Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Hayaller Tersanesi

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Hayaller Tersanesi
#30: 16 Mayıs 2018, 23:57:31
İlgi ile takip edeceğim lakin, Means of Grace'den buraya nasıl geldin, daha çözebilmiş değilim  :o
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Hayaller Tersanesi
#31: 17 Mayıs 2018, 00:05:03
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Hayaller Tersanesi
#32: 17 Mayıs 2018, 00:06:13
Cem bahsettiğin tekne sanırım Hikmet Tür de de bulunan Moda isimli tekne olsa gerek.Boyuna göre çok kullanışlı bir tekne idi.

Evet Kaan biri de "Moda" idi. Ne hafıza var sen yaw !! :)xx :)xx
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Hayaller Tersanesi
#33: 17 Mayıs 2018, 00:07:12
İlgi ile takip edeceğim lakin, Means of Grace'den buraya nasıl geldin, daha çözebilmiş değilim  :o

MOG'in herkese hitap etmeyeceğini düşünüyor sanırım.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

B

Burak Doneray

Ynt: Hayaller Tersanesi
#34: 17 Mayıs 2018, 00:07:40
28 feet 4,5 ton bu armayla yelken yapmaz bu tekne.Adam çözmüş ülkemizi.Satarmı satar.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 17 Mayıs 2018, 00:12:42 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Ynt: Hayaller Tersanesi
#35: 17 Mayıs 2018, 00:11:12
Eğer böyleyse, arma üzerinde de fikir yürütmeye çabalarız.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Hayaller Tersanesi
#36: 17 Mayıs 2018, 00:11:23
İlgi ile takip edeceğim lakin, Means of Grace'den buraya nasıl geldin, daha çözebilmiş değilim  :o

MOG'in herkese hitap etmeyeceğini düşünüyor sanırım.

Bugüne kadar ki çizgisinin çok dışında da onun için şaşırdım
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Ynt: Hayaller Tersanesi
#37: 17 Mayıs 2018, 00:13:39
Eğer böyleyse, arma üzerinde de fikir yürütmeye çabalarız.
Ersin hemen ona bir mizana direği ilave etti zaten garsondan emanet kalemle...   8)
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Ynt: Hayaller Tersanesi
#38: 17 Mayıs 2018, 00:16:55
Eğer böyleyse, arma üzerinde de fikir yürütmeye çabalarız.
Ersin hemen ona bir mizana direği ilave etti zaten garsondan emanet kalemle...   8)

Bakın abi, öğreniyorum demek ben de yavaş yavaş. Doğru soru sormaya başlamışım :)

2. Soru ; Ama yeterli gelir mi?
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

B

Burak Doneray

Ynt: Hayaller Tersanesi
#39: 17 Mayıs 2018, 00:17:43
Son bir haber doğruluğu tartışılır Dufour fuarda 45-50 feet bir yelkenli satıyor.Tekne teslim ediliyor yeni sahibi diyorki ben bu tekneyi sipariş vermedim .Nasıl olur bu sizin tekneniz diyorlar hayır benim teknemde direk yoktu diyor adam .Para iade ediliyor satış müdürü işten çıkarılıyor. Dedikodu tabi doğruluğu tartışılır bu seneki fuardan .
  • IP logged

e

ersinboke@icrs.com.tr

Ynt: Hayaller Tersanesi
#40: 17 Mayıs 2018, 00:53:46
Sevgili Kaan, MoG , benim kendim için düşündüğüm tekne. İç tasarımı bence kullanışsız. Ben iç tasarım değiştirip, Sam amcaya gönderdim. O da iç tasarımı bu kadar eleştirince , bu teknenin iç tasarımını gönderdi.

Şimdi mantık şöyle. Kadınlara yönelik bir tekne hazırlıyoruz. Ben ofise gelen erkek müşterinin suratına bakmam. Hiç ev alabilen erkek müşteri görmedim.

Karısına danışmadan tekne alabilen erkek de  görmedim.

Satılabilir bir tekne üzerinde çalışıyoruz. Bu denizlere ve bizim insanımızın beğeneceği bir tekne  düşünüyoruz.

Kadın önceliğimiz. 

Şimdi bu teknenin çok ilginç avantajları var. Bir kere standart motor sailorlardan farklı.  Kabin Geride. Dolayısı ile Kabindeyken ana yelkeni ve ön yelkenleri tamamen  görmek ve kontrol etmek mümkün yani.

Gezi teknelerindeki en büyük sıkıntı bot. Oysa bu teknede matafora teknenin üzerinde sonradan eklenmiş ve iğreti durmuyor. Keza kıç tarafta mutfak kabininin üstü bisiklet ya da elektirikli bisiklet koymak için çok uygun. Keza buraya mutlaka bir mizana direği eklemek gerek. 

palayı dışarı almak , dolap dümen ile birlikte bir yeke eklemek olası.

Ve güneş panelleri . kabin üstü bu iş için ideal.

İç tasarıma gelince. anvantajlar ortada. Özellikle  baş kabin. Çok ciddi bir mahremiyet sağlıyor. Tuvalet ve çift yatağı ile tekneyi yönetenlerden son derece bağımsız. Sabah erkenden yola koyulurken , çekine çekine kahve yapmaya son kendinize.

Tuvaletin baş altında olması başta hoşuma gitmiyordu ancak çok doğru bir tercih. Tuvalet başaltında olunca , iç tasarımı çok daha rahat çalışıyorsunuz.

Mutfak bir basamak aşağıda. yanlarda iki tüp yatak var. Belki bunlardan birisi kapak altı bir acil tuvalet olarak düşünülebilir. Ya da duş belki. (bunlar Aali nin fikirleri )

Çünkü tekne kullanırken havuzluk kabininden baş kamaraya gitmek gerekiyor bu tasarımda. Oysa bu başta öngördüğümüz mahremiyeti engelliyor.

Ben esas mutfağın yerine bayıldım. Bir kere üzerindeki heç  kapağı sayesinde ne isterseniz pişirirsiniz o mutfakta.
profesyonel bir mutfak tasarımı için çok uygun bir mekan yaratılmış vaziyette.

Masa daha önceden öngördüğüm gibi tek. Yani hem yemek masası hem harita masası gibi. Dümen tutarken ser kağıt haritayı rahat rahat .. Çalış üstünde . Rüzgar , serpinti de yok üstelik.

Kahve mi istedin? Mutfak hemen arkada. Çoluk çocuk önde uyurken , sen hafiften müziğini dahi açarsın.

Yine Aali nin çok doğru bir fikri var.Kendisi yazar muhtemel daha uzun. Baş kabine geçiş , dışardan değil içerden olmalı dedi.  bence de kesinlikle doğru.

Armanın ki bu durumda kech oluyor , çift direkli ve kotra arama olması çok önemli. Öngödüğümüz arma olursa , tekneyi en fazla %10 bayarak en  sert havada dahi yelken yapmak mümkün üstelik.

Bocurum ve Trinket  ile. Aynı Tayo Mar'da olduğu gibi. Her iki yelken de kendileri kontra değiştiriyorlar malum. Sizin kabinden dışarı çıkmanıza dahi gerek yok.

Hem bu arma ile daha kısa direk yapmak mümkün. Daha kolay abarılabilir yelkenleriniz de olacak. Ana yelken randa tabi. Herkes bir gün randa armayı keşfedecek.  randa arma ile denizlerin Chevy si olur bu tekne.

Daha salma ve safra detaylerı gelmedi . O yüzden yelken performansı ile ilgili yorum yapmak için erken bence.

Cutter arma olacağından baş tarafa civadra da istedim tabi unutmadan yazayım.

Şimdi Havuzluk yok nerede oturacağız dediğinizi duyar gibiyim.  Baş kamaranın üstünde efendim. Orayı biraz düzleyecek ve korkulukları belkide az biraz yüksek yapılacak.  Tirenket bumbası üzerine gerilecek tente ile bir masa ve dört ya da beş sandalye ile sanki evinizin balkonunda gibi olacaksınız.

Aslında sandalye yerine sabit banklar da olabilir. Böylece seyir sırasında da oturulur rahatlıkla.

Böyle bir seyirde ön yelkenler açılmaz ve randa ana yelken ve üzerinde açılacak karanfil iş görür. Böylece bumbayı kafaya yeme derdine de son.

Tabi ki gargari halkaları da olacak. Bana kasa vinçe de gerek yok ya. Millet vinç seviyor Attıracağız bir vinç artık.

29 feet teknede bu konfor ? bence tartışılmaya değmez mi?


  • IP logged

e

ersinboke@icrs.com.tr

Ynt: Hayaller Tersanesi
#41: 17 Mayıs 2018, 01:00:13
Keza motorun yeri.. Bence de servis için çok uygun. Tek dert o kadar uzun bir şaft sıkıntı çıkarır mı?  (bunu da Aali düşündü tabi.

Devlin, hafta başı taslak armayı gönderecek. Çalışacağız daha üzerinde.
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Hayaller Tersanesi
#42: 17 Mayıs 2018, 01:01:32
Satılabilir tekne.
Ben burayı kaçırmışım.

Arma'yı ve yelken performansını çok merak ettim.
Tekne olarak güzel, ilginç bir şeyler ortaya çıkabilir, yine de yelken kısmı için kafamda soru işaretleri var, konuştukça netleşir diye düşünüyorum.
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Ynt: Hayaller Tersanesi
#43: 17 Mayıs 2018, 01:04:27
Kesinlikle değer.
Ben başkamaranın bağımsızlığı ve içeriden hiç girilememesine bayılmıştım. Dediğin gibi tam bir mahremiyet sağlar.
Masal 34 ayak. 3 kabin. Bir kabin depo oluyor kendiliğinden.
Keşke diyoruz hep, o kabin olmayaydı, portuç zaten iyice derin olur, depolama sorunu azalırdı. Bu sayede de mutfak biraz daha büyük olurdu.

Bu minvalde, tüp yatağı düşünmezdim, orayı tuvalet ve duş olarak tasarlamak daha verimli bence. Gündelik yaşamınızın geçtiği yerde tuvalet ve duşun olması önemli bir konfor.
Akdenizde kayıkta en kolay iş uyku düzeni. Her yerde uyunur. 29 ayak tekneye  kaç konuk çağrılır ki? Zaten tekneye konuk çağrılmaz. O halde, uykuyu değil, seyri ve gündelik yaşamı düşünmek daha doğru sanki.

  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 629
Ynt: Hayaller Tersanesi
#44: 17 Mayıs 2018, 01:24:18
Eğer böyleyse, arma üzerinde de fikir yürütmeye çabalarız.
Ersin hemen ona bir mizana direği ilave etti zaten garsondan emanet kalemle...   8)

Bakın abi, öğreniyorum demek ben de yavaş yavaş. Doğru soru sormaya başlamışım :)

2. Soru ; Ama yeterli gelir mi?

Ecnebi bi denizci sözü der ki : 4 Bf ve üstü havada her tekne yürür.  ;)

E bu kadar teselli yeterli gelmiyorsa efem ( elbet tekne tipine göre değişen...) bi ampirik formül vardır. ;)
Yelken alanının kare kökü değerini teknenin deplasmanının küp köküne bölersin ; çıkan ( birimsiz) rakam kabaca 4'e yakınsa ise ağır, geleneksel veya büyük bir iş teknesinden, 4 küsur 5 arasiysa modern yelkenlilerden, daha yüksekse uçar, kaçar bir nesneden söz ettiğimizi anlarız.
Sam amca teknenin deplasmanını 9800 lb ( ~ 4450 kg) vermiş ; burdan da Ersin'in kayığının yaklaşık 45 metrokareyi mütecaviz yelken taşımasının gerektiği söylenebilir. Sam amca da bu alanı tek direk veya ketch armaya rahatlıkla dağıtabilir.
  • IP logged

 
Yukarı git