Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: SAKİN'den Sİ JE VİS'e... Başlangıç, değişim ve dönüşüm hikayesi

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Rıdvan mazot göstergesine bak doğru gösteriyor mu?   ;D ;D ;D

kredi kartı ekstrelerinden daha rahat kontrol olmaz mı dedemizciğimiz?

Şöyle bir senaryo yaşamamak için şeyettirdim di. ;D

Hay Allah tam 30 natları görüyorduk nereden çıktı bu tekleme.
Şimdi de istop etti bu ya.
Olamaz ikisi de durdu.
Eee gösterge ful abi neden ki?
Bak bakalım mazot geliyor mu?
Haa mazot gelmiyormuş.
Filtreler tıkalı olmasın?
Yok daha neler ful bakım yaptık ya.
Pompalıyorum abi ama gelen giden yok.
Anaaa depo boş abi yafu. :o
Yok ya bu kadar yakıyor muymuş (yukarda sarı uygun zımbırtı bulamadım, sen koy gari).
  • IP logged
DeDe

  • *
  • İleti: 105
  • Sİ JE VİS --- WEST İSTANBUL H17
    • Rıdvan BALIKÇI Linkedin profili
Rıdvan mazot göstergesine bak doğru gösteriyor mu?   ;D ;D ;D

kredi kartı ekstrelerinden daha rahat kontrol olmaz mı dedemizciğimiz?

Şöyle bir senaryo yaşamamak için şeyettirdim di. ;D

Hay Allah tam 30 natları görüyorduk nereden çıktı bu tekleme.
Şimdi de istop etti bu ya.
Olamaz ikisi de durdu.
Eee gösterge ful abi neden ki?
Bak bakalım mazot geliyor mu?
Haa mazot gelmiyormuş.
Filtreler tıkalı olmasın?
Yok daha neler ful bakım yaptık ya.
Pompalıyorum abi ama gelen giden yok.
Anaaa depo boş abi yafu. :o
Yok ya bu kadar yakıyor muymuş (yukarda sarı uygun zımbırtı bulamadım, sen koy gari).

sevgili dede,
baktık onlara da. sanırımsa. kontrol ettireceğim tekrar. seyirde kontroller vb daha rahat oluruz zamanla. bu arada depolar da temizlenmişti. facia pislik vardı. dolayısı ile filtreler falanda değişti. ilave bilgi olarak geçmiş olayım
  • IP logged
Sİ JE VİS

  • *
  • İleti: 105
  • Sİ JE VİS --- WEST İSTANBUL H17
    • Rıdvan BALIKÇI Linkedin profili
Pervaneleri kontrol ettirdiniz mi?
Teknenin simdiki hizini GPS den mi yoksa teknenin kendi gostergesinden mi kontrol ediyorsunuz?

valla cenk reis, kuyruklar da sökülüp servise gitti neticede. pervaneler de söküldü. bir sıkıntı problem görülmedi. kastınız nedir tam olarak bilemedim.
hızı telefon naivonicsten okuduk. tekne charplotter calışmıyordu o esnada. şimdi montaj tamamlandı o da hazır. ilk fırsatta onu da test edeceğiz. hızı ordan da okuruz. teknenin  hız göstergesi çalışmıyor. herkes yahu o zaten bir süre sonra yanlış göstermeye başlıyor kekamoz vb dedi anlamadım gitti bizde kontrol etmedik bağlamadık.
  • IP logged
Sİ JE VİS

  • *
  • İleti: 105
  • Sİ JE VİS --- WEST İSTANBUL H17
    • Rıdvan BALIKÇI Linkedin profili
Rıdvan Reisim

Tekneniz harika olmuş. Elinize emeğinize sağlık. Kesenize bereket :) Sağlıklı ve keyifli seyirleriniz olur umarım.

çok teşekkürler mücahit reis....
  • IP logged
Sİ JE VİS

  • *
  • İleti: 105
  • Sİ JE VİS --- WEST İSTANBUL H17
    • Rıdvan BALIKÇI Linkedin profili
Rıdvan mazot göstergesine bak doğru gösteriyor mu?   ;D ;D ;D

kredi kartı ekstrelerinden daha rahat kontrol olmaz mı dedemizciğimiz?

Şöyle bir senaryo yaşamamak için şeyettirdim di. ;D

Hay Allah tam 30 natları görüyorduk nereden çıktı bu tekleme.
Şimdi de istop etti bu ya.
Olamaz ikisi de durdu.
Eee gösterge ful abi neden ki?
Bak bakalım mazot geliyor mu?
Haa mazot gelmiyormuş.
Filtreler tıkalı olmasın?
Yok daha neler ful bakım yaptık ya.
Pompalıyorum abi ama gelen giden yok.
Anaaa depo boş abi yafu. :o
Yok ya bu kadar yakıyor muymuş (yukarda sarı uygun zımbırtı bulamadım, sen koy gari).

ilave şey olarak, depoyu genelde dolu tutmaya çalışıyorum. doğru yanlış bilmem ama dolu dursun yani yarıya yakın gelince yukarı tamamla şeysi ile...
  • IP logged
Sİ JE VİS

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Depoları devamlı dolu tutmanın şu yararı özellikle unutulmamalı.
Boş deponun boş kısmında yer alan havanın içindeki nem gece sıcaklık düşünce havanın nem tutma kapasitesi de düşeceği için deponun iç çeperinde yoğunlaşır ve deponun dibine süzülür.Ertesi gün hava ısınınca havalandırmadan tekrar  yüksek nemli hava depoya girer ve bu yavaş yavaş ama sürekli devam eder. Yani doğru yoldasınız diyebilirim. ;)
  • IP logged
DeDe

  • *
  • İleti: 196
Pervaneleri kontrol ettirdiniz mi?
Teknenin simdiki hizini GPS den mi yoksa teknenin kendi gostergesinden mi kontrol ediyorsunuz?

valla cenk reis, kuyruklar da sökülüp servise gitti neticede. pervaneler de söküldü. bir sıkıntı problem görülmedi. kastınız nedir tam olarak bilemedim.
hızı telefon naivonicsten okuduk. tekne charplotter calışmıyordu o esnada. şimdi montaj tamamlandı o da hazır. ilk fırsatta onu da test edeceğiz. hızı ordan da okuruz. teknenin  hız göstergesi çalışmıyor. herkes yahu o zaten bir süre sonra yanlış göstermeye başlıyor kekamoz vb dedi anlamadım gitti bizde kontrol etmedik bağlamadık.
Ne kadar zamanla kekamoz baglasada ben olsam hiz gostergesini yaptirirdim.

Benim teknemde pervaneleri elektroliz olayindan dolayi (Yanlis yazmis olabilirim) degistirmem gerekti. Sizin teknenizin bir onceki sahibinin davranis ve tutumlarina bakinca belkide sizin teknenizin de pervanesinin drgistirilmesi gerekebilir diye dusunmustum.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 105
  • Sİ JE VİS --- WEST İSTANBUL H17
    • Rıdvan BALIKÇI Linkedin profili
Pervaneleri kontrol ettirdiniz mi?
Teknenin simdiki hizini GPS den mi yoksa teknenin kendi gostergesinden mi kontrol ediyorsunuz?

valla cenk reis, kuyruklar da sökülüp servise gitti neticede. pervaneler de söküldü. bir sıkıntı problem görülmedi. kastınız nedir tam olarak bilemedim.
hızı telefon naivonicsten okuduk. tekne charplotter calışmıyordu o esnada. şimdi montaj tamamlandı o da hazır. ilk fırsatta onu da test edeceğiz. hızı ordan da okuruz. teknenin  hız göstergesi çalışmıyor. herkes yahu o zaten bir süre sonra yanlış göstermeye başlıyor kekamoz vb dedi anlamadım gitti bizde kontrol etmedik bağlamadık.
Ne kadar zamanla kekamoz baglasada ben olsam hiz gostergesini yaptirirdim.

Benim teknemde pervaneleri elektroliz olayindan dolayi (Yanlis yazmis olabilirim) degistirmem gerekti. Sizin teknenizin bir onceki sahibinin davranis ve tutumlarina bakinca belkide sizin teknenizin de pervanesinin drgistirilmesi gerekebilir diye dusunmustum.

artık bir daha ki sefere diyelim cenk reis.... denizdeyiz artık... gösterge kuyruk bağlantısı iptal edilmiş sanırım.
pervanelere bakıldı... sorun yok.. servis yok dedi en azından :)
  • IP logged
Sİ JE VİS

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4250
Acayip emek ve para vermişsin. Helal olsun. Mutlulukla kullan.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 105
  • Sİ JE VİS --- WEST İSTANBUL H17
    • Rıdvan BALIKÇI Linkedin profili
Acayip emek ve para vermişsin. Helal olsun. Mutlulukla kullan.

Abicim,

Senin teknen :) geldiğinde anektar paspasın altında alırsın ordan.

rıdvan geldim çıkıyorum tekne ile demene bile gerek yok:) bi yelkenli gibi değil ama işte idare edeceksin biraz :)
  • IP logged
Sİ JE VİS

  • *
  • İleti: 592
Rıdvan Kaptanım,
Çok güzel günlerinizin olmasını dilerim teknenizle...  C:-)
Hayırlı olsun
  • IP logged

  • *
  • İleti: 105
  • Sİ JE VİS --- WEST İSTANBUL H17
    • Rıdvan BALIKÇI Linkedin profili
Rıdvan Kaptanım,
Çok güzel günlerinizin olmasını dilerim teknenizle...  C:-)
Hayırlı olsun

teşekkürler murat kaptan.....
  • IP logged
Sİ JE VİS

  • *
  • İleti: 237
  • Hep gülelim birbirimize, saygı ve sevgi ile.
Keyifle sağlıkla kullanın iyi günlerde. Çok güzel olmuş. :)xx
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4250
Acayip emek ve para vermişsin. Helal olsun. Mutlulukla kullan.

Abicim,

Senin teknen :) geldiğinde anektar paspasın altında alırsın ordan.

rıdvan geldim çıkıyorum tekne ile demene bile gerek yok:) bi yelkenli gibi değil ama işte idare edeceksin biraz :)

Canımsın ya, var ol sen.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 105
  • Sİ JE VİS --- WEST İSTANBUL H17
    • Rıdvan BALIKÇI Linkedin profili
Değerli reisler,
Şimdi aslında sorun olan ama olmayan ama sorun olarak dikkate alarak çözmek istediğim bir konuda yardımlarınıza başvurmak istiyorum.

Si Je Vis in motorları kad 43 / 230 HP. Kitaba göre max devir 4100 ve deniyor ki 200-300 devir altı max devir olarak alınmalı.

Şimdi okumuşsunuzdur tekne yola çıktığı andan itibaren (datça'dan istanbul'a) muhtelif tamiratlar geçirdi. turbolar birileri tarafından (usta olduğu düşünülen) söküldü takıldı, yakıt pompalarına bakıldı vb vb. Sancak motor önde gidiyordu devir olarak ve iskele arkadan toparlayarak geliyordu. motorlar tamamen elden geçirilmek üzere karaya alınmadan önce bu ufak tefek tamiratlar sonrasında bir süreliğine (deneme amaçlı max gaz ile) sancak 4100 devire ve iskele de 3700 lere vb çıktı. neyse biz tüm tamirat yenileme bakım faaliyetlerimizi bitirdik denizdeyiz ancaaaaaakk...

Her iki motorda maksimum 3200 -3300 devire çıkıyor ve max hız 21-22 knot (hava rüzgar vb dikkate alındığında çoklukla 20 knot) oluyor. ve motorlar (ağırlıklı sancak motor ama şimdi tereddüt ettim iskelede de oldu mu acaba diye? 9kly3 bakacağım tekrar ona da) genelde geriden gelerek devri toparlıyor. arkadan geliyor yani. ve sancak motor mesela gaz verdik 2000 devire çıktı sonra 100 200 devir kaçırıyor geriye. bir süre sonra motorların eş devirde olması için bu sefer gaz kolları ile oynamak sancağı az daha ilerde tutmak gerekiyor vb.

Şimdi piyasalar açıldığı için herkesin işi çok bakımlar son sürat devam ediyor bizim motorcuya bu iş detay göründüğü için "aaabi normal yani bunlar senin max devrin bu.olmadı pompaları sökecez aabi" vb diye. "aaabi acaba senin pervaneler mi büyük" diye de durduk yere bi laf attı. Ama bu tekne 3700-3800 devirlere çıkıyordu öyle böyle. Ne yapacağımı bilmez halde düşünüyorum öyle.

Evet bu devirler max devirler yakıtı içecek aman zaten ne ihtiyacım var bu devirlere 8-10 knot keyif seyri yapacağım evet doğrudur ama bir hastalık var ise onu da bulup çözmek biraz titizlik biraz hassasiyet diyelim işte aklımda kalsın istemiyorum.

sizlerin öneri ve desteklerine ihtiyaç duyuyorum :)
  • IP logged
Sİ JE VİS

 
Yukarı git