Ah Kaan Ah..
Son 6 ayım Omurga salma tiplerini incelemek ile geçti. Cem Gür , mevcut plana göre bir arma yerleştirmiş. Ancak bana göre küçük olmuş. Çünkü direk yelken direği gibi tasarlanmamış.
Şimdi , Aali 'nin tüm yazdıkları ancak özellikle son yazdıkları çok önemli. Bir kere tekneyi sana satmıyoruz. Yani istersen bir kıyak geçeriz tabi de , bu kadar muhabbetimiz var.
Satılabilir bir tekne derken tekneyi yapıp satarız anlamında dememiştim. ekonomik kriterleri de göz önüne alacağız demek istemiştim. Yoksa hiç uğraşmaya gerek yok.Son koyduğun videodaki tekne , ya da Devlin 'in Oysta zaten işin bitmiş hali.
sana, Matay'a , Bana , Bülent'e yani artık ihtiyaçlarını bilen ve tarzı oturmuş adamlara kadınlara satmıyoruz bu tekneyi . Yani daha doğrusu sizler almıyorsunuz zaten.
Türk kadınının onayına sunuyoruz işi önce. Türk kadını böyle bir tekne alacağına 1+1 daire alır. Hatta bunu bahane olarak kullanır. Ev almak istemeyen kocayı buradan vurur. Bunlar tecrübe ile sabit.
Haşa , kadın zekasını biz erkeklerin anlaması zaten mümkün değil ancak hepimiz kendi profesyonel ilgi alanlarımız da yorumlar yapabiliyoruz işte.
Bak sana bir hipermarketin iç tasarımının nasıl yapıldığından bir iki örnek vereyim. Hiçbir yabancı market zincirinde meyva ve sebze reyonu girişte olmaz mesela. Sadece Türk marketlerinde bu böyledir.
Marketler en çok iki kadın arkadaşın alış verişini severler. Sonra Kadının tek gelmesini , sonra ailesi ile gelmesini isterler. Hani ellerinde olsa erkekleri markete almazlar o derece yani.
Tüm market mimarisi erkeği oyalamak ve kadına alışveriş yaptırmak üzerine kuruludur. Genel eğilim olarak insanlar bir markete girdiklerinde sağa dönme eyilimlidirler.
Market bunu kullanır ve giriş sağ tarafta elektronik, arkasında araba aksesuarları, hemen arkasında mevsimine göre park ve bahçe mangal v.s bulunur. Burada amaç , erkeği kadından ayırmaktır. Karşıda ise kadın ile ilgili giysi , sonrasında, kozmetik , deterjan ve zayıf bir erkek reyonu olur. Çoğunlukla kozmetik ve kadın kıyafetleri içi içe yada birbirine çok yakın olur.
Kadına önce küçük şeyler aldırtılır. Kazara erkek gelirse sepeti boş görsün diye. Erkek beyni salak olduğundan , büyük şeylerin pahalı olduğunu sanır. ancak o arabadaki bir ruj, kalem, koku ya da başka bir kozmetik çok pahalı olabilir.
Kozmetik alamayan kadın yoktur. Kozmetik kadını gaza getirir. Dikkati kendisine çevirir ve kıyafetler tam o sırada ortaya çıkarlar. Kıyafet almayan tutumlu bayanlara hemen yanda deterjan bölümü sunulur. Özellikle leke çıkarıcılar, yumuşatıcılar öndedir. Yani denmek istenmektedir ki " kıyafet almadın ama evdeki kıyafetini yeni gibi yapabilirsin"
Biz erkeklere deli saçması gelen deterjan reklamlarının temelinde bu vardır. " ilk günkü gibi temizlik " , " solmayan renkler" .. Nasıl ? biraz tanıdık geldi mi. ?
Sonra hafif , yani ucuz bir erkek reyonu çıkar hemen. Patates soğan almaya gelmiş kadın, kendine kozmetik, kıyafet ve aldığı kıyafeti evde uyduracağının da yep yeni görünmesi için deterjan almıştır. Kocayı da unutmamış ve bir çift çorap almıştır işte.
Daha akıllı marketlerde çocuk kıyafet reyonu daha önde olur. Çocuğa alınmış olan kıyafete hiç bir koca gıkını çıkaramaz. Çocuğa kıyafet almak demek , kadının kendisini ede kıyafet alması demektir. " bak ana kız bunları giyeceğiz beraber " gibi. Tanıdık mı geldi yoksa ?
En ağır gıdalar ve en ucuzları en sonda olur. Baştan sepetin doldurulup, "ooo ne çok şey almışım " denilmesi istenmez. O yüzden o akşam ya da bir haftalık yiyecek içecek için alınacaklar çıkmadan bir önceki reyonlarda olur. Neden bir önceki? Çünkü son reyonda pişmiş gıdalar olur. O kadar yoruldun ettin, ne gerek var şimdi yemek yapmaya , Biz senin için yaptık işte denilip, hazır pişmiş yemeklerin satın alması istenir. Hatta buralarda küçük kafeler de olur. Yemeği de en ucuzundan orada yedirip, bulaşıkla filan uğraşma bu gün denilir.
Bir kadın, markette tuttuğu bir ürünü %50 alır. sepete attığı ürünü %90 alır. Oysa bir erkek , ürünleri bir çocuktan daha çok eller ve almaz.
Meşhur Fransız marketine girdiğinde bunları bir hatırla isterseniz . Ya da Alman Cash and Carry marketine
Mal , her durumda Kadın'a satılır.
Kadına küçük bir şey satmak istiyorsan eğer , şirin olmasını sağlaman gerekir. Kadınların dayanamadığı tek şey şirin ve kullanışlı bir mutfaktır.
Yani hedef kitle önemli.
Şirin ve kullanışlı mutfağı olan her mal kadının onayından geçer, Ev, karavan, tekne fark etmez. Kadınların çoğu evin salonunda değil, mutfağında oturur mesela. Bahçe ya da balkon çıkışı olan, içinde en az bir masa alabilecek büyüklükte bir mutfağı olan ev her durumda satılır mesela.
Devam edeceğiz efendim..