Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Bodrum Cup, İstanbul Challenge ' a katılıyoruz.

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ardından Four Seasons Otel önünden geçiyoruz. Orada resepsiyon gibi bir etkinlik var. Bir de ne görelim davetliler arasında Dostumuz Deniz Akaltan avazı çıktığınca bağırıyor. Ondan etkilenen herkes bize tezahürat yapıyor . Bizde ne olduğunu anlamadık ama ortaya güzel bir görüntü çıkmış. Ayrıca sağolsun aşağıdaki videoyu da çekivermiş o hengamede.

  • IP logged
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2018, 22:30:45 Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu »
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1062
Muhteşem Baba Tunca ve mürettebatı!
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Aynı gün akşamına Four seasons otelde resepsiyon vardı biz katılmadık, çünkü papyonumuz yoktu ;D Ayrıca çok kızmıştık,Fenerbahçe'ye herkesten önce dönmemize rağmen fazla nezaketten dolayı içeri en son girdik, soğuktan donduk , sabahtan beri açlıktan da ölmüştük zaten, çorba içmeyi tercih ettik iyi de oldu kendimize geldik. Koca koca teknelerin girmesini bekledik çünkü yerimiz belli değildi ve bize hizmet verip yer gösterecek palamar botu yoktu. Hepsi onlarla ilgilendiği için bizde açıkta kaldık. Çok kızdık ve bunu sesli dile de getirdik. Neyse gözümüz yarış falan görmedi , tekneyi toparlayıp doğruca en yakın yere gittik.Yemek yiyip ısınınca kendimize geldik kızgınlığımız biraz olsun azaldı. Bu arada öncelik tercihimiz çorba olunca buralardaki eğlence mekanlarında yoktur diye düşündük. Happy moon un kapısındaki görevliye sorduk burada çorba bulunur mu diye? O da var abi olmaz mı dedi. O zaman dedik bizi sessiz bir yere al sıcak olsun dedik. O da sağolsun bizi arkada bulunan köşkün üst katına aldı. Çorba diye girdik çatlayana kadar yemek yedik. Sonra biz ayrılırken kapıdaki arkadaşa , yarında burada kahvaltı yapıcaz dedik. O da bize aynı çorba içmeye geldiğiniz gibi mi olacak diye esprili bir şekilde sordu ve ardından abi iyiki çorba içmeye geldiniz ya yemeğe gelseydiniz ne olurdu bilemedim dedi ve kahkahalarla gülüştük. Gecenin ilerleyen saatlerinde biz Marmarayla evlerimize Burak ile Leo da Suadiye de bir otele gitmek ve Pazar sabah kahvaltıda buluşmak üzere ayrıldık.
Pazar sabahı Kalamış'ta kahvaltı da buluştuk. Necip Bulut, Enes Save, Ersin Böke, Melih Keskin, Kemal Gündüz, Oğuzhan Oğuz  Reisler bizimle beraberdi.Çok keyifli bir sabah muhabbetinin ardından tekneye geçtik, diğer tekneleri gezdik, bir takım eksiklerimiz vardı onları tamamladık. Diğer teknelere baktık, özellikle Bodrum'un okul gemisi "STS Bodrum" Uskunasını merak ediyorduk. Onu gezdik, tasarımcısı ve imalatçısı Yücel Köyağasıoğlu ile tekne hakkında uzun uzun sohbet ettik. Saat dörtte yarış ve rota ile ilgili brifing verilecekti ve akşamda acayip bir görüntüsü olan prime bilmemne yatında gala ve boğaz turu varmış. Biz yine gitmemeyi tercih edecektik. Çünkü bize saat 16:00 da yarış brifingi var dediler fakat o brifingi tekne gezisinin içine almışlar, bizimde tüm programımız alt üst oldu. Tam o sırada biz kızgın kızgın yürürken birisi Evet Baba Tunca diye seslendi. Üstümüzde ki tişörtlerden tekne ismini okuyan bir Abi. Hadi gidiyoruz  acele edin dedi. Bizde gelemeyeceğimizi  söyledik. Beyefendi de olmaz yarış brifingi var orada dedi. Bizim Burak'ta normal kuralların haricinde ekstra bir şey anlatılacak mı diye  sordu. Abimiz de bize kızdı madem katılıyorsunuz gelip dinleyeceksiniz diye. Bizde sürekli program değiştiriyorsunuz ama bizim haberimiz olmuyor diye çıkıştık. Sonrasında birazcık moralimiz bozuldu meğer adamların bir wahatsapp grupları varmış oradan herşeyden haberdar oluyorlarmış. Biz sonradan katılınca hiç bir şeyden haberimiz olmuyormuş . Asıl bomba şu, çatıp durduğumuz Abi, Bodrum cup ın onursal başkanı kurucularından biriymiş. Tam Kuzeyliyiz yani. Bu arada Böke bana kızıyor, oğlum bu resepsiyonlara gitmiyorsunuz madem, bana söyleseydiniz ben giderdim diye. :)

Efendim bu gün uğurlama günüydü bu vesile ile bizi uğurlamaya gelen tüm dostlara tekrar teşekkürler. Yarın ilk yarış  Fenerbahçe start - Sivri Ada dönüşü - Kınalı -Burgaz Kanalı- degaussing şamandırası dönüşü ve Fenerbahçe finish.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Selametleyen dostlar ve Fenerbahçe başlangıçtan kareler.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Efendim geldi çattı yarışın ilk günü, bize aktarıldığına göre Fenerbahçe'den start alacağız, sivri Adanın etrafından dönüp Kınalı Burgaz arasındaki kanaldan yukarı çıktıktan sonra, tekrar Fenerbahçe önüne rota tutacağız. Fenerbahçeye geldiğimiz de o meşhur şamandıranın etrafından dönüp koyun içinde finish'e varacağız. Biz herkesten önce çıktık ve başladık keşfe. Bizim meşhur ekip başladı rüzgar ve rota hesabı yapmaya. Burak ile Leo bunu çok güzel yapıyorlar. Starttan önce sanki start alıyormuş gibi start hattından geçerek , rüzgar rejimini, rotayı ve kullanılacak yelken tipini belirliyorlar, buna karar verdikten sonra gerisi kolay. Telsizden start anonsunu bekliyorduk fakat telsizde verilen bilgilendirme haricinde bir başlangıç prosedürü uyguladılar ve biz on dakika önce start aldık sonra baktık gelen kimse yok , hemen telsizden sorduk ve daha başlamadığını öğrenince tekrar start hattına yükseldik, başladık tekrar beklemeye. Starta beş dakika kala makineler stop ediliyor ve start almak üzere start hattında eğleniyoruz.

Hazırlık aşaması şu şekilde;


Veee start anı, spinnaker ile start alıyoruz.

  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1343
Bize verilen bilgide whatsup mesajında ve telsiz anonsunda start 12.00 da olduğuydu.11.50 de starta  10 dakika anonsu yapıldı.Tam 12.00 de uzun bir düdük çaldılar biz 12 00 için şartlandığımız için start aldık.Üstelik bizimle birlikte birkaç tekne daha hareketlendi.Sonra telsizden start olmadığını 10 dakika sonra start verileceğini söylediler.Tekrar geri döndük.Ama çok canımız sıkıldı.Sanki biraz kündeye getirilmek istendik.Ama Leo ve Burak'ın tecrübeli yarışçılar olması sayesinde biraz stresli de olsa tekrar start aldık.
 Starttaki karışıklığı doğru yorumlayamayan bir tekneye geri dönüp tekrar start alması anonsu yapıldı.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 29 Ekim 2018, 00:45:45 Gönderen: Mustafa Ertör »
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Başlangıç anı videosunun devamı da şu şekilde, zaten bundan sonraki tüm startlarda da bu şekilde büyük teknelerin arasından sıyrılıp çok hızlı öne geçerek başladık. Bu noktada Burak ve Leo'nun önceden yaptığı planlama çok işe yarıyordu ve hedefe en hızlı en kısa nasıl gideceğimize karar vermiş oluyorduk.

  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
İlk yarış böylelikle başlamış oldu. Ve biz çok iyi bildiğimiz bölgede iyi bir derece aldık, bu da bizim rating denen derecelendirme katsayımızın çok yükselmesine sebep oldu.  Güzel olan Sivri Adayı dönmek oldu neticede bizim mekan sayılırdı. Ama dönerken konteynırları görünce biraz içim burkuldu. İstanbul'un keşmekeşinden uzak tek bakir yeri de metropolün anlamsız yapılaşmasına kurban gidiyordu. Neyse konumuz bu değil ama görüntü muhteşemdi. Bu etkinliğe katılana kadar gulet ve tirhandillerin yelkenle gidebileceğini zannetmiyordum. Çünkü bizim guletten anladığımız saçma sapan müzik eşliğinde  koylara giren içi insan dolu derme çatma teknelerden ibaretti. Bu etkinlik kapsamında İstanbul'a getirilenler gerçek anlamda arma ve donama sahip, Gulet, uskuna ve tirhandillerdi. Bu büyüklükte tekenelerin yelken basmış halini İstanbul'da görmek ve Bodrum'a kadar onlarla seyir yapmak büyük keyifti. Onlarca fotoğraf ve video kaydımız var. Bunları derleyip toparlayıp paylaşmak hatta üzerine sohbet etmek lazım. İnanılmazdı.
Devam edelim ilk gün yarışına  sadece bir tane nafile tramolamız oldu onun haricinde Kınalı Burgaz kanalını iki tramola ile geçtik, akıntı çok güçlüydü ama rüzgarın da sert olması bizim hızlı yükselmemize imkan tanıdı.

Guletlerin, tirhandillerin ve uskunaların nasıl yelken basabildiklerine dair bir kaç örnek fotoğraf paylaşalım. İlk fotonun orjinali Mustafa Abi edindi ve sanırım bunu tablo yapacak, ortada sivri Ada solda Baba Tunca ve sağda Gargantua Tirhandili.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 29 Ekim 2018, 23:50:20 Gönderen: Hasan Toparlak »
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Yine bu teknelerin nasıl yelkenle gidebildiklerine örnek teşkil etmesi açısından bir video paylaşalım,

  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1631
Hepsi çok yakışmış denize ama Baba Tunca bizden torpilli. En çok o yakışmış sarı lacivert balon ile gerçekten efsane kare


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Çok etkileyici.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
İlk günün acemiliğini atlattıktan sonra biraz kendimize geldik bu arada bir çok kişi tarafından  fark edildik. Ertesi gün start kaçta diye sorup soruştururken bilgi geldi. Start saat 12:00 de Marmara adasına 18 mil Kala İmralının batısında bir yerlerde olacakmış. Biz tabiki şok olduk, çünkü biz bu etapların tamamı yarış diye biliyorduk. Böyle olunca her şey altüst oldu. Çünkü bizim makine seyir süratimiz ortalama 5,5 mil. Vaktinde orada olabilmek için gece 3-3,5 arası yola çıkmamız gerekiyordu. Zaten bundan sonraki her gün neredeyse bu tempoyu yaşayacaktık. Her gün 40-45 mil yol gidip sonrasında 20 mil yarış. Birde yarışlar hep guletlerin yürüyebileceği şekilde  apaz olarak başlatılıyor, hiç orsa yok, bu nedenle gövde hızına endeksli bir yarış modunda oluyor. Neyse efendim bu şoku atlattıktan sonra hemen plan yaptık erkenden yatıp gece 3te kalkıp 3,5 ta yola çıkacaktık. dediğimiz gibi de yaptık verilen koordinatlara gitmek üzere tam vaktinde yola çıktık.


Bundan sonra her gece sabaha karşı vardiyalı olarak bu şekilde olacaktık. Yorucuydu ama çok keyif aldık.


Rüzgar poyraz ve bir gün öncesinin ölü dalgaları var. Çabucak trafik ayrım düzeninin güneyine geçerek yolumuza devam ettik. Ay karanlığı var ve deniz balıkçı dolu, sabaha kadar epey yol almışız, gün ışıdıktan sonra hakem teknesi ve komite teknesi bize yetiştiler. Bizde onların peşi sıra start noktasına devam ettik. Keyfimiz yerinde kahvaltımızı yaptık, vaktinde orada oluyoruz.

Kahvaltı hallerimiz,

Yolculuk boyunca hiç aç kalmadık ve üşümedik , kumanyamız fazlasıyla boldu, bol bol fırın kullandık.Uzun seyirlerde, denizin ortasında sıcak bir şeyler yemek kadar güzel bir şey olamaz.

Birde bu seyri normal bir İstanbul Bodrum Yolculuğu yada tekne transferi gibi düşünmeyin çünkü şartlar ve durumlar çok başkaydı. 40 metre üzeri teknelerin temposuna uyulmaya çalışılan bir seyirdi. Sadece seyir kısmı olarak ta düşünmeyiniz konaklama bile başka bir şey. Çünkü bu büyüklükte tekneler herhangi bir yerde alarga kaldığında Liman konforunda oluyor ve herkes istediği gibi dinlenebiliyor , bir nevi gemi yani.

 Ufukta diğer teknelerde görünmeye başladılar.  Yetkililer start hattını oluşturdular. Neredeyse 100 metre derinliğe şamandıra attılar. Bu sefer biz hazırlıklı olduğumuz gibi , komite botunda çok hazırlıklı, start işlemleri nizami yürütülüyor.
Sonunda yarış başladı, finish Asmalı Feneri. Yine Apaz  ve rüzgar yüksek. o koca tekneler yine yürüdüler. Bizde tempoya ayak uydurmak için yine Spinnaker ile gidiyoruz. Bizim de hızımız yüksek. 20 millik yarış neredeyse 3 saat olmadan bitiverdi. Yine iyi dereceyle tamamladık yarışı ve ratingimiz bir tık daha yükseltildi. Sağlık olsun ne diyelim bu bizim yarışımız değil ki. zaten bizim teknemiz yarışabilecek bir tekne değil. Ama buna rağmen tekneyi gövde süratine yakın süratlerde her havada götürebiliyoruz.
 Yarış bitince teknelerin bir çoğu Asmalı'da kaldılar. Bir kısmı alarga da demirledi, sanırım bir kısmı da içeri girdi. Burada biz müsade istedik çünkü bir sonraki günkü etap Babakale den başlayacaktı ve Babakale bizim için 24 saatlik yoldu. Bizim sayemizde grubu Çanakkale inişin de serbest bıraktılar. Bir kısmı Gelibolu'ya devam etmiş. Biz önce Marmara Adsına gitmeye karar verdik bizimle birlikte nispeten küçük olanlardan bir kaçı da  geldi. Bizim niyetimiz Marmara 'da yemek yemek ve Öcal Abiyi ziyaret etmekti. Malum adanın yeni sakini olur kendileri.
Bir kaç telefon trafiğinden sonra Öcal Abi bizi ana iskeleye aborda etti. Marmara adasında değişiklik var. Ana limandaki o güzel kahve falan kaldırılmış. Hava limanı kulesi gibi bir balıkçı kooperatifi binası falan yapılmış. Biz hemen kayığı kapatıp düştük bir restaurantın yoluna. Öcal Abi'de kayığına yeni yaptığı lakerdalardan almaya gitti.


Marmara Adası Hatıramız



Sezon olduğu için Ada da her balık var ve biz yorgunluğun üstüne güzel bir ziyafet çektik. Öcal Abiyle hasret giderdik. Öcal Abi orada fenomen olmuş , balık tuzlamış, lakerda yapmış, özel brendisinden komşu balıkçılara ikram etmiş, ondan için Adamın biri takma dişlerini denize düşürmüş, iki günde kendisine gelmiş falan . Hikaye bol keyifle dinledik çok güldük epeyce de birlikte vakit geçirdik.







Marmara Adasında Öcal Abiyle birlikte geçirdiğimiz hoş vakitlerden sonra , gece seyri ile Çanakkale 'ye gitmek üzere yola koyulduk Plan Babakale yolculuğunu ikiye bölüp Çanakkale de biraz dinlenmek.

İlk vardiya Burak 'la bende. Zello da Böke, Enes ve Mücahit Reisler var. Sohbet ediyoruz. Böke rotamızı soruyor, Ben de Trakya kıyısına geçip her zaman yaptığımız gibi oradan geçeceğimizi söylüyorum. Böke ' de burada diyorki hiç geçme  , ben bu sene direkt Çardağa doğru indim rahat etti diyor. Eğer hava müsaitse değerlendirin diyor. Biz de çok kısa sürede değerlendirip  Böke'nin önerisini uygulamaya alıyoruz. Böylelikle iki kez seperasyonu geçmemiş oluyoruz. Hava çalkantılı ama çokta rahatsız olmuyoruz. Omurga salma ve karpuz kıç teknenin faydaları. Boyuna salınıyor hiç aykırılamıyor ve insanı rahatsız etmiyor. Normalde deniz tutan bir çok insanı da bu tarz teknelerde deniz tutmayacağını söyleyebilirim.

  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 938
Süper keyifli Ahmet Reis okumak, elinize sağlık, kesmemek için sık yorum yapmıyorum, ilgiyle takip ediyorum ama. Yarış taktikleri özelikle ilgimi çekiyor...
  • IP logged
"...parce que je suis heureux en mer et peut-être pour sauver mon ame..." - Bernard Moitessier

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Çok keyifli okumak.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
İyi de bu koşullar altında bu yarış sayılmaz ki... Sahiden birinci olmuşsunuz.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

 
Yukarı git