Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Suruklenme

  • *
  • İleti: 1062
Suruklenme
OP: 10 Eylül 2018, 20:07:59
İyi akşamlar?,

Dinlemek isterseniz bir on dakika sonra bugün yaşadıklarımı zellodan aktaracağım. En azından aklımda kalanları...

İyiyiz.
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Suruklenme
#1: 10 Eylül 2018, 20:52:04
Konuşmayı dinleyemediyseniz linki :
Bu mesajı Zello'dan kontrol et.
http://zello.me/Xs2EcGDtsHyj

  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

n

nuri_kongur

Ynt: Suruklenme
#2: 10 Eylül 2018, 21:43:34
Geçmiş olsun. İnşallah geceyi problemsiz atlatıp salimen dönersin.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 194
  • Kon Tiki
Ynt: Suruklenme
#3: 11 Eylül 2018, 07:00:53
geçmiş olsun. Umarım her şey yoluna girmiştir.
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Suruklenme
#4: 11 Eylül 2018, 08:04:33
Bence o kanonun mühendisliğinde bir sorun var Enes. Sağlam mi, sağlam. Gidiyor mu gidiyor. Ama açık deniz için biraz daha donanım, biraz daha mühendislik lazım sanki.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Ynt: Suruklenme
#5: 11 Eylül 2018, 08:17:01
Enes Reis, zelloyu dinledim, geçmiş olsun. Arabalara çarpışma testi uygulandığı gibi, kanoyu da bilinçli kayaların üzerine sürsen mesela. Üreticisi zaten ürüne güveniyormuş, senin de için rahatlar. Olur ya eklerde bir açma filan olursa, yanında tamir kiti olacak mi? Bir de bu yapıştırıcı ıslak zeminde tutacak mı, test etmek lazım. Selametle.
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Suruklenme
#6: 11 Eylül 2018, 09:41:21
Hulusi Reis, vakıadaki temel sorun kayalıklar değil bana göre. Vakıada benim görebildiğim temel sorun, denge için yapılan ekin havalanması. Bir tekneyi sağlamlaştırmak daha çok malzeme işidir. Ama denge tam mühendislik işidir. Enes'in başına gelen olayın başlangıcı o. Üstelik 5 boforda yapmış bunu kayığı.

Benim şimdi söyleyeceklerim tamamen sezgisel. Köküyle yanlış olabilir.
Ama 12 metrekare toplam yelken alanı o tekne için çok fazla. Kısa, hız için ve zevk seyrine hazırlanan bir tekne peşinde değil Enes.7 metrekare ön yelken bile bana çok büyük geliyor nedense. Dedim ya, sezgisel bu söylediklerim. Tamamen yanlış olabilir.

Okyanusta muhtemelen hep geniş apaz, pupa seyri yapacak. Ama Akdeniz'i geçecek önce. Burada bu seyri yapmayacak. Daha çok orsa ve apazdan rüzgar alacak. Bu deneyim gösteriyor ki, tumba ihtimali, açık ve yakın bir tehlike.

Benim nacizane önerim, kanoculara değil, böyle bir seyri yapanlara daha çok danışması ve kanoyu buna göre dizayn etmesi. Denge için yapılan alan, dengesizlik yaratmış sanki.

Sevgilerimle.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Suruklenme
#7: 11 Eylül 2018, 11:00:10
Sevgili Heyamola Donatanları,

Lütfen yazmayı sürdürünüz. Benim icin önemli . Ancak daha da önemli bir başka durum olması nedeniyle bir süre yanıt yazamayabilirim.

İlgi ve hassasiyetiniz için teşekkür ederim.

Saygılarımla 
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 1343
Ynt: Suruklenme
#8: 11 Eylül 2018, 12:02:13
Enes'in durumunu küçük teknesi olanlar daha iyi yorumlayabilir.Çünkü bu durumu yaşayabiliyoruz.
Bence sorun teknede olması gereken konumda bulunmamaktan kaynaklanıyor.Küçük teknede denge için özellikle biraz güçlü rüzgarda kullanan kişinin rüzgar üstüne çıkması gerekir hatta rüzgar daha da artarsa trapeze bile ihtiyaç olur.

Enes Reis burada rüzgarı yorumlayamamış hatta havanın değiştiğini farkettiği halde iskotaları bağlamış,tekne kendiliğinden dönmüş yinede tedbir almamış ve rüzgar bastığında rüzgaraltı tarafta kalmış.Toplam ağırlığı 300 kg civarındaki teknede kullananın ağırlığı çok önemlidir.Dengeye olumlu ya da olumsuz etki eder.Enes kanoda değil ağda yardımcı gövdeye yakın olsaydı yardımcı gövde kalkmayacak ve Enes Reis görmek istediği hızı tecrübe edebilecekti.
Bence iyi bir tecrübe yaşamış.Daha zamanı var kano onun bir uzantısı, parçası gibi hissedene kadar çalışmaya devam edecektir.Çünkü kanonun içinde kendi canı yüklü.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Suruklenme
#9: 11 Eylül 2018, 15:14:41
Abi bu tespitiniz dediğiniz gibi tecrübe, kayığı tanıma... zamanla oturacak şeyler. Ama ben şunu diyorum, bu kayık, okaynusta yol yapacak. Havayı boş verelim, deniz durumu 4 ise ne olacak? Ben bu kayığın yola teknik anlamda hazırlanması gerektiğini düşünüyorum.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

n

nuri_kongur

Ynt: Suruklenme
#10: 11 Eylül 2018, 15:39:20
Bülente katılıyorum. İlkin yelkenleri havaya uygun kullanmak lazım. Bana da biraz büyük geldi . Ama sonuçta ağırlık noktalarını değiştirerek , camadan vurarak ayarlanabilir. Mustafa beyin işaret ettiği gibi tekneyi değişik senaryolarda tanımak lazım.  Bir de , çok gövdeli teknelerin rüzgara doğru girdikçe tepkileri tek gövdeli teknelere göre farklı bir refleksi var. Rüzgar yönüne girdikçe gövdelere gelen rüzgar açıları bir birinden farklı. Bu fark, salmanın da olmaması hasebiyle tekneyi rüzgar altına sürüklenmeye çok müsait hale getiriyor.  Buna engel olmanın yöntemi en başta yelken trimi ile yapılabilir.
Buna ek olarak, ihtiyaç olursa , kılıç -pala salma eklenebilir. Altı düz olan bu tip teknelerde yelken kullanımı sırasında sürüklenmeye karşı pala şeklinde salma bir çözüm olarak kullanılıyor.

Kastım şu





Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

n

nuri_kongur

Ynt: Suruklenme
#11: 11 Eylül 2018, 15:44:10
Enes reis, aslında senin teknenin şöyle detaylı fotoları olsa ölçüleri ile birlikte daha net bir şey söylenebilir. Geko da Orhan Barut kaptanın yaptığı bazı hesaplar var. Onlardan birisi yelken vinçleri ile. İlgili. Yelken boyutuna ve vinç seçmek için bir hesabı vardı. O formülü kullanarak kaç bafor havada yelkene ne kadar güç basacak rüzgar hesaplayabilirsin.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

n

nuri_kongur

Ynt: Suruklenme
#12: 12 Eylül 2018, 14:01:52
Senin kanonun resmini fb den gördüm ve yanlış hatırlamadığımı fark ettim. Kanonun altı düz. Gövde dikine düz değil omurga yanlamasına düz. Buradan elde edilen hacim yüzerliği artırıyor ve teknenin sukesimini çok düşük hale getiriyor. Dezavantajı şu, tekne gövdesi suya az gömüldüğü için yandan gelen rüzgarda su içinde salma görevi görecek hiç bir şey kalmıyor.
Özgürün sana daha önceki bir konuda vermiş olduğu örnekteki katamaran şeklinde bağlanmış kanoların üzerinde sana bahsettiğim pala salmadan var.


Kaptanı sancaktaki salmayı yukarı çekmiş, iskeledekini suda tutuyor. Videoda ise rüzgar pupadan yani tam arkadan geldiği için sürüklenme riski olmadığından salmalar yukarıda. Seninde teknene böyle bir tadilat yapman gerekli diye düşünüyorum.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Suruklenme
#13: 16 Eylül 2018, 16:07:28
Bence o kanonun mühendisliğinde bir sorun var Enes. Sağlam mi, sağlam. Gidiyor mu gidiyor. Ama açık deniz için biraz daha donanım, biraz daha mühendislik lazım sanki.

Sevgili Bülent,

Donanımla ilgili neleri kasdettiğini bildirebilir misin? Olması gerekenler bakımından armanın donatılmasıyla ilgili makara, cem kilit v.b. , seyirle ilgili AİS transponder, Telsiz v.b. malzemeleri örnek verebilirim.

Mühendislikle ilgili olarak, yerliler bu kanoları alabora olduklarında düzeltilebilmek üzere tasarlamışlar. Bu kanoyu tasarlayan kişi de öyle... Eğer hız istiyorsanız alabora olmak seyrin doğasında var. Yoksa öyle kolayca alabora noktasına gelen bir kano değil.  Ancak kano üretiminde kullanılan malzeme farklı olduğundan  dengeleyici gövde olması gereken ağırlığın iki kat daha fazla. Bu nedenle kanoyu tek başına doğrultmak (Başkasından yardım almaksızın, beden ağırlığından başka bir şey kullanmaksızın) şu an için olanaksız gibi görünüyor. Ancak deneme yapmadığımı da belirtmek isterim. Bununla ilgili gerek yayınlardan, gerekse gerçek kişilerden aldığım çözümlere kendiminkilerini de eklediğimi belirtmek isterim. Önümüzdeki aylarda bu çözümlerin gerçekçi olup olmadığını hep birlikte göreceğiz.

Bununla birlikte her durumda alabora olmayı engelleyecek mekanik bir sensör üzerinde çalıştığımı da belirtmek istiyorum.

Son olarak alaborayı olabildiğince zorlaştırmak üzere  ekteki videoda (İkinci dakikadan başlayıp izleyiniz.) görülen bir yüzdürücü de kullanılabilir.

  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Suruklenme
#14: 16 Eylül 2018, 17:07:52
Enes Reis, zelloyu dinledim, geçmiş olsun. Arabalara çarpışma testi uygulandığı gibi, kanoyu da bilinçli kayaların üzerine sürsen mesela. Üreticisi zaten ürüne güveniyormuş, senin de için rahatlar. Olur ya eklerde bir açma filan olursa, yanında tamir kiti olacak mi? Bir de bu yapıştırıcı ıslak zeminde tutacak mı, test etmek lazım. Selametle.

Hulusi Reis,

Zaten deniz kano üzerinde türlü testler uyguluyor ve önümüzdeki aylarda daha da zorlayıcı testlerden geçirecek. Kanoyu böylesi bir testten geçirmenin gerekli olduğunu düşünmüyorum.

Benim içim zaten rahat. Rahat olduğum için artık kanonun yedeğinde şişme botu taşımayı bırakıp hız testlerine girişme aşamasına geldim.

Acaba ahşap bir teknenin,fiber bir teknenin bir tarafında açma, delik v.b. olursa hangimiz denizin üstünde bunu giderebilecek bireysel beceriye ve soğukkanlılığa sahibiz, merak ediyorum. Tamir kitiyle ilgili olarak lütfen aşağıdaki videoyu izleyiniz. Bunun denizin üstünde onarılması gibi bir seçenek yok. İmalatında yapıştırıcı kullanılmıyor. Polietilen bir kablo ekteki videodaki gibi eritilip kaynak yapılıyor. Bu kaynağın özelliği malzemenin kimyasal yapısını değiştirmemesi. Yani kaynak ve çevresinin dayanıklılığı malzemenin direnciyle aynı. Kaynak doğru yapılırsa bir sorun oluşmuyor. Yani işçilik hatası dışında herhangi bir olasılık söz konusu değil. İşçilik hatasının olup olmadığı da kanonun içine basınçlı hava verilerek yapıldı. Bunun üstüne kanonun iki buçuk aydır denizde maruz kaldığı güçleri de ekleyelim.

https://www.facebook.com/enes.save/videos/10156279130189801/

Kanonun dokuz bölmesi var. Bunlardan 5'i mermi v.b. delici bir etkenle delinmesi halinde kanonun batmazlığının sağlanması için straforla kaplandı. Yani kurşunla delmeniz bile bu kano batmaz.

Ancak denizde her şey olabilir. Bunu denize olan saygımdan dolayı söylemeden geçemeyeceğim.
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

 
Yukarı git