Yelkenli Küçük Kayık İmalatı Üzerine Planlar

Başlatan Mehmet Erem, 31 Ocak 2019, 10:01:32

« önceki - sonraki »

nuri_kongur

Alıntı yapılan: Mustafa Ertör - 18 Mart 2019, 09:24:10
Ben bunların optimistler için olanlarını tekne içinde bağladım.ama henüz batma testi yapmadım.Dışa bağladığımız küpeşte boyu usturmaçalar yelken seyrinde suyun içeri atlamasına neden oldu.
Mustafa abi, yelken seyrinde suyu içeri almalarında haklısın. Rüzgarın altına yatan tekneyi dengelemek için kontrada oturan mürettebat zaten denge görevini görecektir. Benim düşüncem tekne rüzgar gücünde değilken dengeyi sağlamak için tekne yüzey m2'sini usturmaça ya da başka yüzerliği olan şeyle arttırmak.  Benim kanoya kendi içinde şişme tüp tasarlamış yapımcı firma. Yüzey ölçüsü değişmediği ya da görece çok az değiştiği halde onun bile baya faydası oldu. Ben acemiliğimin a kısmında iken bunu yeterince idrak etmediğim için şişirmeyi ihmal eder tekneyi dengesiz bulurdum. Daha sonra başka filika fotoğraflarında ayrıntıyı farkettim. Kayık ne kadar yayvan ise denge o kadar sağlam hızı o kadar düşük. Bu örnekte ise genişlik görece su kesimi üzerinde olunca hıza bir manisi olmayacaktır ama tekne üzerinde yük yeri değiştikçe dengeyi sağlamaya yardımcı olacaktır. Usturmaça olmasından sebep tekneyi koruması cabasıdır

Mustafa Ertör

Normal havada sorun olmuyordu.Ama tekne küpeşte boyunca dizili usturmaçalarla omzu üstüne yaslanınca usturmaçalar suya direnç gösteriyor rüzgaraltına batmadığı için suyu kesip sanki tekne içine ark gibi su atlamasına neden oluyordu.Ben de yüzdürücüleri içe tulanilere kuşaklarla bağladım. şimdi batarım kaynarım korkum yok.Her ne  kadar batma(Capsize) testi yapmadımsa da yüzdürücüler güven veriyor.
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

Enes Save

Alıntı yapılan: Mustafa Ertör - 18 Mart 2019, 17:03:12
Normal havada sorun olmuyordu.Ama tekne küpeşte boyunca dizili usturmaçalarla omzu üstüne yaslanınca usturmaçalar suya direnç gösteriyor rüzgaraltına batmadığı için suyu kesip sanki tekne içine ark gibi su atlamasına neden oluyordu.Ben de yüzdürücüleri içe tulanilere kuşaklarla bağladım. şimdi batarım kaynarım korkum yok.Her ne  kadar batma(Capsize) testi yapmadımsa da yüzdürücüler güven veriyor.

Riskin olabildiğince az olduğu bir ortamda demirdeyken alabora edilebilir. Bu ortamın ve izlenecek yolun nasıl olması gerektiğiyle ilgili bir konu başlatmak yararlı olabilir.
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

nuri_kongur

Belki yüzerlik ve denge kavramlarını ayrı ayrı almak lazım.

Mustafa Ertör

Katılıyorum.Hidro dinamik hesapları yapılmış bir teknenin davranışları öngörülebilinirken dışa eklenen yüzdürücü usturmaçalar  sıkıntı yaratıyor.Değiştirilebilir,
Vazgeçilebilir modifikasyonlar denenebilir ama salma boy ve ağırlığı,eni,boyu,su kesimi gibi değiştirilemeyen ölçüleri bozmak geri dönüşü olmayan başarısız tekneler yapılmasına sebep oluyorlar.
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

nuri_kongur

Alıntı yapılan: Mustafa Ertör - 18 Mart 2019, 23:30:00
Katılıyorum.Hidro dinamik hesapları yapılmış bir teknenin davranışları öngörülebilinirken dışa eklenen yüzdürücü usturmaçalar  sıkıntı yaratıyor.Değiştirilebilir,
Vazgeçilebilir modifikasyonlar denenebilir ama salma boy ve ağırlığı,eni,boyu,su kesimi gibi değiştirilemeyen ölçüleri bozmak geri dönüşü olmayan başarısız tekneler yapılmasına sebep oluyorlar.
Evet Mustafa abi, kalıcı modifasyonlardan önce bin düşünüp bir yapmak lazım. Bu denge ve yüzerlik meselesi halen geliştirdiğim katamaran teknelerin dinamiği konusunda benim dikkatimi çeken şey. Kelimelerim netleşince o konuya ekleyeceğim, şu an gördüğüm teknelerin dengesi ile basit makinalardan kaldıraç hemen hemen aynı ilkelerle çalışıyor. Bunu en iyi tahterevalli ile görselleştirebilirim. Tahterevallinin bir kefesinde yelken ve rüzgar kuvveti var diğer yakasında ise tekne gövdesi ve ona bağlı salma var. katamaranın yüzerliği az olduğu için aynı boydaki tek gövdeli tekneye nazaran daha az yük taşıma kapasitesi var. Öte yandan katamaranın dengesi tek gövdeli teknelere nazaran çok yüksek. Yani bayılma dediğimiz şey tek gövdeliye göre yok gibi. Bunun sebebi katamaranın gövde genişliği tekne boyuna göre neredeyse yüzde elli seviyesinde ve bu genişlik rüzgara karşı daha kararlı bir mukavemet göstermesine imkan vermekte. Matematiksel formüle denk gelince bu işi görselleştireceğim.

Erkan Çaylı

Cumartesi günü Urla İskele'den çıkıp adaya kadar yedekledim tıfıl'ı (adı tıfıl). Önce arkamdan iyi geliyordu ama sonra yavaş yavaş su yaptığını gördüm. Tıfıl dövündükçe salma kasasından serpinti aldı. Yani yedekte çekmek çok kolay olmayacak. Bir de salma kasasını kapatarak deneyeceğim. Bir kaç saatlik seyirler için güverteye almak pratik olmayacak. Ya yedekte gelir ya evde kalır, kendi bilir!

Kürekleri almamıştım,  o yüzden sadece adanın kuytusunda yelken yaptım. Bizim branda yelken fena değil. Azcık esti mi güzel gidiyor. Ama ne kadar orsa çekebileceğimi henüz deneyemedim. Bayramda Manal koyuna gidebilirsem orada daha açıklarda iyi rüzgarla görürüm performansını.

Devam edecek...

O.Utku Uçkan

Manal'da Ar Ko nun önüne bırak Bana oyuncak olsun. ;)
DeDe

Erman Yerman

Erkan reisim son halinin fotoğraflarını koyabilir misiniz? Meraktayım...

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Akdenizli, Balıkçı

Enes Save

Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

Erman Yerman

Alıntı yapılan: Enes Save - 10 Haziran 2019, 00:26:36
Takip 1988411
Rakamı çözemedim abi..

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Akdenizli, Balıkçı

Enes Save

Alıntı yapılan: Erman Yerman - 10 Haziran 2019, 11:54:45
Alıntı yapılan: Enes Save - 10 Haziran 2019, 00:26:36
Takip 1988411
Rakamı çözemedim abi..

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Takip etmek istediğim konuyu böyle işaretliyorum sevgili Erman.
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

Öcal Turan

#87
2.49 m . Boyunda ve 23-24 kg ağırlığında , karbon fiber malzeme ile yapılacak ,4000 TL gibi bir maliyeti olacak böyle bir dingi yi alacak kaç reis var acaba.?
Fuarda konuştuğum imalatçısı malzemeyi (Laser malzemesi olur bence) biz verirsek pala,yelken direği ve salma kasası da koyabileceğini söyledi.

İmalat için belli bir adedin üzerine çıkmamız gerekiyor. (5-6)

Görüşleriniz nedir reisler ?




Cem Gür

Bu teknenin denizde, seyir haline de fotoğrafı var mı?

Üreticiden isteye bilir miyiz?
"İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez... İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir" diyordu Oscar Wilde.

Öcal Turan

#89
Özelden link yolladım. Bir konuş istersen Cem reisim.
Bizim barınakta iki tane var , suda güzel duruyor , o nedenle ilgimi çekti zaten.