Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?

Başlatan ersin böke, 11 Ocak 2017, 10:28:51

« önceki - sonraki »

Ersin Böke

Alıntı yapılan: Tan Kaan Özkan - 02 Ocak 2018, 12:41:08
Son kararın mı ?   ;D ;D ;D

pu ha ha ha ... dur bakalım Tiryaki bir yorum yapsın..

Öcal Turan


Alıntı yapılan: Servet Tunç - 02 Ocak 2018, 12:15:55
Alıntı yapılan: Ahmet Çelenoğlu - 02 Ocak 2018, 11:41:57
Türkiye'de içine girilebilen ve köprü altından geçmeyi gerektirecek kaç tane nehir var?

Deniz taşıtları ile içine girilebilen,bir bartın nehri var diye biliyorum..
Ama İstanbul da Haliç'e giriş,çıkışlar da işe yarar..

Aşın biraz ufkunuzu reisler. :) 

Hakan Tiryaki

Alıntı yapılan: Ersin Böke - 02 Ocak 2018, 15:03:39
Alıntı yapılan: Tan Kaan Özkan - 02 Ocak 2018, 12:41:08
Son kararın mı ?   ;D ;D ;D

pu ha ha ha ... dur bakalım Tiryaki bir yorum yapsın..

Yengeç karada, haftalardır denizden uzağım. Bir tuvalet kağıdı rulosu dolduracak kadar iş var. Zaman şimdilik makul ama bütçe dar. Neresinden başlayacağımı bile bilmiyorum hala. İyisi mi ben yorum falan yapmayayım. Yaparsam da "git karavan al!" olabilir :)
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

Servet

Alıntı yapılan: Öcal Turan - 02 Ocak 2018, 17:12:44

Alıntı yapılan: Servet Tunç - 02 Ocak 2018, 12:15:55
Alıntı yapılan: Ahmet Çelenoğlu - 02 Ocak 2018, 11:41:57
Türkiye'de içine girilebilen ve köprü altından geçmeyi gerektirecek kaç tane nehir var?

Deniz taşıtları ile içine girilebilen,bir bartın nehri var diye biliyorum..
Ama İstanbul da Haliç'e giriş,çıkışlar da işe yarar..

Aşın biraz ufkunuzu reisler. :)

''Bana bir kaldıraç verin,dünyayı yerinden oynatayım''
Evresini geçtik,napalım. :)


Ersin Böke

Kıbrıs gezisi benim için ayrı önem taşımaktaydı. Öncelikle Adana 'daki tekne imalathanesini gördüm. Atölyenin sahibi Ahmet bey ile tanıştım. Ahmet bey operatör doktor. Yani karşınızda olaya ticari yaklaşan bir imalathane sahibi yok. Yaptığı ve denizdeki teknelerini de gördüm. Hayran kalmamak içten değil.  Şimdiye kadar toplam 5 tekne yapmış. İşin ilginci bunları satmak amaçlı da yapmamış. Önce bir folkboat , sonrasında ise 43 feet bir center cockpit burce roberts yapmış. Her ikisini de denizde gördüm ve çok beğendim. Atölye de 30 m3 e yakın imalata hazır kestane ağacı var. Meşhur nereden bulacağız dediğimiz dut ağacı da. Benim ağzımın suyu aktı resmen.

Halihazırda 45 feet dixi imal ediyor. Kestane ağacından ve çapraz papeller ile. Ticari olmadığından ahşap papeller çok daha darlar. İnanılmaz bir işçilik. fotoğrafları Serkan çekti. koyarsa çok sevineceğim.

Atölye tam teşekküllü. Her türlü ekipman mevcut. Kalacak yer bile organize edilebilir. İnsan böyle yetenekli insanları hakkettiği yerde görmeyince gerçekten üzülüyor. Burası çok önemli bir imalat merkezi olabilir rahatlıkla. Oysa Ahmet bey 45 feet tekneyi bitirdikten sonra atölyeyi kapatmayı düşünüyor.

Bir formül bulup bu atölyeyi yaşatmak lazım.. Dur bakalım bir düşünelim..
İmkan bulup , bu atölyeyi






Servet


Ersin Böke



Bu gördüğünüz tipik bir Falmouth quay formu. Yani hemen hemen Tayo Mar ile aynı. Bahsettiğim kuyruk bölümü son derece net gözüküyor bu makette. Bu teknelerin hızı bu formdan kaynaklı diye düşünüyorum.

Cem Gür

"İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez... İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir" diyordu Oscar Wilde.

Ersin Böke

Aha .. gözden kaçırmışım.. teşekkürler.


Tan Kaan Özkan

Northwest'in tasarımcısı Scott Sprague, kendi kullanımı için tasarlayıp inşa etmiş.
42 ft. Ahşap



Cem Gür

"İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez... İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir" diyordu Oscar Wilde.

Burak Doneray


Cem Gür

"İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez... İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir" diyordu Oscar Wilde.