Hulusi Reis, vakıadaki temel sorun kayalıklar değil bana göre. Vakıada benim görebildiğim temel sorun, denge için yapılan ekin havalanması. Bir tekneyi sağlamlaştırmak daha çok malzeme işidir. Ama denge tam mühendislik işidir. Enes'in başına gelen olayın başlangıcı o. Üstelik 5 boforda yapmış bunu kayığı.
Benim şimdi söyleyeceklerim tamamen sezgisel. Köküyle yanlış olabilir.
Ama 12 metrekare toplam yelken alanı o tekne için çok fazla. Kısa, hız için ve zevk seyrine hazırlanan bir tekne peşinde değil Enes.7 metrekare ön yelken bile bana çok büyük geliyor nedense. Dedim ya, sezgisel bu söylediklerim. Tamamen yanlış olabilir.
Okyanusta muhtemelen hep geniş apaz, pupa seyri yapacak. Ama Akdeniz'i geçecek önce. Burada bu seyri yapmayacak. Daha çok orsa ve apazdan rüzgar alacak. Bu deneyim gösteriyor ki, tumba ihtimali, açık ve yakın bir tehlike.
Benim nacizane önerim, kanoculara değil, böyle bir seyri yapanlara daha çok danışması ve kanoyu buna göre dizayn etmesi. Denge için yapılan alan, dengesizlik yaratmış sanki.
Sevgilerimle.
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.