Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Tasarım Yarışması: Bana yelkenli bir kabotaj teknesi çiz.

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye


https://www.facebook.com/TOWT.A.la.Voile/?fref=ts

Günümüzde tarihi miras yelkenli teknelerin kabotaj hizmeti için ön plana çıktıkları dönemde Chasse-Marée ve deniz mimarisine adanmış öğretimini yirmi beş yıldır sürdüren l’École nationale supérieure d’architecture de Nantes (ENSAN)-  Nantes Ulusal Yüksek Mimari Okulu ile birlikte güçlerini bir araya getirerek bu ana çerçevede tematik bir yarışma açmaya karar verdiler. “Oyunun kuralları” aşağıdadır:
 
Kurallar:   Katılımcılar su hatı 35 metre cıvarı olan, brüt  500 ton ve kargo kapasitesi 200 ton olacak şekilde yelkenli bir kabotaj /kargo teknesi tasarlayacaktır. Bu küçük kargo teknesi çok özel bir rota izleyecektir.  Fransa Batısının şarap ve diğer değerli içkileri ile yüklü olarak Nantes Limanından çıkacak Küba’ya ulaşmalk için Atlantik’i aşacak hammulesinin bir kısmını  burada boşaltarak yerine  rom ve puro yükleyecektir. Sonra New York ve Halifax!a rota tutacak, bu limanlarda yükünün tamamını boşaltıp  bu kere  bira, ıstakoz, bizon eti konservesi yükleyecektir. Kargomuz daha sonra İskoçya’ya yönelecek, yükünün bir bölümünü burada karaya çıkartıp yerine wisky alacak ve nihayet yeniden Nantes limanına dönecektir. Önemle not edilmelidir ki bütün bu yolculuk boyunca kabotaj teknesi  bedelini ödeyen 4 yolcuya  tam konforlu 2 kamara  ve yerel olarak geçici katılan üç mürettebata da eşit kalitede  kamara sağlayacaktır. Bu kısıtlara ek olarak yelkenli kabotaj teknesi yolculuğunun tamamında ortalama 8 deniz mili veya üzeri sürat yapmalıdır. Ana yürütme kaynağı yelken olsa da, liman içi manevra kolaylığı sağlaması amacı ve rüzgârsız havalarda da yol alabilmesini sağlayacak makine ile donatılacaktır. Nihayet tekne kargonun elleçlenmesinde otonom olmalıdır. Ayrıca 2 palet ağırlığı kaldırabilecek  kaldırma düzeneğine sahip olmalıdır.

Bu yarışma herkese açık olsa da değerlendirmeler profesyonel-öğrenci ve amatör olarak üç kategoride değerlendirilecektir. Katılımla bireysel olabileceği gibi frup olarak da kabul edilecektir. Amatörler araştırma krokilerini, form planlarını, genel planı, güverte ve yerleşimleri, yelken planı, ana postayı, el ile çizilmiş bir perspektif görünümü ve/veya 3D modeli ve nihayet açıklayıcı bir metni içeren avan proje sunacaklardır. Öğrenci ve profesyoneller ise matörlerin dosya içeriğine ek aolarak ayrıca hacim dökümlerini, boş ve dolu olarak yelken altında stabilite hesaplarını, 3D görünümleri, tahrik gücü değerlendirmelerini ve eğer mümkün ise hız diyagramlarını  (Velocity Prediction Program).dosyalarına ekleyeceklerdir.

Projeler 1 Haziran 2017den önce Chasse-Marée adresine gönderielecek, posta damgası itibara alınacaktır.  Jüri ENSAN eğitmenleri ve bir Chasse-Marée temsilcisinden oluşacaktır.  Sonuçlar katılımcılara 20 Haziran 2017de bildirilecektir.
 
Le Chasse-Marée
Abri du Marin 51,
rue Henri Barbusse CS 70008 29177
Douarnenez Cedex 

Kurallar İngilizce versiyonu : Candidates should design a coastal sailing freighter of about 35m waterline length and gross tonnage under 500, thus with a loading capacity of 200 tons. This small cargo ship is undertaking a specific route. Casting off in Nantes, the ship loads wine and spirits from the West of France across to Cuba where it partially unloads cargo, swapped with rum and cigars. It will then head to New York and later to Halifax, where the whole cargo is replaced by local goods (beer, lobster, bison terrine…). Our freighter then sails to Scotland to partially unload to load whisky and heading back to Nantes. It should be noticed that all along the journey, the ship will also embark paying passengers benefiting from two comfortable double cabins for two to four passengers, the three sailors will also benefit from similar quality facilities. Beside these constraints, the cargo ship must be able to perform the whole trip sailing above 8 knots mean speed. Even if it is sail powered, it can be powered by a machine allowing for autonomous harbour manoeuvring as well as powering with very light wind. At last, the ship should be self-sufficient for handling its cargo; it should also be outfitted with a lighter able to load two pallets. This design competition is opened to anybody, although projects will be ranked in three categories – professionals, students and amateurs -, entries can be individual or group contributions. Amateurs will present a preliminary design composed by research sketches, a lines plan, a general arrangement drawing (deck and layout views), a sail plan, a midships crosssection, a hand-drawn perspective and/or a 3D model and at last a descriptive text. Students and professionals will present a preliminary design composed by the same items as the amateurs, to which they will add weight estimates, a stability study under sail for lightship and laden ship cases, 3D views, an approximate power calculation, and if possible sail polar diagrams from a Velocity Prediction Program.   These projects must be sent to Chasse-Marée before the 1st of June 2017, date as per postmark. Judging panel will be composed by ENSAN professors and a representative from Chasse-Marée. The results will be advertised to the competitors on the 20th of June 2017. The three best projects in each category will be presented in the September 2017 issue of Chasse-Marée magazine, as well as they will be exhibited at ENSAN at the same time. (Merci à Florent Violain pour la traduction)

Le Chasse-Marée
Abri du Marin 51,
rue Henri Barbusse CS 70008 29177
Douarnenez Cedex 

Ref:http://www.chasse-maree.com/content/188-caboteur-a-voiles-concours-de-plans
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

T
  • *
  • İleti: 2171
Çalışma çok enterasan.

Seyir planına bayıldım.
Tüm yol boyunca, muhtelif kargolardan sınırsız nemalanmak mümkün müdür acaba?  ;D
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
 ;) !O__ !O__ !O__
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1344
Türkiye'den katılan olur mu acaba?

Classic Boat adlı derginin abonesiydim.Her yıl buna benzer yarışma yapılır.Kazanan planlar dergide yayınlanır ve kazanana Yanmar motor hediye edilirdi.
Mühendis olsaydım çizim programlarını bilseydim katılırdım.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4256
Türkiye'den katılan olur mu acaba?

Classic Boat adlı derginin abonesiydim.Her yıl buna benzer yarışma yapılır.Kazanan planlar dergide yayınlanır ve kazanana Yanmar motor hediye edilirdi.
Mühendis olsaydım çizim programlarını bilseydim katılırdım.

Mühendis  var abi.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1344
Bilgisayarın günlük yaşama yeni girdiği yıllardı.Diş hekimliği programı yaptık alır mısınız?diye geldiler.Kayıtların kartlara yazılarak tutulduğu dönem olduğundan bana çok cazip geldi .Davet ettim.Sunuma başladı genç programcı.Anlattığı herşey muhasebe ile ilgili.Birsürü gelir gider tablosu ve hasta isimleri olan çizelge.Beğenmedim ama kırmak ta istemiyorum.Mesleki istekleri ön plana çıkartarak şunu da ekleyeyin,Bu da çok gerekli,o olmazsa olmaz ...diye fikir beyan ettikçe arkadaşın gözleri parlamaya başladı.Bana beraber çalışma önerdi.Sonra piyasa birbirinden kapsamlı programla doldu.

 Sözün özü; Hep birlikte bir tekne çizsek nasıl yapardık diye fikir beyan etsek.Kabuğu ,dümeni, salması,yelkeni,güvertesi........ şöyle olsa desek ve çizim yapan bir arkadaş çizse.Ne güzel olur.   
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4256
Bilgisayarın günlük yaşama yeni girdiği yıllardı.Diş hekimliği programı yaptık alır mısınız?diye geldiler.Kayıtların kartlara yazılarak tutulduğu dönem olduğundan bana çok cazip geldi .Davet ettim.Sunuma başladı genç programcı.Anlattığı herşey muhasebe ile ilgili.Birsürü gelir gider tablosu ve hasta isimleri olan çizelge.Beğenmedim ama kırmak ta istemiyorum.Mesleki istekleri ön plana çıkartarak şunu da ekleyeyin,Bu da çok gerekli,o olmazsa olmaz ...diye fikir beyan ettikçe arkadaşın gözleri parlamaya başladı.Bana beraber çalışma önerdi.Sonra piyasa birbirinden kapsamlı programla doldu.

 Sözün özü; Hep birlikte bir tekne çizsek nasıl yapardık diye fikir beyan etsek.Kabuğu ,dümeni, salması,yelkeni,güvertesi........ şöyle olsa desek ve çizim yapan bir arkadaş çizse.Ne güzel olur.

Ustalar konusur. Biz bakarız. Ama mükemmel şahane olur.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Sözün özü; Hep birlikte bir tekne çizsek nasıl yapardık diye fikir beyan etsek.Kabuğu ,dümeni, salması,yelkeni,güvertesi........ şöyle olsa desek ve çizim yapan bir arkadaş çizse.Ne güzel olur.

İşte adamlar da tam da senin dediğini yapmış, nelerin olacağını dolayısıyla nelerin olmayacağının çerçevesini çizmişler.

Biz de böyle bir çalışmaya öykünecek isek önce tekneye bir amaç dolayısı ile görev vermeliyiz.
 
Görevi en ince ayrıntısına kadar tanımlamalı tekneyi de bu görev tarifine uygun tasarlamalıyız.
Seyir programı Fenerbahçe- Trilye- Marmara Adası Gelibolu - Fenerbahçe arasında olmamalı.
Yeterlilikleri ve kapasitesi ufku kadar geniş olmalı.

Tekneye yükleyeceğimiz görev yanında onu yürütecek, bakımını, gerektiğinde onarımını da yapacak "çekirdek" ekibi de oluşturmalı, hayatlarını idame ettirecek şartları da sunmalıyız. Yoksa sadece hafta sonları / tatillerde meccanen çalışacak ekip onca emek ve para harcanacak tekneyi ayakta tutup yaşatamaz.

Böyle bir fikir ve "beyn" fırtınası tekne vücut bulmasa bile amatör denizciliğe inanılmaz katkı sağladığı gibi, belki, yarın birileri kollarını tekneyi de yapmak için sıvar ise omurgasında bir kaç cıvata olur.

İlk aşamada görev tanımı yapılmalı.
Sonra boy pos en makina yelken vs ...
İnşa malzemesi ve Yapım tekniği
Bina/lar  kullanımları amaçları.
Güverte üstü donanım ve ziynetleri gibi ayrıntılara sırayla girmeliyiz.
Her aşama bir önce karara bağlanmış olan ana çerçeveye uygun olmalı. ( Örneğin tekne sac olarak karar verildi ise ahşap kullanımı bol bulamaç her yerde olmamalı gibi)

Başlangıç akçesinin temini ile inşaatın sürdürülebilmesi için finansman kaynakları öngörülmeli.

Kendi adıma "patronaj" olmasını istememekle birlikte böyle cesametli bir projede ana şemsiye (Yürütücü ve denetleyici)  "Heyamola Hey" olmalı. "Parası ve olanakları var, üstelik bu projeye de her türlü desteği verecek" argümanı ile kişi ve kurumlarla "ortaklık" yapılmamalı.
 

  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

T
  • *
  • İleti: 2171
Hah, tam benlik bir konu.
Cem abi ile daha önceleri konuşmuştuk böyle işler hakkında, biliyor düşüncelerimi.

"Ben bir garip avare, olur kalbim pare pare, tutuldum gülizare" der gibi, hayalimde ki projelerden biridir. Dünya denizlerinde ordan öteye, ciddi çalışacak, geleneksel yükler taşıyacak bir yelkenli kargo gemisi ile 7 denizleri ömrümce dolaşmak.

Maalesef böyle bir projeye, finans yönünde katkım olamaz ama ;
Yapım, bakım, seyir ile çalışma ve dahi ömrün sonuna kadar ve emri hak vaki olduğunda, değersiz bedenimin, bir okyanusta kadim denizcilerin ruhları arasına gönderilmesi şartı ile mürettabat olmaya dünden razı olurum.  C:-)

Olmadı kağıt üstünde çalışıp, hayal kurarız    ;D
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Hah, tam benlik bir konu.
Cem abi ile daha önceleri konuşmuştuk böyle işler hakkında, biliyor düşüncelerimi.
./.....
Olmadı kağıt üstünde çalışıp, hayal kurarız    ;D

Bazileri "Boş işler bunlar. Vakit kaybetmeye değmez"  :o

Diğerleri " Benim böyle bir havesim zaten yok ki. Ne diye katılayım"  :P

Ötekisileri " Olmayacak duaya amin diyecek kadar hayalperest değilim" diyecekler.  ???

Bakalım kaç deniz ereni konuya ilgi duyup bu beyn fırtınasına dalacak?  ?0-?
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram

Maalesef böyle bir projeye, finans yönünde katkım olamaz ama ;
Yapım, bakım, seyir ile çalışma ve dahi ömrün sonuna kadar ve emri hak vaki olduğunda, değersiz bedenimin, bir okyanusta kadim denizcilerin ruhları arasına gönderilmesi şartı ile mürettabat olmaya dünden razı olurum.  C:-)

İşte buna ben de sonuna kadar varım
  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 3573
Ben bir şey anlamadım. Bir proje çalışıp , bu yarışmaya mı katılacağız, ki bu çok hoş olur. Yoksa bu çalışmanın bir benzerini burada mı yapacağız.. ?
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Öncelikle proje çalışılıp, yarışma için teslim ediliyor.
Yarışma sonunda dereceye girilir mi girilemez mi bilinmez ama bir sürü beyin fırtınası, bir sürü yeni bilgi edinme fırsatı vb getirileri var.

Ha, proje çok şükela oldu, finans kısmında getirisi, götürüsünü dövüyor, yatırım yapmaya istekli kişiler var, hayata geçirilir.
Yada,
Uluslararası fon'lara müracaat edilebilir, hem kargo hem eğitim gemisi standartları da göz önüne alınır yapılırken, finans ve diğer konularda destek için gerekirse bir çok yerle temasa geçilir vs.

Proje içinde proje geliştirilebilir elbet.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 01 Şubat 2017, 17:55:49 Gönderen: Tan Kaan Özkan »

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ersin senin piri fani denizciler ne oldu?
Okul gemisi felan ...??
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1344
Aslında benim aklımda tüm arkadaşların  katılimıyla gurubun aklında nasıl bir tekne var olabilir onu görmekti.Ortaya çıkan ne kuş ne deve olabilir ihtimal.Ama hepimizden bir parça olur.Cem ağabeyin dediği gibi güzel bir beyin fırtınası olur.
Foto eklemeyi henüz beceremedim  bilen biri benim için anlatsın.
Galway hooker tipi tekne gövdesi gibi enine bir kesiti olan tekne isterdim ama uzun salmalı ve schooner Blooness gibi boyuna kesitli gövde üzerinde olan.Şimdi kolaysa gel bunu çiz bakalım .
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

 
Yukarı git