Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Bakarak veya fotoğraf üzerinden tekne yapmak doğru bir yöntem olsaydı şimdiye kadar dünyanın tek tekne üreticisinin biz olmamız gerekirdi.

Broşürüne bakarak tekne yapmanın ne zararı var ?
Böyle onlarca belki yüzlerce motoryat yapıldı bir dönem...
Aynısı oluyor ; aynı motorlar da konuyor .
Orjinali 22- 24 mil giden teknenin " bakarak yapılmışı" 13- 15 milde çakılıyor, e o kadar kusur da kadı kızında bile olur    ;D 
Patron da ertesi sene 100 saatte yepyeni motorları çıkarıp atıyor, daha büyüklerini koyuyordu.

  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Merak ettim:

İyi bir ahşap tekneden kalıp alıp fiber kopyasını üreten oldu mu? Teorik olarak yapılabilirliğini biliyorum ama gerçekleştiren var mı?
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4249
Bakarak veya fotoğraf üzerinden tekne yapmak doğru bir yöntem olsaydı şimdiye kadar dünyanın tek tekne üreticisinin biz olmamız gerekirdi.
Çok beğendim.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
2005 veya 2006'da Atilla Ağabey (Algon) 12 metre yunan yapısı bir tırandil buduğunu, kalıp alıp yapacağını telefonda söylemişti. Eğer yapmış olsaydı haberimiz olurdu.

Küçük büyük farkı gözetmeksizin benim bildiğim yok. Belki Âli biliyordur.

Çook eskiden 1990ların başında Mustafa (Bofor) ile onun Mudanya'da bulduğu bir ingiliz kaptan filikasından biz kalıp alıp üç beş tane yelken kürek teknesi yapmıştık. Benimki İYK da duruyordu. Arada koy içinde yelken yapıyordum.

Ben de hep merak etmişimdir neden ahşap balıkçı sandallarından kalıp alınıp üretilmiyor diye. Tam iş teknesi olacak nitelikteler. Bakım neredeyse sıfıra yakın. Üstelik ahşap teknenin yapısal engelleri de olmaksızın devasa bir iç hacim de olur.

Örneğin Hollanda'ya sloep furyasınde Tuzla'da Barbaros/Mustafa önce ahşap teknelerle başladı. Sonra o ahşaplardan kalıp alınarak devam edildi.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

T
  • *
  • İleti: 2171
Sloep deyince göz atmadan olmaz ama dimi  8)

Açık ;


Bu da kamaralı ;


Kamaralıya torpil geçiyorum
https://www.rightboat.com/gb/boats-for-sale/sloep/spitsgatter/rb218054
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Üstteki fotoya benzer değişik boylarda çok model Tuzla'da yapıldı.

Alttaki örneği ise buralarda hiç görmedim. Kmaralılar da yapıldı ama bu farklı. Torpil yapmakta haklısın  :)
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
2005 veya 2006'da Atilla Ağabey (Algon) 12 metre yunan yapısı bir tırandil buduğunu, kalıp alıp yapacağını telefonda söylemişti. Eğer yapmış olsaydı haberimiz olurdu.

Küçük büyük farkı gözetmeksizin benim bildiğim yok. Belki Âli biliyordur.

Çook eskiden 1990ların başında Mustafa (Bofor) ile onun Mudanya'da bulduğu bir ingiliz kaptan filikasından biz kalıp alıp üç beş tane yelken kürek teknesi yapmıştık. Benimki İYK da duruyordu. Arada koy içinde yelken yapıyordum.

Ben de hep merak etmişimdir neden ahşap balıkçı sandallarından kalıp alınıp üretilmiyor diye. Tam iş teknesi olacak nitelikteler. Bakım neredeyse sıfıra yakın. Üstelik ahşap teknenin yapısal engelleri de olmaksızın devasa bir iç hacim de olur.

Örneğin Hollanda'ya sloep furyasınde Tuzla'da Barbaros/Mustafa önce ahşap teknelerle başladı. Sonra o ahşaplardan kalıp alınarak devam edildi.


Cüneyt Baygün facebook sayfasında yanılmıyorsam geçen yıl Bodrum’da 7-8 mt boylarında bir tırhandil yapıldığının haberini verip resimde paylaşmıştı


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
2005 veya 2006'da Atilla Ağabey (Algon) 12 metre yunan yapısı bir tırandil buduğunu, kalıp alıp yapacağını telefonda söylemişti. Eğer yapmış olsaydı haberimiz olurdu.

Küçük büyük farkı gözetmeksizin benim bildiğim yok. Belki Âli biliyordur.

Çook eskiden 1990ların başında Mustafa (Bofor) ile onun Mudanya'da bulduğu bir ingiliz kaptan filikasından biz kalıp alıp üç beş tane yelken kürek teknesi yapmıştık. Benimki İYK da duruyordu. Arada koy içinde yelken yapıyordum.

Ben de hep merak etmişimdir neden ahşap balıkçı sandallarından kalıp alınıp üretilmiyor diye. Tam iş teknesi olacak nitelikteler. Bakım neredeyse sıfıra yakın. Üstelik ahşap teknenin yapısal engelleri de olmaksızın devasa bir iç hacim de olur.

Örneğin Hollanda'ya sloep furyasınde Tuzla'da Barbaros/Mustafa önce ahşap teknelerle başladı. Sonra o ahşaplardan kalıp alınarak devam edildi.


Cüneyt Baygün facebook sayfasında yanılmıyorsam geçen yıl Bodrum’da 7-8 mt boylarında bir tırhandil yapıldığının haberini verip resimde paylaşmıştı


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi



Bilgiyi eksik vermişim, fiberden seri üretim olacak demişti. İlginç olabilir


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged


  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
http://heyamolahey.com/tekne-alim-satim/polyester-tirhandil-hakkinda-dusuncelerinz/

Bravo Hocam
Bu arada birşey dikkatimi çekti. Benim son mesaj 9, sizin bu mesajınız ise bende 3 saat önce yollanmış görülüyor. Arıza bendemi, yoksa teknik bir problemmi var?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ben de her şey normal
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ben de her şey normal


O zaman benim ayarlarda bir sıkıntı var. Teşekkürler


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

O

Oktay Eryılmaz

Sloep deyince göz atmadan olmaz ama dimi  8)

Açık ;


Bu da kamaralı ;


Kamaralıya torpil geçiyorum
https://www.rightboat.com/gb/boats-for-sale/sloep/spitsgatter/rb218054

Çok şık
Gerçekten Çok güzel bayıldım
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629

 

Aali Bu gerçek mi ?
Fıkra gibi ya sen ne eğlenceli bir adamsın ,bir de Mehmet Atay
Aslında Ersin'de çok eğlenceli ama Ersin güldürdüğü kadar ağlatıyor da  ;D ;D ;D 8) 8) 8) 8)

Mehmet Atay ve Seni kolluyorum bir şey yazsanız günüm iyi geçiyor yeminle ;D ;D ;D ;D ;D

Gerçek tabii Oktay, 60 yaşında adamız uyduracak halimiz yok ya ?
Mesela ertesi sene 250 BG'lik iki motor sökülüp 2 x 350 konurdu filan falan...
Ingiliz'in veya Italyan'in motoryatının broşürünü eline alan Tuzlada atölye dolaşmaya başlardı.
Tekneler de dıştan tıpatıp aynı olduklari gibi bir de sipariş ve el yapısı olunca kromu, mobilyası, gavurun suni derisi yerine alcantara veya hakiki deri döşemeler vs...daha da havalı olurlardı.

Sonraları işi daha " ciddi ' ele almaya başladılar ; kataloglardaki fotoğraflara göre proce çizdirilmeye başladı, böyle bir amca vardı eski yapımcı , sonradan tasarımcı olan. Onun çizdiği bir proje görmüştüm, proje dediğin de 2 sayfa A2 hepi topu, altlarında da başlık : "16 METRE TAM MUAAZENELI MOTOR YAT"

Artık muvazeneye gel ; motor yata gel !

Bi hikaye daha aklıma geldi, 80lerin ortasında K. Reinke'nin 10 metrelik bir yelkenlisinin projesini alıp yaptık. Tamamlanmaya yakın tekneyi şimdi Fenerbahçe marinanın arazisi içinde kalan Istanbul Yelkenin çekeğine getirdik. Akşamları iş çıkışı tekneye gidip elektrik tesisatını, ufak tefek işlerini yapıyorum. Bir akşam aşağıdan biri seslendi, havuzluğa çıktım. Kelli felli bi amca , ben de 24-25 yaşındayım. " Yahu, bu Kurt Reinke'nin Taranga tasarımı değil mi ? " dedi aşağıdan. Şaşırdım, Reinkeyi kim tanır Fenerbahçenin çekeğinde ? " Evet, o, nasıl bildiniz ? " dedim tekneye davet ettim. Bu amca Amerikada yaşarmış, büyücenek bir mühendislik firması varmış ve anlı şanlı amerikan firmalarına iş yaparmiş, Reinke'nin de Hydra adlı çok begendiğim bir modeli vardı, ona takıkmış, yapacakmış...Onun için Reinkenin tasarımlarını tanıyormuş haliyle.

Biraz konuştuk, " Aferin yahu amma da benzetmişsiniz, aynısını yapmışsınız, nasıl yaptınız ? " dedi. Soruya bak şimdi ; " E, projeyi aynen uyguladık...?" dedim şaşkın şaşkın.Ne ; projeyi mi aldınız ?
dedi. Evet, ya nasıl yapacaktık dedim.

Biraz durdu : " Evlat senin mesleğin ne ? " dedi. Af buyrun makina mühendisiyim dedim .   
El cevap : " Yuh ! Yani mühendis olmuşsun projeyi study planından çalamadın da para mı verdin ? "

Proje 500 veya 600 Doyçmark yani 250- 300 Avro bugünün parasıyla. Yat yapacaksın, herifin emeğini çalacaksın ve cebine kalan para o teknenin bir dümen kovanı veya çarmık ayağı ya da motor yatağının doğru hesabına ve doğru konstrüksiyonuna değmez...
Sohbeti kesip kablo çekmeye koyuldum. Amcam da izin isteyip gitti.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 492


Bi hikaye daha aklıma geldi, 80lerin ortasında K. Reinke'nin 10 metrelik bir yelkenlisinin projesini alıp yaptık. Tamamlanmaya yakın tekneyi şimdi Fenerbahçe marinanın arazisi içinde kalan Istanbul Yelkenin çekeğine getirdik.
[/quote]

Aali, bu Kuzenim Berk'lerin  alıp uzun yıllar kullandığı tekne değil mi?
  • IP logged
Saygı, Sevgi ve Selametle. Netsel Marina - Marmaris Dimple Y/Y

 
Yukarı git