Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: SAKİN'den Sİ JE VİS'e... Başlangıç, değişim ve dönüşüm hikayesi

  • *
  • İleti: 105
  • Sİ JE VİS --- WEST İSTANBUL H17
    • Rıdvan BALIKÇI Linkedin profili
Tekne tanıtım bölümünde kısaca bahsetmiştim.
Deniz sevdamdan, yelkenli sevdamdan sonra motoryata (geçici) dönüş hikayesi biraz var orada.

Sakin isimli 2002 Model Marin Craft Voyager 42 teknemi aralık 5 te aldım.  Bu sayfada süreçler, "SAKİN den Sİ JE VİS" oluşa ilişkin değişimden bahsetmeye çalışacağım. Bence bu bir değişim ve dönüşüm olacak gücüm yettiğince. Zorlayacak biraz ama horlanmış ötelenmiş bir hanımefendiye, yakışan nezaketle bir yeniden doğuş.
Yaptıklarım, yapamadıklarım, yapmak istediklerim vb. Hem yaşanılanları aktarmak ve hem de Sİ JE VİS için hikayesini oluşturmaya çalışacağım.
Bakalım ne kadar başarabilirsem....
  • IP logged
Sİ JE VİS

  • *
  • İleti: 2553
Güzel olacaktır , kolay gelsin. Biz de bekliyoruz yazılarınızı  C:-).
  • IP logged

  • *
  • İleti: 105
  • Sİ JE VİS --- WEST İSTANBUL H17
    • Rıdvan BALIKÇI Linkedin profili
Si Je Vis Fransızca'dan tercümesi "Eğer yaşıyorsam"...

"Si je vis, je serai roi de France. Yaşarsam, Fransa'ya kral olacağım."gibi....

Bunun hikayesi ise şöyle ;
Tolstoy ölümden çok korkarmış ve günlüklerine hep S.J.V. notunu düşermiş. Yani Si je vis, eğer yaşarsam.

Ben bunu birazda yorumlayarak deniz üzerinde olma olabilme heyecanını yaşadığım sürece, yaşadıkça gibi yorumladım ve teknemin ismini Sİ JE VİS yaptım.

Olabilir "çok akıllıca bir isim değil, hay allah nasıl telaffuz edecek kim nasıl çağıracak ki, hay allah nasıl anons edilecek vb vb vb." diyenler olabilir. Tekne benim için hayatımda kendime yaptığım en önemli hediyelerden, şeylerden biri. Adı da benim istediğim  bence anlamı olan bir şey olacaktı ve oldu da. Ötesi umurumda değil.

Bir akşam yemek yiyoruz, 21 yaşında ki oğlum şöyle dedi. " Baba, çok seviniyorum tekneni aldığına. Bugüne kadar bizim için çok şeyler yaptın. ilk defa kendin için bir şey yaptın. Uzunca zamandır istediğin hayalini gerçekleştirdin." Bir sevda, hayal, arzu  si je vis le si je vis te gerçek oldu, anlamlandı. Bakalım ne zamana kadar ve nasıl sürecek. Deniz sevdası Si je vis, ama tekne göreceğiz hep birlikte.
  • IP logged
Sİ JE VİS

  • *
  • İleti: 105
  • Sİ JE VİS --- WEST İSTANBUL H17
    • Rıdvan BALIKÇI Linkedin profili
Hanımefendinin güncel fotoları şöyle..
(İsim bölümleri fotoşop malesef)..
West Marin H pontonunda güzel günlere hazırlanıyor...
  • IP logged
Sİ JE VİS

  • *
  • İleti: 105
  • Sİ JE VİS --- WEST İSTANBUL H17
    • Rıdvan BALIKÇI Linkedin profili
Heyecanla gittim görmeye... Peşinatı verilmişti. Seyahat dönüşü apar topar işlem yapmaya gittik bir arkadaşımla beraber. Uzaktan ilk gördüğümde de şu fotoğrafı çekmiştim. gözümle canlı gördüğüm ilk an anısı olsun. Ve üzerinde çekilmiş ilk fotoğraflar.

Bir evlat "anlayamazsınız" diyordu ya.  Eh bizimki içerisinde bazı yanlış kararları barındırsa da "o" seviyede heyecanlı arzulu bir adımdı. Dolayısı ile bazı özel anları da barındırması çok normal değil mi...
  • IP logged
Sİ JE VİS

  • *
  • İleti: 105
  • Sİ JE VİS --- WEST İSTANBUL H17
    • Rıdvan BALIKÇI Linkedin profili
Biz almadan birkaç gün önce çekilmiş bazı fotoğraflar ise aşağıdaki gibi...
  • IP logged
Sİ JE VİS

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1178
Rıdvan reis,

Merakla takip ediyor olacağım
  • IP logged

  • *
  • İleti: 105
  • Sİ JE VİS --- WEST İSTANBUL H17
    • Rıdvan BALIKÇI Linkedin profili
Neyse, neticede kağıt işlemleri vb. halloldu. Ben bir hayalimi daha gerçekleştirmiş olmanın hazzı  bir dostumla transfer vb. konularını ayarladık. ve hazırlık sürecinde peş peşe bir sürü aksilikler eksiklikler vb. çıktı. 17 yaşında bir yerli üretim tekne idi aldığım. Üstelik ve maalesef terk edilmiş.

Transfere başlamadan yağ, mazot filtreleri, impeller, separ filtreler vb. değişiklikleri yapıldı. Bir test sürüşü yapıldı iskele motorda düşük performans görüldü ama istanbul'a kadar idare edelim kararı verdik. Turbolarda bir sıkıntı vardır usta bulmak zor vb  yola çıktık.

Kısa süre sonra motorda sıkıntılar performans düşüklükleri vb palamut büküne girmek zorunda kaldı Sİ je Vis.  Mazot tankı maalesef berbat bir durumda ve filtreler vb her şey başa döndü.

Bu arada sakın ola yanlış anlaşılmasın. Ben kendime notlar almaya çalışıyor ve bir değişim dönüşüm hikayesini kaydetmeye çalışıyorum.
  • IP logged
Sİ JE VİS

  • *
  • İleti: 105
  • Sİ JE VİS --- WEST İSTANBUL H17
    • Rıdvan BALIKÇI Linkedin profili
Teknede 2 x 230 Volvo Penta KAD43 motor var. Datça Palamütbükü arasında 9-10 knot civarında bir sürat yapılabildi. Maalesef limitlerin çok altında idi bu performans özellikle iskele motor bazı aksaklıklar, gaz kollarındaki ayarsızlıklar vb istanbul'da yapılmak üzere not alınıyordu ama bu mazot tankı ve yeniden filtre mevzusu maalesef beklenmeyen (!) bir konu idi.

Hemen mazot pompaları söküldü filtreler, enjektörler, memeler falan filan....  OYROLAR uçuşuyor. Bu arada transfer için yola çıkışın üzerinden bir hafta geçti. Zaman emek zahmet para uçuyor.  Olsun, sonuçta hayalimi gerçekleştiriyorum yani. Zahmetsiz rahmet mi olurmuş, yani sevdiysen gülü seveceksin dikeni(!)...

Her ne ise, 150 litre mazot çöp(!). Ivır zıvır falan filan, gözüm görmüyor hiçbir şeyi, Kızımı burada istiyorum. Hadi...

Bakar mısınız güzelliğe.. Bu güzellikleri yaşamak istiyorum Si je vis ile birlikte, sabırsızım o günlerde... Hadi hadi hadi...
  • IP logged
Sİ JE VİS

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Merakla  takipteyim.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 105
  • Sİ JE VİS --- WEST İSTANBUL H17
    • Rıdvan BALIKÇI Linkedin profili
17 aralıkta palamütbükünde bakım onarım faaliyetleri yani yakıt tankı temizliği filtreler enjektörler falan elden geçtikten ve mazot tankı fule yakın doldurulduktan sonra yola çıkıldı. Hız yine 9.5 -10 knotlar civarında. Olsun, denizdeyiz ya. Kızım istanbula geliyor ya. Burda zaten ona gereken şefkati göstereceğiz. Ustanın az olduğu yerlerde parçanın kıt olduğu yerlerde maliyetleri bakımlara girmeden gelelim istiyoruz. Yükseliyor yukarıya doğru kızım.

Derken telefonlar... Hız yükselmiyor devir problemleri su pompaları keçeler hortumlarda problemler var, kuşadasına giriyoruz.  :( eyvah :(

Yahu biz denizde sefa yapacaktık. Usta zengin eder olduk  ??? olsun, hadi gelsin kızımız.

Ne verelim abime misali, litıl litıl in tu dı midıl , gelecek bir şekilde. İskele deniz suyu pompası kaçırıyor, meğer sancak pompanın hortumu patlakmış :o keçeler değişecek, hortumlar değişecek. yapalım yaptıralım.

Derken kompresörler ile ilgili birşeyler var derken turbolara da baktırsak.  al takke ver külah anlaştık penta servisi ile. ve başladılar.  o da ne egzoz çıkış dirsekler de gitmiş mi. resim aşağıda. biri çatlak biri patlak. sancak motorun yağı da siyah yahu biz yağları değiştirmemişmiydik.

yapalım yapalım kızım gelsin artık. oyro moyro umurumuzda değil artık. haydi ..
  • IP logged
Sİ JE VİS

  • *
  • İleti: 196
 ;Bir onceki sahibi tekne ile hic mi ilgilenmemis?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 105
  • Sİ JE VİS --- WEST İSTANBUL H17
    • Rıdvan BALIKÇI Linkedin profili
;Bir onceki sahibi tekne ile hic mi ilgilenmemis?
Yazık etmiş... O yüzden diyorum bu bir yeniden doğuş gibi olacak... Acı olacak benim için ama geriye dönüp ağlamayacağım.. M

SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Sİ JE VİS

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 830
Tekne tanıtım bölümünde kısaca bahsetmiştim.
Deniz sevdamdan, yelkenli sevdamdan sonra motoryata (geçici) dönüş hikayesi biraz var orada.

Sakin isimli 2002 Model Marin Craft Voyager 42 teknemi aralık 5 te aldım.  Bu sayfada süreçler, "SAKİN den Sİ JE VİS" oluşa ilişkin değişimden bahsetmeye çalışacağım. Bence bu bir değişim ve dönüşüm olacak gücüm yettiğince. Zorlayacak biraz ama horlanmış ötelenmiş bir hanımefendiye, yakışan nezaketle bir yeniden doğuş.
Yaptıklarım, yapamadıklarım, yapmak istediklerim vb. Hem yaşanılanları aktarmak ve hem de Sİ JE VİS için hikayesini oluşturmaya çalışacağım.
Bakalım ne kadar başarabilirsem....

Hadi bakalım kolay gelsin..

Herşeyiyle gönlünüze göre olmasını dilerim..

Selametle..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 196
Makine dairesine gelen suyu tam olarak kesmeden bu problemlerden kurtulunmayacak gibi duruyor.
  • IP logged

 
Yukarı git