Sevgili Kaan, MoG , benim kendim için düşündüğüm tekne. İç tasarımı bence kullanışsız. Ben iç tasarım değiştirip, Sam amcaya gönderdim. O da iç tasarımı bu kadar eleştirince , bu teknenin iç tasarımını gönderdi.
Şimdi mantık şöyle. Kadınlara yönelik bir tekne hazırlıyoruz. Ben ofise gelen erkek müşterinin suratına bakmam. Hiç ev alabilen erkek müşteri görmedim.
Karısına danışmadan tekne alabilen erkek de görmedim.
Satılabilir bir tekne üzerinde çalışıyoruz. Bu denizlere ve bizim insanımızın beğeneceği bir tekne düşünüyoruz.
Kadın önceliğimiz.
Şimdi bu teknenin çok ilginç avantajları var. Bir kere standart motor sailorlardan farklı. Kabin Geride. Dolayısı ile Kabindeyken ana yelkeni ve ön yelkenleri tamamen görmek ve kontrol etmek mümkün yani.
Gezi teknelerindeki en büyük sıkıntı bot. Oysa bu teknede matafora teknenin üzerinde sonradan eklenmiş ve iğreti durmuyor. Keza kıç tarafta mutfak kabininin üstü bisiklet ya da elektirikli bisiklet koymak için çok uygun. Keza buraya mutlaka bir mizana direği eklemek gerek.
palayı dışarı almak , dolap dümen ile birlikte bir yeke eklemek olası.
Ve güneş panelleri . kabin üstü bu iş için ideal.
İç tasarıma gelince. anvantajlar ortada. Özellikle baş kabin. Çok ciddi bir mahremiyet sağlıyor. Tuvalet ve çift yatağı ile tekneyi yönetenlerden son derece bağımsız. Sabah erkenden yola koyulurken , çekine çekine kahve yapmaya son kendinize.
Tuvaletin baş altında olması başta hoşuma gitmiyordu ancak çok doğru bir tercih. Tuvalet başaltında olunca , iç tasarımı çok daha rahat çalışıyorsunuz.
Mutfak bir basamak aşağıda. yanlarda iki tüp yatak var. Belki bunlardan birisi kapak altı bir acil tuvalet olarak düşünülebilir. Ya da duş belki. (bunlar Aali nin fikirleri )
Çünkü tekne kullanırken havuzluk kabininden baş kamaraya gitmek gerekiyor bu tasarımda. Oysa bu başta öngördüğümüz mahremiyeti engelliyor.
Ben esas mutfağın yerine bayıldım. Bir kere üzerindeki heç kapağı sayesinde ne isterseniz pişirirsiniz o mutfakta.
profesyonel bir mutfak tasarımı için çok uygun bir mekan yaratılmış vaziyette.
Masa daha önceden öngördüğüm gibi tek. Yani hem yemek masası hem harita masası gibi. Dümen tutarken ser kağıt haritayı rahat rahat .. Çalış üstünde . Rüzgar , serpinti de yok üstelik.
Kahve mi istedin? Mutfak hemen arkada. Çoluk çocuk önde uyurken , sen hafiften müziğini dahi açarsın.
Yine Aali nin çok doğru bir fikri var.Kendisi yazar muhtemel daha uzun. Baş kabine geçiş , dışardan değil içerden olmalı dedi. bence de kesinlikle doğru.
Armanın ki bu durumda kech oluyor , çift direkli ve kotra arama olması çok önemli. Öngödüğümüz arma olursa , tekneyi en fazla %10 bayarak en sert havada dahi yelken yapmak mümkün üstelik.
Bocurum ve Trinket ile. Aynı Tayo Mar'da olduğu gibi. Her iki yelken de kendileri kontra değiştiriyorlar malum. Sizin kabinden dışarı çıkmanıza dahi gerek yok.
Hem bu arma ile daha kısa direk yapmak mümkün. Daha kolay abarılabilir yelkenleriniz de olacak. Ana yelken randa tabi. Herkes bir gün randa armayı keşfedecek. randa arma ile denizlerin Chevy si olur bu tekne.
Daha salma ve safra detaylerı gelmedi . O yüzden yelken performansı ile ilgili yorum yapmak için erken bence.
Cutter arma olacağından baş tarafa civadra da istedim tabi unutmadan yazayım.
Şimdi Havuzluk yok nerede oturacağız dediğinizi duyar gibiyim. Baş kamaranın üstünde efendim. Orayı biraz düzleyecek ve korkulukları belkide az biraz yüksek yapılacak. Tirenket bumbası üzerine gerilecek tente ile bir masa ve dört ya da beş sandalye ile sanki evinizin balkonunda gibi olacaksınız.
Aslında sandalye yerine sabit banklar da olabilir. Böylece seyir sırasında da oturulur rahatlıkla.
Böyle bir seyirde ön yelkenler açılmaz ve randa ana yelken ve üzerinde açılacak karanfil iş görür. Böylece bumbayı kafaya yeme derdine de son.
Tabi ki gargari halkaları da olacak. Bana kasa vinçe de gerek yok ya. Millet vinç seviyor Attıracağız bir vinç artık.
29 feet teknede bu konfor ? bence tartışılmaya değmez mi?