Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: SAKİN'den Sİ JE VİS'e... Başlangıç, değişim ve dönüşüm hikayesi

  • *
  • İleti: 1049
Uzman hiç değilim.
Sadece aklımın erdiği ölçüde sorunu tespit etmek için şu soruların cevabını arardım:

1. Motorlar boşta max kaç devire çıkıyor.
2. İkisi de boştayken, aynı gaz kolu hareketine aynı reaksiyonu veriyor mu? Yoksa bahsettiğiniz gecikme/devir farkı boşta da (çeşitli devir aralıklarında) oluyor mu?

Bu iki sorunun cevabı bence neye odaklanacağınızı gösterecek: motor mu, pervane mi, şanzıman mı?

  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • İleti: 105
  • Sİ JE VİS --- WEST İSTANBUL H17
    • Rıdvan BALIKÇI Linkedin profili
Uzman hiç değilim.
Sadece aklımın erdiği ölçüde sorunu tespit etmek için şu soruların cevabını arardım:

1. Motorlar boşta max kaç devire çıkıyor.
2. İkisi de boştayken, aynı gaz kolu hareketine aynı reaksiyonu veriyor mu? Yoksa bahsettiğiniz gecikme/devir farkı boşta da (çeşitli devir aralıklarında) oluyor mu?

Bu iki sorunun cevabı bence neye odaklanacağınızı gösterecek: motor mu, pervane mi, şanzıman mı?


İlk fırsatta deneyeceğim ve yazacağım Matay Reisim.... çok teşekkürler...
  • IP logged
Sİ JE VİS

  • *
  • İleti: 196
 Ridvan Bey Merhabalar,
Gaz kollarinizin ayarini kontrol ettirdiniz mi?

Siz tam gaz verdiginizi dusunurken motorlara iletilemiyor olabilir mi?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 105
  • Sİ JE VİS --- WEST İSTANBUL H17
    • Rıdvan BALIKÇI Linkedin profili
Ridvan Bey Merhabalar,
Gaz kollarinizin ayarini kontrol ettirdiniz mi?

Siz tam gaz verdiginizi dusunurken motorlara iletilemiyor olabilir mi?
cenk reis,
ettik bir kaç kez sanırım orda problem yok. ancak sancak motor gaz kolu bi tık ilerde duruyor genelde. matay reisin söylediği boşta iken testi yapacağım. daha net olacak. video da çekebilirsem daha anlaşılır olacak.

  • IP logged
Sİ JE VİS

  • *
  • İleti: 196
Yanlis bilmiyorsam bu yastaki teknelerin gaz kollarindan motora bir tel ile ulasilmakta. Eger her iki telden birisi farkli bir sekilde deformasyina ugramis olabilir.
Mehmet Bey in onerdigi gibi boştayken yine ust devirlere ulasamiyorsa muhtemelen gaz tellerinden kaynaklaniyor olabilir.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Eğer Cenk kaptanın dediği gibiyse yelkenli teknelerin gaz kollarıyla aynı şekilde çalışıyor. Mesela ben gaz kolunu 60
Derece döndürdüğümde maksimum devire çıkıyordu ancak gaz kolu çok rahatsız bir pozisyonda duruyordu. Onun ayarını değiştirip 30 dereceye getirdim. Kolay gelsin. Keyifli sezon olsun.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 105
  • Sİ JE VİS --- WEST İSTANBUL H17
    • Rıdvan BALIKÇI Linkedin profili
Yanlis bilmiyorsam bu yastaki teknelerin gaz kollarindan motora bir tel ile ulasilmakta. Eger her iki telden birisi farkli bir sekilde deformasyina ugramis olabilir.
Mehmet Bey in onerdigi gibi boştayken yine ust devirlere ulasamiyorsa muhtemelen gaz tellerinden kaynaklaniyor olabilir.


gaz telleri kontrol edildi ama tekneye ilk gittiğimde bakıp detaylı kontrol edeceğim. boştaki devir düzeyi üzerinden değerelendirme yapabilriz.
  • IP logged
Sİ JE VİS

  • *
  • İleti: 196
Gaz telleri gozle kontrol edildiginde saglam gozukebilir. Ama esneme yapmis ya da ozelligini kaybetmis olabilirler.

En dogrusu dediginiz gibi bosta denediginizde daha iyi anlasilir.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 105
  • Sİ JE VİS --- WEST İSTANBUL H17
    • Rıdvan BALIKÇI Linkedin profili
Hafta sonu Boşta ve yükte iken devirlere baktım.

Her iki motor boşta iken 4300-4400 devirlere çıkıyor. Yükte ise tam yol ile 3200 e geldi  ve sonrasında yavaş yavaş 3400 e geldi.

Aşağıdaki tabloya bakıldığında boşta iken max 4350 yükte ise 3900 ler civarında olacağı belirtiliyor.

Bu durumda ne yapmalıyım kusuru eksiği nerede aramalıyım?

Öneri ve paylaşımlar için şimdiden teşekkürler...
  • IP logged
Sİ JE VİS

B

Burak Doneray

Pervaneleri ve tekne altını temizleyin tahmininizden çok daha hızlı kirlenir Marmarada.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 105
  • Sİ JE VİS --- WEST İSTANBUL H17
    • Rıdvan BALIKÇI Linkedin profili
Çok teşekkürler.

Haziran başında tekne aldı ve pervaneler elden geçmişti temizlik olarak. Aslında 31 martta inmişti denize ama sağ olsun ameliyatta içeride pens unutmuşlar 3 saatliğine tekrar açmak için çıkardık karaya. dolayısı ile alt temizliği de yapıldı ve gözden geçti (bilgi için : tazyiksiz su ile ki zaten bir şey yoktu)
  • IP logged
Sİ JE VİS

B

Burak Doneray

Çok teşekkürler.

Haziran başında tekne aldı ve pervaneler elden geçmişti temizlik olarak. Aslında 31 martta inmişti denize ama sağ olsun ameliyatta içeride pens unutmuşlar 3 saatliğine tekrar açmak için çıkardık karaya. dolayısı ile alt temizliği de yapıldı ve gözden geçti (bilgi için : tazyiksiz su ile ki zaten bir şey yoktu)


Benim aklıma başka bir şey gelmiyor tekneniz boşta o devirlere çıkıyorsa giderken çıkmıyorsa aktarma organlarında sorun aranabilir veya tekne karinasındaki pervanelerdeki kirlenme yada aşırı ağırlık aklıma gelir .Ama tazyik sizin için baya önemli anladığım kadarıyla Sürat teknelerinin zehirlileri spc değildir belli bir hızın üzerinde çalışırlar serttirler yani Tazyikle zehirlinize dahi zarar vermezsiniz bırakın Tekneye zarar vermesini .Kolay gelsin umarım probleminizi çözersiniz.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 29 Haziran 2020, 22:55:19 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 105
  • Sİ JE VİS --- WEST İSTANBUL H17
    • Rıdvan BALIKÇI Linkedin profili
Çok teşekkürler.

Haziran başında tekne aldı ve pervaneler elden geçmişti temizlik olarak. Aslında 31 martta inmişti denize ama sağ olsun ameliyatta içeride pens unutmuşlar 3 saatliğine tekrar açmak için çıkardık karaya. dolayısı ile alt temizliği de yapıldı ve gözden geçti (bilgi için : tazyiksiz su ile ki zaten bir şey yoktu)


Benim aklıma başka bir şey gelmiyor tekneniz boşta o devirlere çıkıyorsa giderken çıkmıyorsa aktarma organlarında sorun aranabilir veya tekne karinasındaki pervanelerdeki kirlenme yada aşırı ağırlık aklıma gelir .Ama tazyik sizin için baya önemli anladığım kadarıyla Sürat teknelerinin zehirlileri spc değildir belli bir hızın üzerinde çalışırlar serttirler yani Tazyikle zehirlinize dahi zarar vermezsiniz bırakın Tekneye zarar vermesini .Kolay gelsin umarım probleminizi çözersiniz.

tazyiksiz notunu altı temizdi anlamında söyledim burak reis.  bildiğim veya önem verdiğim bir konu değil:) bilgilendirme için teşekkürler.  :) :)

  • IP logged
Sİ JE VİS

  • *
  • İleti: 105
  • Sİ JE VİS --- WEST İSTANBUL H17
    • Rıdvan BALIKÇI Linkedin profili
Uzman hiç değilim.
Sadece aklımın erdiği ölçüde sorunu tespit etmek için şu soruların cevabını arardım:

1. Motorlar boşta max kaç devire çıkıyor.
2. İkisi de boştayken, aynı gaz kolu hareketine aynı reaksiyonu veriyor mu? Yoksa bahsettiğiniz gecikme/devir farkı boşta da (çeşitli devir aralıklarında) oluyor mu?

Bu iki sorunun cevabı bence neye odaklanacağınızı gösterecek: motor mu, pervane mi, şanzıman mı?


Matay Reisim, sorularınızın yanına yazdım tecrübe ettiğimi.

1. Motorlar boşta max kaç devire çıkıyor.   (Max 4400 ve hatta biraz üzerine iki motorda çıkıyor.)
2. İkisi de boştayken, aynı gaz kolu hareketine aynı reaksiyonu veriyor mu? Yoksa bahsettiğiniz gecikme/devir farkı boşta da (çeşitli devir aralıklarında) oluyor mu? (Aynı reaksiyonu alıyorum, boşta iken de devir farkı yok. )

Değerli katkılarınızı bekliyorum.  Ne yapmalıyım?

  • IP logged
Sİ JE VİS

  • *
  • İleti: 1049
Vereceğim hayal kırıklığı için peşinen özür dilerim ama daha önce de dediğim gibi uzman değilim.

Ancak Basitçe gördük ki, sorun gaz kolu ya da motorlarda değil (motorun yük altındaki performansı uzmanlık bilgisi ister; yük altında farklı reaksiyon oabilir mi bilemem)

Demek ki pervane ya da şanzıman.
Bunun için de basit ama zor bir önerim olacak. Sökün pervaneleri, takın vitese bir de öyle deneyin. Bunun sonucunda iki motor yine paralel performans sergiliyorsa, demek ki sorun pervanede. Yok eğer motorlar pervanesiz çalışırken de farklılık sergiliyorsa sorun aktarma organlarında. Bu da bir uzman ister.
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

 
Yukarı git