Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?

T
  • *
  • İleti: 2171
Hayatımda ilk defa " study plan " sipariş ettim.. Kendi kendimden korkmaya başladım.. Yoksa tekne mi yaptıracağım ne.. ? :)

Nasıl yani ?

Uno Americano dolares.
Ben dedim şimdi onlarcasından klasör oluşturmuştur.  ;D
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ersin ders çalışa dursun, biz de güzellere bakarak zaman geçiririz.

Mesai'de olanlar, şişşşt, kafanızı çevirin bakiim siz.  ;D

  • IP logged

  • *
  • İleti: 101
Kafamı çeviremeden gördüm ve hatırladım, müziği dahil beğenmiştim  :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Bu tekne yaptırma işi gerçekten meşakkatli olacağa benziyor.. Biraz önce hevesle bilgisayarın başına oturdum.

Mail gelmiş Buehler 'den .. Gele gele aşağıdaki mail gelmiş meğerse..

March 2, 2018

To all concerned…
It saddens me to announce the sudden death of George Buehler.
George died February 28, 2018 at age 69 of complications following an aortic aneurism and emergency surgery.

George would be honored that in lieu of flowers, donations be made to WAIF at https://waifanimals.org
Whidbey Animals' Improvement Foundation is a non-profit organization which was formed in 1990 in an effort to help Whidbey Island's homeless companion animals.
Another important organization is Old Dog Haven at https://olddoghaven.org/

His business George Buehler Yacht Designs at this time will be closed. Any future information of his memorial service or future business details will be provided at a later date.
George is survived by his wife Gail Buehler.

Sincerely,
Susan
Office

Adamcağız üç gün önce vefat etmiş.. Şirketi de kapatılmış.. Ne diyelim Allah rahmet eylesin..

  • IP logged

  • *
  • İleti: 5808
    • Son Denk Kayıkçısı

Adamcağız üç gün önce vefat etmiş.. Şirketi de kapatılmış.. Ne diyelim Allah rahmet eylesin..


Maşallah dediniz üç gün yaşadı, gitti adam desene . Allah rahmet eylesin, yenilerine bakalım, bu arada elini çabuk tutmalısın, gördüğüm kadarıyla bu adamların hepsi yaşını başını almış, sen o öyleydi bu böyleydi derken bir bir binerler kayığa.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1342
Görüldüğü üzere hayat kendi oyununu sürdürüyor.Yaşamı erteleyip ıskalamamak lazım.
Allah rahmet eylesin.George Buehler'e.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • İleti: 5808
    • Son Denk Kayıkçısı
Görüldüğü üzere hayat kendi oyununu sürdürüyor.Yaşamı erteleyip ıskalamamak lazım.
Allah rahmet eylesin.George Buehler'e.

Abi erteleyelim işleri, haftaya Cumartesi pazar Trilye yapalım, binelim kayıklardan birine, ne güzel değişiklik olur kışın ortasında.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1342


Abi erteleyelim işleri, haftaya Cumartesi pazar Trilye yapalım, binelim kayıklardan birine, ne güzel değişiklik olur kışın ortasında.
Ne güzel olur.Hem Orhan ağbi de davet etmişti.Dur şu işi bir çalışalım.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • İleti: 3573
Daha Uzağa Kemer 'e gidelim.. Şu Biga da antik şehir olan yere..  Olmadı Tirilye..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5808
    • Son Denk Kayıkçısı
Daha Uzağa Kemer 'e gidelim.. Şu Biga da antik şehir olan yere..  Olmadı Tirilye..

Dur karıştırma şimdi, mesafe uzaklaştıkça yapılabilirlik güçleşiyor.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Bir laf vardır tam hatırlayamadım ama meali şöyle. Biz gelecekle ilgili program yaparız Tanrı güler. George'un toprağı bol olsun. Kendi gitti güzelim planları kaldı yadigâr....


  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 3573
Efendim  dün Aynı Aali ile yaptığım gibi dört saat konuştuk ya.. Çok önemli bir tiyo vereceğim..

Şimdi günün birinde ola ki bir tekne yaptırmak istediniz ve bu işin içinde olan ya da olmuş birileri ile görüştüyorsunuz diyelim..

Bir plan buldunuz ve danıştığınız düşünün..

Beğendiğiniz planı nedenleri ile anlatıyorusunuz. İlk yorum planla ilgili teknenin çok güzel olduğu yönünde..

Aa ne güzel seçtiğim plan çok iyiymiş Aali de zaten beğendi diye kalkıp gitmeye kalkmayın sakın..

Şu özlü sözler kulağınıza küpe olsun..

Çirkin kadın yoktur az votka vardır ya da kötü şarap yoktur iyi sirke vardır gibi..

Bu işte yaklaşım böyle deşecek, soru soracaksınız.. Birde ne soracağınız azıcık bilmeniz lazım..

O zaman da zaten ciddiye alınmama ve git bi fiber kayık al uğraşma bu işlerle gibi başlarından atabilirler sizi. :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Efendim .. yan başlıkta verilmiş olan bir model ve bir bütçe sorusu vardı..

Günümüzde bir tekne neden yaptırılır.?  Önce buna bir yanıt vermek gerekiyor.. Seçilmiş plana göre ki bu planın benzerleri hatta daha da gelişmiş olanları varsa böyle bir tekne yaptırmanın avantajları nedir diye iyi incelemek gerekir..

Artık tekne yaptırmış olanların yazdıklarından da biliyoruz ki eğer ucuz olsun ya da daha ucuza yaparım gibi bir mantık ile yola çıkılıyor ise bu doğru değil. Fabrikasyon bir teknenin benzerini o tekneden daha ucuza yaptırmak mümkün değil.

Yani yola maliyetlerden çıkarsak o zaman hem daha fazla para vereceğiz ve çektiklerimiz ve zaman kaybı üzerine binecek..

Tekne yaptırmak ya da yapmanın gerekçesi farklı olmalı..

Piyasada var olan teknelerin ihtiyacınızı karşılayamadığı durumlarda tekne yapım işine girmek gerekiyor..

Tekne yapım işine girecek iseniz denizlerde belli bir zaman geçirmiş olmanız ve ne istediğiniz gerçekten bilmeniz çok ama çok önemli.

O nedenle son derece basit bir İngilizce ile yazılmış olan , Keşke tekne almadan önce bunları bilebilseydim adlı John Vigor tarafından yazılmış olan kitabı okumanızı öneririm.

Günümüz şartlarında  fabrikasyon teknelerinin öncelikleri belli. Sizin talepleriniz bundan farklı ise teken yaptırmayı düşünmelisiniz bence..

Kendi adıma ne arıyorum?  Hem İstanbul da hem de Ege de rahatlıkla gezebileceğim, konfor derken , teknenin gövdesi, arması anlaşılan , ekonomik ancak gerekli olan azami ihtiyaçları da rahatlıkla karşılayabilecek bir yelkenli tekneden bahsediyorsak tekne yaptırmak ya da yapmaktan başka bir seçenek görülmüyor..

Eskinin binlerce yıllık birikimi ile son yüzyılın inanılmaz teknolojik gelişmelerini harmanlayarak bu coğrafyanın ihtiyaçlarını da gözardı etmeden bir tekne ortaya koymak.. . Çok mu iddalı oldu ?

Bence değil..

George Buehler in yazdığı kitabı satın aldım evvelsi gün.. Tekne yapımı ile ilgili temel prensiplerimi ciddi şekilde etkiledi bu kitap.

BU kitapta binlerce yıllık gelenek ile modern malzeme ve bölgesel şartların nasıl yorumlanarak bir tekne tasarlanacağının yolu anlatılıyor..

Hem denizci , hem konforlu, hem ucuz, hem estetik bir yelkenli.. Ne zor gözüküyor değilmi? Bu kitaptan sonra bence pek değil gibi.. Bu kitapta yazılanlar, Cem Gür ve Aali den duyduklarım , dnlediklerim ile yavaş yavaş bir şeyler belirmeye başlıyor galiba..

Şu çeneli tekne ve omurga salam konusu ile başlayacağız önce .. Ama bildiklerinizi bir kenara koyunuz.. farklı yorumlar yapan bu yüzden de biraz çatlak olarak görülen bir tasarımcı ile karşı karşıyayız..
























  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573

Değişik bir arma.. Ne ki bunun ismi?

  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Junk
  • IP logged

 
Yukarı git