Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Hayaller Tersanesi

B

Burak Doneray

Ynt: Hayaller Tersanesi
#45: 17 Mayıs 2018, 01:37:42
Bu tekneye koyabileceğiniz en fazla yelken alanı 30 m2 dir.Tasarımcısına bir soralım bence 30 m2 bile çok iddialı olur %44 balast oranı olduğunu tahmin ediyorum.

Resimdeki armayı tamamen yok kabul ederek.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 17 Mayıs 2018, 01:46:39 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 629
Ynt: Hayaller Tersanesi
#46: 17 Mayıs 2018, 01:40:49
by the way my dear Ersin ...Bu Sam amca proce ve planlarda metrik ölçüler yerine inch ve feet kullanıyorsa ( ki öyle görünüyor ) kayığın inşasında çalışacaklara kök söktürecek...
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Ynt: Hayaller Tersanesi
#47: 17 Mayıs 2018, 01:42:37
Bu tekneye koyabileceğiniz en fazla yelken alanı 30 m2 dir.
Peki. Bunu bir de Devlin'den duyalım ama.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Hayaller Tersanesi
#48: 17 Mayıs 2018, 02:00:46
Bu tekne bana Sadun Boro’nun Ege denizine uygun olduğunu yazdığı motor sailor örneğini anımsattı.Güzel bir tekne .35 feet olsaydı satılabilirliği daha kolay olurdu ülkemizde. 28 ile 35 feet teknenin bağlama ve işletme giderleri çok farklı değildir.
  • IP logged

e

ersinboke@icrs.com.tr

Ynt: Hayaller Tersanesi
#49: 17 Mayıs 2018, 06:58:46
Metrik sistem konusunu en başından yazdım . Kürek imalatından biliyorum tam bir baş belası.

Ben formülasyonları bilmem. Tayo Mar 'da kabaca 40 m2 yelken alanı var. Ağırlığı da 4,5 ton civarında kullanım sırasında tahminim.

Zaten randa arma kullanmanın nedeni bu. Muhtemel, bu teknenin yelken alanı 60 m2 ye yakın olur.

Cem Gür dediydi. Ben Tayo Mar 'dan bahsederken hep İngiliz iş teknesi diye bahsederim ya. Aslında Thomas Gilmer 'in bu tekneyi Amerikanlaştırdığını söylemişti bir keresinde. Amerikan tarzında tekneler daha şişko ve draft daha kısa.

Rover de öyle.

Şimdi bu teknenin armasının bence nasıl olması lazım.  Bir kere Mizana şart. Teknenin kıç tarafı bunun için son derece uygun. Mutfak kabininden dolayı o bölge zaten ölü bölge.  Mizana yelkene basılacak olan bocurum yelkeni , ana yelkenin yelken alanını küçültecek.

Bu küçültme şunun için yapılmalı. ana yelken küçülünce bumba boyu da kısalacak hali ile. Böylece kabinden ana yelken tamamen görünür hale gelecek.

Markoni arma düşünülse idi Burak haklı olabilirdi. Randa armanın en önemli avantajı bu işte.  Keza civadranın da eklenmesi ile birlikte kotra arma ile bu tekne çatır çatır yürür.

Ben teknenin aynı zamanda başı kıçı bir olmasını da önemsiyorum.  Kıçtan gelen denizlerde başı kıçı bir teknelerin avantajları malum.

Teknenin Orsa performansını bana göre salma yapısı belirleyecek. 

Teknenin boyuna gelince. Johon Vigor amcanın dediği gibi yapmak gerekiyor.

İhtiyaca uygun " en küçük " tekneyi arıyoruz. 

29 feet ile 32 feet teknenin imalatında ciddi fiyat farkları oluşur diye düşünüyorum mesela.

  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Hayaller Tersanesi
#50: 17 Mayıs 2018, 09:41:49
Hedef kitlesi kadınlar ise 29ft küçük olabilir, çok muhteşem çekici, hem modern hem romantik bir iç tasarım olmalı.
Burak'a katılıyorum, 35ft olsa daha kolay satılır. (İmalat maliyetinden bağımsız)

öZgür (tapatalk)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: Hayaller Tersanesi
#51: 17 Mayıs 2018, 09:42:44
Son bir haber doğruluğu tartışılır Dufour fuarda 45-50 feet bir yelkenli satıyor.Tekne teslim ediliyor yeni sahibi diyorki ben bu tekneyi sipariş vermedim .Nasıl olur bu sizin tekneniz diyorlar hayır benim teknemde direk yoktu diyor adam .Para iade ediliyor satış müdürü işten çıkarılıyor. Dedikodu tabi doğruluğu tartışılır bu seneki fuardan .


Burak Reis
Şaka gibi. Burda bir 520 gl vardı. O ise filmlere konu olur bu ya


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 196
Ynt: Hayaller Tersanesi
#52: 17 Mayıs 2018, 09:58:57
Hedef kitlesi kadınlar ise 29ft küçük olabilir, çok muhteşem çekici, hem modern hem romantik bir iç tasarım olmalı.
Burak'a katılıyorum, 35ft olsa daha kolay satılır. (İmalat maliyetinden bağımsız)

öZgür (tapatalk)

 Eğer genele hitap edecek bir bir tekne planlanıyor ise  rahat bir şekilde denize giriş çıkış yapılabilinecek bir yer   ve  yine rahatça güneşlenmek için düz bir alanı olması gerekiyor.  Yeteri büyüklükte  temiz su deposu ve gri su tankını da unutmamak lazım.  Bol saklama alanlarının bulunması ve özellikle yeterli büyüklükte bir buzdolabi olmazsa olmaz diye düşünüyorum.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: Hayaller Tersanesi
#53: 17 Mayıs 2018, 10:28:04
Hedef kitlesi kadınlar ise 29ft küçük olabilir, çok muhteşem çekici, hem modern hem romantik bir iç tasarım olmalı.
Burak'a katılıyorum, 35ft olsa daha kolay satılır. (İmalat maliyetinden bağımsız)

öZgür (tapatalk)

 Eğer genele hitap edecek bir bir tekne planlanıyor ise  rahat bir şekilde denize giriş çıkış yapılabilinecek bir yer   ve  yine rahatça güneşlenmek için düz bir alanı olması gerekiyor.  Yeteri büyüklükte  temiz su deposu ve gri su tankını da unutmamak lazım.  Bol saklama alanlarının bulunması ve özellikle yeterli büyüklükte bir buzdolabi olmazsa olmaz diye düşünüyorum.

Cenk biladerim,

Moody 33 MK I de bunların hepsi var ama plastik.Yani Cü Cü biladerimin deyişi ile yoğurt kabı. ;D
  • IP logged
DeDe

  • *
  • İleti: 196
Ynt: Hayaller Tersanesi
#54: 17 Mayıs 2018, 10:34:01
Hedef kitlesi kadınlar ise 29ft küçük olabilir, çok muhteşem çekici, hem modern hem romantik bir iç tasarım olmalı.
Burak'a katılıyorum, 35ft olsa daha kolay satılır. (İmalat maliyetinden bağımsız)

öZgür (tapatalk)

 Eğer genele hitap edecek bir bir tekne planlanıyor ise  rahat bir şekilde denize giriş çıkış yapılabilinecek bir yer   ve  yine rahatça güneşlenmek için düz bir alanı olması gerekiyor.  Yeteri büyüklükte  temiz su deposu ve gri su tankını da unutmamak lazım.  Bol saklama alanlarının bulunması ve özellikle yeterli büyüklükte bir buzdolabi olmazsa olmaz diye düşünüyorum.

Cenk biladerim,

Moody 33 MK I de bunların hepsi var ama plastik.Yani Cü Cü biladerimin deyişi ile yoğurt kabı. ;D
Utku Abi;
Ahşap tekneleri dışarıdan bakmak suretiyle seviyorum. Görsel olarak çok güzeller. Büyük bir ihtimal ile yoğurt kabı ile devam edeceğim.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Hayaller Tersanesi
#55: 17 Mayıs 2018, 12:19:00
Keza motorun yeri.. Bence de servis için çok uygun. Tek dert o kadar uzun bir şaft sıkıntı çıkarır mı?  (bunu da Aali düşündü tabi.

Devlin, hafta başı taslak armayı gönderecek. Çalışacağız daha üzerinde.

Uzun şaft uygulamalrı çok var. Yatak sayısı artıyor sadece
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Hayaller Tersanesi
#56: 17 Mayıs 2018, 12:52:38
motor 110 hp diyor.. bu boy ve deplasman için fazla değil mi?
  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 629
Ynt: Hayaller Tersanesi
#57: 17 Mayıs 2018, 13:02:21
motor 110 hp diyor.. bu boy ve deplasman için fazla değil mi?

Beher tekne için olamaz...Yarım düzinesi için hesaplamış olmalı ?   :-\
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: Hayaller Tersanesi
#58: 17 Mayıs 2018, 13:24:10
Hidromotor icat olduğundan beri biçerdöverlerde kullanılan kayış kasnak sistemlerinin yerini aldı.
Bazı büyük çenoaların rollerlarında hidromotor benzeri bir şeyler gördüm,kullanılyor galiba.Motor dairelerini görmedim ama motora direk monte edilen hidromotor ile motoru teknenin her yerine koyabilir ve bir çok ekipmanın tahrik gücü olarak elektrik yerine kullanabilirsiniz.Şanzuman gerekmez ve kesintisiz çalışan bir hidrolik şanzumanınız olur.Yakıt sarfiyatınızda azalır diye düşünüyorum.
Far Out' Karşıyaka'da karaya alırsam şanzuman yerine hidromotor konulabilirliğinin fizibilitesini yapmayı düşünüyorum.Eski ırgatın elektrik motoru yerine bir uç,manevra pervanesine  bir uç diye sıralıyorum.Tabii ki sonuçta pantolon yürütüyor para konuşturuyor.O zaman gelince nasıl konuşuruz bilinmez. :D
  • IP logged
DeDe

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Hayaller Tersanesi
#59: 17 Mayıs 2018, 15:48:42
Halibut ile başlangış için bazı kabaca ölçüler:
Güverte boyu: 8Mt 81
Deplasmanı : 4.450 Kg
Draft : 1Mt10
Orta güverte boyu 1Mt40 Çok kısa . Akdeniz yaşam tarzına uygun değil.
Kıç bodoslama- Kıç kamara arası 1Mt00 Çok kısa / verimsiz.

Köprü yüksekliği nedeni ve direk sabit kalırsa  ile ana yelken daha fazla büyüyemiyor, bumba kısalamıyor.

Mizena bumba yükseklini 1Mt90+ aldım Yeke ile kullanma halinde...
Askı dümen için kıç formun değişmesi gerekir. Böyle kalacak ise yeke dümen şaftı üzerinde içte olacaktır.
Baş kamaradan köprüye tekne içinden geçebilmek için yeterli tavan yüksekliği yok.
Denize iniş/çıkış merdiveni tekne vasatında olmak durumunda.

Flok baston uzatılarak biraz daha büyüyebilir.
Yelken planı çalışılabilir. Yelken ıskota sistemleri çalışılmalı


Devlin tekne karinasının kaç m2 yelken taşıyacağını biz söyleyecek.

Kısa yorum: Halibut Akdeniz tarzı bir tekne değil. En azından orta güverte rahat kullanılabilir ölçülere getirilmeli. Bunu sağlamak için tekne 29 Ft yerine 32-33Ft'e tadil edilmeli ki kabaca %10 büyüme ediyor. 
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

 
Yukarı git