Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Bir Tekne Nasıl Olmalı?

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Bir Tekne Nasıl Olmalı?
#30: 18 Ocak 2017, 16:14:57
Mücahit reis, eline sağlık çok güzel anlatmışsın duygularını. Pek güzeldi.  :)xx

Bu yazıdan tamamen bağımsız olarak,
Önce yazdım, sonra sildim. Aklımdan geçenleri yazmaz isem ne anlamı var ki diye düşündüm ve yanlış anlaşılmamayı umarak yazıyorum.

Böyle yazılar güzel, okuyalım, feyz alalım, biz de yazalım.

Yazalım ama soruya da cevap verelim. Verelim ki kişilerin "teknem nasıl olmalı" sorusunun cevaplarından, hangi şartlarda hangi kriterler göz önünde bulunduruluyor öğrenelim, tercihlerin sebeplerini, kriterlerin doğruluğunu ve yanlışlığını konuşalım. Bilmediğimiz bir çok sebep yada farklı alternatif çıktığında tercihlerimizi daha doğru düzenleyebiliriz.
Tecrübeler bunu için var, yol gösterecek birçoklarımıza.
Böyle şeylerde duygusal değil mantıksal düşünmeyi tercih ediyorum.
İsteklerim neler ?, şartlarım neler ?, yapısal doğrular neler ? Sac ayağı gibi. Bu üçünü aynı yerde değerlendirdiğimde ortaya mantıklı bir sonuç çıkar.
İsteklerimi biliyorum, şartlarımı da. Eksik olan şey yapısal doğrular. Tecrübeler, edinilmiş bilgilerin paylaşılması ile bu 3 temel noktayı bir araya getirebilmek daha kolay.

Haa, demeyin şimdi ne odun herif bu, güzelim yazının arkasından yazılacak şey mi bu diye... Mutluluğun, elindekini sevebilmek ve yetinebilmek olduğunu bilmiyor mu diye...

Doğru soru, doğru cevap.
Soru şu, "Teknem nasıl olmalı ?"
Yemişim edebiyatını, cevap ne arkadaş ?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Bir Tekne Nasıl Olmalı?
#31: 18 Ocak 2017, 16:43:10
Evet bence de doğru soru bu.
Evet Mücahit çok güzel ifade etmiş çok romantik, benimde çok hoşuma gitti hissettikleri düşündükleri.
Ama Kaan'ın de dediği gibi işin bir de öteki yüzü var.

Elimde ki liralar, sevdiğim kızı alabilir mi.
Aile etrafım sevdiğim kızı benimseyebilirmi.
Aldığım kız  zor denizlerde beni ve ailemi güvenle taşıyabilirmi,

Güvertesi kıç havuzluğu geniş eşimin / kızımın konfor içinde güneşlenebileceği alan sunan,
ama ağır denizlerde salavatı akıllara getiren bir tasarımı yemişim.

İsterse bilmem kaç yılında yılın teknesi seçilsin, isterse bilmem ne koyunda tüm gözleri üzerine toplamış olsun.

Tüm çabalarıma rağmen, başı ayrı kıçı ayrı oynuyorsa,
orta şart denizlerde bile çıkardığı sesler korku filmi müziklerini hatırlatıyorsa / hatırlatacaksa,

Her sezon hemen hemen inşaa maliyetine yakın ruj - oje - rimel istiyorsa / isteyecekse.
Teknem olmasın daha iyi.




  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1165
Ynt: Bir Tekne Nasıl Olmalı?
#32: 18 Ocak 2017, 17:09:33
Örnek aldığım, ufkumu genişleten Reislerden övgü almak çok güzel. Hepinize çok teşekkür ederim.

Düşüncelerimi yazarken aynı anda tekneli ve teknesiz Mücahit oldum. Teknesiz Mücahit, yazılanları kıskandı ve konuyu baltalamak istedi. Tekne sahibi olan da yumuşatıp romantik bir hava vererek olayı kapatmaya çalıştı :)

Konunun açılması ve yazılanlar çok güzel. Ufkumuz genişlemeye devam eder. Belki alt başlıklar olsa daha iyi olur. “Bir okyanus teknesi nasıl olmalı?” Veya “Bir performans teknesi nasıl olmalı?” gibi.
Bu başlığı ilgiyle takip edeceğim.
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Bir Tekne Nasıl Olmalı?
#33: 18 Ocak 2017, 17:26:31
Yanlış anlaşılacağını düşünerek diken üstünde yazdım zaten. Lütfen, yazın için değil dediklerim.
Fikir tartışmasında alınganlık olmamalı.

Alt başlıklar ise dağıtır konuyu bence.
Herkes, kim ne der diye düşünmeden, düz mantık, beklentilerini sebepleri ile yazsa, fikirlerin mantığa dayandığı kriterler çıkar diye düşünüyorum.
 
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1165
Ynt: Bir Tekne Nasıl Olmalı?
#34: 18 Ocak 2017, 17:42:48
Kaan reis

Ne alinmasi yahu? :) via boyle

  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Bir Tekne Nasıl Olmalı?
#35: 19 Ocak 2017, 02:21:09
Kaan reisim , tekneyi nerede ve nasıl kullanacağının ipuçlarını vermeden soruyu yanıtlamak zor . Mesela okyanusta klasik rotalarda kullanacaksan , genelde pupadan alacağın ticaret rüzgarlarında uzun salma iyidir.  Yine salma ağırlığı deplasman doğrultma oranının % 42 veya daha yüksek olması , salınımdan rahatsız olacaksan ince gövdeli olması (Veya bunların yerine katamaran da güzel olur) ,kutuplara gideceksen çelik veya aluminyum gövde iyidir , nehirlere gireceksen katlanır direk ve katlanır salma ya da su çekiminin az olması ve akıntıyı yenecek çevreci güçlü bir motora sahip olması , bizim kıyılarda ise hafif havada yürüyebilecek ve rüzgar olmadığında canını sıkmayacak güçlü bir motor gerekmesi gibi, bir çok kriter var oğlu var. Hepsinin bir arada olduğu bir tekne yok bildiğim kadarı ile. :)
Senden başlayarak herkes niyetini söylesin bizler de hep beraber yazalım daha güzel olur gibime geliyor.
Sevgi ve selamlar,
 
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Bir Tekne Nasıl Olmalı?
#36: 19 Ocak 2017, 16:17:38
Öcal abi,
Ben anlatamamışım demek ki.

Mesela, ben istek, şart ve kendimce yapısal doğrularımı yazdım. Yanlışım, eksiğim varsa lütfen konuşalım.
Siz de kendi istek, şart ve yapısal doğrularınızı yazarsınız ve diğer reislerde böyle elbet. Siz tercihlerinizde, sebeblerini de yazacağınız için belki bir soru çıkar, bir farklı görüş çıkar, bilmediğimiz bir uygulamayı öğrenmiş oluruz demek istiyorum.
Yani herkesin kendi kriterlerini ortaya koyması demek bir anda bir çok farklı tür tekne ve uygulama hakkında fikir ve bilgi sahibi olabileceğimiz anlamına gelir diye düşündüm.  :-[
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Bir Tekne Nasıl Olmalı?
#37: 19 Ocak 2017, 20:56:25
Tamam o zaman ben kendi kriterlerimi yazayım. :)

Hani şartlar ne gösterir ,yapabiliriz yapamayız Allah bilir ancak rahmetli Sadun Boro ağabeyimizin izlediği rotada solo bir dünya seyahati hep gönlümde yatmıştır.
Bildiğimiz bu rotada aynı zamanda kasırga ,tayfun ve muson mevsimini geçirecek ve gezecek bir çok koy , nehir ve sığ atoller olduğu gibi Bulgaristan da oturduğum için Tuna nehri ile de ilgili projelerim gereği , ve yaşımız ,bütçemiz enerjimiz de değişik tekne tipleri edinip tekrar tekrar donatmaya artık yetmeyeceğinden , benim isteyeceğim tekne ;
Sağlam bir arma ve gövde yapısına , tek başıma abrayabileceğim maksimum 35 feet uzunluğa ,klasik ve denenmiş denizci bir form a sahip ,lamine ahşap ya da epoksi elyaf olmalı , Açık denizlere çıkabilmeli aynı zaman da Tuna nehri ,Missisipi gibi akarsulara girebilmeli , içerisinde en az 4 kişi barınabilmeli ,kamara da baş yüksekliği en az 1.90 m olmalı ,.Bakımlı olup yaşı önemli olmayan , Elektrik-elektronik olarak mümkün olan herşey portatif ve en basit , elektriğini sahilden bağımsız sağlayabilen ve tasarruflu kullanabilen bir tekne olmalı idi.

Gelelim benim alıp refit ettiğim teknem Serenity e ;

-Alman yapısı , 1991 model ,gövde ile bütünleşik içi 2200 kg kurşun dolu orta uzun salmaya sahip , yeke dümenli ve dümen palası alttan destekli , normal kalınlıkta teller başta ve kıçta çift istralya ile klasik markoni arma ,ön ufak yelkenler kendinden tramola sistemli  ,Flok furling ,direk yatabilir ,kendine monte basamaklara ve bumbada sabitleme palangasına ,yani sağlam bir gövde ve arma yapısına sahip .
Ancak istediğim klasik sülün gibi bir form a sahip değil , içerisinin rahatlığına rağmen açık denizler için biraz fazla karınlı (9.95 boy a 3.25 m. En.)dolayısı ile rüzgar üzerine gidişi de biraz zayıf , yine lamine ahşap veya sıfırdan yapılışından epoksi elyaf değil. Ve maalesef salma bölgesinde yaşının getirdiği bakım ihtiyacı vardı ki işe başlayınca neredeyse kendisinin tamamına baktırdı bana. :)  ,Polyester-elyaf gövde, ancak ben refit sırasında su hattını komple ve borda da 20 Cm. Üzerine kadar epoksi ve biaksiyal elyaf kaplayarak kriterimi karşılamaya çalıştım. Yine su hattının altındaki seacoc ları özel kızıl bronz döküm olanlarla vanaları dahil değiştirdim..

-Tuna nehri , Missisipi ,gibi sulara problemsiz girebilir , köprülerin altından geçmek ,,çin direği katlanır (kendi aparatı var,kendiniz katlayabiliyorsunuz) ve su çekimi 1.20 m. Motor 65 Hp. Burada hemen hemen tüm kriterlerimi karşılıyor. Sadece bazı ülkeler benim artık eski model kalmış OM 616 Mercedes motora çevre açısından ne der onu bilemiyorum.

- Elektronik olarak radar , derinlik göstergesi , rüzgar göstergesi ,AIS receiver , navtex ve sabit VHF hariç (iki de el telsizim var) herşey portatif şu anda. Radar benim için öncelik değildi ancak teknenin üzerinde geldi ,onun yerine bir rüzgar dümeni olmasını tercih ederdim. Birisi el tipi ,birisi ahşap kutusunda antika ve birisi de havuzluğun kamara duvarına takılıp çıkabilen üç adet portatif pusulam , 1 adet Sangean ATS909 portatif radyom var. Tekne içerisine giden TV kablolarını ve TV için 220 tesisatını ben söktüm attım.
Haritası olmayan iki adet basit el GPS im , Open CPN yüklü bir laptop um ,marin traffic ve Zello yüklü bir kısmen su geçirmez telefonum ,yeke tipi otopilotum var. Türk , Yunan , Karadeniz pilot kitapları ile yine bu bölgelere ait  kağıt haritalarım eksiksiz.

Ancak , Ais receiver yerine transponder olmasını , yine bir uydu telefonum olmasını tercih ederdim ama duygusal nedenler devreye girdi. ;)

Elektrik olarak 1 motor (105 AH ve 3 servis aküsü (1+2 idi ben artırdım ) ve 240 Wat güneş panellerim , ikiside portatif özel yapım bir redresörüm ve Alman malı 350 Watt tam sinüs invertörüm , mobitronic akü monitorum var.

Sigorta panelim çok teferruatlı , daha sade olmasını isterdim ancak onu sadeleştirecek bilgi ve yetenek bende yok. Can Deniz hocam vakit bulurda el atar bir gün inşallah. :)

İçerde tüm lambaları led e çevirdim ancak yine de akşamları gazlı gemici fenerimle oturmayı seviyorum. :)

Güvertede 4 kişilik can salım (Birde 6 kişilik vardı ama onu ıskartaya çıkardım tekneme göre gözüme büyük geldiğinden) ,birisi 2.80 m. şişme Zodiak diğeri 3.20 m. Çift gövde fiberglass olmak üzere 2 servis botum ( onların da birisini ıskartaya çıkaracağım ),Honda 5 hp 4 zamanlı motorum, 1000 watt elektrikli ırgat (Havuzluktan da kumanda edilebilir ) , Havuzlukta manuel sintine pompası , gerektiğinde havuzluğun üzerini tamamen kapatan bimini ,tüm yelken halatlarını havuzluğa getiren makaralar-piyanolar , donattığım bumba freni palangası, krom borudan vardevela ,  Vs.Vs. Var.
Teknede 1 CQR ,1 Danforth kıç çapası ile 1 katlanır 4 kollu çapam ve 1 şemsiye tipi bot çapam ,2 adet nehir kenarları veya kıçtan koltuk almak için çakmalık köşe profil kazığım ve  45 m. 8 mm zincirim var. Gönül daha fazla zincirim olmasını arzu ederdi .Ancak zincirliğim ancak buna kifayet ediyor ve orası ile oynamak istemedim.

Salma yatağı üzerinde 180 Lt. Mazot tankım , motor yanlarında 2x175 lt su tankım , baş kamara da ayak ucunda yerine göre yaptığım 80 Lt. Epoksi pis su tankım var.
Mutfak tezgahında Buzdolabım (şu anda arızalandı yeni termostad istiyor) , Özel yapım alman malı krom fırınlı ocak (üç gözlü ,sallanır tip) ,ve lavabo. Tuvalette yine manuel tuvalet (Üç yollu vanalar ve manuel pompalar ile denize ,tanka veya güverte tahliye flanşına tuvaleti veya tankı yönlendirebilir) ve lavabo. Duş havuzlukta var sadece.

Trumatic gazlı ısıtıcı (vebasto) , sıcak soğuk marin klima var. Bence bunlar yapacağım iş için fazlalık , klima için bir de jeneratör alacağız sahilde elektrik olmayan yerde çalışsın diye , haydi bir teferruat daha. :) ama tekne ile beraber geldi ne yapayım, ben de stoğumdaki :) mazotlu vebastoyu bir arkadaşımıza verdim.

Senelerin çöpçülüğü ile birikmiş elektrikli - elektriksiz alet,takım,krom vida ve civata  kutuları , kablolar,kilitler,makaralar vs.vs Var oğlu var. Ne kadar sadeleşmeye çalışırsam çalışayım yine de çok malzeme var yer kaplayan.

Şu anda takım yelkenlerim hafif hava balonu dahil var. Yedek ana yelkenim , fırtına floğum ve trisail fırtına yelkenim yok , bunları edinir seyahat bütçemi de denkleştirirsem , Vira Bismillah. :)

Hızlıca aklıma gelenleri yazdım , şu ''Ancak'' diye başladığım  negatif gördüğüm şeyler olmasa ,gönlümdeki tekneyi tam buldum demekti , ama bütçemiz ve şansımız buna yetti ,aklımızın erdiği elimizin yettiğince bir şekle getirdim. Ona da şükürler olsun , Allahım olmayanlara da versin.

Soracağınız unuttuğum bir şey varsa kusuruma bakmayın ve lütfen sorun arkadaşlar.

Kaan Reisim , tam direkt madde madde yanıtlayamadım sorunu , lafın akışı doğaçlama ancak böyle oldu , belkide faydalı tavsiyeler alacağım şimdi ,iyi oldu diye düşünüyorum. :)
 
Selam ve sevgiler ,
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Bir Tekne Nasıl Olmalı?
#38: 19 Ocak 2017, 21:33:57
Öcal abi,
Serenity'i refit ederken biraz fotoğraflarından görüp duymuştuk ama böyle ayrıntılı harika olmuş.

İsteklerin, yerine getirebilecek şartlarda bir tekne ve rotaya yani hedefe uygun bir yapı. Daha ne olsun.
Tunadan başlayıp yapılacak kanal seyri ile Avrupayı geçip, okyanusa varmak harika olur. Bence Rüzgar dümenini 2. el okyanus çıkışında olmadı biraz daha aşağılara inerken bulursun sanki.
Kasırga sezonunda ICW'de çok rahat edersin bu tekne ile bence.

Bir şey kalmamış valla, hani neredeyse atıcaksın palamarı, son raddeye gelmiş  ;D Hadi hayırlısı. Çok sevindim.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Bir Tekne Nasıl Olmalı?
#39: 19 Ocak 2017, 22:02:42
Öcal abi,
Serenity'i refit ederken biraz fotoğraflarından görüp duymuştuk ama böyle ayrıntılı harika olmuş.

İsteklerin, yerine getirebilecek şartlarda bir tekne ve rotaya yani hedefe uygun bir yapı. Daha ne olsun.
Tunadan başlayıp yapılacak kanal seyri ile Avrupayı geçip, okyanusa varmak harika olur. Bence Rüzgar dümenini 2. el okyanus çıkışında olmadı biraz daha aşağılara inerken bulursun sanki.
Kasırga sezonunda ICW'de çok rahat edersin bu tekne ile bence.

Bir şey kalmamış valla, hani neredeyse atıcaksın palamarı, son raddeye gelmiş  ;D Hadi hayırlısı. Çok sevindim.

İnşallah Kaan cım teşekkür ederim.  :)

  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Ynt: Bir Tekne Nasıl Olmalı?
#40: 20 Ocak 2017, 11:59:09
Abi senin bunu şöyle güzel bir seri haline getirsek?
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Bir Tekne Nasıl Olmalı?
#41: 20 Ocak 2017, 12:06:50
Abi senin bunu şöyle güzel bir seri haline getirsek?

Nasıl yapalım yani Bülent reisim , tüm hikayeyi mi alayım forum a ?
  • IP logged

E

ERDEMCAKIR

Ynt: Bir Tekne Nasıl Olmalı?
#42: 20 Ocak 2017, 12:35:32
Hem sorunsuz nehir seyri yapacak,hem okyanusları aşacak,hem de buzullara gidecek tekneler var tabii.

Bakınız Nadire Berker & Selim Yalcin çiftine.Hakan Erim'e S/Y Ekip adlı teknelerini emanet edip bir tekne siparişi verdiler Fransız Alubat tersanesine.Direksiz teslim aldılar teknelerini. Önce bir güzel nehirden Avrupayı dolandılar. Eyfel manzarasında likit tükettiler havuzlukta,tekne köprülerinden tünellerinden geçtiler.Sonra döndüler yurda.Hazırlandırlar yola çıktılar, Akdeniz Atlas Karayipler,şimdi de kafamı karıştıran bir tur atıyorlar 3 okyanus 2 burun biraz buzullar falan.

https://www.alubat.com/ovni-445


 
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Bir Tekne Nasıl Olmalı?
#43: 20 Ocak 2017, 13:22:56
Güzel iş yapıyorlar. Çokta keyifli idi, Zafer abinin sunumlarında seyretmiştim.

Ama problem şu ki kendi payıma ; 2.eline bile 380,000$ istenen bir tekne beni fazlası ile aşar. "Şartlar" bence herkesin ulaşabileceği düzeyde kalmalı.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 327
  • Teknede yaşamak..tekneyi yaşamak..
    • Rota Atlantik
Ynt: Bir Tekne Nasıl Olmalı?
#44: 20 Ocak 2017, 20:13:50
Öcal abi,
Serenity'i refit ederken biraz fotoğraflarından görüp duymuştuk ama böyle ayrıntılı harika olmuş.

İsteklerin, yerine getirebilecek şartlarda bir tekne ve rotaya yani hedefe uygun bir yapı. Daha ne olsun.
Tunadan başlayıp yapılacak kanal seyri ile Avrupayı geçip, okyanusa varmak harika olur. Bence Rüzgar dümenini 2. el okyanus çıkışında olmadı biraz daha aşağılara inerken bulursun sanki.
Kasırga sezonunda ICW'de çok rahat edersin bu tekne ile bence.

Bir şey kalmamış valla, hani neredeyse atıcaksın palamarı, son raddeye gelmiş  ;D Hadi hayırlısı. Çok sevindim.
Ben sizin yerinize olsam rüzgar dümenini kesinlikle burada takar ve denerim..ki ben öyle yapacağım..oralarda usta bulmak, kromcu bulmak vs hayli zor ve pahalı.. kaldı ki 2.el bulamama şansın çok fazla.. ama her zaman derim kiiii...siz daha iyi bilirsiniz..
  • IP logged

 
Yukarı git