Cape George ve benzerlerini gördüm. Ama benim için büyük olduğundan detaylı incelememiştim.. Dur şimdi biraz daha bakayım..
Sevgili Cem Gür, Hope of Glory de çok keyifli duruyor ama dediğim gibi büyük. İstanbul da günübirlik turlar için sanki zor gibi.
Dürüst söylemek gerekir ise neden tekne büyüdükçe denize çıkış sayısı azalıyor anlamıyorum. Ama gözlemlerim hep bu yönde..
Serkan 30 feet aşağızına bakmıyorum zaten.. 30 feet aşağısında tekne değiştirmeye ya da yaptırmaya gerek yok zaten.
Bir de önemli bir ayrıntı paylaşmak istiyorum.. Hep şu büyük cenovaları eleştirip durudum.. Bunlar yarış yelkeni diye.. Ama bunun alternatifi nedir bilmiyordum açıkçası..
Şimdi bu teknelere bakınca uzun güvertenin getirdiği çok önemli bir avantajı görüyorsunuz. Bumbalı, neredeyse ana yelken kadar büyük trinket.. Civadra da var.. Bunun üzerinde de büyük bir flok var.. Direk geride olduğundan ana yelken bunları rahatlıkla dengeliyor diye düşünüyorum.
Ön direği olmayan bir uskuna gibi düşünün.. Bumbalı trinket sanki uskunanun ön direğinin ana yelkeni gibi çalışıyor.. Üstelik ikinci bir direk olmadan..
BU arada bu tekne tam Türk tarzı.. BUmbalı trinket neredeyse teknenin tam üstünde.. sert havalarda tek başına bu yelken tekneyi çok rahat götürür kafayı açmadan..
Çok kullanışlı bir tekne.. 30 feet olanı sitede gözükmüyor dediğim gibi.. Heyecan ile her iki tasarımcıdan gelecek yanıtları bekliyorum..
Grızzly Bear,
Oysta
ve devlin in BCC si..
Benim için Oysta nın ayrı bir özelliği var.. BU tekneyi yaparsam kafaya dalga yemeğe son..