Tamam o zaman ben kendi kriterlerimi yazayım.
Hani şartlar ne gösterir ,yapabiliriz yapamayız Allah bilir ancak rahmetli Sadun Boro ağabeyimizin izlediği rotada solo bir dünya seyahati hep gönlümde yatmıştır.
Bildiğimiz bu rotada aynı zamanda kasırga ,tayfun ve muson mevsimini geçirecek ve gezecek bir çok koy , nehir ve sığ atoller olduğu gibi Bulgaristan da oturduğum için Tuna nehri ile de ilgili projelerim gereği , ve yaşımız ,bütçemiz enerjimiz de değişik tekne tipleri edinip tekrar tekrar donatmaya artık yetmeyeceğinden , benim isteyeceğim tekne ;
Sağlam bir arma ve gövde yapısına , tek başıma abrayabileceğim maksimum 35 feet uzunluğa ,klasik ve denenmiş denizci bir form a sahip ,lamine ahşap ya da epoksi elyaf olmalı , Açık denizlere çıkabilmeli aynı zaman da Tuna nehri ,Missisipi gibi akarsulara girebilmeli , içerisinde en az 4 kişi barınabilmeli ,kamara da baş yüksekliği en az 1.90 m olmalı ,.Bakımlı olup yaşı önemli olmayan , Elektrik-elektronik olarak mümkün olan herşey portatif ve en basit , elektriğini sahilden bağımsız sağlayabilen ve tasarruflu kullanabilen bir tekne olmalı idi.
Gelelim benim alıp refit ettiğim teknem Serenity e ;
-Alman yapısı , 1991 model ,gövde ile bütünleşik içi 2200 kg kurşun dolu orta uzun salmaya sahip , yeke dümenli ve dümen palası alttan destekli , normal kalınlıkta teller başta ve kıçta çift istralya ile klasik markoni arma ,ön ufak yelkenler kendinden tramola sistemli ,Flok furling ,direk yatabilir ,kendine monte basamaklara ve bumbada sabitleme palangasına ,yani sağlam bir gövde ve arma yapısına sahip .
Ancak istediğim klasik sülün gibi bir form a sahip değil , içerisinin rahatlığına rağmen açık denizler için biraz fazla karınlı (9.95 boy a 3.25 m. En.)dolayısı ile rüzgar üzerine gidişi de biraz zayıf , yine lamine ahşap veya sıfırdan yapılışından epoksi elyaf değil. Ve maalesef salma bölgesinde yaşının getirdiği bakım ihtiyacı vardı ki işe başlayınca neredeyse kendisinin tamamına baktırdı bana.
,Polyester-elyaf gövde, ancak ben refit sırasında su hattını komple ve borda da 20 Cm. Üzerine kadar epoksi ve biaksiyal elyaf kaplayarak kriterimi karşılamaya çalıştım. Yine su hattının altındaki seacoc ları özel kızıl bronz döküm olanlarla vanaları dahil değiştirdim..
-Tuna nehri , Missisipi ,gibi sulara problemsiz girebilir , köprülerin altından geçmek ,,çin direği katlanır (kendi aparatı var,kendiniz katlayabiliyorsunuz) ve su çekimi 1.20 m. Motor 65 Hp. Burada hemen hemen tüm kriterlerimi karşılıyor. Sadece bazı ülkeler benim artık eski model kalmış OM 616 Mercedes motora çevre açısından ne der onu bilemiyorum.
- Elektronik olarak radar , derinlik göstergesi , rüzgar göstergesi ,AIS receiver , navtex ve sabit VHF hariç (iki de el telsizim var) herşey portatif şu anda. Radar benim için öncelik değildi ancak teknenin üzerinde geldi ,onun yerine bir rüzgar dümeni olmasını tercih ederdim. Birisi el tipi ,birisi ahşap kutusunda antika ve birisi de havuzluğun kamara duvarına takılıp çıkabilen üç adet portatif pusulam , 1 adet Sangean ATS909 portatif radyom var. Tekne içerisine giden TV kablolarını ve TV için 220 tesisatını ben söktüm attım.
Haritası olmayan iki adet basit el GPS im , Open CPN yüklü bir laptop um ,marin traffic ve Zello yüklü bir kısmen su geçirmez telefonum ,yeke tipi otopilotum var. Türk , Yunan , Karadeniz pilot kitapları ile yine bu bölgelere ait kağıt haritalarım eksiksiz.
Ancak , Ais receiver yerine transponder olmasını , yine bir uydu telefonum olmasını tercih ederdim ama duygusal nedenler devreye girdi.
Elektrik olarak 1 motor (105 AH ve 3 servis aküsü (1+2 idi ben artırdım ) ve 240 Wat güneş panellerim , ikiside portatif özel yapım bir redresörüm ve Alman malı 350 Watt tam sinüs invertörüm , mobitronic akü monitorum var.
Sigorta panelim çok teferruatlı , daha sade olmasını isterdim ancak onu sadeleştirecek bilgi ve yetenek bende yok. Can Deniz hocam vakit bulurda el atar bir gün inşallah.
İçerde tüm lambaları led e çevirdim ancak yine de akşamları gazlı gemici fenerimle oturmayı seviyorum.
Güvertede 4 kişilik can salım (Birde 6 kişilik vardı ama onu ıskartaya çıkardım tekneme göre gözüme büyük geldiğinden) ,birisi 2.80 m. şişme Zodiak diğeri 3.20 m. Çift gövde fiberglass olmak üzere 2 servis botum ( onların da birisini ıskartaya çıkaracağım ),Honda 5 hp 4 zamanlı motorum, 1000 watt elektrikli ırgat (Havuzluktan da kumanda edilebilir ) , Havuzlukta manuel sintine pompası , gerektiğinde havuzluğun üzerini tamamen kapatan bimini ,tüm yelken halatlarını havuzluğa getiren makaralar-piyanolar , donattığım bumba freni palangası, krom borudan vardevela , Vs.Vs. Var.
Teknede 1 CQR ,1 Danforth kıç çapası ile 1 katlanır 4 kollu çapam ve 1 şemsiye tipi bot çapam ,2 adet nehir kenarları veya kıçtan koltuk almak için çakmalık köşe profil kazığım ve 45 m. 8 mm zincirim var. Gönül daha fazla zincirim olmasını arzu ederdi .Ancak zincirliğim ancak buna kifayet ediyor ve orası ile oynamak istemedim.
Salma yatağı üzerinde 180 Lt. Mazot tankım , motor yanlarında 2x175 lt su tankım , baş kamara da ayak ucunda yerine göre yaptığım 80 Lt. Epoksi pis su tankım var.
Mutfak tezgahında Buzdolabım (şu anda arızalandı yeni termostad istiyor) , Özel yapım alman malı krom fırınlı ocak (üç gözlü ,sallanır tip) ,ve lavabo. Tuvalette yine manuel tuvalet (Üç yollu vanalar ve manuel pompalar ile denize ,tanka veya güverte tahliye flanşına tuvaleti veya tankı yönlendirebilir) ve lavabo. Duş havuzlukta var sadece.
Trumatic gazlı ısıtıcı (vebasto) , sıcak soğuk marin klima var. Bence bunlar yapacağım iş için fazlalık , klima için bir de jeneratör alacağız sahilde elektrik olmayan yerde çalışsın diye , haydi bir teferruat daha.
ama tekne ile beraber geldi ne yapayım, ben de stoğumdaki
mazotlu vebastoyu bir arkadaşımıza verdim.
Senelerin çöpçülüğü ile birikmiş elektrikli - elektriksiz alet,takım,krom vida ve civata kutuları , kablolar,kilitler,makaralar vs.vs Var oğlu var. Ne kadar sadeleşmeye çalışırsam çalışayım yine de çok malzeme var yer kaplayan.
Şu anda takım yelkenlerim hafif hava balonu dahil var. Yedek ana yelkenim , fırtına floğum ve trisail fırtına yelkenim yok , bunları edinir seyahat bütçemi de denkleştirirsem , Vira Bismillah.
Hızlıca aklıma gelenleri yazdım , şu ''Ancak'' diye başladığım negatif gördüğüm şeyler olmasa ,gönlümdeki tekneyi tam buldum demekti , ama bütçemiz ve şansımız buna yetti ,aklımızın erdiği elimizin yettiğince bir şekle getirdim. Ona da şükürler olsun , Allahım olmayanlara da versin.
Soracağınız unuttuğum bir şey varsa kusuruma bakmayın ve lütfen sorun arkadaşlar.
Kaan Reisim , tam direkt madde madde yanıtlayamadım sorunu , lafın akışı doğaçlama ancak böyle oldu , belkide faydalı tavsiyeler alacağım şimdi ,iyi oldu diye düşünüyorum.
Selam ve sevgiler ,