Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?

  • *
  • İleti: 1461
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Aslında böyle geniş alanları barındırabilecek en iyi çözüm katamaran. Ancak katamaranı da ben sevmiyorum..
Nasıııl?
Böyle bişeyi sevmez miydin? ;)




öZgür

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 3573
Yelken alanları çok büyük, tek başına abarmak neredeyse imkansız.. Fotoğraf çok güzel ama..
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4249
İki tane yelken... anlaşılan o ki, flok da ana yelken de klasik. Bıraktın mı iner, çektin mi çıkar. O halde neden abraması güç olsun. Güzel. Ama bana göre değil.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Bu teknenin Haiti / Latin tarzı iki gövdeli bir balıkçı teknesi olduğunun farkındasınız değil mi?





  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ersin'in bir beden büyük gömlek konusu burada açılmıştı.

Orayı burayı eşelerken aklıma geldi buldum.
https://antoniodiasdesign.wordpress.com/portfolio/gaff-yawl-katherine-ann/

Antonio Dias çok yapıcı ve yardımcı bir adam. Yazışıp Katherine biraz daha büyük tasarlanabilir. Hiç değil ise adam hâlâ hayatta, yaşıyor.  ;)
Ne dersin Ersin.?



  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Bu da yine Antonio Dias'ın 30 Ft Skuunır/ schooner'ı
https://antoniodiasdesign.wordpress.com/portfolio/s-s-hammond/

"HAMMOND"
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

T
  • *
  • İleti: 2171
TYPE: Cornish Crabber Pilot Cutter 30
YEAR OF BUILT/LAUNCHED: 2005
COUNTRY BUILT: UK
HULL MATERIAL: GRP
LENGTH IN FEET: 39
LENGTH IN METERS: 11.90
BEAM: 2.89m
DRAFT: 1.06m
DISPLACEMENT: 6350kg
CABINS: Sleeps 4 (6 when quarter berths are used as doubles).
WC/SHOWER: 1 / 1
ENGINE TYPE: Yanmar 3YM30 (of 2008)
HP/COOLING SYSTEM: 30HP
POWER TRANSM/SPEED: Shaft / 5.5 knots / Darglow three-blade feathering propeller.

£80.000 -
2005 model Yunanistan'da...






Ayrıntılar ve diğer resimler için ;
https://www.yachtall.com/en/boat/pilot-cutter-30-214315
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
376,099Yeeteeeleee :'(
Ayrıca bocurum için tonla işi var.  ?0-?
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 2553
TYPE: Cornish Crabber Pilot Cutter 30
YEAR OF BUILT/LAUNCHED: 2005
COUNTRY BUILT: UK
HULL MATERIAL: GRP
LENGTH IN FEET: 39
LENGTH IN METERS: 11.90
BEAM: 2.89m
DRAFT: 1.06m
DISPLACEMENT: 6350kg
CABINS: Sleeps 4 (6 when quarter berths are used as doubles).
WC/SHOWER: 1 / 1
ENGINE TYPE: Yanmar 3YM30 (of 2008)
HP/COOLING SYSTEM: 30HP
POWER TRANSM/SPEED: Shaft / 5.5 knots / Darglow three-blade feathering propeller.

£80.000 -
2005 model Yunanistan'da...

Ayrıntılar ve diğer resimler için ;
https://www.yachtall.com/en/boat/pilot-cutter-30-214315

Muhteşem . Eğer 80 bin Paund um olsa markalı naylon yerine bunu alırdım hemen. :)
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
376,099Yeeteeeleee :'(
Ayrıca bocurum için tonla işi var.  ?0-?

Abi, bocurum'u sayma.
Bu tarz tekneler arasında herkesin kullanımına uyabilecek bir tekne. En azından kullanım açısından bir çok kişi için yeterli olur diye düşünüyorum. Ben beğendim doğrusu.
Ha fiyat dersen, bu tekneler ucuzmuş gibi bir algı var bence ama hiç ucuzunu (bakımlı/planlı) göremedim dersem yeridir.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Hiç Cornish Crabber gibi tekne ucuz olur mu? Hemi de Britanya'da...
Dalga geçiyorum.
Hem fiyatla hem armayla...


Daha doğrusu kedi ile ciğer hikayesi bizimkisi :P
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Muhakkak Ersin'e de e-posta gitmiştir.

Antonio ateşlenmiş......

Katherine Ann, a 24′ Gaff Yawl
by Antonio Dias

https://antoniodiasdesign.wordpress.com/2017/03/13/katherine-ann-a-24-gaff-yawl/





https://antoniodiasdesign.wordpress.com/portfolio/gaff-yawl-katherine-ann/

Yelken planını tadil etmiş. Tekne formunda da tadilat yapacakmış.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 105
  • Sİ JE VİS --- WEST İSTANBUL H17
    • Rıdvan BALIKÇI Linkedin profili
........
GPS ve otopilot önemli ama. Bir de sıkı bir akıllı telefon. ..................

İşte böyle tekne hayal ediyorum ben...



Hepsi muhteşem ersin reis, ama burası bozmuş işi bence...  sekstant vb demeni beklerdim... :):)
  • IP logged
Sİ JE VİS

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#103: 17 Ağustos 2017, 11:00:08
Şimdi bir link paylaşacağım. ne yazık ki İngilizce.. Döndüğümde bir özetini çıkartırım ancak çok derli toplu ve önemli bir döküman. Oğuz belki bir özet yapar. Uzun yol seyri ile ilgili tekne seçimi  ve birçok konu ile ilgili önemli bilgiler var.

Benim ilgimi yazarın " tahiti kech  based double enders such a west sail " ifadesi çekti.

Özellikle okyanus geçişleri için bu tür teknelerin yüz yıldır tercih edildiğini , otomatik olarak tercih edilebileceğini yazıyor. Ancak son kırk yıldır tekne tasarımlarındaki gelişmeleri de gözardı etmeyiniz diyor.

Başka bir yerde de kech armanın avantajlarından bahsetmiş. Aslında kech armanın başta hoşuna gitmediğini , ancak 70 bin milden sonra , yazı ile yazayım yetbiş bin deniz milinden sonra kech armanın kendisi için vazgeçilmez olduğunu yazıyor.

 http://www.mahina.com/cruise.html

Link yukarıda..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?
#104: 17 Ağustos 2017, 12:40:05
Dünya seyahati için lazım olanlar ;

Herşeyden önce mental olarak hazır olmak , sonra sağlam bir arma ve yelkenler, tam veya yarı skegli bir dümen palası ,  sağlam bir gövde , kendinden su tahliyeli (bence çok dar olması gerekmiyor) havuzluk ,  yolculuk masraflarını karşılayacak , mazot ve yiyecek alacak para .

Gerisi olsa iyi olur ama teferruata giriyor. :)
  • IP logged

 
Yukarı git