Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Fırsat olsa da konuyu Mustafa ile tartışabilseydik.
Hava, okuyana, okumasını bilene hiçbir zaman ansızın patlamaz. İlle de "geliyorum" un işaretlerini verir. (P)İstanbul'un batı kaçaklarında bile önceden emarelerini fâş eder. Yaşı kemâle ermiş balıkçılara, yelkencilere sor.

Öte yandan bölünmüş arma rüzgâr ve deniz foşur foşur üstüne dökülürken seni kurtarir.
Gel, iki direkli, gardrobu zengin armadan cayma. :) :) :)
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1343
Cem Ağabey Cemre'yi biliyorsun .20 yıl Onunla seyir yaptım .İki kere batı kaçağına yakalandım .Birinde 90 ° tumba olduk.Havuzluk suyla doldu.Yanımda okyanuslarda zabitlik yapan akrabam vardı.Diğerinde Tunca ile seyirdeydik. Yine tam arma gidiyorduk ve Tunca denize düşme tehlikesi atlattı.Her ikisinde de batı kaçağı aniden bastırdı.Bizim Marmara'nın batı kaçağını Okyanustaki boralarla karşılaştırmak mümkün değil bence.Her iki seferde de yelkenleri değil camadan vurmak ,indirebilmek dahi büyük maceraydı.Eski denizciler yelkenciler batı kaçağını anlar ve tedbirini alır diyorsun ya okadar eski değilim ağabey.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • İleti: 3573
Gerçi Mustafa abi bunu ketch ve uskuna tarzı armalar için söylediydi.

Ben de bölünmüş armanın rahatlığını hiç bir şeye değişmem.

Son seyirden iki anı. Şu denizin haber vermesi ne de atıf yapalım.

Sakız Midilli arasında beklediğimiz rüzgar geç geldi. Burak , trinket ve floğu , pupa seyrine göre ayarladı. randa ana yelkene de müthiş bir trim verdi. Hafif havada 5 knot hızı yakaladık gidiyoruz. Yaptığı işten keyif almış olacak, iskele kıç omuzluğa uzandı. Oysa ki , 5 knotun en az bir buçuk knotu arkadaki bocurumdan geliyordu. Ancak bu yelken , denizin üstünde olduğundan ve kendi kontra değiştirdiğinden ben dahil çoğu kişi tarafından unutulur. marina ya da barınağa girene kadar unuttuğum çok olmuştur bu yelkeni.

Burak diye seslendim. Arkanda bir yelken daha var..:)

Bir diğer hikaye de Müsellim geçidinde;

Ayvalıktan , Midilliye yakın bir rota tutmuşum, Molivos a yakın düşüp, müsellim kayası iskelede Babakaleye yürüyorum.

Burada da rüzgar, aynı Sakız Midilli arasında olduğu gibi coğrafyadan dolayı, batı, kerte güneybatı gibi sert esiyor. Dalgalar kaba ama rüzgar yönü ile uyumlu.

Sadece trinket açık, motor yelken seyir yapıyorum. Dalgalar, güneybatı yönünden gelirken, bir anda birşeyler oldu, dalgalar hala yüksek ancak yerinde sayıyor gibiler. Babakale tarafından gelen daha küçük dalga sanki güneybatı yönünden gelen ile çarpışmış gibi. Dalgalar iskeleye vuruyor gibi yükselip, yerinde sayıyorlar.

Oysa rüzgar hala aynı yönden esmekte, anladım ki Babakale önlerinde ciddi poyraz yiyeceğim. Nitekim ısa süre sonra rüzgarın yönü tam ters yöne döndü.

Tirinket tramola arabası üzerinde çalıştığından , kendi kendine kontra değiştiriverdi. Ben kılımı bile kıpırdatmadım.

Benzer şekilde , randa armayı da bu yüzden bu kadar seviyorum. 56 şevrole gibi bir yelken bu. Süspansiyonu sereni. Sağnak bastı mı seren rüzgar yönünde dönüp, yatma erkisine yol açacak fazla rüzgarı kaçırıveriyor.

O yüzden, randa armadan asla vazgeçmem. Özellikle son seyşrde , Burağın öğrettiği pupa yöntemi da çok hoşuma gitti. Randa armanın pupa seyrindeki tüm dezavantajı yok oluveriyor. Rüzgar gülünün çatalı içinde kalma.. bitti gitti.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Bir vixen fotoğrafı ile süsleyelim..



  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Bazı tasarımlar yıllar, yıllar geçse de ille kendilerine tutulacak denizciler bulurlar.
Pek çok faktör rol oynayabilir.

21. yüzyılın esiri olmamış, denize ve ahşaba hâlâ umarsızca tutkunlar eğer bir de "Sakin Seyir"ci ise, hele hele başını alıp vuruyorsa kendini denizlere, görece zengin sayılacak gardrobunun her havada, her şartta ona güvenle yol yaptıracağını da öğrenmiş ise, yoldaşı, frişka havada da, kışın sert kuzey rüzgarlarında da derya üzerindeki güvenli yuva oluyorsa, şuraya gitmek için yola çıkıp tee horalara gitmekten çekinmiyorsa, hele hele bir de tasarımın denizcinin bir yerlerine dokunan hikâyesi varsa....

"Guam" 1957 yılında Akdeniz'de, Fransa'da ilk inşa edilen Tahiti Ketch. Ortak sahipleri Guam'ı  "Çoğul Macera" Derneğinin kullanımına verdiler.
2017 Yılında 60. yaşını kutlamak üzere doğumunu yapan  Aigues-Mortes tersanesine  döndü.



  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 3573
Şimdi bu Tahiti Keç 'in bende bu derece takıntıya yol açmasının nedeni şu. Öncelikle tirhandillerden esinlenerek yapılmış olmasını önemsiyorum.  Özellikle omurga hattı tirhandiller ile neredeyse aynı.

Başı kıçı bir.. Ama sahiden bir. Yani ortasından ikiye katladığınızda simetrik yani. Dezavantajı ve biraz kaba görünüşü karinasının yüksekliğinden. Tayo Mar daki gibi zarif çizgiler yok bu teknede.

Fakat bu yükseklik , 30 feet teknede çok ciddi bir yaşam alanı imkanı sunuyor. Yine başı kıçı bir olduğu için havuzluk son derece küçük. Ancak düz güverte (flush deck ) modeli ile bu problemi ortadan kaldırmak mümkün. Ön direğin bumbasını yukarı kaldır , ger tenteyi koy masaları sandalyeleri.. o derece rahat yani.

üstelik bu düz güverte modelini yapmak , kamaralı modeli yapmaktan daha kolay. Kamara detayları ile de uğraşmıyorsunuz.
BU düz güverte , güneş panelleri için de önemli bir yer sağlıyor aslında.

sadece 30 feet olması , Marina kiraları, seri kullanım gibi kriterler de düşünüldüğüne son derece optimum bir boy. Omurga salma, ve yeke dümen. BUnların bana göre olmaz ise olmaz özellikler olduğunu yazmıştık daha önce.

Her ihtiyaca uygun bir tekne bulmak çok zor ancak Tahiti Keç, birçok özelliği ile çok fazla ihtiyacı karşılayabilecek bir nitelikte.

Kendini kanıtlamış bir yelkenli , binin üzerinde yapılmış, bir çoğu dünyayı dönmüş.

Yapımı kolay

Kaba görüntüye neden olsa da , çok ciddi bir yaşam alanı ve depolama alanı var. Motora erişim çok kolay.

direklerde yine gurcataya gerek yok. Mizana direğindeki yelken markoni ancak ana direk randa.. bence yine kotra arma tercih edilmeli. Tirinket önemli.

BU armada da vince gerek yok.. Palangalar ile işi çözmek mümkün.

BU teknenin ilk modellerinde salma bile betondanmış. Sonradan metal yapılmaya başlanmış.

Nİspeten yavaş bir yelkenli. Ancak arması bu nedenle çoğu örnekte büyütülmüş. ancak gövde formu yüzünden iş tekneleri ile farkları var. / m teknede gövde hızını geçtüğümden yavaşlık beni ne derece olumsuz etkiler değerlendirilmeli..


  • IP logged

  • *
  • İleti: 492
Ufff bu Guam çok hoşmuş.
Guam adını görünce bir çocukluk anım aklıma geldi,kısacık aktarayım isterim.
60 ların sonu 70 lerin başı olsa gerek.Antalya Lara Karpuz Kaldıran da henüz çadır olan (Sonraki yıllarda Baraka daha sonra ise ciddi tesis haline gelen) Hava Kuvvetleri kampındayız.
Bir gün dediler ki Amerikan Helikopter gemisi gelmiş yarın otobüsler ile gezmeye gidilecek.
Büyük heyecan, hayatımda ilk kez bir askeri gemi gezeceğim,hemde helikopter gemisi.
Sabahı o çocuk heyecanı ile dara dar ettim.İlk kez o gün gittiğimizde gemiye binince gemi sancağını selamlamayı öğrendim.
Uff amma büyük bir gemi idi.Hala geminin kataloğunu saklarım.
Buyrunuz efendim.
USS Guam-LPH9
http://www.ussguam.org/
Sevgili Böke bu anımı hatırlamama aracı olduğun için sana da ayrıca bir teşekkür.
  • IP logged
Saygı, Sevgi ve Selametle. Netsel Marina - Marmaris Dimple Y/Y

  • *
  • İleti: 3573
Eh bu kadar çalıştık , araştırdık , bir toparlayalım artık o zaman.

Ne istiyoruz? modern zamanlara en uygun bir yelkenli tekne istiyoruz.

Çekip gitme hayalimizi gerçek yapsın, gerekirse en uzaklara kadar gidebileceğimiz bir yelkenli olsun. Ama hafta sonu ya da gün içinde de çıkıp gezebileceğimiz bir boyutta olsun istiyoruz.

geniş mutfağı, geniş yatak odası olsun, kabinde rahat rahat ayakta duralım, oraya buraya kafayı vurmayalım istiyoruz.

misafirimiz geldiğinde eh biraz sıkışsak ta ağarlayabilelim istiyoruz.

Eşimiz , sevgilimiz , kızlarımız, çocuklarımız geldiğinde güvenle onları korkutmadan seyir yapabilelim istiyoruz. Çok yatmadan giden tekne arıyoruz.

üstelik, öyle basma kalıp olmasın, kendi ihtiyaçlarımıza göre şekillendirebilelim üstelik bunları yaparken de çok para vermeyelim istiyoruz.

ahşap olsun tamam da ahşabın zorluklarını bize yaşatmasın istiyoruz. Hem ucuz , kendimize göre iç tasarımını yapabileceğimiz teknemizi görenler de resmimizi çeksin , sıcak ve ruhu olsun istiyoruz.

Eh, Akdenizliyiz sonuçta biraz buralardan da birşeyler olsun istiyoruz. Saat öğleden sonra üç oldu , eyvah hava patlayacak diye  kaçacak koy aramayalım istyoruz. Her denizde giden bir yelkenli olsun istiyoruz.

Farklı hava şartlarına uyumlu yelken konbinasyonları olsun , her havada konfor ile gidelim istiyoruz.

Sadece kafadan gelen denizlerde değil , arkadan gelen denizlerde de konforumuz bozulmasın, palamız gözümüzün önünde olsun istiyoruz.

Güneş panelleri ve botumuz için kromdan çirkin taşıyıcılar yapmamıza gerek kalmasın istiyoruz.

hepsinden önemlisi , yapımı bizi korkutmasın , yıllar almasın bir sezonda bitsin istiyoruz..

bu kadar tekne modeli arasında bu istediklerime yanıt verebilen tek yelkenli Tahiti ketch oldu sevgili dostlar..









  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Hatta , arması ikiz yelken takılabilecek ,ırgatı elektrik ve manuel kolla çalışabilecek ,zincirliği derin, sığ sulara nehirlere de girebilecek , med-cezir sırasında  karaya oturtunca ayakta durabilecek  ki çabucak bir kat zehirli atılabilinecek, 5 sene karaya çekmezsek ozmosis riski tanımayacak bir gövde yapısında  , rüzgar pilotlu ,güverte ve havuzluktakilerin güvenliği için vardevelası yüksek ve sağlam , kendi direğini kendi indirebilecek ve medeniyetin olmadığı yerlerde köprülerin altından geçebilecek veya arma bakımı yapabilinecek , arması kolay kullanımlı markoni olan ,koç boynuzları ve vinçleri sağlam , içeride ve dışarıda kullanılan ağaçların hepsi tik ve malzeme koyabileceğimiz bir çok portuç ve dolabı , gece yattığımızda alarmını kurabileceğimiz radar ve ais i  ,çift arka ıstralyasından birisi HF anteni , vebasto ,klima ve manuel tuvaleti  , kaliteli ocak-fırın ve üstten kapaklı buzdolabı , yeterli krom su ve yakıt tankları , güvenilir elektrik sistemi , havuzluğu giriş çıkış  a rahat ,kendinden su tahliyeli ve derin  , sintine ve makina dairesinde her tarafa el giren ve müdahale edilebilen , su hattı altındaki vana ve kovanları kızıl bronz , dümen palası skegli , şaft ve pervanesi su altında da sökülünebilir , tek kişi tarafından yerine göre kullanılabilinecek , Vs.Vs. Olsun. 

Bir yerlerde var böyle bir tekne Ersin.  ;)
  • IP logged
« Son Düzenleme: 02 Ocak 2018, 10:13:51 Gönderen: Öcal Turan »

  • *
  • İleti: 1343
Hayırlıolsun kararın Ersin'cim.Yapım için hazırlıklara başlarsan haber et.Eksik tamamlayalım.Biryerinde bizim de izimiz olsun.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 760
    • sy-gezgn
yorumsuz..


İlk teknemi yaptırmayı düşündüğüm yıllarda Tahiti Ketch alternatiflerimin arasındaydı. Hatta ''study plan''ları falan halen elimde mevcut. Ancak daha sonrasında Colin Archer dizaynı daha ağır basmış ve bir 40 ft yapmıştım. Tabi yapmıştım deyince tümüyle ben ''home built'' tarzı ilgilendim sanılmasın dolayısıyla bir ustaya vermiştim Antalya'da. Başında ise ben; o öyle değil böyle deyip deyip başında boza pişirmiştim. Çok keyif almıştım o teknemden. Gerçi tüm teknelerimden hep keyif alıyorum.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 02 Ocak 2018, 11:08:52 Gönderen: Suat Zeybek »

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Türkiye'de içine girilebilen ve köprü altından geçmeyi gerektirecek kaç tane nehir var?
  • IP logged

S

Servet

Türkiye'de içine girilebilen ve köprü altından geçmeyi gerektirecek kaç tane nehir var?

Deniz taşıtları ile içine girilebilen,bir bartın nehri var diye biliyorum..
Ama İstanbul da Haliç'e giriş,çıkışlar da işe yarar..
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Son kararın mı ?   ;D ;D ;D
  • IP logged

 
Yukarı git