olarak.

Bruce roberts'in sitesinde hali hazır da 22 feetden 30' üstüne kadar celik yelkenli planları var..
Adamın planlarının yapılmıs,yüzlerce örnegi var denizler de..tahta,alü,fibere göre agırlıgı daha fazladır haliyle teknelerin,uzmanlık alanım degil ama bu sorunu da direk boyu,yelken alanıyla çözüyorlardır sanırım..belki o anlam da tercih edilmiyordur saç tekne..
  • IP logged

 
Yukarı git