https://www.facebook.com/TOWT.A.la.Voile/?fref=tsGünümüzde tarihi miras yelkenli teknelerin kabotaj hizmeti için ön plana çıktıkları dönemde Chasse-Marée ve deniz mimarisine adanmış öğretimini yirmi beş yıldır sürdüren l’École nationale supérieure d’architecture de Nantes (ENSAN)- Nantes Ulusal Yüksek Mimari Okulu ile birlikte güçlerini bir araya getirerek bu ana çerçevede tematik bir yarışma açmaya karar verdiler. “Oyunun kuralları” aşağıdadır:
Kurallar: Katılımcılar su hatı 35 metre cıvarı olan, brüt 500 ton ve kargo kapasitesi 200 ton olacak şekilde yelkenli bir kabotaj /kargo teknesi tasarlayacaktır. Bu küçük kargo teknesi çok özel bir rota izleyecektir. Fransa Batısının şarap ve diğer değerli içkileri ile yüklü olarak Nantes Limanından çıkacak Küba’ya ulaşmalk için Atlantik’i aşacak hammulesinin bir kısmını burada boşaltarak yerine rom ve puro yükleyecektir. Sonra New York ve Halifax!a rota tutacak, bu limanlarda yükünün tamamını boşaltıp bu kere bira, ıstakoz, bizon eti konservesi yükleyecektir. Kargomuz daha sonra İskoçya’ya yönelecek, yükünün bir bölümünü burada karaya çıkartıp yerine wisky alacak ve nihayet yeniden Nantes limanına dönecektir. Önemle not edilmelidir ki bütün bu yolculuk boyunca kabotaj teknesi bedelini ödeyen 4 yolcuya tam konforlu 2 kamara ve yerel olarak geçici katılan üç mürettebata da eşit kalitede kamara sağlayacaktır. Bu kısıtlara ek olarak yelkenli kabotaj teknesi yolculuğunun tamamında ortalama 8 deniz mili veya üzeri sürat yapmalıdır. Ana yürütme kaynağı yelken olsa da, liman içi manevra kolaylığı sağlaması amacı ve rüzgârsız havalarda da yol alabilmesini sağlayacak makine ile donatılacaktır. Nihayet tekne kargonun elleçlenmesinde otonom olmalıdır. Ayrıca 2 palet ağırlığı kaldırabilecek kaldırma düzeneğine sahip olmalıdır.
Bu yarışma herkese açık olsa da değerlendirmeler profesyonel-öğrenci ve amatör olarak üç kategoride değerlendirilecektir. Katılımla bireysel olabileceği gibi frup olarak da kabul edilecektir. Amatörler araştırma krokilerini, form planlarını, genel planı, güverte ve yerleşimleri, yelken planı, ana postayı, el ile çizilmiş bir perspektif görünümü ve/veya 3D modeli ve nihayet açıklayıcı bir metni içeren avan proje sunacaklardır. Öğrenci ve profesyoneller ise matörlerin dosya içeriğine ek aolarak ayrıca hacim dökümlerini, boş ve dolu olarak yelken altında stabilite hesaplarını, 3D görünümleri, tahrik gücü değerlendirmelerini ve eğer mümkün ise hız diyagramlarını (Velocity Prediction Program).dosyalarına ekleyeceklerdir.
Projeler 1 Haziran 2017den önce Chasse-Marée adresine gönderielecek, posta damgası itibara alınacaktır. Jüri ENSAN eğitmenleri ve bir Chasse-Marée temsilcisinden oluşacaktır. Sonuçlar katılımcılara 20 Haziran 2017de bildirilecektir.
Le Chasse-Marée
Abri du Marin 51,
rue Henri Barbusse CS 70008 29177
Douarnenez Cedex
Kurallar İngilizce versiyonu : Candidates should design a coastal sailing freighter of about 35m waterline length and gross tonnage under 500, thus with a loading capacity of 200 tons. This small cargo ship is undertaking a specific route. Casting off in Nantes, the ship loads wine and spirits from the West of France across to Cuba where it partially unloads cargo, swapped with rum and cigars. It will then head to New York and later to Halifax, where the whole cargo is replaced by local goods (beer, lobster, bison terrine…). Our freighter then sails to Scotland to partially unload to load whisky and heading back to Nantes. It should be noticed that all along the journey, the ship will also embark paying passengers benefiting from two comfortable double cabins for two to four passengers, the three sailors will also benefit from similar quality facilities. Beside these constraints, the cargo ship must be able to perform the whole trip sailing above 8 knots mean speed. Even if it is sail powered, it can be powered by a machine allowing for autonomous harbour manoeuvring as well as powering with very light wind. At last, the ship should be self-sufficient for handling its cargo; it should also be outfitted with a lighter able to load two pallets. This design competition is opened to anybody, although projects will be ranked in three categories – professionals, students and amateurs -, entries can be individual or group contributions. Amateurs will present a preliminary design composed by research sketches, a lines plan, a general arrangement drawing (deck and layout views), a sail plan, a midships crosssection, a hand-drawn perspective and/or a 3D model and at last a descriptive text. Students and professionals will present a preliminary design composed by the same items as the amateurs, to which they will add weight estimates, a stability study under sail for lightship and laden ship cases, 3D views, an approximate power calculation, and if possible sail polar diagrams from a Velocity Prediction Program. These projects must be sent to Chasse-Marée before the 1st of June 2017, date as per postmark. Judging panel will be composed by ENSAN professors and a representative from Chasse-Marée. The results will be advertised to the competitors on the 20th of June 2017. The three best projects in each category will be presented in the September 2017 issue of Chasse-Marée magazine, as well as they will be exhibited at ENSAN at the same time. (Merci à Florent Violain pour la traduction)
Le Chasse-Marée
Abri du Marin 51,
rue Henri Barbusse CS 70008 29177
Douarnenez Cedex
Ref:http://www.chasse-maree.com/content/188-caboteur-a-voiles-concours-de-plans
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.