Süper.. Önce iş Cem Gür 'e düşüyor.. Motoru biliyoruz.. Ancak diğer ihtiyaçları da malzeme ve iş gücü olarak belirlerse
Hızlanacağız..
Liste göz korkutmasın.
Hazır yapılacak planlanıyor/paylaşılıyor kendim için de notlar alarak genişlettim/ açıklamalar ekledim.
Ahşap işleri:- Tersane çıkışında unutulan ve/ya kaybolan ambar ve kamara kapakları yapılacak. 2 adet
- Kötü işçilik nedeniyle ana farş alabandalarında bırakılan boşluklar bir nev’i köşebent ile kapatılacak.
- Baştaki çok uzun yapılan bağlama babası 10 cm kesilip topuzu yeniden cıvata ile bağlanacak.
- Baston arkası uzatılacak ve yatağı yapılacak.
- Yeke yapılacak. Lamine olmak durumunda. Ölçüleri geçen yıl alındı.
- Sabit donam ( ana direk- baston - seren - bumba) geçen yapıldı. Direk omurgaya basıyor.
Bastığı yere basit bir ıskaça ile kamara arka duvarına direk için bir yataklama ve sabitleme
imal edilecek. Tamamı ahşap olacak. Ölçüleri alındı. Sert ağaç alınacak. Enli ve 5 cm kalın
olmalı.
- Baş omuzluklardaki çifter bağlama babaları çok zayıf bağlantılı yapılmış. Güçlendirilecekler.
- Dümen iğnecikleri yaptırılıp monte edilecek. Kontra olan dümen palasına iki masif yanak yapılacak.
Denize inmeden omurgadaki köşe yarası onarımı ile omurga kıç ucu ayarı yapılacak.
Macun Boya işleri:- Geçen yıl atılan astar macununa yoklamalar ve teknenin iç dış boyası. – Zehirli atılması
- Ambar gövde köşebentinin SİKA ile sızdırmazlık sağlanması
Arma İşleri :- Çarmıh ayakları: Geçen yıl sağ olsun Dr.Atilla Serdar çarmıh ayaklarını Tire’de yaptırıp
getirdi. Ancak ölçüler şaşık. Önce oldukları gibi kullanmayı düşündüm ama sonra içime
sinmediler. Olması gerekenden kalın ve uzunlar. Kalınlıktan dolayı somun cıvata ile tekneye
doğru “çektirirken” kaza çıkma ihtimali var.
- Yenileri 2mm sacdan 3cm eninde, boyunu ölçerek bilmek gerekiyor yaptıracağım Yine aynı
sacdan iç taraftan pul koyacağım.
Kesim planlanırken uygun yerler montaj deliklerini de açmak gerekecek. Eğrilere monte
edileceklerinden işi bilen birinin yardımını istemem gerekiyor.
- Satın alacağım 3 kollu halattan çarmıhların ve istralyanın üst kasası ve alt ucu radanzası
halledilecek.
- Arma denize inmeden kurulacak ve yelken ölçüleri alınacak.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
SATIN ALMALAR Farş kenarlarına çam 3mm kalın 5-8cm en x metre çam
1 veya 2 adet 5kalın 10en 4metre boy karaçam muhtelif tadilat ve ek işler için
50 cme tamamlanacak şekilde enli 5 kalın 70 cm boy sert ağaç
Yelken siparişi verilecek
Aliağa çıkmacılarından 4 adet filika küreği- 1 adet ip merdiven – 4/6 adet temiz can yeleği alınacak
6 adet düz ahşap kürek ıskarmozu
50 metre 5 veya 6 mm gırcala ile 1 roda 10 veya 12 mm 3 kollu halat.
Uygun boya ve küçük partiler halinde renklendirilmesi.
Zehirli 1 patlak
Seçilecek kalın halata uygun 12 adet radanza.
Omurga altına polyetilen şerit.
İyonia yelken yapabilmek için safraya ihtiyaç duyacak. Bu safra işi uzun zamandır arkadaşlar dostlar arasında tartışma konusu.
İhtiyaç duyacağımızı düşündüğüm ağırlık azami 500 Kg.
Alternatifler :(A) Parke taşlarının eğrilerin üzerine atılacak ince bir kontra üzerine yerleştirilmesi. Direkt olarak ağırlığı kaplamalara vermemek için. Bilen varsa 1 adet belediyenin kullandığı kilitli parke taşı tedarik kanalını ve biliyorsa birim ağırlığını yazabilir.
(B) 80x80x600 veya 100x100x600 dolu malzeme demir .
80x80 M/kg = 50.200 6 metresi 301Kg
100x100 M/kg = 78.50 6 metresi 471Kg
Her ikisi de kullanılabilir. ancak 6 metre boy satılan malzemenin en fazla 50şer santim kesilip taşınması ve sintineye yerleştirilmesi gerekiyor. Yerleştirme öncesi de özel bir epoksi esaslı boya ile boyanıp paslanması / pas kusması engellenecek.
Prensipte, en az bu yıl omurganın altına dıştan bir safra koymayı planlamıyorum. Yelken alanının tam olarak ne kadar safra istediği kesinleşirse o zaman dış safra düşünülür.